ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

 

Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування

 

Протокол засідання № 137/11

21 грудня 2011 року

15 год. 00 хв.

м. Київ,

вул. Садова, 3 а, к. 416

                                       

Голова Комітету Омельченко О.О.

Секретар Комітету Гордієнко С.В.

 

Присутні: члени Комітету: Боднар О.Б., Ключковський Ю.Б., Сінченко В.М., Черноморов О.М., Петренко В.М., Трайдук М.Ф., Горбатюк А.О., Павленко В.В., Єгоров О.М., Касянюк О.Р., Надоша О.В., Фомін О.В.

Відсутні: Демчишен В.В., Подгорний С.П.

 

Відповідальні працівники секретаріату Комітету: Завідувач секретаріату Комітету Малюга А.В., заступник Завідувача секретаріату Комітету Данилюк О.А., Желтова О.М., головні консультанти Дмитрук Л.В., Корнієнко Т.М., Шкуріна Л.Б., Федоренко Ю.В., старший консультант Гарбуз Ю.П.

 

Запрошені:

Браівовська К.Є. – заступник Директора юридичного департаменту Міністерства економічного розвитку і торгівлі;

Фоменко К.О. – заступник Міністра транспорту та зв’язку України;

Бурлака Ю.О. – Глухівський міський голова Сумської області;

Козлов В.П. – заступник Барвінківського міського голови Харківської області;

Шамбір М.І. – директор Департаменту пенсійного забезпечення Міністерства соціальної політики України;

Скопненко Г.П. – Керівник Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України;

Кравченко  В.В. – директор Центру правової допомоги Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування “Асоціація міст України”;

Іщук Б.Г. – головний спеціаліст Управління регіональної політики Секретаріату Кабінету Міністрів України;

Коваленко А.В. – позаштатний консультант Комітету.

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

 

1. Про зміну і встановлення меж міста Глухів Сумської області.

2. Про зміну і встановлення меж міста Барвінкове Харківської області.

3. Про перейменування окремих населених пунктів Автономної Республіки Крим, Рівненської та Чернівецької областей.

4. Про призначення позачергових місцевих виборів.

5. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про вибори Президента України" щодо обов'язкових теледебатів у разі призначення повторного голосування (реєстр. №7202, н.д. І.В.Геращенко, О.Ю.Третьяков).

6. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про Кабінет Міністрів України" (щодо патронатної служби) (реєстр. №9224, друге читання).

7. Про проект Закону про внесення зміни до статті 15 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" (щодо документів дозвільного характеру) (реєстр. №9375, КМУ, М.Я.Азаров).

8. Про проект Постанови про внесення зміни до статті 3.4 Положення про помічника-консультанта народного депутата України (щодо трудового стажу) (реєстр. №9343, КМУ, М.Я.Азаров).

9. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо встановлення кримінальної відповідальності за порушення порядку голосування народним депутатом України, депутатом Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатом місцевої ради на пленарному засіданні за іншого депутата) (реєстр. №9143, н.д. Ю.А.Кармазін).

10. Про звернення Центральної виборчої комісії стосовно листа Голови Політичної партії “Сильна Україна” С.Л.Тігіпка щодо можливості застосування між черговими місцевими виборами положень частини четвертої статті 45 Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів”.

***

 

СЛУХАЛИ: Голова Комітету О.Омельченко ознайомив членів Комітету з проектом порядку денного засідання Комітету та запропонував внести свої зауваження і пропозиції до нього.

Член Комітету А.Горбатюк запропонував зняти з розгляду проект Закону про внесення змін до Закону України "Про вибори Президента України" щодо обов'язкових теледебатів у разі призначення повторного голосування (реєстр. №7202, н.д. І.В.Геращенко, О.Ю.Третьяков) у зв’язку із відсутністю авторів та розглянути його на одному з наступних засідань Комітету.

Пропозицію підтримано.

 

Заступник Міністра транспорту та зв’язку України К.Фоменко звернулася до Комітету з проханням перенести розгляд проекту Закону про внесення змін до Закону України "Про Кабінет Міністрів України" (щодо патронатної служби) (реєстр. №9224, друге читання) у зв’язку з необхідністю проведення додаткових консультацій щодо проблематики питання з міністерствами економіки, юстиції і соціальної політики. Голова підкомітету з питань органів виконавчої влади В.Петренко, який відповідав за попередню підготовку законопроекту, запропонував підтримати звернення К.Фоменко та розглянути законопроект після надходження інформації про результати вищевказаних консультацій.

