ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

 

Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування

 

Протокол засідання № 133/07

16 листопада 2011 року

15 год. 00 хв.

м. Київ,

вул. Садова, 3 а, к. 416

                                       

Голова Комітету Омельченко О.О.

Секретар Комітету Гордієнко С.В.

 

Присутні: члени Комітету: Боднар О.Б., Гордієнко С.В., Ключковський Ю.Б., Черноморов О.М., Демчишен В.В., Павленко В.В., Петренко В.М., Подгорний С.П., Трайдук М.Ф., Єгоров О.М., Горбатюк А.О., Касянюк О.Р., Надоша О.В., Фомін О.В.

 

Відповідальні працівники секретаріату Комітету: Завідувач секретаріату Комітету Малюга А.В., заступник Завідувача секретаріату Комітету Данилюк О.А., Желтова О.М., головні консультанти Дмитрук Л.В., Корнієнко Т.М., Шкуріна Л.Б., Федоренко Ю.В., старший консультант Гарбуз Ю.П.

 

Запрошені:

Куликов К.Б. – народний депутат України;

О.В.Стельмах заступник керівника Служби розпорядника Державного реєстру виборців;

Шуліма О.О. – завідувач відділу з питань правових реформ та демократичного розвитку Головного управління з питань конституційно-правової модернізації Адміністрації Президента України;

Попов І.В. – Перший заступник Голови Національного агентства України з питань державної служби;

Москаленко А.М. – головний спеціаліст Департаменту фахової експертизи Секретаріату Кабінету Міністрів України;

Лахін А.О. – Зуйський селищний голова Білогірського району Автономної Республіки Крим;

Пархоменко В.Г. – Директор аналітичного центру всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування “Асоціація міст України”;

Сергієнко В.В. заступник начальника відділу аналізу взаємодії Державної податкової служби України;

Скопненко Г.П. – Керівник Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України;

Цибитовський С.Ю.головний спеціаліст з питань правової політики Секретаріату Української асоціації районних та обласних рад;

Тимкович Б.Р. – головний спеціаліст Департаменту забезпечення взаємозв’язків з Верховною Радою України та регіонами Секретаріату Кабінету Міністрів України.

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

 

1.     Про перейменування населеного пункту села Українське Зуйської селищної ради Білогірського району Автономної Республіки Крим.

2. Про проект Постанови про перейменування населеного пункту села Українське Білогірського району Автономної Республіки Крим (реєстр. №6471, н.д. Б.Дейч).

3.     Про призначення позачергових місцевих виборів.

4. Про проект Закону про внесення змін до статті 30 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" щодо обліку та технічної інвентаризації (реєстр. №2060, н.д. О.Омельченко, С.Гордієнко, В.Сінченко, О.Черноморов).

5. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України (щодо обмежень для осіб, які претендують на зайняття посад в органах державної влади та місцевого самоврядування) (реєстр. №9046, н.д. К.Куликов).

6. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" (щодо відповідальності за висування членів політичної партії від іншої політичної партії) (реєстр. №7229, н.д. К.Лук’янова).

7. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо упорядкування питання адміністративних послуг (реєстр. №8671, КМУ, М.Я.Азарова).

 

***

 

СЛУХАЛИ: Голова Комітету О.Омельченко ознайомив членів Комітету з проектом порядку денного засідання Комітету та запропонував внести свої зауваження і пропозиції до нього.

Голова підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишен запропонував включити до порядку денного засідання Комітету та розглянути проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо повноважень Центральної виборчої комісії) (реєстр. №9410, н.д. В.В.Забарський).

 

Пропозицію підтримано.

 

Заступник Голови Комітету Ю.Ключковський звернувся до Комітету із заявою про складення повноважень керівника Робочої групи з підготовки проекту Закону України «Про громадські організації» (реєстр. №7262-1).

У зв’язку із цим відбулося обговорення проблем забезпечення діяльності вищевказаної Робочої групи. Було внесено пропозицію щодо призначення її керівником народного депутата України, голову підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишена, оскільки даний підкомітет є одним із профільних при розгляді відповідного питання.

Пропозицію підтримано.

