ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
Комітет з питань державного будівництва, регіональної політики
та місцевого самоврядування
Протокол засідання № 3
24 грудня 2014 року
14 год. 00 хв.
м. Київ
вул. Садова, 3 а, к. 416
Голова Комітету Власенко С.В.
Секретар Комітету Гончаренко О.О.
Присутні: члени Комітету: Ледовських О.В., Курило В.С., Бойко О.П., Бублик Ю.В., Дехтярчук О.В., Река А.О., Федорук М.Т., Шкрум А.І., Березюк О.Р., Гуляєв В.О., Матвійчук Е.Л.
Відсутні: Кудлаєнко С.В., Балога І.І., Добкін М.М.
Відповідальні працівники секретаріату Комітету: Завідувач секретаріату Комітету Малюга А.В.; заступники Завідувача секретаріату Комітету Желтова О.М., Данилюк О.А.; головні консультанти Гарбуз Ю.П., Дмитрук Л.В., Маковський О.А.; старші консультанти Падалко О.В., Степанян Г.С.
Запрошені:
Івченко В.Є. – народний депутат України;
Негода В.А. – заступник міністра - керівник Апарату Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України;
Гоголь О.В. – заступник начальника Управління планування місцевих бюджетів, начальник відділу регіонального розвитку Департаменту місцевих бюджетів Міністерства фінансів України;
Бережницький Я.В. – заступник директора Департаменту регіональної політики та адміністративної реформи Секретаріату Кабінету Міністрів України - завідуючий відділом експертизи і аналізу розвитку територій та виборчих прав;
Пітцик М.В. – Виконавчий директор Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування “Асоціація міст України”;
Шелестов О.М. – член Центральної виборчої комісії;
Козирєв П.Г. – Український міський голова Київської області, голова Громадської організації “Асоціація малих міст України”;
Слобожан О.В. – директор Центру аналізу та розробки законодавства - заступник виконавчого директора Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування “Асоціація міст України”;
Скопненко Г.П. - керівник Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України;
Колісніченко В.Є. – заступник керівника управління по зв’язках з місцевими органами влади та органами місцевого самоврядування;
Андрійчук Ю.М. – Голова секретаріату Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування “Українська асоціація районних та обласних рад”;
Фурсенко М.І. – Голова Всеукраїнської Асоціації сільських та селищних рад;
Марченко С.М. – експерт Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування “Українська асоціація районних та обласних рад”.
ПРОЕКТ ПОРЯДКУ ДЕННОГО
1. Про проект Закону про Державний бюджет України на 2015 рік (реєстр. № 1000, доопрацьований, КМУ, А.Яценюк).
2. Про проект Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо реформи міжбюджетних відносин) (реєстр. № 1557, КМУ, А.Яценюк).
3. Про проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу та деяких інших Законів України (щодо податкової реформи) (реєстр. № 1578, КМУ, А.Яценюк).
4. Про питання призначення позачергових місцевих виборів.
5. Про утворення Робочої групи Комітету з опрацювання та підготовки до другого читання проекту Закону України “Про засади державної регіональної політики” (реєстр. № 0908).
6. Про утворення Робочої групи Комітету з опрацювання та підготовки до другого читання проекту Закону України “Про добровільне об'єднання територіальних громад” (реєстр. № 0915).
***
СЛУХАЛИ: Голова Комітету С.Власенко ознайомив членів Комітету з проектом порядку денного засідання Комітету та запропонував висловити свої зауваження і пропозиції до нього.
Пропозицій не надійшло,
порядок денний прийнято за основу.
Голова Комітету С.Власенко запропонував визначитися шляхом голосування щодо прийняття порядку денного засідання Комітету в цілому, змінивши черговість розгляду питань.
***
ПОРЯДОК ДЕННИЙ
1. Про проект Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо реформи міжбюджетних відносин) (реєстр. № 1557, КМУ, А.Яценюк).
