ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування
Протокол засідання № 130/04
12 жовтня 2011 року
10 год. 00 хв.
м. Київ,
вул. Садова, 3 а, к. 416
Голова Комітету Омельченко О.О.
Секретар Комітету Гордієнко С.В.
Присутні: члени Комітету: Ключковський Ю.Б., Сінченко В.М., Черноморов О.М., Демчишен В.В., Павленко В.В., Подгорний С.П., Трайдук М.Ф., Горбатюк А.О., Касянюк О.Р.
Відсутні: Боднар О.Б., Петренко В.М., Єгоров О.М., Надоша О.В., Фомін О.В.
Відповідальні працівники секретаріату Комітету: Завідувач секретаріату Комітету Малюга А.В., заступник Завідувача секретаріату Комітету Желтова О.М., головні консультанти Дмитрук Л.В., Корнієнко Т.М., Шкуріна Л.Б., Федоренко Ю.В., старший консультант Гарбуз Ю.П.
Запрошені:
Ємельянова І.І. – Перший заступник Міністра юстиції України;
Солодка І.В. – помічник Міністра юстиції України;
Вишневський А.В. – Директор Центру правової реформи та законотворчої роботи при Міністерстві юстиції України;
Пасенюк О.М. – Голова ВАСу;
Демченко В.К. – Начальник юридичного управління ВАСу;
Толкованов В.В. – Голова Національного агентства України з питань державної служби;
Козловський А.С. – Директор юридичного департаменту Національного агентства України з питань державної служби;
Вовченко О.Л. – Заступник директора Департаменту-начальник управління фінансів органів державного управління Міністерства фінансів України;
Шамбір М.І. – директор Департаменту пенсійного забезпечення Міністерства соціальної політики України;
Науменко Г.М. – Заступник директора департаменту регіональної політики - начальник управління інструментів регіонального розвитку Міністерства економічного розвитку і торгівлі;
Никитенко В.С. – Заступник Голови правління Пенсійного фонду України;
Вельчинський М.Р. – Заступник Голови Всеукраїнської асоціації сільських та селищних рад – Керівник Виконавчої дирекції;
Шаршак Т.А. – завідувач відділу Головного юридичного управління Апарату Верховної Ради України;
Яценко В.М. – представник Уповноваженого з прав людини;
Білинська М.М. – Віце-президент Національної академії державного управління при Президентові України;
Бережницький Я.В. - завідуючий сектором територіального устрою та виборчих прав відділу територіальної організації влади Департаменту забезпечення взаємодії з Верховною Радою України та регіонами Секретаріату Кабінету Міністрів України;
Лекарь С.І. – Заступник Голови Державної податкової служби України;
Куц М.О. - Заступник директора департамента - начальник юридичного віддулу Державної податкової служби України;
Ковальчук О.В. - головний державний податковий інспектор відділу взаємодії з органами державної влади Державної податкової служби України;
Сергієнко В.В. - головний державний податковий інспектор департаменту персоналу Державної податкової служби України;
Новаковський Л.Я. - Експерт з питань земельних відносин, академік Національної академії агарних наук України;
Скопненко Г.П. – Керівник Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України;
Гапотченко В.І. – Заступник Керівника Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України;
Цибитовський С.Ю. - Українська асоціація місцевих та регіональних влад;
Рябошук Я.О. – аналітик АМУ.
ПОРЯДОК ДЕННИЙ
1.Про призначення позачергових місцевих виборів.
2. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо граничного віку перебування на державній, дипломатичній службі та службі в органах місцевого самоврядування (реєстр. №9266, н.д. А.Горбатюк, С.Гордієнко, О.Боднар, Ю.Ключковський)
3. Про проект Закону про державну службу (реєстр. №8306, друге читання, доопрацьований)
4. Про проект Закону про статус державного курорту - Всеукраїнської дитячої оздоровниці міста Євпаторія (реєстр.№8129, н.д. В.Шемчук, доопрацьований)
5. Про проект Закону про внесення змін до статті 15 Закону України "Про політичні партії в Україні" (щодо заборони фінансування політичних партій суб'єктами господарювання, діяльність яких пов'язана з виробництвом, оптовою торгівлею, експортом та імпортом пива, алкогольних напоїв і тютюнових виробів) (реєстр. №9097, н.д. Д.Ветвицький)
6.Про проект Закону про систему нагород в Україні (реєстр. №8072, н.д. С.Власенко)
7. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо спрощення процедури розмежування земель державної та комунальної власності (реєстр. №9104, КМУ, М.Я.Азаров)
8. Про інформацію Міністерства економіки України про стан виконання рекомендацій парламентських слухань про законодавчі аспекти регіональної політики та місцевого самоврядування.
