ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

 

Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування

 

Протокол засідання № 128/02

21 вересня 2011 року

15 год. 00 хв.

м. Київ,

вул. Садова, 3 а, к. 416

                             

 

Голова Комітету Омельченко О.О.

Секретар Комітету Гордієнко С.В.

 

Присутні: члени Комітету: Боднар О.Б., Ключковський Ю.Б., Сінченко В.М., Черноморов О.М., Демчишен В.В., Павленко В.В., Подгорний С.П., Трайдук М.Ф., Єгоров О.М., Горбатюк А.О.,   Касянюк О.Р., Надоша О.В., Фомін О.В.

Відсутні: Петренко В.М.

 

Відповідальні працівники секретаріату Комітету: Завідувач секретаріату Комітету Малюга А.В., заступник Завідувача секретаріату Комітету Желтова О.М., головні консультанти Дмитрук Л.В., Корнієнко Т.М., Шкуріна Л.Б., Федоренко Ю.В., старший консультант Гарбуз Ю.П.

 

Запрошені:

Потапчук М.Л. - народний депутат України;

Козловський А.С. - Директор юридичного департаменту Національного агентства України з питань державної служби;

Федоренко В.Л. - Заступник начальника навчально-наукового інституту заочного та дистанційного навчання – декан факультету заочного навчання цивільних осіб Національної академії внутрішніх справ;

Колісніченко В.Є. - Завідувач сектору Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України;

Коваленко А.В.  - позаштатний консультант Комітету.

 

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

 

1. Про позаштатного консультанта секретаріату Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування.

2. Про призначення позачергових місцевих виборів.

3. Про проект Закону про внесення змін до пункту 1 статті 9 Закону України "Про вибори народних депутатів України" щодо встановлення граничного вікового цензу для обрання на посаду (реєстр. №8599, н.д. М.Потапчук)

4. Про проект Закону про внесення змін до пункту 1 статті 9 Закону України "Про вибори Президента України" щодо встановлення граничного вікового цензу для обрання на посаду (реєстр. №8600, н.д. М.Потапчук)

5. Про проект Закону про внесення змін до пункту 1 статті 9 Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" щодо встановлення граничного вікового цензу для обрання на посади (реєстр. №8601, н.д. М.Потапчук)

6. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання фінансування партій (реєстр. №2475, н.д. Г.Москаль)

7. Різне.

***

 

 

СЛУХАЛИ: Голова Комітету О.Омельченко ознайомив членів Комітету з проектом порядку денного засідання Комітету та запропонував внести свої зауваження і пропозиції до нього.

Заступник Голови Комітету В.Сінченко запропонував у розділі “Різне” порядку денного засідання Комітету розглянути інформацію, що надійшла з Конотопської міської ради щодо зміни і встановлення меж м. Конотоп і Конотопського району Сумської області.

 

Пропозицію підтримано.

 

Голова Комітету О.Омельченко вніс пропозицію присутнім визначитися шляхом голосування щодо прийняття порядку денного засідання Комітету в цілому з такою послідовністю питань:

 

1. Про позаштатного консультанта секретаріату Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування.

2. Про призначення позачергових місцевих виборів

3. Про проект Закону про внесення змін до пункту 1 статті 9 Закону України "Про вибори народних депутатів України" щодо встановлення граничного вікового цензу для обрання на посаду (реєстр. №8599, н.д. М.Потапчук)

4. Про проект Закону про внесення змін до пункту 1 статті 9 Закону України "Про вибори Президента України" щодо встановлення граничного вікового цензу для обрання на посаду (реєстр. №8600, н.д. М.Потапчук)

5. Про проект Закону про внесення змін до пункту 1 статті 9 Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" щодо встановлення граничного вікового цензу для обрання на посади (реєстр. №8601, н.д. М.Потапчук)

6. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання фінансування партій (реєстр. №2475, н.д. Г.Москаль)

7.Про інформацію, що надійшла з Конотопської міської ради щодо зміни і встановлення меж м. Конотоп і Конотопського району Сумської області.

УХВАЛИЛИ:

1.Затвердити порядок денний засідання Комітету в цілому.

ГОЛОСУВАЛИ: “За” - одноголосно.

 

Рішення прийнято.

 

1.

СЛУХАЛИ: інформацію секретаря Комітету С.Гордієнка про позаштатного консультанта секретаріату Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування.

Доповідач ознайомив присутніх із основними етапами біографії та трудової діяльності кандидата у позаштатні консультанти Комітету. Він зазначив, що Федоренко Владислав Леонідович - громадянин України, 1971 року народження, має дві повні вищі освіти, в 1994 році закінчив з відзнакою Полтавський державний педагогічний інститут за спеціальністю вчитель історії та права. У 1996 році з відзнакою закінчив Академію СБ України за спеціальністю правознавство, доктор юридичних наук, професор.

