ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

 

Комітет

з питань державного будівництва, регіональної політики

та місцевого самоврядування

 

Протокол засідання №8

 

4 лютого 2015 року

15 год. 00 хв.

м. Київ

вул. Садова, 3 а, к. 416

 

Голова Комітету Власенко С.В.

Перший заступник Голови Комітету Ледовських О.В.

 

Присутні: члени Комітету: Дехтярчук О.В., Курило В.С., Бойко О.П., Бублик Ю.В., Федорук М.Т., Гуляєв В.О., Балога І.І., Березюк О.Р., Матвійчук Е.Л., Река А.О.

Відсутні:  Гончаренко О.О., Кудлаєнко С.В., Шкрум А.І., Добкін М.М.

 

Відповідальні  працівники секретаріату Комітету: Завідувач секретаріату Комітету Малюга А.В.; заступник Завідувача секретаріату Комітету Данилюк О.А.; головні консультанти Гарбуз Ю.П., Дмитрук Л.В., Корнієнко Т.М., Маковський О.А., Рибак О.Ф., Шкуріна Л.Б.; старший консультант Степанян Г.С.

 

Запрошені:

Романова А.А. – народний депутат України;

Веремій І.Г. – заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі України;

Шелестов О.М. – член Центральної виборчої комісії;

Балін В.А. – Перший заступник Голови Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті;

Вовченко О.Л. – директор Департаменту фінансів органів державного управління Міністерства фінансів України;

Дір Л.В. – директор Департаменту світового українства і культурно-гуманітарного співробітництва Міністерства закордонних справ України;

Самусь Г.Ю. – директор Департаменту з питань використання коштів державного бюджету в регіонах Рахункової палати;

Сторожук Є.Л. – директор Департаменту з реформування публічної адміністрації Міністерства економічного розвитку і торгівлі України;

Сенчук В.В. – начальник Київського міського бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об’єкти нерухомого майна;

Шаршов С.І. – директор Департаменту з питань місцевого самоврядування та територіальної організації влади Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України;

Кодоненко К.В. – Перший заступник керівника Департаменту Адміністрації Президента України з питань місцевого самоврядування;

Кравцов О.О. – Перший заступник Голови Донецької обласної державної адміністрації;

Каліщук С.П. – заступник Голови Української асоціації бюро технічної інвентаризації «Укртехінвентаризація»;

Старцева С.М. – заступник начальника Управління житлової політики Департаменту систем життєзабезпечення Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України;

Каменчук О.М. – заступник директора Департаменту з реформування публічної адміністрації Міністерства економічного розвитку і торгівлі України;

Кагляк Я.О. – начальник відділу Управління конституційного та адміністративного законодавства Міністерства юстиції України;

Черноморов О.М. – Голова Української асоціації бюро технічної інвентаризації «Укртехінвентаризація»;

Пітцик М.В. – Виконавчий директор Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування “Асоціація міст України”;

Слобожан О.В. – директор Центру аналізу та розробки законодавства - заступник виконавчого директора  Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування “Асоціація міст України”;

Кравченко В.В. – заступник директора Центру професійного розвитку та правової допомоги Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування “Асоціація міст України”;

Скопненко Г.П. – керівник Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України;

Колісніченко В.Є. – заступник керівника Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України;

Андрійчук Ю.М. – Голова секретаріату Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування “Українська асоціація районних та обласних рад”;

Поєдинок М.С. – заступник Голови - керівник Виконавчої дирекції Всеукраїнської асоціації сільських та селищних рад;

Небельський С.Б. – Дунаєвецький міський голова Дунаєвецького району Хмельницької області;

Слободян О.С. – головний спеціаліст Дунаєвецької міської ради Дунаєвеького району Хмельницької області;

Д.Попеску – Директор Центру експертизи реформ місцевого самоврядування Генерального секретаріату Ради Європи;

Г.Бельтрані – Директор Швейцарського бюро співробітництва;

Постемська І. – координатор проектів Швейцарського бюро співробітництва;

Гарнець О.М. – керівник Швейцарсько-українського проекту “DESPRO”;

Бриль М. – представник Швейцарсько-українського проекту “DESPRO”;

Попова З. (Болгарія) – експерт Швейцарсько-українського проекту “DESPRO”;

Гук А.К. – керівник Програми Ради Європи «Посилення інституційної спроможності органів місцевого самоврядування в Україні»;

Ганущак Ю.І. – незалежний експерт;

Чепурна К.В. – спостерігач моніторингу “Відкрито”;

Сухоруков М.К. – спостерігач моніторингу “Відкрито”;

Бутило Д.В. – спостерігач моніторингу “Відкрито”.

 

***

ПРОЕКТ ПОРЯДКУ ДЕННОГО

 

1.  Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про державні нагороди України” (щодо надання права присвоєння звання Герой України особам, які не є громадянами України) (реєстр. № 1421, н.д. А.Романова).

2.  Про проект Закону про внесення змін до статті 6 Закону України “Про державні нагороди України” (щодо надання звання Герой України громадянам України, іноземцям та особам без громадянства) (реєстр. № 1421-1, н.д. А.Білецький).

3. Про проект Закону про тимчасовий порядок здійснення повноважень місцевого самоврядування на період проведення антитерористичної операції (реєстр. № 1529, доопрацьований, н.д. А.Артеменко).

4. Про проект Закону про внесення змін до статті 30 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” щодо обліку та технічної інвентаризації (реєстр. № 0914, друге читання).

5. Про призначення позачергових місцевих виборів.

6. Про зміну і встановлення меж міста Дунаївці Дунаєвецького району Хмельницької області.