9. Про доручення Голови Верховної Ради України В.Литвина щодо підготовки проекту постанови Верховної Ради України про відкликання проекту Закону про внесення зміни до статті 23 Закону України "Про державну службу" (щодо порядку продовження терміну перебування на державній службі) (реєстр. №8686) та зняття його з розгляду у зв’язку з його відкликанням народним депутатом України В.Демчишеним.
***
СЛУХАЛИ: Голова Комітету О.Омельченко ознайомив членів Комітету з проектом порядку денного засідання Комітету та запропонував внести свої зауваження і пропозиції до нього.
Голова підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорний запропонував розглянути питання про проект Закону про внесення змін до статті 15 Закону України "Про політичні партії в Україні" (щодо заборони фінансування політичних партій суб'єктами господарювання, діяльність яких пов'язана з виробництвом, оптовою торгівлею, експортом та імпортом пива, алкогольних напоїв і тютюнових виробів) (реєстр. №9097), внесений народним депутатом України Д.Ветвицьким другим по списку порядку денного засідання Комітету.
Пропозицію підтримано.
1. Про призначення позачергових місцевих виборів.
2. Про проект Закону про внесення змін до статті 15 Закону України "Про політичні партії в Україні" (щодо заборони фінансування політичних партій суб'єктами господарювання, діяльність яких пов'язана з виробництвом, оптовою торгівлею, експортом та імпортом пива, алкогольних напоїв і тютюнових виробів) (реєстр. №9097, н.д. Д.Ветвицький)
3. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо граничного віку перебування на державній, дипломатичній службі та службі в органах місцевого самоврядування (реєстр. №9266, н.д. А.Горбатюк, С.Гордієнко, О.Боднар, Ю.Ключковський)
4. Про проект Закону про державну службу (реєстр. №8306, друге читання, доопрацьований)
5. Про проект Закону про статус державного курорту - Всеукраїнської дитячої оздоровниці міста Євпаторія (реєстр.№8129, н.д. В.Шемчук, доопрацьований)
6. Про проект Закону про систему нагород в Україні (реєстр. №8072, н.д. С.Власенко)
7. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо спрощення процедури розмежування земель державної та комунальної власності (реєстр. №9104, КМУ, М.Я.Азаров)
8.Про інформацію Міністерства економіки України про стан виконання рекомендацій парламентських слухань про законодавчі аспекти регіональної політики та місцевого самоврядування.
9. Про доручення Голови Верховної Ради України В.Литвина щодо підготовки проекту постанови Верховної Ради України про відкликання проекту Закону про внесення зміни до статті 23 Закону України "Про державну службу" (щодо порядку продовження терміну перебування на державній службі) (реєстр. №8686) та зняття його з розгляду у зв’язку з його відкликанням народним депутатом України В.Демчишеним.
УХВАЛИЛИ:
1.Затвердити порядок денний засідання Комітету в цілому.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” - одноголосно.
Рішення прийнято.
1.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного про призначення позачергових місцевих виборів.
Доповідач поінформував присутніх про зміст підготовлених матеріалів щодо питання призначення позачергових місцевих виборів та запропонований підкомітетом проект рішення Комітету, в якому Верховній Раді України рекомендується призначити позачергові місцеві вибори на неділю 22 січня 2012 року.
