Про проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про місцеві державні адміністрації»

щодо процедури погодження призначення на посади

(реєстр. № 2260 від 11.02.2013)

Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування за дорученням Голови Верховної Ради України В.Рибака розглянув проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про місцеві державні адміністрації» щодо процедури погодження призначення на посади (реєстр. № 2260 від 11.02.2013), поданий Кабінетом Міністрів України.

Як зазначається у Пояснювальній записці до законопроекту, його розроблено з метою забезпечення узгодження положень законів України «Про місцеві державні адміністрації», «Про Кабінет Міністрів України», «Про центральні органи виконавчої влади» та на виконання Указу Президента України від 16 квітня 2010 року № 542 «Про деякі питання забезпечення здійснення повноважень місцевими державними адміністраціями» щодо необхідності погодження з головами місцевих державних адміністрацій призначення на посади керівників територіальних органів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій та передбачення повноважень Уряду встановлювати процедуру погодження призначення на посади керівників підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління міністерств та інших центральних органів виконавчої влади.

Зазначена мета досягається шляхом внесення змін до статей 31 та 36 Закону України «Про місцеві державні адміністрації». При цьому передбачається встановити винятки у погодженні призначень на місцевому рівні для окремих центральних органів виконавчої влади. Йдеться про Міністерство внутрішніх справ України, Антимонопольний комітет України, Державну фінансову інспекцію України, Державну службу

статистики України. Стосовно Міністерства внутрішніх справ України та Антимонопольного комітету України згадані винятки обумовлюються особливим порядком врегулювання призначень керівників їх територіальних органів законами України «Про міліцію» та «Про Антимонопольний комітет України». Стосовно ж Державної фінансової інспекції України та Державної служби статистики України аргументація фактично зводиться до питань доцільності. З наведених у пояснювальній записці міркувань випливає висновок, що участь голови місцевої державної адміністрації у погодженні призначень керівників територіальних органів вищевказаних відомств містить корупційні ризики, справлятиме негативний вплив на об’єктивність перевірок, аналізів, досліджень тощо.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у висновку від 20 березня 2013 року наводить значну кількість зауважень і пропозицій до законопроекту та вважає, що він потребує суттєвого доопрацювання з урахуванням висловлених зауважень і пропозицій. Серед іншого вказується, що аналіз змісту законопроекту та доданих до нього документів засвідчує про відсутність цілісного розуміння мети прийняття запропонованих змін та кінцевого результату втілення таких змін на практиці. У результаті цього ні з поданого законопроекту, ні з попередніх законопроектів у цій сфері не зовсім зрозуміло, які саме взаємозв’язки пропонується встановити між місцевими органами виконавчої влади і як саме повинна розмежовуватися компетенція між місцевими державними адміністраціями як місцевими органами виконавчої влади загальної компетенції та територіальними органами центральних органів виконавчої влади як територіальними органами спеціальної (галузевої, функціональної) компетенції.

Комітет звертає увагу, що пропоновані зміни статті 31 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» носять технічний характер, удосконалюючи повноту викладу норм у цьому Законі та фактично дублюючи раніше прийняті положення Закону України «Про центральні органи виконавчої влади». При цьому додаткових повноважень місцеві державні адміністрації не набувають. Натомість зміни до частини другої статті 36 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» позбавляють голів місцевих державних адміністрацій повноважень погоджувати звільнення керівників підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, яке вони мали з часу прийняття Закону України «Про місцеві державні адміністрації» у 1999 році.

Таким чином, законопроект реально звужує повноваження місцевих державних адміністрацій, що не узгоджується з логікою і змістом Указу Президента України від 16 квітня 2010 року № 542. Разом із тим, до позитивних аспектів поданого документу можна віднести намагання закласти підґрунтя для розробки Кабінетом Міністрів України порядку погодження призначень, що дозволить унормувати реалізацію відповідних повноважень місцевих державних адміністрацій.

Заслухавши інформацію підкомітету з питань органів виконавчої влади, з’ясувавши позицію народних депутатів України – членів Комітету, запрошених на засідання осіб та обговоривши питання,  Комітет  у х в а л и в:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про місцеві державні адміністрації» щодо процедури погодження призначення на посади (реєстр. № 2260), поданий Кабінетом Міністрів України, за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу.

2. Доручити виступити зі співдоповіддю на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду зазначеного питання народному депутату України, голові підкомітету з питань органів виконавчої вади О.Буховцю.

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Протокол 5*”

23 жовтня 2014 10:44
12 квітня 2013 14:28
12 квітня 2013 14:21
12 квітня 2013 14:18
12 квітня 2013 14:16
12 квітня 2013 14:12
12 квітня 2013 14:09
12 квітня 2013 14:04
12 квітня 2013 14:01