2. Про проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу та деяких інших Законів України (щодо податкової реформи) (реєстр. № 1578, КМУ, А.Яценюк).
3. Про проект Закону про Державний бюджет України на 2015 рік (реєстр. № 1000, доопрацьований, КМУ, А.Яценюк).
4. Про питання призначення позачергових місцевих виборів.
5. Про утворення Робочої групи Комітету з опрацювання та підготовки до другого читання проекту Закону України “Про засади державної регіональної політики” (реєстр. № 0908).
6. Про утворення Робочої групи Комітету з опрацювання та підготовки до другого читання проекту Закону України “Про добровільне об'єднання територіальних громад” (реєстр. № 0915).
УХВАЛИЛИ:
Затвердити порядок денний засідання Комітету в цілому.
ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.
Рішення прийнято.
1.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань регіональної політики, місцевих бюджетів та комунальної власності А.Реки про проект Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо реформи міжбюджетних відносин) (реєстр. № 1557 від 22.12.2014 р.), поданий Кабінетом Міністрів України.
Доповідач вказав, що законопроектом пропонується врегулювати бюджетні правовідносини, пов’язані з впровадженням нової моделі фінансового забезпечення місцевих бюджетів та міжбюджетних відносин, стимулюванням громад до об'єднання, удосконаленням казначейського обслуговування бюджетних коштів, посиленням відповідальності головних розпорядників бюджетних коштів, функціонуванням бюджетної системи України в особливий період.
Так, розширення дохідної бази місцевих бюджетів передбачається шляхом:
передачі з державного бюджету плати за надання адміністративних послуг (крім 50% адміністративного збору за державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень і державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), державного мита;
збільшення відсотка зарахування екологічного податку з 35 до 80 %;
закріплення за місцевими бюджетами стабільних джерел – податку на доходи фізичних осіб за новими нормативами (бюджети міст обласного значення, районів – 60 %, обласні бюджети – 15 %, бюджет м. Києва – 40 %) та податку на прибуток підприємств приватного сектору економіки (обласні бюджети – 10 %);
запровадження з 2015 року збору з роздрібного продажу підакцизних товарів (пиво, алкогольні напої, тютюнові вироби, нафтопродукти) за ставкою в діапазоні від 2% до 5% вартості реалізованого товару замість збору за виноградарство, садівництво та хмелярство, який надходитиме до місцевих бюджетів;
розширення з 2015 року бази оподаткування податку на нерухомість шляхом включення до оподаткування комерційного (нежитлового) майна.
За попередніми розрахунками Кабінету Міністрів України зростання ресурсу місцевих бюджетів у 2015 році складе більше 30,0 млрд. грн.
О.Река поінформував, що Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України, підтримуючи в цілому пропозиції законопроекту, висловило зауваження з приводу окремих його положень. Зокрема, управління зауважило, що у поданих до проекту документах відсутнє обґрунтування пропозиції щодо зарахування до бюджету міста Києва тільки 40% податку на доходи фізичних осіб, що сплачується на території міста Києва, а також стосовно встановлення вимоги, що бюджет розвитку місцевого бюджету повинен становити не менше 10% від доходів загального фонду такого бюджету.
Не обґрунтованою, на думку Головного управління, є також пропозиція щодо можливості при виконанні місцевих бюджетів обслуговування бюджетних коштів в частині бюджету розвитку та власних надходжень бюджетних установ здійснювати установами банків. Це не повною мірою узгоджується з одним із основних принципів єдності бюджетної системи України (п. 1 ч. 1 ст. 7 Бюджетного кодексу України). Крім того, за умови вибору банківської форми обслуговування місцеві бюджети відповідно до проекту втрачають право на отримання в органах Казначейства безвідсоткових позичок на покриття тимчасових касових розривів, що виникають за загальним фондом таких місцевих бюджетів (абз. 6 ч. 5 ст. 43).