Загалом на розгляд подається 7 проектів постанов щодо призначення позачергових місцевих виборів у зв’язку з достроковим припиненням повноважень сільських і міського голів, а саме: 5 - за власним бажанням на підставі поданих заяв, 1 - у зв’язку зі смертю, 1 – за рішення суду.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори:
Олександрівського сільського голови (Олександрівська сільська рада Красногвардійського району Автономної Республіки Крим),
Пироговецького сільського голови (Пироговецька сільська рада Хмельницького району Хмельницької області),
Боровенського сільського голови (Боровенська сільська рада Кремінського району Луганської області),
Синявського сільського голови (Синявська сільська рада Збаразького району Тернопільської області),
Нижчелуб’янського сільського голови (Нижчелуб’янська сільська рада Збаразького району Тернопільської області),
Куйбишевського сільського голови (Куйбишевська сільська рада Снігурівського району Миколаївської області),
Данилівського сільського голови (Данилівська сільська рада Березанського району Миколаївської області) на неділю 22 січня 2012 року, прийнявши відповідні постанови Верховної Ради України.
2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян Подгорному С.П.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” - одноголосно.
Рішення прийнято.
Голова підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорний нагадав присутнім, що 07 вересня 2011 року (протокол №127/01) Комітетом було прийнято рішення утворити Робочу групу Комітету щодо питання про вивчення ситуації в Софіївсько-Борщагівській сільській раді Києво-Святошинського району Київської області.
С.Подгорний, як голова вищезгаданої Робочої групи, поінформував присутніх про те, що членами групи було прийнято рішення продовжити роботу із згаданого питання тільки після отримання Комітетом рішення Київського апеляційного адміністративного суду щодо позову Софіївсько-Борщагівського сільського голови Ю.М.Денисенка, повноваження якого було припинено відповідною сільською радою.
Пропозицію підтримано.
2.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного про проект Закону про внесення змін до статті 15 Закону України "Про політичні партії в Україні" (щодо заборони фінансування політичних партій суб'єктами господарювання, діяльність яких пов'язана з виробництвом, оптовою торгівлею, експортом та імпортом пива, алкогольних напоїв і тютюнових виробів) (реєстр. №9097, н.д. Д.Ветвицький).
Доповідач поінформував присутніх про те, що даним законопроектом пропонується внести зміни до статті 15 Закону України «Про політичні партії в Україні», якими встановити заборону фінансування політичних партій суб’єктами господарювання, діяльність яких пов’язана з виробництвом, оптовою торгівлею, експортом та імпортом пива, алкогольних напоїв і тютюнових виробів.
Комітет звернув увагу на те, що питання фінансування політичних партій необхідно вирішувати не фрагментарно, а комплексно, шляхом забезпечення легального джерела як приватного, так і публічного фінансування політичних партій.
Голова підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян Подгорного С.П. ознайомив присутніх членів Комітету з висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, в якому Управління вважає, що за результатами розгляду у першому читанні даний законопроект може бути прийнятий за основу з врахуванням висловлених зауважень та пропозицій і запропонував до розгляду проект висновку Комітету з даного питання, підготовлений підкомітетом з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.
УХВАЛИЛИ:
Рекомендувати суб’єкту права законодавчої ініціативи проект Закону України «Про внесення змін до статті 15 Закону України «Про політичні партії в Україні» (щодо заборони фінансування політичних партій суб’єктами господарювання, діяльність яких пов’язана з виробництвом, оптовою торгівлею, експортом та імпортом пива, алкогольних напоїв і тютюнових виробів)» (реєстр. № 9097), поданий народним депутатом України Д.Ветвицьким, доопрацювати з урахуванням висловлених зауважень та пропозицій народних депутатів України – членів Комітету.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” – одноголосно.
Рішення прийнято.
3.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишена про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо граничного віку перебування на державній, дипломатичній службі та службі в органах місцевого самоврядування (реєстр. №9266, н.д. А.Горбатюк, С.Гордієнко, О.Боднар, Ю.Ключковський).
Доповідач поінформував присутніх про те, що даний законопроект внесений з метою врегулювання питання стосовно граничного терміну перебування на відповідній службі окремих категорій працюючих громадян в період до прийняття нового законодавства про державну службу та службу в органах місцевого самоврядування.