Характеризується позитивно. Сумлінно ставиться до виконання службових обов’язків. Вільно володіє державною мовою.

С.Гордієнко запропонував членам Комітету підтримати призначення В.Л.Федоренка позаштатним консультантом Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

УХВАЛИЛИ:

1. Підтримати пропозицію секретаря Комітету С.Гордієнка щодо кандидатури Федоренка Владислава Леонідовича, доктора юридичних наук, професора на позаштатного консультанта Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування і скерувати подання від Комітету Керівникові Апарату Верховної Ради України.

 2.  Контроль за виконанням цього рішення покласти на Секретаря Комітету С.Гордієнка.

ГОЛОСУВАЛИ: “За” - одноголосно.

 

Рішення прийнято.

 

2.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного про призначення позачергових місцевих виборів.

Доповідач поінформував присутніх про зміст підготовлених матеріалів щодо питання призначення позачергових місцевих виборів та запропонований підкомітетом проект рішення Комітету, в якому Верховній Раді України рекомендується призначити позачергові місцеві вибори на неділю 11 грудня 2011 року.

Загалом на розгляд подається 49 проектів постанов щодо призначення позачергових місцевих виборів у зв’язку з достроковим припиненням  повноважень сільських і міського голів, а саме: 41 - за власним бажанням на підставі поданих заяв; 6 - у зв’язку зі смертю, 1 – за поданням ради, 1 – за рішення суду.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори:

Чернігівського сільського голови (Чернігівська сільська рада Лозівського району Харківської області),

Октябрського сільського голови (Октябрська сільська рада Красноградського району Харківської області),

Кліщинського сільського голови (Кліщинська сільська рада Чорнобаївського району Черкаської області),

Горохолинського сільського голови (Горохолинська сільська рада Богородчанського району Івано-Франківської області),

Сотницько-Балківського сільського голови (Сотницько-Балківська сільська рада Новоукраїнського району Кіровоградської області),

Новоолександрівського сільського голови (Новоолександрівська сільська рада Запорізького району Запорізької області),

Заберезького сільського голови (Заберезька сільська рада Богородчанського району Івано-Франківської області),

Тарасо-Шевченківського сільського голови (Тарасо-Шевченківська сільська рада Ріпкинського району Чернігівської області),

Коржовокутського сільського голови (Коржовокутська сільська рада Уманського району Черкаської області),

Гайворонківського сільського голови (Гайворонківська сільська рада Теребовлянського району Тернопільської області),

Милівського сільського голови (Милівська сільська рада Бериславського району Херсонської області),

Новогреблівського сільського голови (Новогреблівська сільська рада Волочиського району Хмельницької області),

Жолоб’янського сільського голови (Жолоб’янська сільська рада Томашпільського району Вінницької області),

Паланського сільського голови (Паланська сільська рада Томашпільського району Вінницької області),

Сливківського сільського голови (Сливківська сільська рада Рожнятівського району Івано-Франківської області),

Кінненського сільського голови (Кінненська сільська рада Лозівського району Харківської області),

Красненського сільського голови (Красненська сільська рада Красноармійського району Донецької області),

Могутненського сільського голови (Могутненська сільська рада Кіровоградського району Кіровоградської області),

Калинівського сільського голови (Калинівська сільська рада Веселівського району Запорізької області),

Петрушівського сільського голови (Петрушівська сільська рада Ічнянського району Чернігівської області),

Берегівського сільського голови (Берегівська сільська рада Дубенського району Рівненської області),

Мокрецького сільського голови (Мокрецька сільська рада Броварського району Київської області),

Андріяшівського сільського голови (Андріяшівська сільська рада Крижопільського району Вінницької області),

Михайлівського сільського голови (Михайлівська сільська рада Лебединського району Сумської області),

Красилівського сільського голови (Красилівська сільська рада Козелецького району Чернігівської області),

Котлярського сільського голови (Котлярська сільська рада Попільнянського району Житомирської області),

Трикратівського сільського голови (Трикратівська сільська рада Вознесенського району Миколаївської області),

Горьківського сільського голови (Горьківська сільська рада Якимівського району Запорізької області),

Новостародубського сільського голови (Новостародубська сільська рада Петрівського району Кіровоградської області),

Весняненського сільського голови (Весняненська сільська рада Слов’яносербського району Луганської області),

Коржівського сільського голови (Коржівська сільська рада Роменського району Сумської області),