Пропозицію підтримано.

 

Секретар Комітету С.Гордієнко поінформував присутніх членів Комітету про те, що 14 грудня 2011 року Кабінет Міністрів України подав до Верховної Ради України проект Закону «Про об’єднання територіальних громад», з опрацювання якого Комітет Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування визначено головним.

Зважаючи на нагальність розгляду даного питання, секретар Комітету С.Гордієнко запропонував надіслати даний законопроект на експертизу до Директорату з питань демократичних інституцій Генерального Секретаріату Ради Європи, до Асоціацій органів місцевого самоврядування та до обласних рад з пропозицією надати експертні висновки.

Оскільки, даний законопроект 15 грудня 2011 року направлено на розгляд до Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування члени Комітету внесли пропозицію включити до Плану роботи Комітету на десяту сесію Верховної Ради України шостого скликання питання щодо проведення круглого столу з даної тематики.

Пропозицію підтримано одноголосно.

 

Заступник голови Комітету В.Сінченко запропонував включити до порядку денного засідання Комітету питання про зміну і встановлення меж міста Конотоп і Конотопського району Сумської області.

 

Пропозицію підтримано.

 

Голова Комітету О.Омельченко вніс пропозицію присутнім визначитися шляхом голосування щодо прийняття порядку денного засідання Комітету в цілому з такою послідовністю питань:

1. Про зміну і встановлення меж міста Глухів Сумської області.

2. Про зміну і встановлення меж міста Барвінкове Харківської області.

3. Про перейменування окремих населених пунктів Автономної Республіки Крим, Рівненської та Чернівецької областей.

4. Про зміну і встановлення меж міста Конотоп і Конотопського району Сумської області.

5. Про призначення позачергових місцевих виборів.

6. Про проект Закону про внесення зміни до статті 15 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" (щодо документів дозвільного характеру) (реєстр. №9375, КМУ, М.Я.Азаров).

7. Про проект Постанови про внесення зміни до статті 3.4 Положення про помічника-консультанта народного депутата України (щодо трудового стажу) (реєстр. №9343, КМУ, М.Я.Азаров).

8. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо встановлення кримінальної відповідальності за порушення порядку голосування народним депутатом України, депутатом Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатом місцевої ради на пленарному засіданні за іншого депутата) (реєстр. №9143, н.д. Ю.А.Кармазін).

9. Про звернення Центральної виборчої комісії стосовно листа Голови Політичної партії “Сильна Україна” С.Л.Тігіпка щодо можливості застосування між черговими місцевими виборами положень частини четвертої статті 45 Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів”.

УХВАЛИЛИ:

1.Затвердити порядок денний засідання Комітету в цілому.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

1.

СЛУХАЛИ: інформацію заступника Голови Комітету В.Сінченка про зміну і встановлення меж міста Глухів Сумської області.

Доповідач поінформував присутніх про те, що до Верховної Ради України з поданням про зміну і встановлення меж міста Глухів Сумської області звернулася Сумська обласна рада. Необхідність встановлення нової межі міста Глухів обумовлена розвитком житлового будівництва, соціальної інфраструктури, раціонального розміщення об’єктів громадського призначення, промислового виробництва, доріг та інженерних комунікацій, організацією ландшафтно-рекреаційних територій.

В.Сінченко зазначив, що питання про зміну меж міста Глухів погоджено відповідно до законодавства, розглянуто і схвалено Глухівською міською, Глухівською районною, Сумською обласною радами та Комітетом Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин.

Підкомітетом з питань державного будівництва опрацьовано надіслані матеріали та підготовлено проект висновку Комітету про зміну і встановлення меж міста Глухів Сумської області, який надано для розгляду народним депутатам України - членам Комітету.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету, Ю.Бурлака.

УХВАЛИЛИ:

1. Підтримати подання Сумської обласної ради щодо зміни і встановлення меж міста Глухів Сумської області та доручити народним депутатам України – членам Комітету розробити та внести на розгляд Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України про зміну і встановлення меж міста Глухів Сумської області.