Головне управління також звертає увагу, що положення законопроекту щодо можливості зберігання на рахунках відповідних місцевих бюджетів і використання у наступному бюджетному періоді на оновлення матеріально-технічної бази навчальних закладів залишків коштів за освітньою субвенцією на кінець бюджетного періоду потребують узгодження з вимогами частини дев'ятої статті 78 та частини другої статті 57 Бюджетного кодексу України, якими визначено порядок закриття рахунків місцевих бюджетів після закінчення бюджетного періоду.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, М.Пітцик, О.Гоголь.
М.Пітцик вказав, що Всеукраїнська асоціація органів місцевого самоврядування "Асоціація міст України", підтримуючи ідею посилення фінансової спроможності місцевого самоврядування, у своєму висновку на законопроект зауважує щодо необхідності додаткового врегулювання у законопроекті питань щодо списання заборгованості місцевих бюджетів за середньостроковими позиками, оновлення фінансових нормативів бюджетної забезпеченості, вільного розпорядження залишками коштів освітньої та медичної субвенцій, встановлення граничних термінів проходження платіжних доручень місцевих бюджетів, розміщення власних ресурсів місцевих бюджетів у банківських установах.
УХВАЛИЛИ:
1. Вважати за доцільне запропонувати Комітету з питань бюджету рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо реформи міжбюджетних відносин) (реєстр. № 1557), поданий Кабінетом Міністрів України, за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу.
2. Надіслати цей висновок до Комітету з питань бюджету, визначеного головним з підготовки і опрацювання даного законопроекту.
ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 11 народних депутатів України, «Утримались» – 2 народних депутати України.
Рішення прийнято.
2.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань регіональної політики, місцевих бюджетів та комунальної власності А.Реки про проект Закону України про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України (щодо податкової реформи)(реєстр. № 1578 від 22.12.2014), поданий Кабінетом Міністрів України.
Доповідач вказав, що законопроектом пропонуються зміни до Податкового кодексу України, що, серед іншого, матимуть вплив на формування доходів місцевих бюджетів. Зокрема, передбачається скасування місцевих зборів за провадження деяких видів підприємницької діяльності, за місця паркування транспортних засобів та туристичного збору.
Натомість, з метою збільшення фінансового ресурсу місцевих бюджетів, органам місцевого самоврядування надається право встановлювати:
- ставки податку на нерухоме майно для об’єктів житлової та нежитлової нерухомості в розмірі до 2 % мінімальної зарплати за
- пільги з податку на нерухоме майно (з об’єктів житлової нерухомості) фізичним особам, виходячи з їх майнового стану та рівня доходів, в тому числі через встановлення неоподатковуваної площі таких об’єктів, та релігійним організаціям;
- ставки акцизного податку з реалізації через роздрібну торговельну мережу алкогольних напоїв, тютюнових виробів та палива у розмірі від 2 до 5% від обсягу реалізації.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, М.Пітцик, О.Гоголь.
М.Пітцик вказав, що Всеукраїнська асоціація органів місцевого самоврядування "Асоціація міст України" у своєму висновку на законопроект підтримує запропоновані механізми посилення фінансової спроможності місцевого самоврядування.
УХВАЛИЛИ:
1. Вважати за доцільне запропонувати Комітету з питань податкової та митної політики рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України (щодо податкової реформи) (реєстр. № 1578), поданий Кабінетом Міністрів України, за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу.
2. Надіслати цей висновок до Комітету з питань податкової та митної політики, визначеного головним з підготовки і опрацювання даного законопроекту.
ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 11 народних депутатів України, «Утримались» – 2 народних депутати України.
Рішення прийнято.
3.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань регіональної політики, місцевих бюджетів та комунальної власності А.Реки про проект Закону України про Державний бюджет України (реєстр. № 1000 від 12.12.2014 р., доопрацьований), поданий Кабінетом Міністрів України.
