Комітет з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування на засіданні 22 квітня 2015 року рекомендував Верховній Раді України за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу подані Кабінетом Міністрів України проекти законів України про державну службу (реєстр. №2490) та про службу в органах місцевого самоврядування (реєстр. №2489).
Відповідні законопроекти розроблено Національним агентством України з питань державної служби України на виконання Програми діяльності Уряду, якою передбачено розроблення та сприяння прийняттю у новій редакції Закону України «Про державну службу» у І кварталі 2015 року, та Плану заходів щодо реалізації Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 червня 2014 року № 591.
Заслухавши інформацію підкомітету з питань державної служби та служби в органах місцевого самоврядування, Комітет підтримав запропоновані даними законопроектами новації (у порівнянні із чинними Законами України "Про державну службу" та "Про службу в органах місцевого самоврядування"), а саме:
- чітке окреслення сфери дії законів та виведення за їх межі політичних посад та патронатної служби, а також працівників, які виконують функції з обслуговування та допоміжні функції;
- введення поняття та визначення повноважень керівника державної служби у державних органах та керівника служби в органах місцевого самоврядування;
- введення більш зрозумілої та чіткої системної класифікації посад державної служби та служби в органах місцевого самоврядування в залежності від характеру та обсягу повноважень службовців, їх кваліфікації та професійної компетентності;
- визначення єдиних умов вступу на державну службу та адміністративні посади служби в органах місцевого самоврядування шляхом проведення відкритого конкурсу;
- заміна атестації та щорічної оцінки виконання службовцями покладених на них обов’язків і завдань на щорічне оцінювання результатів службової діяльності, яке певним чином впливатиме на розмір призначеної службовцю премії та виявлення необхідності підвищення рівня професійної компетентності;
- встановлення нових підходів до оплати праці державних службовців та посадових осіб органів місцевого самоврядування шляхом посилення ролі посадового окладу в структурі заробітної плати державного службовця та оптимізації кількості інших її складових;
- встановлення вичерпного переліку підстав для припинення державної служби та служби в органах місцевого самоврядування тощо.
Під час обговорення Комітет взяв до уваги численні зауваження як концептуального, так і техніко-юридичного характеру до обох законопроектів та доручив Робочій групі Комітету з підготовки проектів Законів України "Про державну службу" (реєстр. №2490) та "Про службу в органах місцевого самоврядування" (реєстр. №2489) врахувати їх під час своєї роботи.
Проект Закону України про державну службу (реєстр. № 2490-1 від 10.04.2015), поданий народним депутатом України С.Мельничуком, Комітет відповідно до частини третьої статті 95, пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України запропонував парламенту відхилити.