За дорученням Голови Верховної Ради України В.Гройсмана та у відповідності до частини третьої статті 93 Регламенту Верховної Ради України Комітет розглянув на своєму засіданні проект Закону України про внесення змін до статті 12 Закону України «Про адміністративні послуги» (щодо можливості зміни часу прийому суб’єктів звернень) з реєстр. № 1347 від 10.12.2014, внесений народним депутатом України Ю.Дерев’янком.
Законопроектом пропонується шляхом внесення змін до вказаного Закону дозволити органу, який прийняв рішення про утворення центру надання адміністративних послуг, прийняти у разі необхідності рішення про зміну часу прийому суб’єктів звернень, його кількості (крім кількості днів прийому), що дасть можливість адаптувати графік прийому в таких центрах до особливостей окремих адміністративно-територіальних одиниць.
Комітет з питань бюджету у своєму висновку на даний законопроект зазначає, що реалізація положення законопроекту не потребуватиме додаткових витрат з державного та місцевого бюджетів і у разі прийняття відповідного закону, він може вводиться в дію у визначені в ньому терміни.
Всеукраїнська асоціація органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України» зауважує, що прийняття законопроекту у запропонованій редакції може призвести до невиправданого скорочення часу прийому суб’єктів звернення центрами надання адміністративних послуг, наслідком чого може стати погіршення якості надання послуг та ускладнення самої процедури звернення. Водночас асоціація вважає за можливе прийняття законопроекту за основу з урахуванням висловленого застереження.
Інститут законодавства Верховної Ради України вбачає, що запропонована законодавча ініціатива суперечить встановленим підходам щодо функціонування відповідних центрів та основним принципам взаємовідносин приватних осіб з органами публічної адміністрації, а також може призвести до зловживань у сфері надання адміністративних послуг.
Науково-дослідний інститут державного будівництва та місцевого самоврядування Національної академії правових наук України, підтримуючи ідею законопроекту, зауважує, що для уникнення зловживань з боку суб’єктів надання адміністративних послуг доцільно було б передбачити мінімальну кількість прийомних годин на день.
Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку на даний законопроект зазначає, що у разі прийняття запропонованих змін в окремих центрах час прийому може бути скорочений без врахування об’єктивних потреб громадян. Тому, на думку Головного управління, внесення даних змін доцільно лише у разі, якщо у проекті будуть передбачені приписи, які б встановлювали гарантію від необґрунтованого скорочення часу прийому громадян. З огляду на зазначене Головне управління вважає за доцільне за результатами розгляду даного законопроекту в першому читанні повернути його суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.
У процесі обговорення загалом було підтримано ідею законопроекту з урахуванням застереження щодо необхідності встановлення гарантії від необґрунтованого скорочення часу прийому громадян та збереження зручних умов для отримання суб’єктами звернення адміністративних послуг.
Враховуючи викладене та з’ясувавши позицію народних депутатів України - членів Комітету, Комітет ухвалив:
1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України, затвердженому Законом України від 10.02.2010 р. № 1861-VІ, проект Закону України про внесення змін до статті 12 Закону України «Про адміністративні послуги» (щодо можливості зміни часу прийому суб’єктів звернень) з реєстр. № 1347 від 10.12.2014, внесений народним депутатом України Ю.Дерев’янком, за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу.
2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань адміністративних послуг, державних символів та нагород О.Дехтярчука.