Комітет розглянув проект Закону про внесення змін до Закону України «Про державні нагороди України» (щодо встановлення державних нагород України для відзначення громадян за особисті заслуги перед Україною) (реєстр. №2417), поданий народним депутатом України О.Петренком.

Законопроектом пропонується шляхом внесення змін до Закону України «Про державні нагороди України» доповнити перелік державних нагород України «відзнакою «Іменна вогнепальна зброя» та «спеціальна військова відзнака», розширити підстави для присвоєння звання «Герой України», а також запровадити нові ордени та медалі України для відзначення громадян за особисті бойові заслуги перед Україною, передбачивши нагородження іноземців та осіб без громадянства.

Як вбачається із Пояснювальної записки до законопроекту, він «покликаний надати право органам державної влади нагороджувати осіб, які не є громадянами України, але виявили виняткову особисту мужність у справі захисту прав і свобод громадян, незалежності та територіальної цілісності України»; запропоновані зміни до закону України «розширять перелік нагород, які можуть бути вручені на знак вшанування геройських вчинків громадян» тощо.

Комітет Верховної Ради України з питань правової політики та правосуддя за наслідками здійснення аналізу на відповідність законопроекту Конституції України на своєму засіданні ухвалив висновок, що законопроект не суперечить Основному Закону України.

Комітет Верховної Ради України з питань бюджету за підсумками розгляду законопроекту у своєму висновку зауважив, що законопроект має вплив на показники бюджету (призведе до збільшення видатків державного бюджету), у зв’язку з чим до законопроекту належало надати фінансово-економічне обґрунтування (включаючи відповідні розрахунки) і пропозиції про зміни до законодавчих актів України щодо скорочення витрат бюджету та/або джерел додаткових надходжень до бюджету для досягнення його збалансованості, як це передбачено частиною третьою статті 91 Регламенту Верховної Ради України та частиною першою статті 27 Бюджетного кодексу України. Як зауважив Комітет, Міністерство фінансів України також визнає законопроект таким, що потребуватиме значних додаткових коштів з державного бюджету, однак відсутність відповідних розрахунків унеможливлює проведення вартісної оцінки величини такого впливу.

Комітет Верховної Ради України з питань запобігання та протидії корупції за результатами здійснення антикорупційної експертизи даного законопроекту дійшов висновку, що у проекті нормативно-правового акту не виявлено корупціогенних факторів – проект акту відповідає вимогам антикорупційного законодавства. 

Міністерство оборони України в цілому підтримує законопроект, оскільки вважає, що на сучасному етапі відродження, розвитку, будівництва та становлення демократичної держави порушене в ньому питання є актуальним і потребує суттєвих змін. Проте, на думку Міністерства, збільшення кількості державних нагород України і нагородження ними призведе до додаткового навантаження на Державний бюджет України, а при запровадженні медалей Євгена Коновальця, Романа Шухевича та Степана Бандери, з метою недопущення підвищення соціальної напруги між різними верствами населення України, доцільно залучити до відповідних консультацій та обговорення провідних державних діячів та науковців, діяльність яких пов’язана з історією України, геральдичною справою та фалеристикою. Отже, Міністерство оборони вважає внесення даного законопроекту на розгляд пленарного засідання Верховної Ради України передчасним. 

  Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України, висловило низку зауважень до законопроекту, оскільки, насамперед, вважає, що окремі його положення не повною мірою узгоджуються з концепцією законодавства у сфері нагородної справи; загальною характеристикою законопроекту є надмірна (часом зайва) деталізація опису деяких нагород та претендентів на нагородження такою нагородою; встановлення запропонованих у законопроекті нагород призведе, на думку Головного управління, до різкого збільшення їх кількості та ймовірно певного зниження соціального престижу інституту державних нагород України; запропоновані автором медалі значно переобтяжують їх перелік, визначений Законом України «Про державні нагороди України» тощо. Отже, на думку Головного науково-експертного управління, даний законопроект за результатами розгляду в першому читанні доцільно повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.   

Враховуючи викладене, всебічно обговоривши дане питання, Комітет ухвалив:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 3 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону про внесення змін до Закону України «Про державні нагороди України» (щодо встановлення державних нагород України для відзначення громадян за особисті заслуги перед Україною) (реєстр. №2417), поданий народним депутатом України О.Петренком, за наслідками розгляду в першому читанні повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

2. Доручити виступити від Комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України, голові підкомітету з питань адміністративних послуг, державних символів та нагород О.Дехтярчуку.

3. Беручи до уваги, що Комітетом з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування утворено Робочу групу з розробки концепції реформування та розвитку нагородної справи України, запропонувати народному депутату України О.Петренку долучитися до роботи зазначеної Робочої групи Комітету.

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Протокол №46”

16 березня 2017 11:24
16 березня 2017 11:20
16 березня 2017 11:16
16 березня 2017 11:15
16 березня 2017 10:58