Січинецького сільського голови (Січинецька сільська рада Дунаєвецького району Хмельницької області),

Зарубинецького сільського голови (Зарубинецька сільська рада Підволочиського району Тернопільської області),

Жадівського сільського голови (Жадівська сільська рада Семенівського району Чернігівської області),

Полігонівського сільського голови (Полігонівська сільська рада Жовтневого району Миколаївської області),

Ясеновецького сільського голови (Ясеновецька сільська рада Рожнятівського району Івано-Франківської області),

Іванівського сільського голови (Іванівська сільська рада Чаплинського району Херсонської області),

Кашперо-Миколаївського сільського голови (Кашперо-Миколаївська сільська рада Баштанського району Миколаївської області),

Комунарівського сільського голови (Комунарівська сільська рада Старобешівського району Донецької області),

Томашпільського селищного голови (Томашпільська селищна рада Томашпільського району Вінницької області),

Корнинського селищного голови (Корнинська селищна рада Попільнянського району Житомирської області),

Вакуленчуківського селищного голови (Вакуленчуківська селищна рада Чуднівського району Житомирської області),

Перегінського селищного голови (Перегінська селищна рада Рожнятівського району Івано-Франківської області),

Петрівського селищного голови (Петрівська селищна рада Петрівського району Кіровоградської області),

Війтовецького селищного голови (Війтовецька селищна рада Волочиського району Хмельницькоїї області),

Зуївського селищного голови (Зуївська селищна рада Харцизької міської ради Донецької області),

Зугреського міського голови (Зугреська міська рада Харцизької міської ради Донецької області),

П’ятихатського міського голови (П’ятихатська міська рада П’ятихатського району Дніпропетровської області),

Вишневого міського голови (Вишнева міська рада Києво-Святошинського району Київської області) на неділю 11 грудня 2011 року, прийнявши відповідні постанови Верховної Ради України.

2. У разі, якщо протягом пленарного тижня 4-7 жовтня 2011 року подані на розгляд Верховної Ради України народними депутатами України – членами Комітету проекти постанов про призначення позачергових місцевих виборів не будуть розглянуті, доручити визначити дату, на яку доцільно призначити ці вибори, голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян Подгорному С.П.

3. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян Подгорному С.П.

ГОЛОСУВАЛИ: “За” - одноголосно.

 

Рішення прийнято.

 

Секретар Комітету С.Гордієнко поінформував присутніх про те, що останнім часом до Комітету надходять численні звернення місцевих рад з проханням надати уточнений перелік документів, які необхідно надсилати при порушенні клопотання про призначення Верховною Радою України позачергових місцевих виборів.

Як зазначив доповідач, питання про призначення позачергових місцевих виборів набуло масштабного значення. Зокрема, починаючи з 2006 року Верховною Радою України було призначено близько тисячі позачергових місцевих виборів.

Секретар Комітету С.Гордієнко запропонував членам Комітету напрацювати Методичні рекомендації Комітету щодо призначення Верховною Радою України позачергових місцевих виборів, затвердити їх на засіданні Комітету та надіслати органам місцевого самоврядування для врахування в роботі під час підготовки подання на розгляд Верховної Ради України. 

Голова підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорний запропонував присутнім членам Комітету підтримати дану пропозицію та звернутися до Головного юридичного управління Апарату Верховної Ради України з проханням оцінити методичні рекомендації на  предмет узгодженості його положень із чинним законодавством України.

 

Пропозицію підтримано.

 

3.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного про проект Закону про внесення змін до пункту 1 статті 9 Закону України "Про вибори народних депутатів України" щодо встановлення граничного вікового цензу для обрання на посаду (реєстр. №8599, н.д. М.Потапчук).

Доповідач поінформував присутніх про те, що даним законопроектом пропонується встановити граничний віковий ценз для кандидатів у народні депутати України та передбачити, що народним депутатом України може бути громадянин, вік якого на момент проведення виборів не перевищує шістдесяти п’яти років.

Під час розгляду законопроекту зазначалось, що право громадян обирати і бути обраними до органів державної влади передбачене частиною 1 статті 38 Конституції України і належить до фундаментальних конституційних прав громадян.

Також, статтею 76 Конституції України передбачено, що народним депутатом України може бути громадянин України, який на день виборів досяг двадцяти одного року, має право голосу і проживає в Україні протягом останніх п'яти років. Не може бути обраним до Верховної Ради України громадянин, який має судимість за вчинення умисного злочину, якщо ця судимість не погашена і не знята у встановленому законом порядку. Інших вимог обмежувального характеру стосовно реалізації громадянами України їх пасивного виборчого права на парламентських виборах Конституція України не містить.