Голова підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишен ознайомив присутніх членів Комітету з висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, в якому Управління рекомендує за результатами розгляду у першому читанні прийнятий даний законопроект за основу, а також висловлює позицію про доцільність в подальшому при опрацюванні відповідного законодавства взагалі відмовитися від встановлення вікових обмежень щодо правового статусу працівників, на яких пропонується поширити дію закону у разі його прийняття і запропонував до розгляду проект висновку Комітету, підготовлений підкомітетом з питань державного будівництва.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до деяких законів України щодо граничного віку перебування на державній, дипломатичній службі та службі в органах місцевого самоврядування (реєстр.№9266 від 06.10.2011) за наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу та в цілому відповідно до пункту 1 частини першої, частини другої статті 114 Регламенту Верховної Ради України.
2. Доручити Голові Комітету Омельченку О.О. звернутися до Голови Верховної Ради України з проханням включити зазначений законопроект до порядку денного сесії та Розкладу пленарних засідань Верховної Ради України на період з 18 до 21 жовтня 2011 року.
3. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України зі співдоповіддю з цього питання голові підкомітету з питань державного будівництва – народному депутату України Демчишену В.В.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” – одноголосно.
Рішення прийнято.
4.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишена про проект Закону про державну службу (реєстр. №8306, друге читання, доопрацьований).
Доповідач нагадав членам Комітету, що законопроект з реєстр. №8306, поданий Кабінетом Міністрів України, було прийнято Верховною Радою України за основу 7 квітня 2011 року з дорученням Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування підготувати його до другого читання.
З метою узгодження окремих положень проекту Закону України «Про державну службу» (реєстр. № 8306) із змінами у правовому регулюванні питань щодо державної служби Комітет розглянув відповідно до свого рішення від 07 вересня 2011р. (щодо перегляду тексту запропонованої ним 15.06.2011 остаточної редакції тексту законопроекту) доопрацьований робочою групою зазначений законопроект.
Додаткове обговорення положень законопроекту було викликане набранням чинності Законом України «Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи», якими було внесено зміни, у тому числі, до чинного Закону України «Про державну службу»; утворенням Національного агентства України з питань державної служби як спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з проведення державної політики у сфері державної служби шляхом реорганізації Головного управління державної служби України згідно з Указом Президента України «Питання управління державною службою» від 18.07.2011 № 769/2011, а також надісланими до Комітету експертними висновками європейських інституцій.
Голова підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишен поінформував присутніх членів Комітету, що із 16 поправок і пропозицій, що надійшли до Комітету, підкомітетом пропонується врахувати - 15 і 1 - відхилити.
В результаті обговорення даного законопроекту В.Демчишен запропонував до розгляду проект висновку Комітету з даного питання, підготовлений підкомітетом з питань державного будівництва.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету, Пасенюк О.М.
Голова Вищого адміністративного суду України Пасенюк О.М. звернувся до членів Комітету з пропозицією про віднесення посад державної служби в апараті Верховного Суду України та вищих спеціалізованих судів до певних підгруп посад. Дана пропозиція була внесена до порівняльної таблиці після оголошення підстав щодо її прийняття та підтримки Комітетом.
УХВАЛИЛИ:
1. Підтримати запропоновані робочою групою пропозиції (додаються) до остаточної редакції законопроекту від 15.06.2011 (із змінами від 06.07.2011), а також пропозицію про віднесення посад державної служби в апаратах Верховного Суду України та вищих спеціалізованих судів до підгруп посад першої групи (абзац другий частини другої статті 6), підстави щодо прийняття якої оголосив присутній на засіданні Голова Вищого адміністративного суду України Пасенюк О.М.
2. Доручити робочій групі редакційно доопрацювати окремі із запропонованих пропозицій.
3. Внести на розгляд Верховної Ради України єдиний доопрацьований законопроект з урахуванням змін від 06.07.2011 та 12.10.2011 року в установленому законом порядку.
4. Контроль за виконанням покласти на голову підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишена.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” – одноголосно.
Рішення прийнято.
5.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування М.Трайдука про проект Закону про статус державного курорту - Всеукраїнської дитячої оздоровниці міста Євпаторія (реєстр.№8129, н.д. В.Шемчук, доопрацьований).
Доповідач поінформував присутніх про те, що зазначений законопроект, за визначенням суб’єкта права законодавчої ініціативи, спрямований на визначення статусу міста Євпаторія як державного курорту - Всеукраїнської дитячої оздоровниці, встановлює особливості здійснення місцевого самоврядування, створення сприятливих умов для розвитку міста, матеріально-технічної бази санаторно-курортного і туристичного комплексу та збереження його унікальних природних та лікувальних ресурсів.
