Головою підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян Комітету Володимиром Бондаренком 12 листопада на 10:00 скликано засідання підкомітету, на якому розглядатимуться пропозиції та поправки, що надійшли до проекту Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства з питань проведення виборів (реєстр. №3396, друге читання).
В.Бондаренко нагадав присутнім членам підкомітету Р.Князевичу, Н.Новак, В.Кличку, М.Федоруку, В.Гладію, що Верховна Рада України 8 листопада прийняла за основу проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства з питань проведення виборів (реєстраційний №3396), поданий О.Єфремовим, В.Олійником та Д.Шпеновим. Цей проект Закону доручено доопрацювати Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування з урахуванням зауважень і пропозицій суб’єктів права законодавчої ініціативи, скоротивши строки подання таких зауважень і пропозицій наполовину, та внести його на розгляд Верховної Ради України у другому читанні.
Голова підкомітету наголосив, що станом на 12 листопада до Комітету надійшло 370 пропозицій та поправок від 12 народних депутатів України: позафракційного Олега Канівця та представників чотирьох депутатських фракцій парламенту, окрім фракції Комуністичної партії України. На засідання підкомітету сформовано робочий варіант порівняльної таблиці до проекту закону.
Секретар Комітету Руслан Князевич ознайомив із своїми 300-ми поправками та пропозиціями, які він подав до законопроекту. Зокрема, серед іншого, народний депутат вказав, що ним подані пропозиції до частини першої статті 91, яку пропонується викласти у такій редакції:
«1. Дільнична виборча комісія на своєму засіданні складає протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці в загальнодержавному виборчому окрузі в межах одномандатного виборчого округу та протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці в одномандатному виборчому окрузі за формами, встановленими Центральною виборчого комісією не пізніш як за двадцять два дні до дня голосування.
Центральна виборча комісія встановлює ступені захисту та забезпечує виготовлення оригіналів бланків протоколів дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці для кожної виборчої дільниці для виборів у загальнодержавному окрузі та в одномандатному окрузі у кількості, що на чотири примірники перевищує максимальну кількість членів відповідного виду дільничної виборчої комісії в порядку та у строки, визначені статтею 81 цього Закону для виготовлення виборчих бюлетенів.
Для складання протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з позначкою "Уточнений" Центральна виборча комісія забезпечує виготовлення дублікатів бланків відповідних протоколів з такими ж ступенями захисту та у тій же кількості, що й оригіналів.
Бланки та примірники протоколів дільничних виборчих комісій (оригінали та дублікати) нумеруються підприємством-виготовлювачем. Бланки протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та в одномандатному окрузі (оригінали та дублікати) передаються виборчим комісіям разом із виборчими бюлетенями в порядку та у строки, визначені статтею 82 цього Закону.
Невикористані дільничною виборчою комісією примірники бланків протоколів невідкладно після складення і підписання відповідного протоколу погашаються комісією шляхом відокремлення правого нижнього кута бланку протоколу. Погашені бланки протоколів запаковуються в окремі пакети. На пакетах робиться напис "Невикористані бланки протоколів дільничної виборчої комісії". Про погашення невикористаних бланків протоколів складається акт.»;
Автор 300 поправок пропонує у частині другій статті 22 слова «з рівномірним віднесенням до всіх одномандатних округів, які утворюються на території столиці України - міста Києва» і частину п’яту статті 52 вилучити, оскільки вони втратили чинність, як такі, що є неконституційними на підставі Рішень Конституційного Суду України.
Руслан Князевич запропонував до розгляду зміни до пункту 1) частини другої статті 27, який пропонує викласти у такій редакції:
«1) політична партія, про сформування та реєстрацію депутатської фракції якої було оголошено на пленарному засіданні першої сесії Верховної Ради України поточного скликання (далі - партія, яка має фракцію); »;
у частині третій статті 27 слова «обов'язково включаються (за наявності відповідного подання) по одному представнику» замінити на «обов'язково включаються (за наявності відповідного подання) по три представники»;
В.Бондаренко запропонував продискутувати норми чинної редакції Закону “Про вибори народних депутатів України”, в якій говориться, що до складу окружної виборчої комісії обов'язково включаються (за наявності відповідного подання) по одному представнику від суб'єкта подання, зазначеного у пункті 1 частини другої цієї статті. Не більше ніж по одному представнику від суб'єктів подання, зазначених у пункті 2 частини другої цієї статті, включаються до складу окружної виборчої комісії шляхом жеребкування, що проводиться Центральною виборчою комісією у встановленому нею порядку, не пізніш як на третій день після закінчення строку внесення подань, зазначених у частині четвертій цієї статті.
Секретар Комітету Р.Князевич вніс для обговорення членами підкомітету свою поправку до частини третьої статті 27, де пропонується слова чинного закону «окружної виборчої комісії шляхом жеребкування, що проводиться Центральною виборчою комісією, не пізніш як на третій день» замінити словами «окружної виборчої комісії шляхом жеребкування, що проводиться Центральною виборчою комісією окремо щодо кожної окружної виборчої комісії, не пізніш як на п’ятий день»;
Народні депутати України – члени підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян обговорили всі пропозиції та поправки, які станом на 15:00 надійшли до Комітету.