Водночас, відповідно до частин другої та третьої статті 22 Основного Закону України конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані, при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.

Голова підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян Подгорного С.П. ознайомив присутніх членів Комітету з висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, в якому Управління висловило окремі зауваження до законопроекту та вважає, що він не узгоджується з положеннями Конституції України, тому за результатами розгляду у першому читанні його доцільно відхилити і запропонував до розгляду проект висновку Комітету з даного питання, підготовлений підкомітетом з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, Потапчук М.Л., працівники секретаріату Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до пункту 1 статті 9 Закону України “Про вибори народних депутатів України” щодо встановлення граничного вікового цензу для обрання на посаду народного депутата України (реєстр. № 8599) за наслідками розгляду у першому читанні відхилити відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України як такий, що не узгоджується з положеннями Конституції України.

2.Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України зі співдоповіддю з цього питання голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян – народному депутату України С.П. Подгорному.

ГОЛОСУВАЛИ: “За” – 14 народних депутатів України, “Утримався” – 1 народний депутат України.

Рішення прийнято.

 

4.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного про проект Закону про внесення змін до пункту 1 статті 9 Закону України "Про вибори Президента України" щодо встановлення граничного вікового цензу для обрання на посаду (реєстр. №8600, н.д. М.Потапчук).

Доповідач поінформував присутніх про те, що даним законопроектом пропонується встановити граничний віковий ценз для кандидатів у народні депутати України та передбачити, що Президентом України може бути громадянин, вік якого на момент проведення виборів не перевищує шістдесяти п’яти років.

Під час розгляду законопроекту зазначалось, що право громадян обирати і бути обраними до органів державної влади передбачене частиною 1 статті 38 Конституції України і належить до фундаментальних конституційних прав громадян.

Статтею 103 Основного Закону визначено, що Президентом України може бути обраний громадянин України, який досяг тридцяти п'яти років, має право голосу, проживає в Україні протягом десяти останніх перед днем виборів років та володіє державною мовою. Одна й та сама особа не може бути Президентом України більше ніж два строки підряд. Інших вимог обмежувального характеру, стосовно реалізації громадянами України їх пасивного виборчого права на виборах Президента, Конституція України не містить.

Водночас, відповідно до частин другої та третьої статті 22 Основного Закону України  конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані, при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.

Голова підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян Подгорного С.П. ознайомив присутніх членів Комітету з висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, в якому Управління висловило окремі зауваження до законопроекту та вважає, що він не узгоджується з положеннями Конституції України, тому за результатами розгляду у першому читанні його доцільно відхилити і запропонував до розгляду проект висновку Комітету з даного питання, підготовлений підкомітетом з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, Потапчук М.Л., працівники секретаріату Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до пункту 1 статті 9 Закону України “Про вибори Президента України” щодо встановлення граничного вікового цензу для обрання на посаду Президента України (реєстр. № 8600) за наслідками розгляду у першому читанні відхилити відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України як такий, що не узгоджується з положеннями Конституції України.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України зі співдоповіддю з цього питання голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян – народному депутату України С.П. Подгорному.

ГОЛОСУВАЛИ: “За” – 14 народних депутатів України, “Утримався” – 1 народний депутат України.

Рішення прийнято.

 

5.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного про проект Закону про внесення змін до пункту 1 статті 9 Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" щодо встановлення граничного вікового цензу для обрання на посади (реєстр. №8601, н.д. М.Потапчук).

Доповідач поінформував присутніх про те, що даним законопроектом пропонується шляхом внесення змін до Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” встановити граничний віковий ценз для обрання на посаду депутата Верховної Ради Автономної Республіки Крим і відповідних місцевих рад та на посаду сільського, селищного, міського голови. Зокрема, пропонується встановити, що на ці посади може бути обраним громадянин, вік якого на момент проведення виборів не перевищує шістдесяти п’яти років.

Голова підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорний ознайомив присутніх з висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, в якому Управління висловило ряд зауважень до законопроекту і вважає за доцільне даний законопроект за результатами розгляду його в першому читанні відхилити, оскільки, на думку управління, встановлення граничного вікового цензу для обрання депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, відповідних місцевих рад та сільських, селищних, міських голів суперечить принципам виборчого права, закріпленим у відповідних положеннях Конституції України. Також встановлення на законодавчому рівні відповідних вікових обмежень не повною мірою узгоджується з конституційними принципами місцевого самоврядування, за змістом яких обрання відповідних посадових осіб до органів місцевого самоврядування є виключним правом територіальної громади, яке, на думку управління, не може бути обмежене на законодавчому рівні шляхом встановлення відповідного граничного вікового цензу.