Доповідач вказав, що відповідно до законопроекту ресурс місцевих бюджетів на 2015 рік становить 262 100,8 млн. гривень, в тому числі за загальним фондом – 250 431,4 млн. грн., спеціальним фондом – 11 669,4 млн. грн.
Як зазначається у Пояснювальній записці до проекту, формування доходів місцевих бюджетів здійснено з врахуванням змін, що передбачаються до Бюджетного та Податкового кодексів України в частині місцевих бюджетів.
Прогнозний обсяг доходів місцевих бюджетів на 2015 рік (без врахування трансфертів) розраховано у сумі 104 222,0 млн. грн., у тому числі загальний фонд – 93 354,3 млн. грн., спеціальний фонд – 10 867,7 млн. грн.
Додатково місцеві бюджети до загального фонду згідно із законопроектом отримають 21 500,9 млн. грн., з яких 6 166,4 млн. грн. – за рахунок передачі з державного бюджету, 5 941,0 млн. грн. – введення нового акцизного податку з кінцевих продаж, 2 100,0 млн. грн. – розширення бази оподаткування податком на нерухоме майно та податком на розкішні автомобілі, 7 293,5 млн. грн. – за рахунок передачі окремих податків зі спеціального фонду місцевих бюджетів.
З урахуванням змін, що передбачаються до Бюджетного кодексу України, систему балансування замінено системою бюджетного вирівнювання, яка передбачає горизонтальне вирівнювання податкоспроможності територій залежно від рівня надходжень на одного жителя. При цьому, вирівнювання здійснюється лише за двома податками: податком на прибуток підприємств для обласних бюджетів, та податком на доходи фізичних осіб для бюджетів міст, районів та обласних бюджетів. Вирівнювання за іншими платежами не здійснюється, їх надходження в повному обсязі залишаться в розпорядженні місцевих органів влади.
Механізм вирівнювання передбачає, що місцеві бюджети з рівнем надходжень нижче 0,9 середнього показника по Україні отримують базову дотацію (80 відсотків суми, необхідної для досягнення показника 0,9), для підвищення рівня їх забезпеченості. Для місцевих бюджетів з рівнем надходжень в межах від 0,9 до 1,1 вирівнювання не здійснюється. Водночас із бюджетів із значним рівнем надходжень на одного жителя передбачена реверсна дотація до державного бюджету в обсязі 50 відсотків перевищення.
Обсяг міжбюджетних трансфертів, що надаються з державного бюджету місцевим бюджетам, передбачено у сумі 161 523,0 млн. грн., у тому числі субвенції із загального фонду на:
проведення виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів – 1 210 млн. грн;
виплату допомоги сім'ям з дітьми, малозабезпеченим сім'ям, інвалідам з дитинства, дітям-інвалідам, тимчасової державної допомоги дітям та допомоги на догляд за інвалідами І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу – 42 317,7 млн. грн.;
надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), вивезення побутового сміття та рідких нечистот – 11 457,3 млн. грн.;
надання пільг та житлових субсидій населенню на придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу – 806,4 млн. грн.;
підготовка державних службовців V-VІІ категорій, підвищення кваліфікації державних службовців І-ІV категорій, працівників органів державної влади та органів місцевого самоврядування з питань запобігання і протидії проявам корупції на державній службі та службі в органах місцевого самоврядування, підвищення кваліфікації фахівців у сфері європейської та світової інтеграції, організація підготовки та виконання тренінгових програм і заходів з розвитку вищого корпусу державної служби – 30, 1 млн. грн.;
освітня субвенція – 42 577,8 млн. грн.;
медична субвенція – 45 700 млн. грн.
Державна підтримка соціально-економічного розвитку регіонів здійснюватиметься в межах коштів, передбачених за бюджетною програмою "Державні капітальні видатки, що розподіляються Кабінетом Міністрів України", обсяг якої визначено на рівні 4 500,0 млн. грн. В умовах обмеженого фінансового ресурсу концентрація капітальних видатків в одній бюджетній програмі сприятиме вирішенню нагальних питань розвитку як держави, так і регіонів, та ефективному використанню наявного ресурсу для задоволення суспільних потреб населення.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, М.Пітцик, О.Гоголь.