7. Про перейменування села Прибілля Жидачівського району Львівської області.

8. Про проект Закону про внесення змін до статті 44 Закону України “Про автомобільний транспорт” щодо участі представників органів місцевого самоврядування у конкурсному комітеті, який визначає перевізника на автобусний маршрут (реєстр. №1275, н.д. В.Ничипоренко).

9. Про проект Закону про внесення змін до статті 8 Житлового кодексу Української РСР (щодо визначення порядку переведення жилих будинків і приміщень у нежилі) (реєстр. № 1322, н.д. Р.Сольвар).

 10. Про Звіт Рахункової палати про результати аналізу формування та проведення видатків на здійснення виконавчої влади місцевими державними адміністраціями та на органи місцевого самоврядування.

11. Про інформацію Рахункової палати щодо результатів аудиту використання коштів державного бюджету на утворення центрів надання адміністративних послуг.

12. Про звернення Національного агентства України з питань державної служби щодо делегування представника Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування до складу колегії агентства.

13.  Про перспективні напрямки співпраці Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування з Швейцарсько-українським проектом “Підтримка децентралізації в Україні” (DESPRO). Презентація проекту (строк дії: травень 2017 р.).

 

***

 

СЛУХАЛИ: Голова Комітету С.Власенко ознайомив членів Комітету з проектом порядку денного засідання Комітету та запропонував висловити свої зауваження і пропозиції до нього.

Порядок денний прийнято за основу.

 

Голова Комітету С.Власенко запропонував включити до порядку денного засідання Комітету питання про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо посилення фінансової самодостатності територіальних громад) (реєстр. № 1898, н.д. Ю.Тимошенко, І.Кириленко, В.Івченко, Ю.Дерев’янко, С.Євтушок).

Пропозицію підтримано.

 

Голова Комітету С.Власенко запропонував визначитися шляхом голосування щодо прийняття порядку денного засідання Комітету в цілому.

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

 

1.  Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про державні нагороди України” (щодо надання права присвоєння звання Герой України особам, які не є громадянами України) (реєстр. № 1421, н.д. А.Романова).

2.  Про проект Закону про внесення змін до статті 6 Закону України “Про державні нагороди України” (щодо надання звання Герой України громадянам України, іноземцям та особам без громадянства) (реєстр. № 1421-1, н.д. А.Білецький).

3. Про проект Закону про тимчасовий порядок здійснення повноважень місцевого самоврядування на період проведення антитерористичної операції (реєстр. № 1529, доопрацьований, н.д. А.Артеменко).

4. Про проект Закону про внесення змін до статті 30 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” щодо обліку та технічної інвентаризації (реєстр. № 0914, друге читання).

5. Про призначення позачергових місцевих виборів.

6. Про зміну і встановлення меж міста Дунаївці Дунаєвецького району Хмельницької області.

7. Про перейменування села Прибілля Жидачівського району Львівської області.

8. Про проект Закону про внесення змін до статті 44 Закону України “Про автомобільний транспорт” щодо участі представників органів місцевого самоврядування у конкурсному комітеті, який визначає перевізника на автобусний маршрут (реєстр. № 1275, н.д. В.Ничипоренко).

9. Про проект Закону про внесення змін до статті 8 Житлового кодексу Української РСР (щодо визначення порядку переведення жилих будинків і приміщень у нежилі) (реєстр. № 1322, н.д. Р.Сольвар).

 10. Про Звіт Рахункової палати про результати аналізу формування та проведення видатків на здійснення виконавчої влади місцевими державними адміністраціями та на органи місцевого самоврядування.

11. Про інформацію Рахункової палати щодо результатів аудиту використання коштів державного бюджету на утворення центрів надання адміністративних послуг.

12. Про звернення Національного агентства України з питань державної служби щодо делегування представника Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування до складу колегії агентства.

13.  Про перспективні напрямки співпраці Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування з Швейцарсько-українським проектом “Підтримка децентралізації в Україні” (DESPRO). Презентація проекту (строк дії: травень 2017 р.).

14. Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо посилення фінансової самодостатності територіальних громад) (реєстр.     № 1898, н.д. Ю.Тимошенко, І.Кириленко, В.Івченко, Ю.Дерев’янко, С.Євтушок).

УХВАЛИЛИ:

Затвердити порядок денний засідання Комітету в цілому.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

1 – 2

Голова Комітету С.Власенко запропонував обговорити питання порядку денного №№ 1,2 разом, а рішення щодо кожного з них приймати окремо.

Пропозицію підтримано.

 

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань адміністративних послуг, державних символів та нагород О.Дехтярчука про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про державні нагороди України” (щодо надання права присвоєння звання Герой України особам, які не є громадянами України) (реєстр. № 1421, н.д. А.Романова) та про проект Закону про внесення змін до статті 6 Закону України “Про державні нагороди України” (щодо надання звання Герой України громадянам України, іноземцям та особам без громадянства) (реєстр. № 1421-1, н.д. А.Білецький).

Голова підкомітету О.Дехтярчук наголосив, що обидва законопроекти регулюють однакове коло питань та поінформував Комітет про пропозицію підкомітету з питань адміністративних послуг, державних символів та нагород: рекомендувати авторам об’єднати обидва законопроекти та врахувати зауваження Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, внісши на розгляд парламенту доопрацьований законопроект.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, А.Романова.

А.Романова поінформувала Комітет, що не заперечує проти рішення Комітету щодо спільного напрацювання єдиного законопроекту разом із народним депутатом України А.Білецьким та поінформувала щодо внесення на заміну доопрацьованого законопроекту.