С.Подгорний запропонував до розгляду проект висновку Комітету з даного питання, підготовлений підкомітетом з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, Потапчук М.Л., працівники секретаріату Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону про внесення змін до пункту 1 статті 9 Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” щодо встановлення граничного вікового цензу для обрання на посади (реєстр. №8601 від 01.06.2011 р.), поданий народним депутатом України М.Потапчуком, за наслідками розгляду в першому читанні відхилити.

2. Доручити виступити від Комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України, голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорному.

ГОЛОСУВАЛИ: “За” – 14 народних депутатів України, “Утримався” – 1 народний депутат України.

Рішення прийнято.

 

6.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання фінансування партій (реєстр. №2475, н.д. Г.Москаль).

Доповідач поінформував присутніх про те, що даним законопроектом пропонується унормувати питання правового регулювання фінансування політичних партій, а саме визначення джерел фінансування політичних партій; обсягів та порядку внесення добровільних  пожертвувань фізичних і юридичних осіб, обмеження щодо здійснення добровільних пожертвувань, заходів контролю за їх надходженням та використанням.

Голова підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.П.Подгорний ознайомив присутніх членів Комітету з висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, в якому Управління рекомендує за результатами розгляду в першому читанні прийняти законопроект за основу за умови обов’язкового врахування висловлених зауважень та пропозицій і запропонував до розгляду проект висновку Комітету з даного питання, підготовлений підкомітетом з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, запрошені, працівники секретаріату Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1.Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 3 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання фінансування партій» (реєстр. №2475), поданий на заміну народним депутатом України Г.Г.Москалем, за результатами розгляду його в першому читанні повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

2.Доручити виступити з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян - народному депутату України С.П. Подгорному.

ГОЛОСУВАЛИ: “За” – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

7.

СЛУХАЛИ: інформацію Заступника Голови Комітету В.Сінченка, що надійшла з Конотопської міської ради щодо зміни і встановлення меж м. Конотоп і Конотопського району Сумської області.

Доповідач поінформував присутніх про те, що на засіданні Комітету, яке відбулося 16 березня 2011 року (протокол №116/04) було розглянуто матеріали щодо зміни і встановлення меж міста Конотоп і Конотопського району Сумської області та ухвалено рішення підтримати подання Сумської обласної ради щодо зміни і встановлення меж міста Конотоп і Конотопського району Сумської області з дорученням народним депутатам України – членам Комітету розробити та внести на розгляд Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України про зміну і встановлення меж міста Конотоп і Конотопського району.

Однак, відповідний проект Постанови не було внесено на розгляд Верховної Ради України, оскільки за інформацією, що надійшла до Заступника Голови Комітету В.Сінченка Конотопською міжрайонною прокуратурою проводилась перевірка щодо законності рішення Кузьківської сільської  ради  про  погодження  зміни меж міста Конотоп. У зв’язку з цим підготовку матеріалів на розгляд Верховної Ради України було призупинено до з’ясування питання.

Заступник Голови Комітету поінформував, що за інформацією Конотопської міжрайонної прокуратури порушень в діях органів місцевого самоврядування перевіркою не встановлено та підстав для вжиття заходів прокурорського реагування не вбачається. В свою чергу, виконавчий комітет Конотопської міської ради поінформував, що всі питання щодо погодження меж міста Конотоп і Конотопського району Сумської області врегульовані та прийняті відповідні рішення Кузьківською сільською та Конотопською районною радами. Інші рішення про погодження меж міста Конотоп не скасовувались і є чинними.

Разом з тим, Кузьківською сільською (від 30.05.2011 року) та Конотопською районною (від 10.06.2011) радами прийняті нові рішення щодо погодження меж міста Конотоп.

Враховуючи, що зазначеними місцевими радами прийняті нові рішення щодо погодження меж міста Конотоп та відповідно до пункту 2 Положення про порядок вирішення питань адміністративно-територіального устрою Української РСР, затвердженого Указом Президії Верховної Ради Української РСР від 12 березня 1981 року, встановлення і зміна меж проводиться за поданням обласних рад, Комітет запропонував звернутися до Голови Сумської обласної ради з проханням в найкоротший термін підтвердити рішенням сесії подання Сумської обласної ради про встановлення і зміну меж міста Конотоп Сумської області для найшвидшого та позитивного вирішення зазначеного питання Верховною Радою України.

 

Пропозицію підтримано.

 

 

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“9 сесія 6 скликання”