М.Пітцик вказав, що Всеукраїнська асоціація органів місцевого самоврядування "Асоціація міст України", у своєму висновку на законопроект зауважує, що проектом Державного бюджету України на 2015 рік не передбачається формування Державного фонду регіонального розвитку. Це не узгоджується з вимогами статті 24-1 Бюджетного кодексу України, відповідно до якої при складанні проекту Державного бюджету України державний фонд регіонального розвитку передбачається в обсязі не менше 1% прогнозного обсягу доходів загального фонду проекту Державного бюджету України на відповідний бюджетний період.
УХВАЛИЛИ:
1. Запропонувати Комітету з питань бюджету при доопрацюванні проекту Закону України про Державних бюджет України на 2015 рік (реєстр. № 1000 від 12.12.2014 р., доопрацьований), поданого Кабінетом Міністрів України, передбачити формування Державного фонду регіонального розвитку в обсязі не менше 1% прогнозного обсягу доходів загального фонду Державного бюджету України на наступний бюджетний період.
2. Надіслати цей висновок до Комітету з питань бюджету, визначеного головним з підготовки і опрацювання даного законопроекту.
ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 11 народних депутатів України, «Утримались» – 2 народних депутати України.
Рішення прийнято.
4.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань органів самоорганізації населення, місцевих виборів та інших форм безпосередньої демократії О.Бойко про питання призначення позачергових місцевих виборів.
Доповідач поінформувала, що згідно з пунктом 30 частини першої статті 85 Конституції України до повноважень Верховної Ради України належить призначення позачергових виборів до органів місцевого самоврядування.
Відповідно до статті 11 Закону України «Про комітети Верховної Ради України» Комітети Верховної Ради України здійснюють законопроектну, організаційну та контрольну функції з питань свого відання. До відання Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування належить призначення чергових та позачергових виборів до органів місцевого самоврядування, відповідно до Постанови Верховної Ради України від 4 грудня 2014 року №22-VII “Про перелік, кількісний склад і предмети відання комітетів Верховної Ради України восьмого скликання”.
О.Бойко вказала, що станом на 22 грудня поточного року в Комітеті перебуває на розгляді 212 клопотань про призначення позачергових виборів до окремих органів місцевого самоврядування, зокрема, 17-ти міських, 17-ти селищних, 178-ми сільських голів та депутатів Підмихайлівської сільської ради Калуського району Івано-Франківської області.
1. Відповідно до статті 141 Конституції України чергові вибори сільських, селищних, міських, районних, обласних рад, сільських, селищних, міських голів відбуваються в останню неділю жовтня п’ятого року повноважень відповідної ради чи відповідного голови, обраних на чергових виборах, тобто 25 жовтня 2015 року.
2. Відповідно до вимог частини третьої статті 83 Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” в останні шість місяців повноважень депутатів, сільських, селищних, міських голів, обраних на попередніх чергових місцевих виборах, позачергові вибори депутатів, сільського, селищного, міського голови не призначаються та не проводяться,
3. Відповідно до частини третьої статті 14, частин першої та п’ятої статті 15 Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” у разі дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови позачергові вибори призначаються Верховною Радою України на неділю не пізніш як за 60 днів до дня виборів. Отже, Верховна Рада України може призначити позачергові місцеві вибори у 2015 році не пізніше ніж на неділю 22 березня, ухваливши відповідне рішення до завершення роботи першої сесії Верховної Ради восьмого скликання, а саме: протягом пленарного тижня 13-16 січня 2015 року.