С.Власенко вніс пропозицію – перенести розгляд даних питань на одне із наступних засідань Комітету, рекомендувавши авторам внести на розгляд єдиний узгоджений проект закону.

Пропозицію підтримано.

 

3.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування Ю.Бублика про проект Закону України про особливий порядок здійснення окремих повноважень органів місцевого самоврядування на період проведення антитерористичної операції в Донецькій та Луганській областях (реєстр. № 1529, доопрацьований), поданий народним депутатом України А.Артеменком.

Ю.Бублик поінформував, що метою зазначеного законопроекту, за визначенням суб’єкта права законодавчої ініціативи, є створення умов для забезпечення життєдіяльності відповідних територіальних громад, вирішення питань місцевого значення шляхом визначення особливого порядку здійснення окремих повноважень органів місцевого самоврядування на період проведення антитерористичної операції в Донецькій та Луганській областях у разі нездійснення повноважень, передбачених законодавством України, органами місцевого самоврядування – районними та обласними радами.

Він вказав, що Всеукраїнська асоціація органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України» висловлює низку зауважень та пропозицій до законопроекту та пропонує за результатами розгляду у першому читанні повернути його на доопрацювання суб’єкту права законодавчої ініціативи. Зокрема, у висновку вказується на недостатню визначеність терміну «нездійснення повноважень» стосовно діяльності районних і обласних рад, що може мати наслідком конкуренцію повноважень місцевих рад і місцевих  органів виконавчої влади. Крім того, пропонується закріпити норми, які б передбачали порядок звернення до Верховної Ради України щодо дострокового припинення повноважень обласних, районних рад під час проведення антитерористичної операції та визначали граничні строки прийняття Верховною Радою України відповідного рішення.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

Розглядаючи це питання народні депутати України – члени Комітету взяли до уваги інформацію, що Верховною Радою України 3 лютого 2015 року було прийнято за основу і в цілому проект Закону України про військово-цивільні адміністрації (реєстр. № 1855 від 27.01.2015), внесений народними депутатами України С.Пашинським та іншими. З аналізу положень законопроекту з реєстр.    № 1855 випливає, що він врегульовує аналогічне коло питань із законопроектом з реєстр. № 1529, доопрацьованим. Таким чином, можна констатувати, що проект Закону України про особливий порядок здійснення окремих повноважень органів місцевого самоврядування на період проведення антитерористичної операції в Донецькій та Луганській областях (реєстр. № 1529, доопрацьований) втратив актуальність.

С.Власенко запропонував рекомендувати Верховній Раді України законопроект з реєстр. № 1529 зняти з розгляду, як такий, що втратив актуальність у зв’язку з прийняттям за основу та в цілому проекту Закону України про військово-цивільні адміністрації (реєстр. № 1855).

УХВАЛИЛИ:

Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до частини другої статті 95 Регламенту Верховної Ради України зняти з розгляду проект Закону України про особливий порядок здійснення окремих повноважень органів місцевого самоврядування на період проведення антитерористичної операції в Донецькій та Луганській областях (реєстр. № 1529, доопрацьований) як такий, що втратив актуальність у зв’язку з прийняттям за основу і в цілому проекту Закону України про військово-цивільні адміністрації (реєстр. № 1855).

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

4.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування Ю.Бублика про проект Закону України про внесення змін до статті 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» щодо обліку та технічної інвентаризації (реєстр. № 0914, друге читання).

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, О.Черноморов, В.Сенчук, С.Каліщук.

Ю.Бублик вказав, що за дорученням Комітету підкомітет з питань місцевого самоврядування розглянув зауваження і пропозиції, що надійшли від суб’єктів права законодавчої ініціативи до проекту Закону України про внесення змін до статті 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» щодо обліку та технічної інвентаризації реєстр. № 0914 від 27.11.2014), поданого народними депутатами України М.Федоруком та іншими і прийнятого за основу 04.06.2014 року за наслідками розгляду в першому читанні Верховною Радою України VII скликання та внесеного до Верховної Ради України VIII скликання для його подальшого розгляду відповідно до статті 106 Регламенту Верховної Ради України за процедурою підготовки до другого читання.

Голова підкомітету вказав, що до розгляду законопроекту в другому читанні від 3-х народних депутатів України подано 3 пропозиції, з яких 2 – пропонується врахувати, 1 – врахувати частково.

Голова Комітету С.Власенко поставив на голосування кожну поправку окремо.

Поправку №1 – “Враховано”

Рішення прийнято.

 

Поправку №2 – “Враховано”

Рішення прийнято.

 

Поправку №3 – “Враховано частково”

Рішення прийнято.

 

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 3 частини першої статті 123 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до статті 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» щодо обліку та технічної інвентаризації (реєстр. №0914, друге читання) за результатами розгляду прийняти в другому читанні та в цілому.

2. Визначити доповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань місцевого самоврядування Ю.Бублика.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

5.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань органів самоорганізації населення, місцевих виборів та форм безпосередньої демократії О.Бойко про призначення позачергових місцевих виборів.

Голова підкомітету оголосила, що на засіданні пропонується розглянути 43 клопотання окремих міських, селищних, сільських рад про призначення позачергових виборів, зокрема, 1-го міського голови, 4-х селищних та 38-ми сільських голів у зв’язку з достроковим припиненням їх повноважень на підставі вимог Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”. О.Бойко зауважила, що усі клопотання та подані до них документи відповідають вимогам закону.

