Законопроектом пропонується достроково припинити повноваження Львівського міського голови А.Садового, призначити позачергові вибори Львівського міського голови на 27 березня 2016 року та внести окремі зміни до Закону України «Про місцеві вибори».
Комітет Верховної Ради України з питань бюджету за підсумками розгляду законопроекту у своєму висновку зауважив, що законопроект має вплив на показники бюджету (є таким, що має реалізовуватися за рахунок коштів державного бюджету), тому до законопроекту належало надати фінансово-економічне обґрунтування (включаючи відповідні розрахунки) та пропозиції щодо джерел здійснення таких видатків для збалансування бюджетів, як це передбачено частиною третьою статті 91 Регламенту Верховної Ради України та частиною першою статті 27 Бюджетного кодексу України.
Комітет Верховної Ради України з питань запобігання та протидії корупції за результатами здійснення антикорупційної експертизи даного законопроекту дійшов висновку, що у проекті нормативно-правового акту не виявлено корупціогенних факторів – проект акту відповідає вимогам антикорупційного законодавства.
Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку зауважує на вимогах частини третьої статті 14 Закону України «Про місцеві вибори», якою передбачено, що позачергові місцеві вибори призначаються Верховною Радою України у разі дострокового припинення повноважень, зокрема, сільського, селищного, міського голови. При цьому процедура дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови регулюється статтею 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Наводячи положення цієї статті зазначеного Закону, Головне управління також акцентує увагу, що поданий законопроект у частині припинення повноважень, зокрема, міського голови за рішенням Верховної Ради України не узгоджується з конституційним приписом (частина друга статті 85 Конституції України), згідно з яким її повноваження визначаються виключно Конституцією України, на чому неодноразово наголошував у своїх рішеннях Конституційний Суд України. Наголошуючи, що призначення позачергових виборів міського голови Верховною Радою України можливе лише після дострокового припинення його повноважень, яке має здійснюватися відповідно до Конституції та законів України, Головне науково-експертне управління вважає за доцільне за результатами розгляду даного законопроекту у першому читанні його відхилити.
Враховуючи викладене, всебічно обговоривши дане питання, Комітет ухвалив:
1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону про призначення позачергових виборів Львівського міського голови (реєстр. №3624), поданий народним депутатом України Д.Шпеновим, за наслідками розгляду в першому читанні відхилити.
2. Доручити виступити від Комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України, голові підкомітету з питань органів самоорганізації населення, місцевих виборів та інших форм безпосередньої демократії О.Бойко.