Комітет з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування за дорученням Голови Верховної Ради України розглянув на своєму засіданні проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про державну службу» щодо деяких особливостей функціонування державної служби (реєстр. № 4489 від 21.04.2016), поданий народним депутатом України Р.Князевичем.

За визначенням автора законопроекту, його розроблено з метою внесення уточнень, спрямованих на забезпечення ефективного функціонування судової системи України та правосуддя в цілому, а також доопрацювання положень, що регулюють особливості проходження державної служби в окремих державних органах.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку на даний законопроект в частині запропонованого надання статусу державного службовця помічникам і науковим консультантам суддів Конституційного Суду України, а також помічникам суддів судів загальної юрисдикції вбачає, що посади вказаних працівників мають ознаки посад державної служби. В той же час у висновку зауважується, що у разі віднесення цих працівників до державних службовців вимагатиме перегляду вся концепція чинного Закону, відповідно до якої особи, які працюють не для державного органу, а персонально для посадової особи, вважаються працівниками патронатної служби і не є державними службовцями. В такому разі постає питання про повернення статусу державних службовців і багатьом іншим працівникам патронатних служб.

Крім того, Головне управління не підтримує передбачене у законопроекті розширення повноважень Державної судової адміністрації України щодо регулювання окремих питань функціонування державної служби в апаратах судів та органах судової системи. На думку Головного управління, такі зміни порушують конституційний принцип рівності перед законом, оскільки незалежно від державного органу, в  якому працює державний службовець, обсяг прав, обов’язків, гарантій тощо, притаманний статусу державного службовця, має бути однаковим. Також Головне управління зауважує щодо переміщення до категорії «А» посад керівників служб (інспекторів, судових розпорядників), які по суті є структурними підрозділами відповідних органів, та відновлення права суддів на призначення пенсій на умовах, передбачених статтею 37 Закону України «Про державну службу» 1993 року, що ставить їх у привілейоване становище порівняно з іншими категоріями працюючих осіб. У зв’язку з цим Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України в узагальнюючому висновку на даний законопроект висловлює рекомендацію щодо доцільності його повернення суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

Комітет з питань бюджету зазначає, що за висновком Міністерства фінансів України реалізація положень законопроекту може потребувати додаткових видатків з державного бюджету у зв’язку із збільшенням чисельності державних службовців. Відтак висловлюється зауваження щодо відсутності належного фінансово-економічного обґрунтування та пропозицій змін до законодавчих актів України щодо скорочення витрат бюджету та/або джерел додаткових надходжень до бюджету для досягнення збалансованості бюджету всупереч вимогам положень статті 27 Бюджетного кодексу України та статті 91 Регламенту Верховної Ради України. За наслідками розгляду Комітет з питань бюджету прийняв рішення про те, що у разі прийняття відповідного закону до 15 липня 2016 року – він має вводитись в дію не раніше 1 січня 2017 року, а після цієї дати - не раніше 1 січня 2018 року.

Міністерство соціальної політики України не підтримує законопроект у запропонованій редакції.

Під час обговорення питання представником Центральної виборчої комісії було висловлено позицію щодо актуальності для цього органу запропонованої в законопроекті зміни до абзацу шостого пункту 1 частини другої статті 6 Закону України «Про державну службу», оскільки його чинна редакція не враховує наявність у Центральній виборчій комісії посади керівника Служби розпорядника Державного реєстру виборців. Натомість зазначене доповнення як раз і стосується одночасного функціонування двох допоміжних апаратів державної служби в цьому органі: безпосередньо ЦВК і зазначеної Служби. За пропозицією Голови Комітету С.Власенка було підтримано позицію щодо врахування відповідної зміни під час доопрацювання законопроекту з реєстр. № 4370.

Заслухавши інформацію підкомітету з питань державної служби та служби в органах місцевого самоврядування та всебічно обговоривши даний законопроект, народні депутати України – члени Комітету погодились з позицією підкомітету щодо необхідності його доопрацювання, зважаючи на що Комітет ухвалив:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 3 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про державну службу» щодо деяких особливостей функціонування державної служби (реєстр. № 4489 від 21.04.2016), поданий народним депутатом України Р.Князевичем, за наслідками розгляду в першому читанні повернути суб‘єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань державної служби та служби в органах місцевого самоврядування А.Шкрум.

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Протокол №49”

17 березня 2017 16:29
17 березня 2017 16:28
17 березня 2017 16:22
17 березня 2017 16:20
17 березня 2017 13:27
17 березня 2017 13:25
17 березня 2017 13:23
17 березня 2017 13:22
17 березня 2017 13:21
17 березня 2017 13:19