2. Рекомендувати Верховній Раді України підтримати подання Сумської обласної ради щодо зміни і встановлення меж міста Глухів Сумської області, прийнявши за основу та в цілому відповідний проект Постанови Верховної Ради України.

3. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання народному депутату України, Заступнику Голови Комітету Сінченку В.М.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

2.

СЛУХАЛИ: інформацію заступника Голови Комітету В.Сінченка про зміну і встановлення меж міста Барвінкове Харківської області.

Доповідач поінформував присутніх про те, що до Верховної Ради України з поданням про зміну і встановлення меж міста Барвінкове Харківської області звернулася Харківська обласна рада. Необхідність встановлення нової межі міста Барвінкове обумовлена розвитком об’єктів інфраструктури міста, землі загального користування, які розташовані за існуючими межами міста.

В.Сінченко звернув увагу присутніх на те, що у наданих матеріалах існують певні розбіжності щодо відображення площі земель, які знаходяться у віданні Богодарівської сільської ради. Незважаючи на технічний характер цих розбіжностей, доцільно було звернутися до сільської ради для підтвердження даних і остаточно розглянути питання щодо зміни і встановлення меж міста Барвінкове Харківської області на одному з наступних засідань Комітету.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету, В.Козлов.

Пропозицію підтримано.

 

3.

СЛУХАЛИ: інформацію заступника Голови Комітету В.Сінченка про перейменування окремих населених пунктів Автономної Республіки Крим, Рівненської та Чернівецької областей.

3.1.

Доповідач поінформував присутніх про те, що до Верховної Ради України з поданням про перейменування села Кизилівка Сімферопольського району Автономної Республіки Крим звернулася Верховна Рада Автономної Республіки Крим. Необхідність перейменування села Кизилівка ініційовано його жителями у зв’язку із неможливістю для мешканців укладати цивільно-правові угоди, оскільки зазначена в документах назва населеного пункту не відповідає офіційному обліку адміністративно-територіальних одиниць Автономної Республіки Крим.

В.Сінченко зазначив, що питання про перейменування села Кизилівка Сімферопольського району Автономної Республіки Крим погоджено відповідно до законодавства, розглянуто і схвалено Перовською сільською радою Сімферопольського району, Сімферопольською районною радою та Верховною Радою Автономної Республіки Крим.

Підкомітетом з питань державного будівництва опрацьовано надіслані матеріали та підготовлено проект висновку Комітету про перейменування села Кизилівка Сімферопольського району Автономної Республіки Крим, який надано для розгляду народним депутатам України – членам Комітету.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Підтримати подання Верховної Ради Автономної Республіки Крим щодо перейменування села Кизилівка Перовської сільської ради Сімферопольського району Автономної Республіки Крим на село Кизилове та доручити народним депутатам України – членам Комітету розробити та внести на розгляд Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про перейменування села Кизилівка Сімферопольського району Автономної Республіки Крим».

2. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої та частини другої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про перейменування села Кизилівка Сімферопольського району Автономної Республіки Крим» прийняти за основу та в цілому.

3. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання народному депутату України, Заступнику Голови Комітету Сінченку В.М.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

3.2.

Доповідач поінформував присутніх про те, що до Верховної Ради України з поданням про перейменування села Лідава Здолбунівського району Рівненської області звернулася Рівненська обласна рада.

Необхідність перейменування села Лідава ініційовано депутатами Урвенської сільської ради та підтримане територіальною громадою на місцевому референдумі, у зв’язку із неможливістю для мешканців укладати цивільно-правові угоди, оскільки зазначена в документах назва населеного пункту не відповідає офіційному обліку адміністративно-територіальних одиниць у Рівненській області.

В.Сінченко зазначив, що питання про перейменування села Лідава Здолбунівського району Рівненської області погоджено відповідно до законодавства, розглянуто і схвалено Урвенською сільською радою Здолбунівського району, Здолбунівською районною та Рівненською обласною радами.

Підкомітетом з питань державного будівництва опрацьовано надіслані матеріали та підготовлено проект висновку Комітету про перейменування села Лідава Здолбунівського району Рівненської області, який надано для розгляду народним депутатам України – членам Комітету.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Підтримати подання Рівненської обласної ради щодо перейменування села Лідава Урвенської сільської ради Здолбунівського району Рівненської області на село Лідаво та доручити народним депутатам України – членам Комітету розробити та внести на розгляд Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про перейменування села Лідава Здолбунівського району Рівненської області».

2. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої та частини другої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про перейменування села Лідава Здолбунівського району Рівненської області» прийняти за основу та в цілому.

3. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання народному депутату України, Заступнику Голови Комітету Сінченку В.М.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

3.3.

Доповідач поінформував присутніх про те, що до Верховної Ради України з поданням про перейменування села Просокиряни Глибоцького району Чернівецької області звернулася Чернівецька обласна рада.

Необхідність перейменування села Просокиряни ініційовано його жителями у зв’язку із неможливістю для мешканців складати цивільно-правові угоди, оскільки зазначена в документах назва населеного пункту не відповідає офіційному обліку адміністративно-територіальних одиниць Чернівецької області.

В.Сінченко акцентував увагу присутніх на низці проблемних питань, що випливають з наданих матеріалів про перейменування села Просокиряни. Він запропонував скерувати до Інституту української мови НАН України матеріали щодо перейменування села Просокиряни, звернутися з проханням провести експертизу документів на відповідність правилам українського правопису та практиці передачі й збереження назв населених пунктів України.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

 

Пропозицію підтримано.

 

4.

  СЛУХАЛИ: інформацію заступника Голови Комітету В.Сінченка про зміну і встановлення меж міста Конотоп і Конотопського району Сумської області.

Доповідач нагадав присутнім про те, що на засіданні Комітету, яке відбулося 16 березня 2011 року (протокол №116/04) було розглянуто матеріали щодо зміни і встановлення меж міста Конотоп і Конотопського району Сумської області та ухвалено рішення підтримати подання Сумської обласної ради щодо зміни і встановлення меж міста Конотоп і Конотопського району Сумської області з дорученням народним депутатам України – членам Комітету розробити та внести на розгляд Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України про зміну і встановлення меж міста Конотоп і Конотопського району.

Однак, відповідний проект Постанови не було внесено на розгляд Верховної Ради України, оскільки за інформацією, що надійшла на той час Конотопською міжрайонною прокуратурою проводилися відповідні перевірки щодо документації про погодження зміни меж міста Конотоп.

Водночас, Кузьківською сільською та Конотопською районною радами були прийняті нові рішення щодо погодження меж міста Конотоп.

Враховуючи дані обставини, народні депутати України – члени Комітету на засіданні Комітету, яке відбулося 21 вересня 2011 року (Протокол №128/02), запропонували звернутися до Голови Сумської обласної ради з проханням у найкоротший термін підтвердити рішенням сесії подання Сумської обласної ради про встановлення і зміну меж міста Конотоп Сумської області для якнайшвидшого та позитивного вирішення зазначеного питання Верховною Радою України.

18 листопада 2011 року Комітет отримав необхідне рішення Сумської обласної ради щодо зміни і встановлення меж міста Конотоп і Конотопського району Сумської області, що остаточно врегульовує всі проблемні аспекти.

Зважаючи на викладене, В.Сінченко запропонував підтримати підготовлений підкомітетом з питань державного будівництва проект висновку Комітету з цього питання та винести його на розгляд Верховної Ради України.

 

Пропозицію підтримано.

 

5.

СЛУХАЛИ: інформацію Заступника Голови Комітету Ю.Ключковського про призначення позачергових місцевих виборів.

Доповідач поінформував присутніх про зміст підготовлених матеріалів щодо питання призначення позачергових місцевих виборів та запропонований підкомітетом з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян проект рішення Комітету, в якому Верховній Раді України рекомендується призначити позачергові місцеві вибори на неділю 18 березня 2012 року.