О.Бойко вказала, що за наслідками розгляду клопотань місцевих рад, перелік яких надано, Комітету необхідно ухвалити висновок, яким рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори окремих міських, селищних та сільських голів з визначенням дати призначення цих виборів з урахуванням вимог закону.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

Члени Комітету під час обговорення взяли до уваги, що за чинною Конституцією України чергові вибори до органів місцевого самоврядування мають відбутися 25 жовтня 2015 року, а відповідно до частини третьої статті 14, частин першої та п’ятої статті 15 та положення частини третьої статті 83 Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” можлива дата призначення цих виборів – неділя 19 квітня 2015 року.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори окремих міських, селищних, сільських голів (перелік додається) на неділю           19 квітня 2015 року, прийнявши відповідні постанови Верховної Ради України.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання народному депутату України, Голові Комітету Власенку С.В.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

***

Голова Комітету Сергій Власенко зауважив, що потребує зміни і дата призначення позачергових місцевих виборів у 219-ти проектах постанов, які були розглянуті Комітетом і зареєстровані у парламенті і в яких пропонувалася дата     22 березня 2015 року. Він вказав, що цю поправку можливо внести доповідачем з голосу під час розгляду в парламенті даного питання.

Голова Комітету запропонував змінити дату у проектах постанов про призначення позачергових місцевих виборів, які були зареєстровані за наслідками розгляду на засіданні Комітету 12 січня, на дату 19 квітня 2015 року (неділя).

Пропозицію підтримано.

 

***

О.Бойко також поінформувала, що аналогічні клопотання про призначення позачергових місцевих виборів продовжують надходити до Верховної Ради України і опрацьовуватимуть у підкомітеті з питань органів самоорганізації населення, місцевих виборів та форм безпосередньої демократії по мірі їх надходження.

Інформацію взято до відома.

 

***

Голова підкомітету О.Бойко також поінформувала, що до Верховної Ради України та до Комітету надходять звернення органів місцевого самоврядування щодо недоцільності призначення позачергових місцевих виборів, оскільки у жовтні 2015 року планується проведення чергових місцевих виборів.

Як приклад, О.Бойко навела звернення Новгородської міської ради Донецької області, Соснівської міської ради Львівської області, Уманської асоціації виборців України з проханням не призначати позачергові вибори міських голів в цих містах, оскільки їх основною мотивацією є соціальна, економічна та політична напруженість в країні, можлива низька явка виборців на позачергових виборах, необхідність змін законодавства про місцеві вибори тощо.

Інформацію взято до відома.

 

6.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою М.Федорука про подання Хмельницької обласної ради щодо зміни і встановлення меж міста Дунаївці Дунаєвецького району Хмельницької області.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, С.Небельський.

М.Федорук зазначив, що до Комітету надійшло подання Хмельницької обласної ради щодо зміни і встановлення меж міста Дунаївці Дунаєвецького району Хмельницької області, в якому пропонується збільшити територію міста Дунаївці на 614,77 гектара земель, за рахунок 577,80 гектара земель, що знаходяться у віданні Дунаєвецької  міської ради, 28,52 гектара земель – Дем’янковецької сільської ради, 8,45 гектара земель – Чаньківської сільської ради Дунаєвецького району, та затвердити територію міста Дунаївці загальною площею 1303,60 гектара.

Доповідач вказав, що необхідність встановлення нової межі міста Дунаївці обумовлена тим, що земельні ділянки, які планується включити в межі міста більшою частиною забудовані та тривалий час знаходяться у власності та користуванні громадян – жителів міста для індивідуального житлового будівництва, ведення особистого селянського господарства, садівництва, городництва, а також зайняті дорогами та міським кладовищем. Землі запасу, які планується включити в межі міста, будуть використані під житлове та соціально-побутове будівництво, відповідно до затвердженого генерального плану забудови міста.

С.Небельський поінформував, що проект зміни меж міста Дунаївці розроблений Хмельницькою регіональною філією державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» з урахуванням перспективи розвитку міста, фактичного стану землекористування та генерального плану забудови міста.

Під час обговорення питання народні депутати України взяли до уваги, що питання про зміну меж міста Дунаївці погоджено відповідно до законодавства, розглянуто і схвалено Дем’янковецькою сільською, Чаньківською сільською, Дунаєвецькою міською, Дунаєвецькою районною, Хмельницькою обласною радами, Дунаєвецькою  районною та Хмельницькою обласною державними адміністраціями.

М.Федорук також вказав,що Комітет з питань аграрної політики та земельних відносин підтримує подання Хмельницької обласної ради щодо зміни і встановлення меж міста Дунаївці Дунаєвецького району Хмельницької області за умови врахування зауважень Комітету, які повністю враховані розробниками проекту землеустрою.

М.Федорук запропонував підтримати подання Хмельницької обласної ради щодо зміни і встановлення меж міста Дунаївці Дунаєвецького району Хмельницької області та відповідний проект Постанови Верховної Ради України.

УХВАЛИЛИ:

1. Підтримати подання Хмельницької обласної ради щодо зміни і встановлення меж міста Дунаївці Дунаєвецького району Хмельницької області та доручити народним депутатам України – членам Комітету розробити та внести на розгляд Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України про зміну і встановлення меж міста Дунаївці Дунаєвецького району Хмельницької області.

2. Рекомендувати Верховній Раді України підтримати подання Хмельницької обласної ради щодо зміни і встановлення меж міста Дунаївці Дунаєвецького району Хмельницької області, прийнявши за основу та в цілому відповідний проект Постанови Верховної Ради України.

3. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою М.Федоруку.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

7.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою М.Федорука про подання Львівської обласної ради щодо перейменування села Прибілля Дев'ятниківської сільської ради Жидачівського району Львівської області на село Ятвяги.

