Комітет з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування розглянув Звіт Рахункової палати про результати аналізу формування та проведення видатків на здійснення виконавчої влади місцевими державними адміністраціями та на органи місцевого самоврядування, затверджений постановою Колегії Рахункової палати від 14.10.2014 №20-5, та лист Рахункової палати з відповідною інформацією від 19.11.2014 №18-2317.

За результатами аналізу видатки за загальним фондом державного бюджету на утримання місцевих державних адміністрацій у 2013 році проведені в сумі 2797,6 млн. грн. (на 99,2% плану), а у І півріччі 2014 року – 1430,9 млн. грн., що становить 47,3% від бюджетних призначень на рік.

Видатки місцевих бюджетів на органи місцевого самоврядування і на здійснення виконавчої влади в м. Києві проведені у 2013 році в сумі 8021,9 млн. грн., що дорівнює 94,2% затверджених місцевими радами бюджетних призначень, а у І півріччі 2014 року – в сумі 3766,7 млн. грн. (на 43,5% плану).

Водночас Рахункова палата дійшла висновку, що існуючі механізми планування та проведення цих видатків є неузгодженими між собою і не забезпечують оптимальну структуру та чисельність місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування з огляду на єдині завдання щодо управління суспільним розвитком на відповідній території.

У структурі апарату державних адміністрацій і органів місцевого самоврядування нерідко функціонують підрозділи, які дублюють функції територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади та один одного. Має місце значна кількість дрібних за чисельністю підрозділів, що обумовлює великий відсоток керівників відносно інших посадових осіб. Чисельність державних службовців у місцевих державних адміністраціях і посадових осіб в органах місцевого самоврядування зростає і у 2013 році досягла 71,5 тис. і 98 тис. осіб відповідно.

Результати аналізу в цілому засвідчили, що, виконуючи тотожні функції держави щодо управління територіями, місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування застосовують різні підходи до формування власної структури і чисельності працівників та видатків на їх утримання. Це розбалансовує систему управління відповідними територіями, негативно впливає на оперативність і якість прийняття управлінських рішень, надання адміністративних послуг, призводить до нераціонального витрачання фінансових ресурсів на функціонування органів управління на місцях.

Відсутність законодавчо встановлених обмежень розміру видатків на органи місцевого самоврядування призводить до конфлікту інтересів щодо обсягу ресурсу, необхідного на утримання органів місцевого самоврядування, який має бути забезпечений державою (з урахуванням можливостей зведеного бюджету).

Міністерство фінансів України інформувало Комітет про свою позицію щодо звіту Рахункової палати листом від 30.12.2014 №31-08020-01-2/33212, в якому зауважило, що на частку видатків на утримання органів місцевого самоврядування у видатковій частині місцевого бюджету впливає обсяг повноважень на здійснення видатків, закріплений статтями 88-89 Бюджетного кодексу України. Відтак, впровадження показника граничної питомої ваги видатків на функціонування органів місцевого самоврядування у загальному обсязі видатків місцевих бюджетів потребує відповідного опрацювання при подальшому реформуванні системи органів місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні.

Заслухавши інформацію підкомітету з питань регіональної політики, місцевих бюджетів та комунальної власності, запрошених на засідання представників Рахункової палати, Міністерства фінансів України, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, з’ясувавши позицію народних депутатів України – членів Комітету, Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування "Асоціація міст України", Комітет в и р і ш и в:

1. Звіт (інформацію) Рахункової палати про результати аналізу формування та проведення видатків на здійснення виконавчої влади місцевими державними адміністраціями та органи місцевого самоврядування взяти до відома.

2. Рекомендувати Кабінету Міністрів України врахувати Звіт (інформацію) Рахункової палати при підготовці проектів законів України та виданні власних нормативно-правових актів, що стосуються здійснення децентралізації влади та реформи місцевого самоврядування в Україні.

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Протокол №8”

18 березня 2015 09:00
26 лютого 2015 17:47
26 лютого 2015 10:15
25 лютого 2015 12:41
25 лютого 2015 12:39
17 лютого 2015 16:35
09 лютого 2015 13:16
09 лютого 2015 13:15
09 лютого 2015 13:13
04 лютого 2015 16:40