Звіт Рахункової палати про результати аналізу формування та проведення видатків на здійснення виконавчої влади місцевими державними адміністраціями та на органи місцевого самоврядування, затверджений постановою Колегії Рахункової палати від 14.10.2014 №20-5, в рамках виконання контрольних повноважень розглянуто на засіданні Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування.
Результати аналізу в цілому засвідчили, що, виконуючи тотожні функції держави щодо управління територіями, місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування застосовують різні підходи до формування власної структури і чисельності працівників та видатків на їх утримання. Це розбалансовує систему управління відповідними територіями, негативно впливає на оперативність і якість прийняття управлінських рішень, надання адміністративних послуг, призводить до нераціонального витрачання фінансових ресурсів на функціонування органів управління на місцях.
У структурі апарату державних адміністрацій і органів місцевого самоврядування нерідко функціонують підрозділи, які дублюють функції територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади та один одного. Має місце значна кількість дрібних за чисельністю підрозділів, що обумовлює великий відсоток керівників відносно інших посадових осіб. Чисельність державних службовців у місцевих державних адміністраціях і посадових осіб в органах місцевого самоврядування зростає і у 2013 році досягла 71,5 тис. і 98 тис. осіб відповідно.
Заслухавши інформацію запрошених на засідання представників Рахункової палати та Міністерства фінансів України, Комітет вирішив взяти Звіт Рахункової палати до відома та рекомендувати Кабінету Міністрів України врахувати викладені у ньому висновки Рахункової палати при підготовці проектів законів України та виданні власних нормативно-правових актів, що стосуються здійснення децентралізації влади та реформи місцевого самоврядування в Україні.