У ході подальшої підготовки попередньо розглянутих Верховною Радою України проектів законів України про Державний бюджет України на 2015 рік (реєстр. №1000), про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо реформи міжбюджетних відносин) (реєстр. №1557), про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України (щодо податкової реформи) (реєстр. № 1578), Комітет Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування напрацював і схвалив низку власних пропозицій до їх положень, та запропонував комітетам з питань бюджету і з питань податкової та митної політики врахувати точку зору Комітету при підготовці текстів законопроектів до розгляду у сесійній залі парламенту.

Члени Комітету констатували, що законопроект за реєстр. № 1557 в такому вигляді, як його подано Верховній Раді України є неприйнятним. Насправді мова йде не лише про реформування міжбюджетних відносин. По-суті змінами до бюджетного законодавства, суто бюджетним інструментарієм  запроваджується адміністративно-територіальна реформа із фактичним визначенням району як базової одиниці з формування місцевого самоврядування. Було визнано, що такий підхід є неприпустимим, адже поза увагою залишаються чинні системоутворюючі положення Конституції України, законодавства сфери місцевого самоврядування, виконавчої влади, територіального устрою. Це безумовно призведе до колізії норм, їх неузгодженості та наступних конфліктів і суспільної напруги при застосуванні.

Під час засідання наголошувалося, що логіка подій вимагає першочергових конституційних змін в частині визначення правових основ місцевого самоврядування, наступної розробки законів щодо децентралізації публічної влади та її територіальної організації, в тому числі з надання правових можливостей для об’єднання громад і лише наступним кроком має бути бюджетна і податкова реформи.

Розглядаючи проект Державного бюджету України на наступний рік, члени Комітету оцінили його як розбалансований акт, що не вирішує задекларованих завдань із фінансової децентралізації та формування спроможних місцевих бюджетів. Так, він не передбачає реалізацію норм Бюджетного кодексу України щодо створення Державного фонду регіонального розвитку і, фактично, повертає централізоване «ручне керування» коштами, галузеві міністерства усуваються від розпорядження коштами освітньої, медичної, соціальної субвенцій і відповідальності за адекватність розрахунків бюджетних нормативів, окремі джерела наповнення місцевих бюджетів вкрай нестабільні, до того ж органи місцевого самоврядування не мають досвіду їх адміністрування тощо.

Підготовлені за наслідками засідання Комітету пропозиції були одноголосно схвалені та скеровані до профільних комітетів. Підсумовуючи обговорення, члени Комітету та присутні на засіданні представники всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування вказали, що без врахування  зазначених пропозицій прийняття в цілому змін до Бюджетного та Податкового кодексів, а також Державного бюджету на 2015 рік є неможливим.

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Архів новин попередніх скликань”

18 грудня 2015 10:59
17 грудня 2015 14:46
17 грудня 2015 10:22
16 грудня 2015 16:56
16 грудня 2015 11:53
Голова Комітету Сергій Власенко взяв участь в урочистому заході з нагоди 30-річчя відкриття для підписання Європейської хартії місцевого самоврядування та 20-річчя членства України в Раді Європи, який був організований Конгресом місцевих та регіональних влад Ради Європи та Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України в рамках проекту «Сприяння розвитку місцевої демократії в Україні» та Плану дій Ради Європи для України на 2015 – 2017 роки
15 грудня 2015 15:55
15 грудня 2015 09:57
14 грудня 2015 10:50
11 грудня 2015 14:11
10 грудня 2015 09:40