Загалом на розгляд подається 11 проектів постанов щодо призначення позачергових місцевих виборів у зв’язку з достроковим припиненням  повноважень сільських голів, а саме: 8 – за власним бажанням на підставі поданих заяв, 3 – у зв’язку із вироком суду.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори: 
Червоноозерського сільського голови (Червоноозерська сільська рада Путивльського району Сумської області),
Жеребилівського сільського голови (Жеребилівська сільська рада Могилів-Подільського району Вінницької області),
Шишкинського сільського голови (Шишкинська сільська рада Новоукраїнського району Кіровоградської області),
Інгуло-Кам’янського сільського голови (Інгуло-Кам’янська сільська рада Новгородківського району Кіровоградської області),
Мисловецького сільського голови (Мисловецька сільська рада Підволочиського району Тернопільської області),
Черевківського сільського голови (Черевківська сільська рада Оржицького району Полтавської області),
Ленінського сільського голови (Ленінська сільська рада Красногвардійського району Автономної Республіки Крим),
Фурманівського сільського голови (Фурманівська сільська рада Кілійського району Одеської області),
Кулиничівського селищного голови (Кулиничівська селищна рада Харківського району Харківської області),
Кириківського селищного голови (Кириківська селищна рада Великописарівського району Сумської області),
Покровського селищного голови (Покровська селищна рада Покровського району Дніпропетровської області) на неділю 18 березня 2012 року, прийнявши відповідні постанови Верховної Ради України.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян Подгорному С.П.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

6.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування М.Трайдука про проект Закону про внесення зміни до статті 15 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" (щодо документів дозвільного характеру) (реєстр. №9375, КМУ, М.Я.Азаров).

Доповідач поінформував присутніх, що зазначений законопроект, за визначенням суб’єкта права законодавчої ініціативи, спрямований на вдосконалення законодавчого регулювання відносин, що виникають у зв‘язку з видачею дозволів на спеціальне використання природних ресурсів.

Законопроектом вносяться зміни до пункту “г” частини першої статті 15 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища” з метою введення відсильної норми, в якій зазначається, що дозволи на спеціальне використання природних ресурсів видаються і скасовуються місцевими радами у випадках, передбачених законом.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку відзначає, що запропонований варіант зазначеного припису відповідає вимогам чинного екологічного законодавства, позбавлений зайвих термінів, що дозволить усунути непорозуміння щодо визначення назви документів дозвільного характеру, видача яких здійснюється органами місцевого самоврядування та вважає, що за результатами розгляду у першому читанні законопроект за реєстр. № 9375 може бути прийнятий за основу.

На засіданні профільного підкомітету з питань місцевого самоврядування було підтримано  зміну формулювань пункту “г” частини першої статті 15 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища” та додатково до пояснень суб’єкта законодавчої ініціативи і зауважень наукової експертизи щодо мотивів зазначеної зміни звернуто увагу на ту обставину, що запропонований варіант припису також відповідає змісту пункту 36 частини першої статті 26 Загальна компетенція сільських, селищних, міських рад та пункту 22 частини першої статті 43 Питання, які вирішуються районними і обласними радами виключно на їх пленарних засіданнях Закону України «Про місцеве самоврядування Україні».

Разом із тим підкомітет вважає за необхідне наголосити на необхідності подальшого удосконалення Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» в частині, пов’язаній із відображенням повноважень органів місцевого самоврядування. Даний Закон, прийнятий ще Верховною Радою Української РСР у 1991 році, не враховує зміни правового статусу органів місцевого самоврядування, що відбулися у наступні роки, особливо після ухвалення Конституції України в редакції від 28 червня 1996 року та прийняття на її основі Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні». Зокрема стаття 15 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» має назву Повноваження місцевих Рад у галузі охорони навколишнього природного середовища і це повністю відповідало змісту чинного у 1991 році Закону України «Про місцеві Ради народних депутатів та місцеве і регіональне самоврядування», відповідно до якого галузеві повноваження у всіх сферах діяльності місцевого самоврядування було виписано саме для місцевих рад, а не їх виконавчих органів і вони не були розмежовані на власні та делеговані. На сьогодні галузеві повноваження у Законі України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено для виконавчих органів сільських селищних, міських рад з їх чітким розподілом на власні та делеговані. Окрім цього термін «місцеві Ради» базового закону сфери охорони довкілля включає представницькі органи регіонального рівня – обласні і районні ради, які на час його прийняття також мали власні виконавчі органи. Однак нині це виглядає анахронізмом, оскільки з 1992 року цю категорію місцевих рад позбавлено власних виконавчих органів і їх повноваження виконують місцеві державні адміністрації. Аналогічний висновок можна адресувати до статті 19 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», де зафіксовано формулювання щодо розпорядчих органів місцевих рад, яких на даний момент просто не існує.

