Комітетом з питань державного будівництва та місцевого самоврядування на виконання доручення Верховної Ради України від 1 квітня запропоновано до проекту Закону України про внесення змін до Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” (щодо техніко-юридичного вдосконалення виборчого процесу) (реєстр. №2664, друге читання) статтю про грошову заставу.
1. Грошова застава вноситься місцевою організацією партії, яка висунула виборчий список кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі, кандидата в депутати в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі, кандидата на посаду міського голови, а також особою, яка висувається кандидатом у депутати в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі чи кандидатом на посаду міського голови шляхом самовисування, у безготівковому порядку на спеціальний рахунок відповідної територіальної виборчої комісії у розмірі, що є пропорційним до кількості виборців відповідної області, району, міста, району в місті та визначається:
для кандидатів на посаду міського голови – з розрахунку 2 розміри місячної мінімальної заробітної плати на 100000 виборців відповідного одномандатного виборчого округу;
для кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті ради, висунутих по багатомандатному виборчому округу – з розрахунку 2 розміри місячної мінімальної заробітної плати на кожні 100000 виборців відповідного багатомандатного виборчого округу;
для кандидатів у депутати обласної, районної, міської, районної у місті ради, висунутих по одномандатному мажоритарному виборчому округу – з розрахунку 0,2 розміру місячної мінімальної заробітної плати на кожні 10000 виборців від кількості виборців, що встановлюється як частка від ділення кількості виборців відповідної області, району, міста, району в місті, на кількість одномандатних мажоритарних округів, утворених у відповідній області, районі, місті, районі в місті.
2. Центральна виборча комісія на підставі відомостей Державного реєстру виборців визначає розмір грошової застави для кожного багатомандатного, одномандатного мажоритарного, одномандатного виборчого округу після початку виборчого процесу, але не пізніше як за 37 днів до дня виборів, невідкладно оприлюднює його на своєму офіційному веб-сайті та інформує про це відповідні територіальні виборчі комісії.
3. Грошова застава повертається відповідному суб’єкту внесення у випадку, якщо за результатами місцевих виборів кандидат визнаний обраним в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі, визнаний обраним міським головою або місцева організація партії, що висунула список кандидатів у депутати, отримала право на участь у розподілі депутатських мандатів. В інших випадках грошова застава не повертається і перераховується територіальною виборчою комісією відповідно до державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевого бюджету.
4. Територіальна виборча комісія протягом чотирьох днів з дня сформування її нового складу, але не пізніш як за 35 дні до дня виборів, оприлюднює відомості про розмір грошової застави та спеціальний рахунок, на який вона вноситься, в місцевих друкованих засобах масової інформації, а також невідкладно після відкриття спеціального рахунка передає відомості про нього Центральній виборчій комісії для розміщення на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії.
5. Порядок внесення, повернення та перерахування грошової застави встановлюється Центральною виборчою комісією разом із Міністерством фінансів України не пізніш як за 40 днів до дня виборів.
Комітетом під час підготовки законопроекту на підпис Голові Верховної Ради України буде здійснено його техніко-юридичне доопрацювання.