4. Постановою від 9 липня 2014 року № 794 Центральна виборча комісія затвердила обсяг видатків для включення до бюджетного запиту за бюджетною програмою "Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" до проекту Державного бюджету України на 2015 рік у сумі 1 210 300,0 тисяч гривень. У проекті Бюджету на 2015 рік ця пропозиція врахована.
Голова підкомітету запропонувала врахувати суттєві обставини, які виводять питання призначення позачергових виборів окремих місцевих рад з площини правової в політико-правову, а саме: за умови призначення позачергових виборів новообрані органи місцевого самоврядування матимуть повноваження лише до моменту призначення чергових виборів – 25 жовтня 2015 року, тобто півроку; в умовах економічної кризи постає питання економії коштів бюджету на проведення позачергових виборів.
О.Бойко запропонувала:
1) ухвалити один із висновків:
- або щодо доцільності призначення і проведення у 2015 році позачергових місцевих виборів і у такому разі рекомендувати Верховній Раді України призначити їх на неділю 22 березня 2015 року;
- або щодо недоцільності їх призначення і проведення у 2015 році;
2) при прийнятті Комітетом рішення врахувати позицію Центральної виборчої комісії.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, О.Шелестов.
Члени Комітету взяли до уваги вимоги частини третьої статті 14, частин першої та п’ятої статті 15 Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів”, згідно з якими у разі дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови позачергові вибори призначаються Верховною Радою України на неділю не пізніш як за 60 днів до дня виборів, Верховна Рада України може призначити позачергові місцеві вибори у 2015 році не пізніше ніж на неділю 22 березня, ухваливши відповідне рішення протягом пленарного тижня 13-16 січня 2015 року.
Під час обговорення даного питання на засіданні Комітету народними депутатами – членами Комітету була висловлена одностайна думка, що усі чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, обраних на чергових або позачергових виборах, мають бути проведені 25 жовтня 2015 року – в останню неділю жовтня п’ятого року повноважень рад чи голів, обраних на чергових виборах 31 жовтня 2010 року.
Водночас члени Комітету зауважили, що не пізніше як за 6 місяців до дня проведення чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів має бути прийнятий новий закон, яким будуть визначені основні засади, організація і порядок проведення місцевих виборів.
У зв’язку із зазначеним та враховуючи, що Україна перебуває в режимі жорсткої економії бюджетних коштів, беручи до уваги, що обрані на позачергових місцевих виборах в березні 2015 року посадові особи та депутати сільської ради здійснюватимуть свої повноваження лише шість місяців – до обрання відповідних сільських, селищних, міських голів та депутатів на наступних чергових місцевих виборах 25 жовтня 2015 року, члени Комітету вирішили запропонувати Верховній Раді України не призначати в цей період часу позачергові вибори до окремих органів місцевого самоврядування та поінформувати про прийняте Комітетом рішення Голову Верховної Ради України В.Гройсмана.
С.Власенко надав доручення секретаріату Комітету підготувати проект відповідного звернення до Голови Верховної Ради України В.Гройсмана.
5.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань регіональної політики, місцевих бюджетів та комунальної власності А.Реки щодо утворення Робочої групи Комітету з опрацювання та підготовки до другого читання проекту Закону України “Про засади державної регіональної політики” (реєстр. № 0908).
А.Река нагадав, що поданий Кабінетом Міністрів України проект Закону України «Про засади державної регіональної політики» (реєстр. № 0908 від 27.11.2014 р.) було прийнято за основу 3 липня 2014 року Верховною Радою України VIІ скликання та внесено до Верховної Ради України VIIІ скликання для його подальшого розгляду відповідно до статті 106 Регламенту Верховної Ради України за процедурою підготовки до другого читання.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.
Під час обговорення питання члени Комітету відзначили важливість предмету регулювання законопроекту, необхідність ґрунтовного, всебічного і якісного опрацювання нормативного матеріалу та керувались статтею 15 Закону України «Про комітети Верховної Ради України».