Голова підкомітету М.Трайдук запропонував до розгляду і обговорення проект висновку Комітету щодо законопроекту з реєстр. № 9375, підготовлений підкомітетом з питань місцевого самоврядування.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Вважати за доцільне запропонувати Комітету з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, визначеного головним з опрацювання законопроекту, рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення зміни до статті 15 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" (щодо документів дозвільного характеру) (реєстр. № 9375) за наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу.

2.Направити цей висновок до Комітету екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

7.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань органів виконавчої влади В.Петренка про проект Постанови про внесення зміни до статті 3.4 Положення про помічника-консультанта народного депутата України (щодо трудового стажу) (реєстр. №9343, КМУ, М.Я.Азаров).

Доповідач зазначив, що даний законопроект спрямований на узгодження норми згаданого Положення щодо граничного віку перебування на державній службі помічника-консультанта народного депутата України та порядку продовження терміну такого перебування із нормами Закону України «Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи», яким шляхом внесення змін до Закону України «Про державну службу» встановлений інший граничний вік та скасовано інститут продовження терміну перебування на службі.

Під час обговорення даного питання члени Комітету висловились на підтримку (по суті) зазначеної законодавчої пропозиції щодо виключення відповідної норми згаданого Положення, у зв’язку з чим зазначили, що 09 грудня 2011 року Верховною Радою України схвалений Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо граничного віку перебування на державній, дипломатичній службі та службі в органах місцевого самоврядування (реєстр. № 9266), яким граничний вік перебування на державній службі встановлений на рівні 65 років як для чоловіків так і для жінок. На сьогодні цей Закон направлений на підпис Президенту України і введення його в дію передбачено з дня опублікування.

Крім цього, при розгляді даного питання було акцентовано увагу, що статтею 23 чинного Закону України «Про державну службу» встановлено, що «у виняткових випадках після досягнення граничного віку перебування на державній службі державні службовці можуть бути залишені на державній службі лише на посадах радників або консультантів за рішенням керівника відповідного державного органу». Водночас Законом України «Про статус народного депутата України» не передбачено, що народні депутати України можуть мати радників або консультантів, на яких поширюється дія законодавства про державну службу. З огляду на викладене дане питання потребує доопрацювання.

Голова підкомітету з питань органів виконавчої влади В.Петренко ознайомив присутніх з висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, в якому Управління, підтримуючи прийняття відповідного законопроекту вважає, що він має бути внесений народними депутатами України та запропонував до розгляду проект висновку, підготовлений підкомітетом з питань місцевого самоврядування.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

Під час обговорення даного питання всі виступаючі на засіданні висловились на підтримку вищезгаданого висновку Головного науково-експертне управління щодо доцільності внесення відповідного проекту народними депутатами України як суб’єктами права законодавчої ініціативи, оскільки відповідно до частини першої статті 117 Конституції України Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції видає постанови, які є обов’язковими до виконання, та згідно із Законом України «Про Кабінет Міністрів України» (стаття 27. Здійснення права законодавчої ініціативи) Уряд вносить проекти законів на розгляд Верховної Ради України.

Головою Комітету О.Омельченком було поставлено на голосування проект висновку щодо відхилення проекту Постанови про внесення зміни до статті 3.4 Положення про помічника-консультанта народного депутата України (щодо трудового стажу) (реєстр. №9343, КМУ, М.Я.Азаров).

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 7 народних депутатів України, «Проти» – 7 народних депутатів України.

 

Рішення не прийнято.

 

Голова Комітету О.Омельченко запропонував поінформувати Комітет з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України, визначений головним з підготовки і опрацювання проекту Постанови з реєстр. №9343, про результати його розгляду на засіданні Комітету.

 

Пропозицію підтримано.

 

8.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування М.Трайдука про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо встановлення кримінальної відповідальності за порушення порядку голосування народним депутатом України, депутатом Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатом місцевої ради на пленарному засіданні за іншого депутата) (реєстр. №9143, н.д. Ю.А.Кармазін).