М.Федорук зазначив, що до Комітету надійшло подання Львівської обласної ради щодо перейменування села Прибілля Дев'ятниківської сільської ради Жидачівського району Львівської області на село Ятвяги. Село Прибілля входить до складу Дев'ятниківської сільської ради і знаходиться на відстані 37 км від районного центру міста Жидачів. В селі проживає 99 осіб.

Доповідач вказав, що у розданих матеріалах є інформація, що згідно алфавітного покажчика старих найменувань у довіднику «Українська РСР. Адміністративно-територіальний устрій» (К., 1947 р., с. 1040) село Прибілля раніше мало назву село Ятвяги і входило до складу Новострілищанського району Дрогобицької області. Указом Президії Верховної Ради Української РСР від 21 травня 1959 року Дрогобицьку область ліквідовано, а її території передано до складу Львівської області. Після змін в організації районування в Українській РСР в період 1962-1967 років село Прибілля обліковується у складі Дев’ятниківської сільської ради Жидачівського району Львівської області.

М.Федорук наголосив, що підкомітет взяв до уваги висновок Інституту української мови НАН України, який вважає перейменування села Прибілля на село Ятвяги обґрунтованим, оскільки це сприятиме поверненню історичної назви населеному пункту, під якою він згадується в писемних джерелах, починаючи від XVст.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

Під час обговорення питання народні депутати України взяли до уваги, що питання про перейменування села Прибілля підтримане територіальною громадою на загальних зборах громадян, погоджено відповідно до законодавства, розглянуто і схвалено Дев'ятниківською сільською, Жидачівською районною, Львівською обласною радами.

М.Федорук запропонував підтримати подання Львівської обласної ради щодо перейменування села Прибілля Дев'ятниківської сільської ради Жидачівського району Львівської області на село Ятвяги та відповідний проект Постанови Верховної Ради України.

 

УХВАЛИЛИ:

1. Підтримати подання Львівської обласної ради щодо перейменування села Прибілля Дев'ятниківської сільської ради Жидачівського району Львівської області на село Ятвяги та доручити народним депутатам України – членам Комітету розробити і внести на розгляд Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про перейменування села Прибілля Жидачівського району Львівської області».

2. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої та частини другої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про перейменування села Прибілля Жидачівського району Львівської області» прийняти за основу та в цілому.

3. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою М.Федоруку.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

8.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування Ю.Бублика про проект Закону України про внесення змін до статті 44 Закону України «Про автомобільний транспорт» щодо участі представників органів місцевого самоврядування у конкурсному комітеті, який визначає перевізника на автобусний маршрут (реєстр. № 1275 від 08.12.2014), поданий народним депутатом України В.Ничипоренком.

Доповідач вказав, що зазначений законопроект, за визначенням суб‘єкта права законодавчої ініціативи, спрямований на досягнення найбільш ефективної роботи конкурсних комітетів та прийняття ними професійних та узгоджених з громадою рішень, метою яких є визначення перевізника, що надаватиме населенню якісні послуги. 

У законопроекті пропонується визначити, що конкурс на перевезення пасажирів проводиться із залученням представників відповідних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, громадських організацій. Пропонується, що до складу конкурсного комітету, метою якого є визначення перевізника на приміський автобусний маршрут загального користування, що не виходить за межі району, будуть входити представники відповідного органу виконавчої влади, голови сільських, селищних, міських рад та представники громадських організацій, діяльність яких пов’язана з автомобільним транспортом.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, М.Пітцик.

Ю.Бублик вказав, що Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України висловлює низку зауважень до законопроекту та пропонує за наслідками розгляду у першому читанні прийняти його за основу.

М.Пітцик вказав, що всеукраїнська асоціація органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України» у своєму висновку від 13.01.2015 р. №5-4 не заперечує проти прийняття законопроекту у першому читанні за основу.

Дискусійними під час обговорення були положення законопроекту щодо доповнення статті 44 Закону новою частиною, відповідно до якої виникає обмеження представників органів місцевого самоврядування, які входять до складу конкурсного комітету, лише головами сільських, селищних, міських рад, оскільки формулювання «представник» є більш ємним за змістом і об’єднує в собі як безпосередньо голів цих органів, так й інших їх представників, які можуть бути включені до складу конкурсного комітету.

Ю.Бублик вніс для голосування пропозицію підкомітету з питань місцевого самоврядування – запропонувати Комітету з питань транспорту, який визначено головним з підготовки вищевказаного законопроекту, рекомендувати Верховній Раді України за наслідками розгляду в першому читанні прийняти його за основу.

УХВАЛИЛИ:

1. Вважати за доцільне запропонувати Комітету з питань транспорту рекомендувати Верховній Раді України, відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до статті 44 Закону України «Про автомобільний транспорт» щодо участі представників органів місцевого самоврядування у конкурсному комітеті, який визначає перевізника на автобусний маршрут (реєстр. № 1275), поданий народним депутатом України В.Ничипоренком, за наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу.

2. Направити цей висновок до Комітету з питань транспорту, визначеного головним з підготовки і опрацювання даного законопроекту.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 11 народних депутатів України, «Утримався» – 1 народний депутат України.

Рішення прийнято.

 

9.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань регіональної політики, місцевих бюджетів та комунальної власності А.Реки про проект Закону України «Про внесення змін до статті 8 Житлового кодексу Української РСР» (щодо визначення порядку переведення жилих будинків і приміщень у нежилі) (реєстр. № 1322), поданий народним депутатом України Р.Сольваром.   