УХВАЛИЛИ:
1. Утворити Робочу групу Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування з опрацювання та підготовки до другого читання проекту Закону України «Про засади державної регіональної політики» (далі – Робоча група).
2. Призначити Керівником Робочої групи народного депутата України, голову підкомітету з питань регіональної політики, місцевих бюджетів та комунальної власності Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування Реку А.О.
3. Включити до складу Робочої групи народних депутатів України – членів підкомітету з питань регіональної політики, місцевих бюджетів та комунальної власності Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування.
4. Залучити до участі в роботі Робочої групи (за згодою) народних депутатів України, представників Апарату Верховної Ради України, Адміністрації Президента України, Секретаріату Кабінету Міністрів України, центральних органів виконавчої влади, провідних асоціацій органів місцевого самоврядування, неурядових організацій, науковців, експертів.
5. Доручити Керівнику Робочої групи протягом двох днів сформувати персональний склад Робочої групи та подати його на затвердження Комітету.
6. Доручити Керівнику Робочої групи до 6 січня 2015 року проінформувати Комітет про результати підготовки до другого читання проекту Закону України «Про засади державної регіональної політики».
ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.
Рішення прийнято.
6.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою М.Федорука про утворення Робочої групи Комітету з опрацювання та підготовки до другого читання проекту Закону України “Про добровільне об'єднання територіальних громад” (реєстр. № 0915).
М.Федорук нагадав, що поданий Кабінетом Міністрів України проект Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» (реєстр. № 0915 від 27.11.2014 р.) було прийнято за основу 3 липня 2014 року Верховною Радою України VII скликання та внесено до Верховної Ради України VIII скликання для його подальшого розгляду відповідно до статті 106 Регламенту Верховної Ради України за процедурою підготовки до другого читання.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.
Під час обговорення питання члени Комітету відзначили важливість предмету регулювання законопроекту, необхідність ґрунтовного, всебічного і якісного опрацювання нормативного матеріалу та керувались статтею 15 Закону України «Про комітети Верховної Ради України».
УХВАЛИЛИ:
1. Утворити Робочу групу Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування з опрацювання та підготовки до другого читання проекту Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» (далі – Робоча група).
2. Призначити Керівником Робочої групи народного депутата України, голову підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою М.Федорука.
3. Включити до складу Робочої групи народних депутатів України – членів підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування.
4. Залучити до участі в роботі Робочої групи (за згодою) народних депутатів України, представників Апарату Верховної Ради України, Адміністрації Президента України, Секретаріату Кабінету Міністрів України, центральних органів виконавчої влади, провідних асоціацій органів місцевого самоврядування, неурядових організацій, науковців, експертів.
5. Доручити Керівнику Робочої групи протягом двох днів сформувати персональний склад Робочої групи та подати його на затвердження Комітету.
6. Доручити Керівнику Робочої групи до 6 січня 2015 року проінформувати Комітет про результати підготовки до другого читання проекту Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад».
ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.
Рішення прийнято.
ПИТАННЯ ПОРЯДКУ ДЕННОГО,
ЯКІ РОЗГЛЯНУЛИ НА ЗАСІДАННІ КОМІТЕТУ
24 грудня 2014 року
1. Про проект Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо реформи міжбюджетних відносин) (реєстр. № 1557, КМУ, А.Яценюк).
2. Про проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу та деяких інших Законів України (щодо податкової реформи) (реєстр. № 1578, КМУ, А.Яценюк).
3. Про проект Закону про Державний бюджет України на 2015 рік (реєстр. № 1000, доопрацьований, КМУ, А.Яценюк).
4. Про питання призначення позачергових місцевих виборів.
5. Про утворення Робочої групи Комітету з опрацювання та підготовки до другого читання проекту Закону України “Про засади державної регіональної політики” (реєстр. № 0908).
6. Про утворення Робочої групи Комітету з опрацювання та підготовки до другого читання проекту Закону України “Про добровільне об'єднання територіальних громад” (реєстр. № 0915).