Протягом періоду четвертої сесії Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування з огляду на предмет відання продовжував забезпечувати виконання передбачених пунктом 30 частини першої статті 85 Конституції України повноваження Верховної Ради України щодо призначення чергових та позачергових виборів до органів місцевого самоврядування.
За період четвертої сесії на засіданнях Комітету було розглянуто загалом 261 клопотання місцевих рад щодо призначення позачергових виборів, що стосувалися 30-ти міських, 24-х селищних та 207-ми сільських голів у зв’язку з достроковим припиненням їх повноважень відповідно до вимог статті 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».
Також деякі проекти постанов з питання призначення місцевих виборів подавалися безпосередньо окремими народними депутами України як суб’єктами права законодавчої ініціативи.
Так, проектом Постанови про призначення позачергових виборів Жмеринського міського голови (реєстр. № 2372а), поданим народним депутатом України Г.Ткачуком, пропонувалося призначити позачергові вибори Жмеринського міського голови Вінницької області на неділю 27 жовтня 2013 року. Проектом Постанови про призначення позачергових виборів Черкаського міського голови та Черкаської міської ради (реєстр. №2991), поданим народними депутатами України М.Томенком та І.Геращенко пропонувалося призначити позачергові вибори Черкаського міського голови та депутатів Черкаської міської ради на неділю, наступну після 60-денного строку з дня набрання чинності цією Постановою, у зв’язку, як зазначено авторами в пояснювальній записці, з достроковим припиненням повноважень Черкаського міського голови Одарича С.О. та невиконанням з боку міської ради своїх зобов’язань перед своїми виборцями, а також порушення депутатської етики. Проектом Постанови про призначення позачергових виборів Черкаського міського голови (місто Черкаси Черкаської області) (реєстр. № 3584), поданим народним депутатом України М.Катеринчуком, пропонувалося призначити проведення позачергових виборів Черкаського міського голови (місто Черкаси Черкаської області) на неділю 9 лютого 2014 року. Проектом Постанови про призначення позачергових виборів Сумського міського голови (реєстр. № 4326), поданим народним депутатом України О.Медуницею, пропонувалося призначити позачергові вибори Сумського міського голови Сумської області на 25 травня 2014 року. Проектом Постанови про призначення позачергових виборів Роменського міського голови (реєстр. № 4362), поданим народним депутатом України О.Медуницею, яким пропонувалося призначити позачергові вибори Роменського міського голови Сумської області на 25 травня 2014 року.
За результатами розгляду зазначених проектів постанов на своїх засіданнях Комітет рекомендував Верховній Раді України їх відхилити, керуючись вимогами Конституції і законів України, котрі унормовують питання ініціації, розгляду та призначення прозачергових місцевих виборів.
Комітет на своєму засіданні 26 лютого 2014 року розглянув проект Постанови про призначення позачергових виборів депутатів Тернопільської обласної ради (реєстр. № 4137), доопрацьований та поданий народними депутатами України О.Кайдою та О.Сиротюком, яким пропонувалося призначити позачергові вибори депутатів Тернопільської обласної ради на 25 травня 2014 року та провести їх у порядку, визначеному Законом України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів». Комітет рекомендував Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України даний проект Постанови за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу та в цілому.
Також на своєму засіданні 24 березня 2014 року Комітет розглянув проект Постанови про призначення позачергових виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим (реєстр. № 4239), поданий народним депутатом України Е.Леоновим, яким передбачалося призначення та проведення позачергових виборів до Верховної Ради Автономної Республіки Крим 25 травня 2014 року. Комітет рекомендував Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України даний проект Постанови за наслідками розгляду в першому читанні прийняти відхилити.