 

Голова Комітету О.Омельченко вніс пропозицію визначитися шляхом голосування щодо прийняття порядку денного засідання Комітету в цілому з такою послідовністю питань:

1.     Про перейменування населеного пункту села Українське Зуйської селищної ради Білогірського району Автономної Республіки Крим.

2. Про проект Постанови про перейменування населеного пункту села Українське Білогірського району Автономної Республіки Крим (реєстр. №6471, н.д. Б.Дейч).

3. Про призначення позачергових місцевих виборів.

4. Про проект Закону про внесення змін до статті 30 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" щодо обліку та технічної інвентаризації (реєстр. №2060, н.д. О.Омельченко, С.Гордієнко, В.Сінченко, О.Черноморов).

5. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України (щодо обмежень для осіб, які претендують на зайняття посад в органах державної влади та місцевого самоврядування) (реєстр. №9046, н.д. К.Куликов).

6. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" (щодо відповідальності за висування членів політичної партії від іншої політичної партії) (реєстр. №7229, н.д. К.Лук’янова).

7. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо упорядкування питання адміністративних послуг (реєстр. №8671, КМУ, М.Я.Азарова).

8. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо повноважень Центральної виборчої комісії) (реєстр. №9410, н.д. В.Забарський).

 

УХВАЛИЛИ:

1.Затвердити порядок денний засідання Комітету в цілому.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

1.

       СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишена про перейменування населеного пункту села Українське Зуйської селищної ради Білогірського району Автономної Республіки Крим.

Доповідач поінформував присутніх про те, що до Верховної Ради України з поданням про перейменування населеного пункту села Українське Зуйської селищної ради Білогірського району Автономної Республіки Крим звернулась Верховна Рада Автономної Республіки Крим.

Підставою для порушення відповідного питання перед Верховною Радою України стало волевиявлення жителів села Українське на загальних зборах громадян.

Голова підкомітету поінформував присутніх про те, що питання про перейменування села Українське погоджено відповідно до законодавства, розглянуто і схвалено Зуйською селищною радою Білогірського району, Білогірською районною радою та Верховною Радою Автономної Республіки Крим.

Висновок щодо даного питання висловило також Управління по зв’язках з місцевими органами виконавчої влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України, яке зазначає, що відповідно до пункту 12 Положення про порядок вирішення питань адміністративно-територіального устрою Української РСР при найменуванні і перейменуванні адміністративно-територіальних одиниць і населених пунктів не допускається  присвоєння селищам міського типу, селам і селищам таких найменувань, які є в області.

Підкомітетом з питань державного будівництва опрацьовано надіслані матеріали та підготовлено проект висновку Комітету про перейменування населеного пункту села Українське Зуйської селищної ради Білогірського району Автономної Республіки Крим, який надано для розгляду народним депутатам України – членам Комітету.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

УХВАЛИЛИ:

1. Підтримати подання Верховної Ради Автономної Республіки Крим щодо перейменування села Українське Зуйської селищної ради Білогірського району та доручити народним депутатам України – членам Комітету розробити та внести на розгляд Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про перейменування села Українське Білогірського району Автономної Республіки Крим».

2. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої та частини другої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про перейменування села Українське Білогірського району Автономної Республіки Крим», прийняти за основу та в цілому.

3. Визначити доповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишена.

 ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

2.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишена про проект Постанови про перейменування населеного пункту села Українське Білогірського району Автономної Республіки Крим (реєстр. №6471, н.д. Б.Дейч).

Доповідач поінформував присутніх про те, що зазначеним проектом Постанови пропонується перейменувати село Українське Зуйської селищної ради Білогірського району Автономної Республіки Крим на село Українка.

На сьогодні, як зауважив В.Демчишен, вирішення питань адміністративно-територіального устрою регулюється Конституцією України, законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про всеукраїнський та місцеві референдуми», іншими законами та Положенням про порядок вирішення питань адміністративно-територіального устрою Української РСР, затвердженим Указом Президії Верховної Ради Української РСР від 12 березня 1981 року, в частині, що не суперечить Конституції та законам України.