Встановлюється спеціальний статус міста Євпаторія, що передбачає надання додаткових повноважень Євпаторійському міському голові, Євпаторійській міській раді та визначення державних гарантій щодо здійснення радою власних і делегованих повноважень шляхом:
- затвердження стабільних, не менш ніж на два роки, бюджетних показників взаємовідносин Державного бюджету України і бюджету міста Євпаторія;
- надання субвенцій, виділення необхідних ресурсів для виконання програм, проектів та інші витрати, пов’язані з розвитком міста Євпаторія;
- передачі в комунальну власність територіальної громади міста Євпаторія майна підприємств, установ, організацій та інших об’єктів державної власності, які розташовані у місті Євпаторія;
- надання державних гарантій на інвестиції, що залучаються на розвиток інфраструктури міста.
Комітет зазначив, що система адміністративно-територіального устрою України та основні засади місцевого самоврядування в Україні регулюються Конституцією України (розділи ІХ та ХІ). Відповідно до частини третьої статті 133, частини другої статті 118 та частини другої статті 140 Основного Закону України спеціальний статус мають лише два міста в Україні – Київ та Севастополь. Їх статус визначається окремими законами України.
Окремими законами України не може встановлюватись спеціальний статус інших міст України або особливості здійснення місцевого самоврядування в інших містах.
Доповідач оголосив, що положення даного законопроекту не узгоджуються з нормами Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, який є базовим у відповідній сфері та не допускає встановлення іншими законами України винятків із встановлених ним засад здійснення місцевого самоврядування, за виключенням особливостей здійснення місцевого самоврядування у містах Києві та Севастополі (частини перша, друга статті 24).
Значна частина положень проекту повністю або з незначними редакційними відмінностями відтворює норми чинного законодавства України, в чому немає законодавчої необхідності.
Члени Комітету звернули увагу, що реалізація здійснення радою власних і делегованих повноважень може призвести до зміни показників місцевого бюджету за доходами та видатками, а також потребуватиме додаткових коштів з Державного бюджету. Такі норми не відповідають частині другій статті 95 Конституції України, згідно з якою виключно законом про Державний бюджет України визначаються будь-які видатки держави на загальносуспільні потреби, розмір і цільове спрямування цих видатків, а також не узгоджуються з статтею 67 Бюджетного кодексу України.
Голова підкомітету з питань місцевого самоврядування М.Трайдук ознайомив присутніх членів Комітету з висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, в якому Управління висловлює низку зауважень і пропозицій до законопроекту та вважає, що за результатами розгляду у першому читанні законопроект доцільно відхилити та запропонував до розгляду проект висновку Комітету з даного питання, підготовлений підкомітетом з питань місцевого самоврядування.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, запрошені, працівники секретаріату Комітету.
УХВАЛИЛИ:
1. Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про статус державного курорту – Всеукраїнської дитячої оздоровниці міста Євпаторія (реєстр. № 8129, доопрацьований) при розгляді у першому читанні відхилити.
2. Доручити виступити від Комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України – голові підкомітету з питань місцевого самоврядування Трайдуку М.Ф.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” – одноголосно.
Рішення прийнято.
6.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишена про проект Закону про систему нагород в Україні (реєстр. №8072, н.д. С.Власенко).
Доповідач поінформував присутніх про те, що даним законопроектом передбачається встановити систему державних нагород в Україні, визначити в цій сфері повноваження Верховної Ради України, Президента України, Комісії з питань нагород, інших органів державної влади, встановити обмеження у системі державних нагород, порядок відмови від державних нагород, позбавлення на поновлення у статусі особи, нагородженої державною нагородою. При цьому законопроектом пропонується визнати Закон України “Про державні нагороди України” таким, що втратив чинність.
