ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
Комітет
з питань державного будівництва, регіональної політики
та місцевого самоврядування
Протокол засідання №7
15 січня 2015 року
14 год. 15 хв.
м. Київ
вул. Садова, 3 а, к. 416
Голова Комітету Власенко С.В.
Секретар Комітету Гончаренко О.О.
Присутні: члени Комітету: Ледовських О.В., Кудлаєнко С.В., Бойко О.П., Бублик Ю.В., Дехтярчук О.В., Река А.О., Федорук М.Т., Шкрум А.І., Матвійчук Е.Л.
Відсутні: Курило В.С., Балога І.І., Березюк О.Р., Добкін М.М., Гуляєв В.О.
Відповідальні працівники секретаріату Комітету: Завідувач секретаріату Комітету Малюга А.В.; заступник Завідувача секретаріату Комітету Данилюк О.А.; старші консультанти: Падалко О.В., Степанян Г.С.
Запрошені:
Негода В.А. – заступник міністра - керівник Апарату Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України;
Нижник О.М. – директор Департаменту економіки регіонів Міністерства економічного розвитку і торгівлі України;
Пархоменко В.Г. – заступник директора Центр аналізу та розробки законодавства Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування “Асоціація міст України”;
Лісніченко А.С. – заступник начальника відділу з питань місцевого самоврядування та адміністративно-територіального устрою Управління конституційного та адміністративного законодавства Департаменту конституційного, адміністративного та соціального законодавства Міністерства юстиції України;
Лосєв Д.Ф. – заступник Голови Державного фонду сприяння місцевому самоврядуванню України при Президентові України;
Ткачук А.Ф. – директор ГО “Інститут громадянського суспільства”;
Тимкович Б.Р. – експерт Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування “Українська асоціація районних та обласних рад”.
ПРОЕКТ ПОРЯДКУ ДЕННОГО
1. Про проект Закону України про засади державної регіональної політики (реєстр. №0908, друге читання)
***
СЛУХАЛИ: Голова Комітету С.Власенко ознайомив членів Комітету з проектом порядку денного засідання Комітету та запропонував висловити свої зауваження і пропозиції до нього.
Пропозицій не надійшло,
порядок денний прийнято за основу.
Голова Комітету С.Власенко запропонував визначитися шляхом голосування щодо прийняття порядку денного засідання Комітету в цілому.
ПОРЯДОК ДЕННИЙ
1. Про проект Закону України про засади державної регіональної політики (реєстр. №0908, друге читання)
УХВАЛИЛИ:
Затвердити порядок денний засідання Комітету в цілому.
ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.
Рішення прийнято.
1.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань регіональної політики, місцевих бюджетів та комунальної власності А.Реки про проект Закону України про засади державної регіональної політики (реєстр. № 0908, друге читання).
А.Река вказав, що попереднє опрацювання та підготовка документу до розгляду на засіданні Комітету здійснювалась Робочою групою Комітету з опрацювання та підготовки до другого читання проекту Закону України «Про засади державної регіональної політики», в роботі якої взяли участь народні депутати України, фахівці Апарату Верховної Ради України, Секретаріату Кабінету Міністрів України, Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Міністерства фінансів України, Міністерства юстиції України, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування, науковці, експерти.
Голова підкомітету поінформував, що до розгляду законопроекту в другому читанні від 5 народних депутатів України подано 58 пропозицій, з яких 37 – пропонується врахувати, 4 – врахувати частково, 10 – відхилити. Стосовно 7 поправок Робоча група не знайшла єдиної позиції і їх пропонується розглянути на засіданні Комітету.
Підкомітет з питань регіональної політики, місцевих бюджетів та комунальної власності пропонує Комітету в основному зберегти концепцію та ключові положення ухваленої в першому читанні редакції, водночас зауважує, що деякі статті законопроекту зазнали доопрацювання.