А.Река наголосив, що законопроектом пропонується викласти в новій редакції частину першу статті 8 Житлового кодексу Української РСР та передбачити, що виконавчі органи сільської, селищної, районної, міської, районної у місті ради в порядку, визначеному відповідною радою, приймають рішення про переведення придатних для проживання жилих будинків і жилих приміщень у будинках державного, громадського та приватного житлового фонду в нежилі для розміщення об’єктів, які не заборонені чинним законодавством України.

Він вказав, що Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України висловлює низку зауважень та пропозицій до законопроекту пропонує за результатами розгляду у першому читанні повернути проект суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання. Так, на думку Головного управління необмежене переведення придатних для проживання жилих будинків і жилих приміщень у нежилі, яке пропонується закріпити у новій редакції статті 8 Житлового кодексу Української РСР, шляхом вилучення з неї положення про виключний характер такого переведення суперечить визначеному у статті 6 цього Кодексу призначенню жилих будинків і жилих приміщень, яке полягає в тому, що жилі будинки і жилі приміщення призначаються для постійного проживання громадян, а також для використання у встановленому порядку як службових жилих приміщень і гуртожитків. Крім того, Головне управління зазначає, що прийняття законопроекту може призвести до примусового виселення осіб, які проживають у відповідних будинках (приміщеннях), оскільки законопроект не передбачає надання цим особам іншого житла. Зазначене на думку Головного Управління означатиме порушення конституційного права на житло, яке може набути масового характеру.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, М.Пітцик.

М.Пітцик наголосив, що Всеукраїнська асоціація органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України» підтримує прийняття законопроекту в першому читанні за основу та зазначив, що законопроект відповідає потребам органів місцевого самоврядування.

А.Река вказав, що підкомітет з питань регіональної політики, місцевих бюджетів та комунальної власності вносить для голосування наступний проект висновку: запропонувати Комітету з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства, який визначено головним з підготовки і опрацювання даного законопроекту, рекомендувати Верховній Раді України за наслідками розгляду в першому читанні прийняти його за основу.

УХВАЛИЛИ:

1. Вважати за доцільне запропонувати Комітету з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства, який визначено головним з підготовки і опрацювання даного законопроекту, рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України «Про внесення змін до статті 8 Житлового кодексу Української РСР» (щодо визначення порядку переведення жилих будинків і приміщень у нежилі) (реєстр. № 1322), поданий народним депутатом України Р.Сольваром, за наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу.

2. Надіслати цей висновок до Комітету з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 7 народних депутатів України, «Утримались» – 5 народних депутатів України.

Рішення прийнято.

 

10.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань регіональної політики, місцевих бюджетів та комунальної власності А.Реки про Звіт Рахункової палати про результати аналізу формування та проведення видатків на здійснення виконавчої влади місцевими державними адміністраціями та на органи місцевого самоврядування.

А.Река наголосив, що за результатами аналізу видатки за загальним фондом державного бюджету на утримання місцевих державних адміністрацій у 2013 році проведені в сумі 2797,6 млн. грн. (на 99,2% плану), а у І півріччі 2014 року – 1430,9 млн. грн., що становить 47,3% від бюджетних призначень на рік.

Видатки місцевих бюджетів на органи місцевого самоврядування і на здійснення виконавчої влади в м. Києві проведені у 2013 році в сумі 8021,9 млн. грн., що дорівнює 94,2% затверджених місцевими радами бюджетних призначень, а у І півріччі 2014 року – в сумі 3766,7 млн. грн. (на 43,5 % плану).

Голова підкомітету також вказав, що Міністерство фінансів України інформувало Комітет про свою позицію щодо звіту Рахункової палати, в якому зауважило, що на частку видатків на утримання органів місцевого самоврядування у видатковій частині місцевого бюджету впливає обсяг повноважень на здійснення видатків, закріплений статтями 88-89 Бюджетного кодексу України. Відтак, впровадження показника граничної питомої ваги видатків на функціонування органів місцевого самоврядування у загальному обсязі видатків місцевих бюджетів потребує відповідного опрацювання при подальшому реформуванні системи органів місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, Г.Самусь.

Г.Самусь вказав, що Рахункова палата дійшла висновку, що існуючі механізми планування та проведення видатків місцевих бюджетів на органи місцевого самоврядування і на здійснення виконавчої влади в м. Києві є неузгодженими між собою і не забезпечують оптимальну структуру та чисельність місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування з огляду на єдині завдання щодо управління суспільним розвитком на відповідній території.

У структурі апарату державних адміністрацій і органів місцевого самоврядування нерідко функціонують підрозділи, які дублюють функції територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади та один одного. Має місце значна кількість дрібних за чисельністю підрозділів, що обумовлює великий відсоток керівників відносно інших посадових осіб. Чисельність державних службовців у місцевих державних адміністраціях і посадових осіб в органах місцевого самоврядування зростає і у 2013 році досягла 71,5 тис. і 98 тис. осіб відповідно.

Результати аналізу в цілому засвідчили, що, виконуючи тотожні функції держави щодо управління територіями, місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування застосовують різні підходи до формування власної структури і чисельності працівників та видатків на їх утримання. Це розбалансовує систему управління відповідними територіями, негативно впливає на оперативність і якість прийняття управлінських рішень, надання адміністративних послуг, призводить до нераціонального витрачання фінансових ресурсів на функціонування органів управління на місцях.

Відсутність законодавчо встановлених обмежень розміру видатків на органи місцевого самоврядування призводить до конфлікту інтересів щодо обсягу ресурсу, необхідного на утримання органів місцевого самоврядування, який має бути забезпечений державою (з урахуванням можливостей зведеного бюджету).