З огляду на чинну нормативно-правову основу, для вирішення питань найменування і перейменування населених пунктів Верховною Радою Автономної Республіки Крим, обласними радами, Київською та Севастопольською міськими радами до Верховної Ради України надсилається подання з обґрунтуванням пропонованого найменування і перейменування населеного пункту, ухвалене на сесії  відповідної ради, до якого додаються:

- рішення районної або міської (міст республіканського в Автономній Республіці Крим і обласного значення) ради, рішення відповідної сільської, селищної, міської (міст районного значення) ради щодо найменування і перейменування населеного пункту, прийняті з урахуванням думки громадян відповідно до законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про всеукраїнський та місцеві референдуми»;

- соціально-економічна характеристика населеного пункту;

- схематична карта місцевості із зазначенням новоутвореного населеного пункту в разі його найменування.

Враховуючи наведене, голова підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишен зазначив, що прийняття Верховною Радою України згідно з Конституцією України рішення про перейменування населеного пункту можливе лише за умови додержання встановлених чинним законодавством вимог до порядку його ініціювання та розгляду, однак при внесенні зазначеного проекту Постанови на розгляд Верховної Ради України такі вимоги не дотримані та запропонував народним депутатам України проект висновку Комітету, підготовлений підкомітетом з питань державного будівництва.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про перейменування населеного пункту села Українське Білогірського району Автономної Республіки Крим» (реєстр. № 6471 від 02.06.2010 р.), внесений народним депутатом України Б.Дейчем, відхилити.

2. У разі внесення проекту Постанови Верховної Ради України про перейменування села Українське Білогірського району Автономної Республіки Крим, підготовленого членами Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування за поданням Верховної Ради Автономної Республіки Крим та прийняття щодо нього позитивного рішення Верховною Радою України, звернутись до Голови Верховної Ради України з пропозицією зняти з розгляду проект Постанови Верховної Ради України «Про перейменування населеного пункту села Українське Білогірського району Автономної Республіки Крим» (реєстр. № 6471 від 02.06.2010 р.), внесений народним депутатом України Б.Дейчем, внаслідок втрати його актуальності.

3. Визначити доповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишена.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

3.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного про призначення позачергових місцевих виборів.

Доповідач поінформував присутніх про зміст підготовлених матеріалів щодо питання призначення позачергових місцевих виборів та запропонований підкомітетом проект рішення Комітету, в якому Верховній Раді України рекомендується призначити позачергові місцеві вибори на неділю 18 березня 2012 року.

Загалом на розгляд подається 24 проекти постанов щодо призначення позачергових місцевих виборів у зв’язку з достроковим припиненням  повноважень сільських голів, а саме: 19 – за власним бажанням на підставі поданих заяв, 3 – у зв’язку зі смертю, 2 – за вироком суду.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори: 
                        Очкинського сільського голови (Очкинська сільська рада Середино-Будського району Сумської області),
                        Василівського сільського голови (Василівська сільська рада Солонянського району Дніпропетровської області),
                        Задонецького сільського голови (Задонецька сільська рада Зміївського району Харківської області),
                        Рубанського сільського голови (Рубанська сільська рада Недригайлівського району Сумської області),
                        Артюхівського сільського голови (Артюхівська сільська рада Роменського району Сумської області),
                        Малобубнівського сільського голови (Малобубнівська сільська рада Роменського району Сумської області),
                        Демидівського сільського голови (Демидівська сільська рада Березівського району Одеської області),
                        Синевирського сільського голови (Синевирська сільська рада Міжгірського району Закарпатської області),
                        Радиванівського сільського голови (Радиванівська сільська рада Кам’янецького району Черкаської області),
                        Щербанівського сільського голови (Щербанівська сільська рада Вознесенського району Миколаївської області),
                        Безуглівського сільського голови (Безуглівська сільська рада Ніжинського району Чернігівської області),
                        Черганівського сільського голови (Черганівська сільська рада Косівського району Івано-Франківської області),
                        Талалаївського сільського голови (Талалаївська сільська рада Ніжинського району Чернігівської області),
                        Довжанського сільського голови (Довжанська сільська рада Тернопільського району Тернопільської області),
                        Сторчівського сільського голови (Сторчівська сільська рада Новомиколаївського району Запорізької області),
                        Літогощанського сільського голови (Літогощанська сільська рада Рожищенського району Волинської області),
                        Переспівського сільського голови (Переспівська сільська рада Рожищенського району Волинської області),
                        Яськовецького сільського голови (Яськовецька сільська рада Деражнянського району Хмельницької області),
                        Устивицького сільського голови (Устивицька сільська рада Великобагачанського району Полтавської області),
                        Логвинського сільського голови (Логвинська сільська рада Володарського району Київської області),
                        Орининського сільського голови (Орининська сільська рада Кам’янець-Подільського району Хмельницької області),
                        Олександрівського селищного голови (Олександрівська селищна рада Олександрівського району Донецької області),
                        Каланчацького селищного голови (Каланчацька селищна рада Каланчацького району Херсонської області),
                        Охтирського міського голови (Охтирська міська рада Сумської області)
на неділю 18 березня 2012 року, прийнявши відповідні постанови Верховної Ради України.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян Подгорному С.П.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