Комітет погоджується із висновком Комітету Верховної Ради України з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України, що законопроект оформлений з порушенням вимог частини восьмої статті 90 Регламенту, згідно з якою, у разі, якщо для реалізації положень поданого законопроекту після його прийняття необхідні зміни до інших законів, такі зміни мають викладатися в розділі “Перехідні положення” або в одночасно внесеному його ініціатором окремому законопроекті. При цьому до законопроекту повинен додаватися перелік законів та інших нормативних актів, прийняття або перегляд яких необхідно здійснити для реалізації положень законопроекту в разі його прийняття.
Водночас Комітет звертає увагу, що для реалізації поданого законопроекту необхідно внести зміни до частини першої статті 85 Конституції України, якою на сьогодні не передбачено право для Верховної Ради України встановлювати державні нагороди, як це пропонується автором законопроекту. Також потребуватиме змін частина друга статті 34 Закону України “Про державну службу”, в якій передбачено, що державні службовці за особливі трудові заслуги представляються до державних нагород та присвоєння почесних звань, в той час як автором пропонується встановити обмеження щодо нагородження державними нагородами цієї категорії осіб.
Голова підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишен ознайомив присутніх членів Комітету з висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, в якому Управління висловило ряд зауважень до законопроекту і вважає за доцільне даний законопроект за результатами його розгляду в першому читанні відхилити, оскільки, насамперед, чимало положень законопроекту не узгоджуються з Конституцією України та запропонував до розгляду проект висновку Комітету з даного питання, підготовлений підкомітетом з питань державного будівництва.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, запрошені, працівники секретаріату Комітету.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону про систему нагород в Україні (реєстр. № 8072), поданий народним депутатом України С.Власенком, за наслідками розгляду в першому читанні відхилити.
2. Доручити виступити від Комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України,
ГОЛОСУВАЛИ: “За” – одноголосно.
Рішення прийнято.
7.
СЛУХАЛИ: інформацію Заступника голови Комітету В.Сінченка про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо спрощення процедури розмежування земель державної та комунальної власності (реєстр. №9104, КМУ, М.Я.Азаров).
Доповідач поінформував присутніх про те, що даним законопроектом передбачається спрощення процедури розмежування земель державної та комунальної власності, що дозволить прискорити процес визначення земель комунальної власності та покращення матеріальної бази для розвитку місцевого самоврядування в Україні. Підкомітет, водночас, звернув увагу на ряд недоліків, які містить зазначений законопроект.
Так, підпунктом 7 пункту 3 законопроекту пропонується внести зміни до Прикінцевих положень Закону України «Про розмежування земель державної та комунальної власності» та встановити, що остаточний термін розмежування земель державної та комунальної власності – 1 січня 2015 року.
Усі землі державної власності, які до встановлення терміну не передані у комунальну власність, залишаються у державній власності.
Разом з тим, відповідно до частини першої статті 13 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.
Держава забезпечує захист прав усіх суб'єктів права власності і господарювання, соціальну спрямованість економіки. Усі суб'єкти права власності рівні перед законом.
Таким чином, Конституція України не надає перевагу державній формі власності перед комунальною та не обмежує права її набуття будь-якими строками, а визначає рівність усіх суб’єктів права власності перед законом.
Отже, з прийняттям зазначеного положення законопроекту органи місцевого самоврядування втратять закріплене Основним Законом України право власності на землі, які не будуть розмежовані до 1 січня 2015 року.
Крім того, зазначена норма законопроекту суперечить принципам закріпленим Законом України «Про розмежування земель державної та комунальної власності», зокрема, поєднання державних і місцевих інтересів, забезпечення рівності права власності на землю територіальних громад та держави.
Також підкомітет звернув увагу, що законопроектом пропонується внести зміни до Земельного кодексу України та Закону України «Про розмежування земель державної та комунальної власності», встановивши, що при розмежуванні земель державної та комунальної власності землі, зайняті водними об’єктами загальнодержавного значення, а також землі під береговими смугами водних шляхів, водоохоронних зон, прибережних захисних смуг, зон санітарної охорони об’єктів водного фонду загальнодержавного значення не можуть передаватися до земель комунальної власності, що призведе до значного зменшення однієї з матеріальних основ місцевого самоврядування – землі, яка належить на праві власності територіальним громадам сіл, селищ, міст.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, Новаковський Л.Я., Вельчинський М.Р., Рябошук Я.О.