А.Река вказав, що підкомітет з питань регіональної політики, місцевих бюджетів та комунальної власності рекомендує інформацію Рахункової палати про результати аналізу формування та проведення видатків на здійснення виконавчої влади місцевими державними адміністраціями та органи місцевого самоврядування взяти до відома та рекомендувати Кабінету Міністрів України врахувати інформацію Рахункової палати при підготовці проектів законів України та виданні власних нормативно-правових актів, що стосуються здійснення децентралізації влади та реформи місцевого самоврядування в Україні.

УХВАЛИЛИ:

1. Інформацію Рахункової палати про результати аналізу формування та проведення видатків на здійснення виконавчої влади місцевими державними адміністраціями та органи місцевого самоврядування взяти до відома.

2. Рекомендувати Кабінету Міністрів України врахувати інформацію Рахункової палати при підготовці проектів законів України та виданні власних нормативно-правових актів, що стосуються здійснення децентралізації влади та реформи місцевого самоврядування в Україні.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 11 народних депутатів України, «Утримався» –         1 народний депутат України.

Рішення прийнято.

 

11.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань регіональної політики, місцевих бюджетів та комунальної власності А.Реки про інформацію Рахункової палати щодо результатів аудиту використання коштів державного бюджету на утворення центрів надання адміністративних послуг, проведеного відповідно до Плану роботи Колегії Рахункової палати на 2014 рік.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, Г.Самусь.

Г.Самусь вказав, що аудитом встановлено, що місцевими державними адміністраціями та органами місцевого самоврядування не забезпечено повною мірою ефективного управління коштами державного бюджету, виділеними у 2012 – 2013 роках на утворення та забезпечення функціонування центрів надання адміністративних послуг, а також належного надання таких послуг.

Так, станом на жовтень 2014 року з 679 центрів утворено 666, з яких тільки 70 мають необхідні умови, площі, а також достатню кількість адміністраторів для якісного надання адміністративних послуг за принципом "єдиного вікна".

Всупереч вимогам статей 5 та 14 Закону України "Про адміністративні послуги", не прийнято закону про перелік адміністративних послуг та плату (адміністративний збір) за їх надання, а також законодавчо не врегульоване питання щодо приведення у відповідність із ним положень Земельного кодексу України, Кодексу цивільного захисту України, Закону України "Про Державний земельний кадастр", Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців" та Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" у частині подання документів заявниками на отримання послуг до центру надання адміністративних послуг (а не безпосередньо суб’єктам, які їх надають) і надання права адміністратору центру бути суб’єктом з надання адміністративних послуг.

А.Река вказав, що підкомітет з питань регіональної політики, місцевих бюджетів та комунальної власності рекомендує інформацію Рахункової палати щодо результатів аудиту використання коштів державного бюджету на утворення центрів надання адміністративних послуг взяти до відома та рекомендувати Кабінету Міністрів України врахувати інформацію Рахункової палати при підготовці проектів законів України та виданні власних нормативно-правових актів, що стосуються врегулювання питань надання адміністративних послуг.

УХВАЛИЛИ:

1. Інформацію Рахункової палати щодо результатів аудиту використання коштів державного бюджету на утворення центрів надання адміністративних послуг взяти до відома.

2. Рекомендувати Кабінету Міністрів України врахувати інформацію Рахункової палати при підготовці проектів законів України та виданні власних нормативно-правових актів, що стосуються врегулювання питань надання адміністративних послуг.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 11 народних депутатів України, «Утримався» –1 народний депутат України.

Рішення прийнято.

 

12.

СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету С.Власенка про пропозицію Національного агентства України з питань державної служби щодо делегування представника Комітету до складу колегії.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

Голова Комітету С.Власенко запропонував присутнім ознайомитися з листом Національного агентства України з питань державної служби щодо делегування представника Комітету до складу колегії. Він поінформував про Положення про колегію Нацдержслужби України та з метою поглиблення співпраці з вказаним органом, зокрема, в частині законодавчого забезпечення сфери державної служби та служби  в органах місцевого самоврядування, та, керуючись статтею 4 Закону України «Про комітети Верховної Ради України», запропонував делегувати до колегії Національного агентства України з питань державної служби народного депутата України, голову підкомітету з питань державної служби та служби в органах місцевого самоврядування А.Шкрум.

УХВАЛИЛИ:

1. Звернутися до Голови Нацдержслужби України з пропозицією включити до персонального складу Колегії Національного агентства України з питань державної служби представника Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування – народного депутата України, голову підкомітету з питань державної служби та служби в органах місцевого самоврядування А.Шкрум.

2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на Секретаря Комітету, народного депутата України О.Гончаренка.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 11 народних депутатів України, «Утримався» – 1 народний депутат України.

Рішення прийнято.

 

13.

СЛУХАЛИ: інформацію директора Швейцарського бюро співробітництва в Україні Г.Бельтрані та керівника Швейцарсько-українського проекту “Підтримка децентралізації в Україні” (DESPRO) О.Гарнець.

Г.Бельтрані зазначив, що Швейцарське бюро співробітництва в Україні готове надати підтримку щодо розробки пакету законопроектів із децентралізації публічної влади, проектів підзаконних актів, концептуальних засад з питань реформування місцевого самоврядування, удосконалення регіонального, місцевого розвитку, реформування територіальної організації влади. Він вказав, що у цьому контексті також можна було б здійснювати широку просвітницьку роботу, проводити навчання, роз’яснення, дискусії щодо новел, передбачених проектами актів законодавства у сфері місцевого самоврядування (переваги, сфери, методи, засоби, наслідки застосування тощо), ініціювати та підтримати функціонування постійно діючої експертної платформи для обміну ідеями тощо.