 

Рішення прийнято.

 

***

Голова підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорний нагадав присутнім, що 7 вересня 2011 року (протокол №127/01) Комітетом було прийнято рішення утворити Робочу групу Комітету щодо питання про вивчення ситуації в Софіївсько-Борщагівській сільській раді Києво-Святошинського району Київської області.

С.Подгорний, як керівник вищезгаданої Робочої групи, поінформував присутніх про те, що членами групи 12.10.2011 року (протокол №130/04) було прийнято рішення продовжити роботу із згаданого питання тільки після отримання Комітетом рішення Київського апеляційного адміністративного суду щодо позову Софіївсько-Борщагівського сільського голови Ю.М.Денисенка, повноваження якого було припинено відповідною сільською радою. На адресу суду було направлено листа з проханням поінформувати Комітет щодо дати проведення судового засідання. Таким чином дане питання залишається відкритим.

Враховуючи вищесказане, голова підкомітету запропонував взяти дану інформацію до відома та продовжити роботу із згаданого питання після отримання відповідних документів.

Пропозицію підтримано.

 

***

Голова підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорний поінформував присутніх, що у Комітеті знаходиться на розгляді клопотання Городницького сільського голови Городенківського району Івано-Франківської області Б.Козака про призначення позачергових виборів депутатів Городницької сільської ради.

На підтримку клопотання сільського голови до Верховної Ради України звернулися також окремі депутати Городницької сільської ради та жителі сіл Городниця і Передівання Городенківського району. Крім цього, до Комітету надійшло депутатське звернення іншої частини депутатського корпусу Городницької сільської ради про порушення Городницьким сільським головою Б.Козаком вимог Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”. Також до Верховної Ради України звернулися голова Городенківської районної державної адміністрації І.Мороз та голова Городенківської районної ради Б.Кобилянський з пропозицією про призначення позачергових виборів Городницького сільського голови та депутатів Городницької сільської ради.

Оскільки на сьогодні Городенківською сільською радою не прийнято бюджету та плану соціально-економічного розвитку села на 2011 рік, не утворено постійних комісій ради і загалом не вирішуються життєво-необхідні питання громади, тільки одночасні позачергові вибори і сільського голови, і депутатів сільської ради, на думку дописувачів, дозволять розв’язати цю конфліктну ситуацію.

Враховуючи дані обставини, зважаючи на пропозиції Управління Апарату Верховної Ради України по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування,  враховуючи зміст повноважень місцевих державних адміністрацій передбачених Конституцією та законами України, зокрема в частині порушення питання про призначення позачергових місцевих виборів, голова підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорний запропонував звернутися до Івано-Франківської обласної державної адміністрації з проханням з проханням детально вивчити ситуацію, яка склалася в Городницькій сільській раді Городенківського району Івано-Франківської області і за наслідками вивчення надати Комітетові пропозиції задля розв’язання конфліктної ситуації, яка склалася в цій сільській раді.

Пропозицію підтримано.

 

4.

 

       СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з місцевого самоврядування М.Трайдука про проект Закону про внесення змін до статті 30 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" щодо обліку та технічної інвентаризації (реєстр. №2060, н.д. О.Омельченко, С.Гордієнко, В.Сінченко, О.Черноморов).