Доповідач зазначив, що даний законопроект, за визначенням суб’єкта права законодавчої ініціативи, спрямований на мотивування представників рад різних рівнів припинити порушення вимог Конституції України та фальсифікацію результатів голосування, й не голосувати чужими картками, і тим самим захистити право й обов’язок депутатів самостійно відстоювати свою позицію та визначати її під час голосування.

Законопроект доповнює Кримінальний кодекс України новою статтею 351-1 та вносить зміни до частини шостої статті 49 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” та до  абзацу  другого частини першої статті 19 Закону України “Про статус депутатів місцевих рад”.

Голова підкомітету звернув увагу, що запропоноване автором доповнення законів України "Про місцеве самоврядування в Україні" та "Про статус депутатів місцевих рад" положенням щодо особистого здійснення депутатами місцевої ради права на голосування не змінює ані існуючого обсягу  депутатських прав, ані порядку їх здійснення. Всі депутатські повноваження (права і обов‘язки)  носять персональний характер і починаються з моменту офіційного оголошення відповідною територіальною виборчою комісією на сесії ради рішення про підсумки  виборів. Це стосується, зокрема, прав на депутатський запит, депутатське звернення, депутатське запитання, невідкладний прийом, вимогу усунення порушень законності і встановлення правового порядку, одержання необхідної інформації, обирати і бути обраним до органів відповідної ради, ухвального голосу з усіх питань, що розглядаються на засіданнях ради та її  органів, до складу яких він входить тощо. Жодна норма вказаних законів не надає депутатам місцевих рад можливості “неособистого” здійснення своїх повноважень, їх передачі іншим депутатам.

М.Трайдук ознайомив присутніх з висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, в якому Управління висловлює низку суттєвих зауважень до законопроекту та вважає, що за результатами розгляду у першому читанні його доцільно відхилити та запропонував до розгляду аналогічний за характером проект висновку, підготовлений підкомітетом з питань місцевого самоврядування.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Вважати за доцільне запропонувати Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності, визначеного головним з опрацювання законопроекту, рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо встановлення кримінальної відповідальності за порушення порядку голосування народним депутатом України, депутатом Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатом місцевої ради на пленарному засіданні за іншого депутата) (реєстр.             № 9143) за наслідками розгляду у першому читанні відхилити.

2. Направити цей висновок до Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 9 народних депутатів України, «Проти» – 4 народних депутати України, «Утримався» – 1 народний депутат України.

Рішення прийнято.

 

9.

СЛУХАЛИ: інформацію заступника Голови Комітету Ю.Ключковського про звернення Центральної виборчої комісії стосовно листа Голови Політичної партії “Сильна Україна” С.Л.Тігіпка щодо можливості застосування між черговими місцевими виборами положень частини четвертої статті 45 Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів”.

Доповідач зазначив, за наслідками обговорення даного звернення у профільному підкомітеті з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян було констатовано, що Законом не встановлено часового обмеження у застосуванні частини четвертої статті 45 Закону.

Враховуючи тлумачення частин першої, другої та третьої статті 45 Закону щодо можливості територіальної виборчої комісії скасовувати рішення про реєстрацію кандидата в депутати в одномандатному, одномандатному мажоритарному виборчому окрузі або кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови внаслідок ліквідації місцевої організації партії, можна дійти висновку, що територіальна виборча комісія своїм рішенням скасовує реєстрацію в багатомандатному виборчому окрузі всіх кандидатів у депутати, включених до виборчого списку від місцевої організації партії, у разі ліквідації цієї місцевої організації партії як під час виборчого процесу, так і після його завершення.

Після завершення виборчого процесу таке рішення може бути прийняте щодо кандидатів у депутати, включених до виборчого списку від ліквідованої місцевої організації партії, які не були визначені відповідно до частини восьмої статті 77 або визнані відповідно до частини першої статті 81 Закону територіальною виборчою комісією обраними у багатомандатному виборчому окрузі, та не набули депутатських повноважень.

Ю.Ключковський запропонував згідно із частиною третьою статті 21 Закону України «Про комітети Верховної Ради України» направити відповідне роз’яснення щодо застосування частини четвертої статті 45 Закону в період між виборами Центральній виборчій комісії та Голові Політичної партії «Сильна Україна» С.Л.Тігіпку.

 

Пропозицію підтримано.

                           

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“9 сесія 6 скликання”