Про проект Закону України про внесення змін до деяких законів України щодо підвищення статусу директорів департаментів міністерств

(реєстр. № 11206 від 18.09.2012)

 

За дорученням Голови Верховної Ради України В.Литвина Комітет розглянув на своєму засіданні 15 жовтня 2012 року проект Закону України про внесення змін до деяких законів України щодо підвищення статусу директорів департаментів міністерств (реєстр. № 11206 від 18.09.2012), внесений Кабінетом Міністрів України.

За визначенням суб’єкта права законодавчої ініціативи проект розроблено з метою посилення ролі директорів департаментів апаратів міністерств.

Заслухавши доповідь з цього питання Першого заступника Міністра юстиції І.Ємельянової, народні депутати України – члени Комітету під час обговорення даного законопроекту зауважили на суттєвих розбіжностях між його назвою та задекларованою метою і змістом документу за суттю. Перш за все, це стосується запропонованої зміни до Закону України «Про комітети Верховної Ради України», згідно якої розширюватиметься коло осіб, яких комітети можуть запрошувати на слухання, «іншими посадовими особами державних органів».

Те ж саме стосується внесення змін до Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» в частині уточнень деяких повноважень міністра та заступника міністра – керівника апарату.

Аналогічно запропонована зміна до Закону України «Про звернення громадян» передбачає право керівника відповідного органу уповноважувати «посадову особу цього органу» надавати відповіді на звернення громадян, при цьому за такою редакцією цією посадовою особою може бути необов’язково керівник департаменту. Крім цього, Комітет вважає, що запропонована норма не узгоджується з конституційною нормою (стаття 40 Конституції України), за якою у разі письмового або особистого звернення до посадових і службових осіб органів державної влади та органів місцевого самоврядування, обґрунтовані відповіді на ці звернення зобов’язані надати безпосередньо ці особи.

Також Комітет зазначає, що застосовуючи у законопроекті визначення департаменту міністерства, доцільно надати і понятійний апарат щодо самостійного структурного підрозділу. 

Комітет вважає за доцільне також зауважити, що положення законопроекту, пов’язані з повноваженнями «керівника державної служби»  (запропоновані зміни до статей 10 і 19 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади»), статус якого запроваджується Законом України «Про державну службу» від 17.11.2011, мають набирати чинності з набранням чинності вказаним Законом.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку на даний законопроект висловило ряд зауважень до його положень і зазначає, що законопроект доцільно повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

Міністерство інфраструктури України також висловило декілька зауважень до положень даного законопроекту та пропонує підтримати його з урахуванням цих зауважень.

Підсумовуючи викладене, з’ясувавши позицію народних депутатів України – членів Комітету стосовно необхідності ретельного доопрацювання законопроекту та врахувавши надані висновки,  Комітет ухвалив:

1. Відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України рекомендувати Верховній Раді України, проект Закону України про внесення змін до деяких законів України щодо підвищення статусу директорів департаментів міністерств (реєстр. № 11206 від 18.09.2012), внесений Кабінетом Міністрів України, за наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу.

2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишена.

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Протокол №157/04*”

02 листопада 2012 15:49
02 листопада 2012 15:41
02 листопада 2012 15:39
02 листопада 2012 15:34
02 листопада 2012 15:33
02 листопада 2012 15:32
02 листопада 2012 15:18
02 листопада 2012 15:15
02 листопада 2012 15:13
02 листопада 2012 15:11