Доповідач поінформував присутніх про те, що метою законопроекту є покращення правового забезпечення діяльності виконавчих органів сільських, селищних, міських рад, уточнення їх повноважень у сфері житлово-комунального господарства виходячи з принципу субсидіарності, який полягає у передачі визначених повноважень найближчим до людини ланкам владного механізму.

Суб‘єкти права законодавчої ініціативи пропонують внести зміни до статті 30 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” шляхом переведення повноважень щодо обліку відповідно до закону об‘єктів нерухомого майна незалежно від форм власності виконавчих органів сільських, селищних, міських рад з категорії делегованих повноважень до категорії власних (самоврядних) та їх доповнення технічною інвентаризацією як тісно пов‘язаним технологічним процесом.

У доопрацьованому варіанті законопроекту передбачається, щоб таке переведення повноважень було здійснено з 1 січня 2012 року, коли одночасно запрацює система державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень відповідно до Закону України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень” в редакції Закону вiд 11.02.2010 №1878-VI. В такому разі ці дві системи – державна щодо державної реєстрації прав на нерухоме майно та самоврядна щодо обліку та інвентаризації нерухомого майна функціонуватимуть у тісній взаємодії в інтересах держави, територіальних громад, юридичних і фізичних осіб.

Голова підкомітету з питань місцевого самоврядування М.Трайдук ознайомив присутніх членів Комітету з висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, в якому Управління пропонує за результатами розгляду у першому читанні повернути законопроект суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання та запропонував до розгляду проект висновку, підготовлений підкомітетом з питань місцевого самоврядування.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

Члени Комітету одностайно підтримали законодавчу ініціативу, спрямовану на реальну підтримку на парламентському рівні системи місцевого самоврядування. При цьому наголошувалося, що аргументація опонентів законопроекту виходить із суто теоретичних міркувань і входить у суперечність із практичною основою і досвідом роботи органів місцевого самоврядування у сфері обліку та інвентаризації нерухомості протягом багатьох десятиліть.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до статті 30 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” щодо обліку та технічної інвентаризації (реєстр. № 2060) за наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу та доручити Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування підготувати його до другого читання.

2. Доручити виступити при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України, заступнику Голови Комітету О.Черноморову. 

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

5.

 

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань органів виконавчої влади В.Петренка про проект Закону про внесення змін до деяких законів України (щодо обмежень для осіб, які претендують на зайняття посад в органах державної влади та місцевого самоврядування) (реєстр. №9046, н.д. К.Куликов).

Доповідач поінформував присутніх про те, що даним законопроектом пропонується встановити додаткові вимоги щодо рівня розвитку психофізіологічних якостей, стану здоров’я за відсутності медичних психіатричних та наркологічних протипоказань стосовно осіб, які претендують на посади державних службовців чи посадових осіб органів місцевого самоврядування шляхом внесення змін до законів України «Про державну службу», «Про службу в органах місцевого самоврядування», «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів».

         Голова підкомітету з питань органів виконавчої влади В.Петренко ознайомив присутніх з висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, в якому Управління вважає за доцільне повернути даний законопроект на доопрацювання суб’єкту права законодавчої ініціативи. Підкомітет з питань органів виконавчої влади погодився з висновком Управління та запропонував проект висновку Комітету щодо доопрацювання даного законопроекту (Пропозиція №1).

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, К.Куликов, працівники секретаріату Комітету.

Члени Комітету зауважили, що аналогічні за змістом законопроекти, які були внесені народними депутатами України С.Міщенком та К.Куликовим (реєстр. №4327 від 08.04.2009, реєстр.№ 4727 від 25.06.2009 та від 17.12.2009 – на заміну), вже розглядалися Комітетом. У зв’язку з цим Комітет відзначає, що окремі зауваження, висловлені до відповідних попередніх законопроектів, враховані у даному проекті Закону.