Доповідач також вказав, що Робоча група не визначилася стосовно поправок № 47 – 50, які стосуються статті 17 законопроекту, поправок № 51, 52, які стосуються статтей 19 та 20 законопроекту, та частково поправки № 55, а саме щодо частини четвертої запропонованої статті 21 законопроекту.
Голова Комітету С.Власенко запропонував розглядати кожну внесену поправку окремо та приймати щодо неї рішення Комітету про врахування чи відхилення.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, В.Негода, А.Ткачук, О.Нижник.
С.Власенко ставив на голосування всі пропозиції та поправки, які у відповідності до статті 116 Регламенту Верховної Ради України надійшли до Комітету.
«Враховано» – поправки з №№ 1, 3 – 5, 7, 8, 10 – 14, 17, 18, 20, 22 – 29, 31 – 34, 36 – 38, 40 – 46, 48, 49, 54, 56 – 58.
«Враховано частково» – поправки з №№ 2, 15, 19, 30, 51 – 53, 55.
«Відхилено» – поправки з №№ 6, 9, 16, 21, 35, 39, 47, 50.
Рішення прийняті.
Поправку № 2 запропоновано прийняти у такій редакції:
«1) державна регіональна політика – система цілей, заходів, засобів та узгоджених дій центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб для забезпечення високого рівня якості життя людей на всій території України з урахуванням природних, історичних, екологічних, економічних, географічних, демографічних та інших особливостей регіонів, їх етнічної і культурної самобутності».
Рішення прийнято.
Поправку № 15 запропоновано прийняти у такій редакції:
«Об’єктами державної регіональної політики є територія регіонів, макрорегіонів, мікрорегіонів».
Рішення прийнято.
Поправку № 19 запропоновано прийняти у такій редакції:
«Стаття 7. Документи, що визначають державну регіональну політику
1. Реалізація державної регіональної політики здійснюється на основі системи взаємопов’язаних документів, що ґрунтуються на Стратегії розвитку України, Генеральній схемі планування території України, схемах планування територій на регіональному та місцевому рівні.
2. До документів, що визначають державну регіональну політику, належать:
1) Державна стратегія регіонального розвитку України;
2) План заходів з реалізації Державної стратегії регіонального розвитку України;
3) регіональні стратегії розвитку;
4) плани заходів з реалізації регіональних стратегій розвитку;
5) інвестиційні програми (проекти), спрямовані на розвиток регіонів.
3. Розроблення документів, що визначають державну регіональну політику, здійснюється з урахуванням пріоритетів державної регіональної політики, визначених цим Законом, та документів державного прогнозування і стратегічного планування, визначених законодавством.».
Рішення прийнято.
Поправку № 30 запропоновано прийняти у такій редакції:
«3. План заходів з реалізації Державної стратегії регіонального розвитку України передбачає завдання і заходи, обсяги та джерела їх фінансування з визначенням індикаторів оцінки результативності їх виконання.».
Рішення прийнято.
Поправку № 51 з урахування пропозицій Міністерства фінансів України запропоновано прийняти у такій редакції:
«Стаття 19. Механізми фінансування державної регіональної політики
1. Фінансове забезпечення державної регіональної політики здійснюється відповідно до Бюджетного та Податкового кодексів України.
2. Механізмами фінансування державної регіональної політики є:
1) міжбюджетні трансферти з державного бюджету місцевим бюджетам;
2) об’єднання на договірній основі фінансових ресурсів суб’єктів регіональної політики, державних та приватних партнерів на принципах здійснення державно-приватного партнерства, міжнародних інституцій;
3) капітальні видатки державного бюджету;
4) державні цільові програми, у тому числі програми подолання депресивності територій;
5) угоди щодо регіонального розвитку;
6) програми і заходи, включаючи інвестиційні програми (проекти), що реалізуються за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку.».
Рішення прийнято.