В.Сінченко ознайомив присутніх членів Комітету з висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, в якому Управління рекомендує за результатами розгляду у першому читанні прийняти даний проект за основу з урахуванням зауважень та запропонував до розгляду проект висновку Комітету з даного питання, підготовлений підкомітетом з питань державного будівництва, куратором якого він є згідно рішення Комітету.
В.Сінченко в контексті розгляду проекту закону (реєстр. №9104) запропонував надати доручення Управлінню по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України підготувати звернення до Державної агенції земельних ресурсів України та звернути їх увагу, що при розмежуванні земель державної і комунальної власності мають бути встановлені межі адміністративно-територіальних одиниць і населених пунктів. У зв’язку з цим виникає питання міст, селищ, сіл та районів в Україні, в яких встановлені межі згідно законодавства.
Також В.Сінченко запропонував членам Комітету скерувати звернення до Першого віце-прем’єр-міністра України - Міністра економічного розвитку і торгівлі України А.Клюєва з пропозицією повернутися до розгляду проблемних питань адміністративно-територіального устрою, які були запропоновані Комітетом для дискусії у листі віце-прем’єр-міністру України В.Тихонову №04-15/15-2458 від 18.06.2010 року.
УХВАЛИЛИ:
1. Вважати за доцільне, запропонувати Комітету Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 3 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо спрощення процедури розмежування земель державної та комунальної власності» (реєстр. № 9104 від 06.09.2011 р.), внесений Кабінетом Міністрів України, за наслідками розгляду в першому читанні повернути законопроект суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.
2. Направити цей висновок Комітету Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин, який визначено головним з підготовки даного законопроекту.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” – одноголосно.
Рішення прийнято, пропозиції підтримано.
8.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування М.Трайдука про інформацію Міністерства економіки України про стан виконання рекомендацій парламентських слухань про законодавчі аспекти регіональної політики та місцевого самоврядування.
Доповідач ознайомив присутніх із основними положеннями узагальненої інформації, надісланої Міністерством економіки України, яка впродовж кількох останніх років надається Комітету на виконання Постанови Верховної Ради України від 05.06.2003 № 939.
М.Трайдук висловився за продовження моніторингу у даній сфері суспільних відносин та запропонував відповідний проект рішення Комітету.
УХВАЛИЛИ:
Інформацію Міністерства економіки України щодо стану виконання у І півріччі 2011 року рекомендацій, схвалених Постановою Верховної Ради України від 05.06.2003 № 939 “Про рекомендації парламентських слухань про законодавчі аспекти регіональної політики та місцевого самоврядування”, взяти до відома та вважати за доцільне продовження моніторингу у зв’язку з необхідністю здійснення в Україні наступного етапу конституційної реформи, пов’язаною зі зростанням ролі місцевого самоврядування у системі влади, реалізацією Державної стратегії регіонального розвитку до 2015 року та з огляду на важливість тих питань, які висвітлюються у звіті.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” – одноголосно.
Рішення прийнято.
9.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишена про доручення Голови Верховної Ради України В.Литвина щодо підготовки проекту постанови Верховної Ради України про відкликання проекту Закону про внесення зміни до статті 23 Закону України "Про державну службу" (щодо порядку продовження терміну перебування на державній службі) (реєстр. №8686) та зняття його з розгляду у зв’язку з його відкликанням народним депутатом України В.Демчишеним.
Доповідач зазначив, що він як суб’єкт права законодавчої ініціативи подав заяву про відкликання поданого ним законопроекту з реєстр. №8686, який було включено до порядку денного дев’ятої сесії Верховної Ради України шостого скликання 06 вересня 2011 року. У зв’язку з цим для його зняття з розгляду потребується рішення Верховної Ради України, прийняте у формі Постанови.
Підкомітет з питань державного будівництва пропонує Комітету погодитися з пропозицією народного депутата України Демчишена В.В. про відкликання поданого ним законопроекту та рекомендувати Верховній Раді України відповідно до частини другої статті 104 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення зміни до статті 23 Закону України "Про державну службу" (щодо порядку продовження терміну перебування на державній службі)(реєстр. № 8686 від 16.06.2011), зняти з розгляду.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
Пропозицію підтримано.