Проте, члени Комітету вважають, що у законопроекті залишаються неврегульованими окремі суттєві питання, зокрема:

·        запропоновані зміни до статті 4 Закону України «Про державну службу», які стосуються осіб, що претендують на зайняття будь-яких посад державних службовців, не узгоджуються  із запропонованою зміною до статті 27 цього ж Закону, де передбачається проходження відповідного огляду виключно щодо осіб, які призначаються на посади І та ІІ категорій;

·        зазначене доповнення до статті 27 не є предметом регулювання даної статті, яка присвячена питанню просуванню по службі державного службовця;

·        у пояснювальній записці до законопроекту  вказується, що запропоновані вимоги спрямовані, перш за все, на осіб, які претендують на зайняття керівних посад. Водночас запропоновані доповнення до частини другої статті 5 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» розповсюджуватиметься виключно на осіб, які призначатимуться на відповідні посади в органи місцевого самоврядування, в той час як згаданим Законом передбачені й виборні посади, на які особи обираються територіальною громадою, а також обираються або затверджуються відповідною радою і ці посади якраз і є керівними посадами. Зважаючи на це є невиправданими запропоновані зміни щодо виборних посад лише до Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів»;

·        незрозумілою є логіка законопроекту, згідно з якою у Законі України «Про державну службу» передбачається внесення змін до статей, які регулюють норми щодо права осіб на державну службу; обмежень, пов’язаних з прийняттям на службу, а також щодо просування по службі, натомість у Законі України «Про службу в органах місцевого самоврядування» пропонується внести зміни тільки до статті, яка регулює право на відповідну службу;

·        у законопроекті не передбачений механізм припинення відповідної служби у разі виникнення певних проблем зі здоров’ям у службовців державних органів чи органів місцевого самоврядування під час проходження служби;

·        законопроект не узгоджений з нормами статті 11 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції», яка стосується проведення спеціальної перевірки (в тому числі і щодо стану здоров’я) відносно осіб, які претендують на зайняття посад, пов’язаних з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування;

у зв’язку з прийняттям проекту Закону України «Про державну службу» (реєстр. № 8306) у новій редакції внесення змін до чинної редакції цього Закону є недоцільним.

У ході обговорення членами Комітету було внесено також пропозицію щодо відхилення законопроекту з реєстр. № 9046 (Пропозиція №2). 

Голова Комітету О.Омельченко поставив вищезазначені пропозиції на голосування в порядку надходження.

Пропозиція №1.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» - 3 народних депутати України, «Не брали участі в голосуванні» - 13 народних депутатів України.

Рішення не прийнято.

Пропозиція №2.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України, затвердженого Законом України від 10.02.2010 № 1861-VІ, відхилити проект Закону України про внесення змін до деяких законів України (щодо обмежень для осіб, які претендують на зайняття посад в органах державної влади та місцевого самоврядування) з реєстр. № 9046 від 10.08.2011, внесений народним депутатом України К.Куликовим, за результатами розгляду його у першому читанні.

2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань органів виконавчої влади Петренка В.М.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 9 народних депутатів України, «Не брали участі в голосуванні» - 7 народних депутатів України.

Рішення прийнято.

 

6.

 

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" (щодо відповідальності за висування членів політичної партії від іншої політичної партії) (реєстр. №7229, н.д. К.Лук’янова).

Доповідач поінформував присутніх про те, що законопроектом з реєстр. № 7229 пропонується доповнити статті 44 та 45 Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” додатковою підставою щодо відмови в реєстрації та скасуванні реєстрації кандидата в депутати місцевої ради, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, при висуванні яких були порушені вимоги частини другої статті 36 зазначеного Закону.          

С.Подгорний ознайомив присутніх із висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, в якому Управління вважає, що за результатами розгляду у першому читанні законопроект може бути прийнятий за основу та  запропонував до розгляду проект висновку Комітету з даного питання, підготовлений підкомітетом з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, запрошені, працівники секретаріату Комітету.

Ю.Ключковський запропонував за наслідками розгляду в першому читанні повернути законопроект суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 3 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону про внесення змін до Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" (щодо відповідальності за висування членів політичної партії від іншої політичної партії) (реєстр. № 7229 від 07.10.2010 р.), поданий народним депутатом України К.Лук’яновою, за наслідками розгляду в першому читанні повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

2. Доручити виступити від Комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України, голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорному.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

 

Рішення прийнято.

 

7.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань органів виконавчої влади В.Петренка про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо упорядкування питання адміністративних послуг (р. №8671, КМУ, М.Я.Азаров).