Поправку № 52 з урахування пропозицій Міністерства фінансів України запропоновано прийняти у такій редакції:
«Стаття 20. Джерела фінансування державної регіональної політики
1. Джерелами фінансування державної регіональної політики є:
1) кошти державного бюджету, зокрема державного фонду регіонального розвитку;
2) кошти місцевих бюджетів;
3) благодійні внески;
4) кошти міжнародних організацій;
5) кошти з інших джерел, не заборонених законодавством.».
Рішення прийнято.
Поправку № 53 запропоновано прийняти у такій редакції: слова «доброчинні внески» замінити словами «благодійні внески».
Рішення прийнято.
Крім того, з голосу була внесена пропозиція народного депутата України Березюка О.Р., яку озвучив Голова Комітету С.Власенко, викласти статтю 15 законопроекту в новій редакції:
«Стаття 16. Повноваження районних, міських, селищних, сільських рад у сфері державної регіональної політики
1. Районні, міські, селищні, сільські ради у сфері державної регіональної політики забезпечують підготовку та подають до Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних рад пропозиції щодо врахування інтересів відповідних територіальних громад під час розроблення:
1) проекту Державної стратегії регіонального розвитку України та плану заходів з її реалізації;
2) регіональних стратегій розвитку та планів заходів з їх реалізації, а також інвестиційних програм (проектів), спрямованих на розвиток регіонів.
2. Міські, селищні, сільські ради можуть розробляти та затверджувати з урахуванням Державної стратегії регіонального розвитку України стратегії розвитку міст, селищ та сіл.».
Рішення прийнято.
Поправку № 55 запропоновано прийняти у такій редакції:
«Cтаття 22. Фінансування за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку
1. Фінансування регіонального розвитку за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку може здійснюватися на умовах інвестування, за умови надання гарантій, на безповоротній основі у вигляді грантів.
2. Фінансування регіонального розвитку ґрунтується на таких принципах:
1) відповідності Державній стратегії регіонального розвитку України, відповідній регіональній стратегії розвитку та планам заходів з їх реалізації;
2) конкурсного відбору програм (проектів) регіонального розвитку;
3) ефективності використання залучених ресурсів;
4) спроможності об’єктів та суб’єктів, на фінансування яких залучаються кошти державного фонду регіонального розвитку, самостійно забезпечувати подальше власне фінансування або утримуватися за рахунок коштів місцевих бюджетів;
5) адекватної фінансової та іншої участі органів місцевого самоврядування, на території юрисдикції чи в інтересах яких реалізуються відповідні заходи, програми чи проекти;
6) неупередженого розподілу коштів державного фонду регіонального розвитку з урахуванням рівня соціально-економічного розвитку адміністративно-територіальних одиниць.
3. Порядок та умови фінансування програм та проектів за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку визначаються Кабінетом Міністрів України».
Рішення прийнято.
С.Власенко підводячи підсумок обговорення і ставлячи на голосування пропозицію про прийняття законопроекту в другому читанні та в цілому, вказав, що пропонує: з метою узгодження положень статей законопроекту, виправлення орфографічних та термінологічних помилок надати право секретаріату Комітету внести редакційні правки у прийнятий текст і що вони мають бути доузгоджені із Головою Комітету та авторами поправок.
Пропозицію підтримано.
Голова Комітету також наголосив, що є пропозиції окремих суб’єктів права законодавчої ініціативи – членів Комітету щодо видалення із тексту порівняльної таблиці поправок їхнього авторства стосовно яких Комітетом прийнято рішення “відхилити” і є пропозиція врахувати це побажання. У зв’язку з цим, нумерація поправок буде відповідно змінена.
Пропозицію підтримано.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 3 частини першої статті 123 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про засади державної регіональної політики (реєстр. № 0908), за результатами розгляду прийняти в другому читанні та в цілому.
2. Визначити доповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, Голову Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування С.Власенка.
ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.
Рішення прийнято.
ПИТАННЯ ПОРЯДКУ ДЕННОГО,
ЯКІ РОЗГЛЯНУЛИ НА ЗАСІДАННІ КОМІТЕТУ
15 січня 2015 року