Керівник Швейцарсько-українського проекту “Підтримка децентралізації в Україні” (DESPRO) Оксана Гарнець зазначила, що проект передбачає розбудову ефективних механізмів надання якісних публічних послуг на рівні громади та посилення національного діалогу щодо реформ місцевого самоврядування і децентралізації. Наразі впроваджується III фаза даного Проекту, яка триватиме до травня 2017 року.

О.Гарнець підкреслила, що головними завданнями Проекту є впровадження сталих моделей децентралізованого надання послуг: розвиток механізмів децентралізованого надання послуг на рівні малих міст і сіл цільових регіонів, їх інтеграція у процеси національних реформ у сфері децентралізації з метою подальшого поширення на інші регіони; сприяння процесу впровадження реформ щодо децентралізації та місцевого самоврядування в Україні: надання дорадчої підтримки з питань децентралізації і реформування місцевого самоврядування ключовим національним інституціям та асоціаціям органів місцевого самоврядування, що ґрунтується на накопиченому в ході реалізації проекту досвіді з надання послуг на місцевому рівні, співпраці між різними рівнями влади й залученні громад у процес реформ.

Голова Комітету С.Власенко висловив щиру подяку Швейцарському бюро співробітництва в Україні та Швейцарсько-українському проекту “Підтримка децентралізації в Україні” (DESPRO) за прагнення надати підтримку багатогранній діяльності Комітету у сфері законодавчого забезпечення адміністративно-територіальної реформи, проведення децентралізації публічної влади та реального зміцнення місцевого самоврядування.

Інформацію взято до відома.

 

 

14.

СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету С.Власенка про проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення фінансової самодостатності територіальних громад» (реєстр. № 1898), поданий народними депутатами України Ю.Тимошенко, І.Кириленком, В.Івченком, Ю.Дерев’янком, С.Євтушком.

Сергій Власенко вказав, що метою законопроекту є посилення фінансової самодостатності територіальних громад. Досягти цього пропонується шляхом прийняття ініційованих змін до Земельного та Лісового кодексів України, Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Декрету Кабінету Міністрів України «Про державне мито», які дозволять залучити додаткові ресурси до бюджетів територіальних громад та запобігти необґрунтованим бюджетним видаткам.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

Проаналізувавши положення даного законопроекту, народні депутати України – члени Комітету зазначили, що його прийняття сприятиме підвищенню рівня фінансової спроможності територіальних громад, зміцненню їх матеріальної та фінансової основи, створить передумови для соціально-економічного розвитку територій населених пунктів.

С.Власенко запропонував рекомендувати Верховній Раді України проект з реєстр. № 1898 за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення фінансової самодостатності територіальних громад» (реєстр. № 1898), поданий народними депутатами України Ю.Тимошенко, І.Кириленком, В.Івченком, Ю.Дерев’янком, С.Євтушком за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу.

2. Доручити виступити з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України Голові Комітету, народному депутату України С.Власенку.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 9 народних депутатів України, «Утримались» – 3 народних депутати України.

Рішення прийнято.

 

ПИТАННЯ ПОРЯДКУ ДЕННОГО,

ЯКІ РОЗГЛЯНУЛИ НА ЗАСІДАННІ КОМІТЕТУ

4 лютого 2015 року

 

1.  Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про державні нагороди України” (щодо надання права присвоєння звання Герой України особам, які не є громадянами України) (реєстр. № 1421, н.д. А.Романова).

2.  Про проект Закону про внесення змін до статті 6 Закону України “Про державні нагороди України” (щодо надання звання Герой України громадянам України, іноземцям та особам без громадянства) (реєстр. № 1421-1, н.д. А.Білецький).

3. Про проект Закону про тимчасовий порядок здійснення повноважень місцевого самоврядування на період проведення антитерористичної операції (реєстр. №1529, доопрацьований, н.д. А.Артеменко).

4. Про проект Закону про внесення змін до статті 30 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” щодо обліку та технічної інвентаризації (реєстр.№0914, друге читання).

5. Про призначення позачергових місцевих виборів.

6. Про зміну і встановлення меж міста Дунаївці Дунаєвецького району Хмельницької області.

7. Про перейменування села Прибілля Жидачівського району Львівської області.

8. Про проект Закону про внесення змін до статті 44 Закону України “Про автомобільний транспорт” щодо участі представників органів місцевого самоврядування у конкурсному комітеті, який визначає перевізника на автобусний маршрут (реєстр. № 1275, н.д. В.Ничипоренко).

9. Про проект Закону про внесення змін до статті 8 Житлового кодексу Української РСР (щодо визначення порядку переведення жилих будинків і приміщень у нежилі) (реєстр. №1 322, н.д. Р.Сольвар).

10. Про Звіт Рахункової палати про результати аналізу формування та проведення видатків на здійснення виконавчої влади місцевими державними адміністраціями та на органи місцевого самоврядування.

11. Про інформацію Рахункової палати щодо результатів аудиту використання коштів державного бюджету на утворення центрів надання адміністративних послуг.

12. Про звернення Національного агентства України з питань державної служби щодо делегування представника Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування до складу колегії агентства.

13.  Про перспективні напрямки співпраці Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування з Швейцарсько-українським проектом “Підтримка децентралізації в Україні” (DESPRO). Презентація проекту (строк дії: травень 2017 р.).

14. Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо посилення фінансової самодостатності територіальних громад) (реєстр. № 1898, н.д. Ю.Тимошенко, І.Кириленко, В.Івченко, Ю.Дерев’янко, С.Євтушок).

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“1 сесія 8 скликання ”