Доповідач поінформував присутніх про те, що даний законопроект спрямований на встановлення на законодавчому рівні окремих адміністративних послуг, надання яких віднесено до повноважень Міністерства юстиції України, Державної реєстраційної служби України та структурних підрозділів територіальних органів Міністерства юстиції України, що реалізують повноваження Державної реєстраційної служби України, та їх платності.

В.Петренко наголосив, що слід погодитись із необхідністю чіткого законодавчого врегулювання підстави для встановлення плати за державну реєстрацію, у зв’язку з чим потребують розмежування питання, по-перше, стосовно факту реєстрації в результаті реалізації відповідним органом встановленого законом обов’язку та, по-друге, видачі реєстраційного документу про вчинення відповідних дій державним органом, за що безпосередньо і має стягуватися плата.

Водночас підкомітет поділяє зауваження щодо намагання розробників законопроекту шляхом внесення змін до Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ» замінити суб’єкта державної реєстрації Статуту територіальної громади міста Києва з Міністерства юстиції України на Державну реєстраційну службу України, що не узгоджуватиметься з положенням частини другої статті 19 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та визначеною Положенням про Міністерство юстиції України функцією щодо здійснення ним державної реєстрації нормативно-правових актів органів, акти яких відповідно до законодавства підлягають такій реєстрації, а також щодо встановлення плати за державну реєстрацію статутів територіальних громад.

Також викликає застереження запропоноване у законопроекті положення щодо передачі реєстрації адвокатських об’єднань від Міністерства юстиції України до спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань державної реєстрації, адже здійснення цієї функції природно має залишатися, на думку Комітету, за Міністерством юстиції України.

Крім цього, законопроект має містити приписи стосовно набрання чинності відповідним законом у разі його прийняття та стосовно відповідних доручень Кабінету Міністрів України, що необхідно передбачити в окремому розділі «Прикінцеві положення», який у законопроекті відсутній.

Голова підкомітету з питань органів виконавчої влади В.Петренко ознайомив присутніх з висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, в якому Управління висловлює низку зауважень до даного законопроекту у своєму узагальнюючому висновку та пропонує повернути його суб’єкту права законодавчої ініціативи за результатами розгляду у першому читанні на доопрацювання та  запропонував до розгляду проект висновку Комітету з даного питання, підготовлений підкомітетом з питань органів виконавчої влади.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, запрошені, працівники секретаріату Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Вважати за доцільне запропонувати Комітету з питань правової політики, визначеному головним з опрацювання законопроекту, внести пропозицію Верховній Раді України – проект Закону України про внесення змін до деяких законів України щодо упорядкування питання надання адміністративних послуг (реєстр. № 8671 від 15.06.2011 р.) повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання відповідно до пункту 3 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України, затвердженого Законом України від 10.02.2010 р. № 1861-VІ.

2. Направити цей висновок до Комітету Верховної Ради України з питань правової політики.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

8.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишена та Заступника Голови Комітету Ю.Ключковського про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо повноважень Центральної виборчої комісії) (реєстр. №9410, н.д. В.Забарський).

Було зазначено, що у законопроекті пропонується внести зміни до Законів України «Про Державний реєстр виборців» та «Про Центральну виборчу комісію», які полягають в уточненні повноважень Центральної виборчої комісії, зокрема  щодо здійснення нею закупівель товарів, робіт та послуг для функціонування інформаційно-телекомунікаційної системи Державного реєстру виборців, а також у визначенні компетенції Голови та членів Центральної виборчої комісії щодо Служби розпорядника Реєстру та її працівників.

Ю.Ключковський підкреслив, що законодавча ініціатива є актуальною, оскільки забезпечує правову основу для здійснення Центральною виборчою комісією низки важливих повноважень. Він запропонував членам Комітету підтримати прийняття вказаного законопроекту за основу у першому читанні з можливістю подальшої підготовки та внесення на розгляд Верховної Ради України у другому читанні.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо повноважень Центральної виборчої комісії), внесений народним депутатом України В.Забарським, за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу та доручити Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування підготувати його до другого читання.

2. Доручити виступити при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України, голові підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишену.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“9 сесія 6 скликання”