Комітет з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування за дорученням Голови Верховної Ради України В.Гройсмана розглянув на своєму засіданні проект Закону України про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації (реєстр. №1123 від 01.12.2014), поданий народними депутатами України М.Томенком та О.Абдулліним.

Законопроектом передбачається реформувати державні і комунальні друковані засоби масової інформації шляхом виходу органів державної влади, інших державних органів та органів місцевого самоврядування зі складу їх засновників (співзасновників) або перетворення друкованих засобів масової інформації, заснованих центральними органами виконавчої влади, в офіційні друковані видання. Майно редакцій, що перебуває у державній чи комунальній власності, в процесі реформування пропонується приватизувати відповідно до законодавства з питань приватизації.

Згідно з Пояснювальною запискою до законопроекту необхідність його прийняття пов‘язана з виконанням вимог пункту 12 Резолюції Парламентської Асамблеї Ради Європи "Про виконання обов‘язків та зобов‘язань України" від 05.10.2005 №1466 щодо обмеження впливу органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

На думку суб‘єктів права законодавчої ініціативи, прийняття законопроекту забезпечить створення економічно незалежних друкованих засобів масової інформації, належних умов їх діяльності, що сприятиме покращенню інформаційного забезпечення громадян України.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку зазначає, що за результатами розгляду в першому читанні законопроект може бути прийнятий за основу. Водночас, на думку управління, питання заснування та діяльності офіційних друкованих видань доцільніше визначати у Законі України "Про друковані засоби масової інформації", а не у Законі України "Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації", для чого слід внести відповідні зміни до проекту. Крім того, потребують більш чіткої регламентації положення щодо виходу державних органів та органів місцевого самоврядування з числа співзасновників друкованих засобів масової інформації, управління майном та підвищення кваліфікації працівників редакцій у процесі реформування, пріоритетного права трудового колективу редакції на обрання способу реформування, можливості перетворення в офіційні видання друкованих засобів масової інформації, створених іншими державними органами та органами місцевого самоврядування.

Всеукраїнська асоціація органів місцевого самоврядування "Асоціація міст України", підтримуючи в цілому запропонований підхід щодо обмеження впливу органів державної влади та органів місцевого самоврядування на друковані засоби масової інформації, у своєму висновку зазначає, що за результатами проведених соціологічних досліджень частина депутатів місцевих рад та працівників органів місцевого самоврядування сприймає його як обмеження повноважень органів місцевого самоврядування створювати комунальні друковані ЗМІ, що не узгоджується з принципами Європейської хартії місцевого самоврядування. Крім того, на думку Асоціації міст України, реалізація положень проекту може призвести до проблем з оприлюдненням офіційних документів органів місцевого самоврядування та зростання витрат з місцевих бюджетів.

Під час обговорення питання на засіданні Комітету директор Департаменту реєстрації та систематизації нормативних актів, правоосвітньої діяльності Міністерства юстиції України Железняк Н.А. висловила застереження, що проектом не пропонуються відповідні зміни до Законів України "Про Кабінет Міністрів України", "Про Регламент Верховної Ради України" і не визначається механізм офіційного опублікування та набрання чинності нормативно-правовими актами, у тому числі Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України. У зв'язку з цим, Міністерство юстиції України пропонує доповнити статтю 1 проекту новою частиною, в якій передбачити, що механізм реалізації його положень щодо офіційного опублікування та набрання чинності нормативно-правовими актами визначається спеціальним законом.

Заслухавши інформацію підкомітету з питань регіональної політики, місцевих бюджетів та комунальної власності, підтримуючи необхідність реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації, враховуючи висновок Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, з’ясувавши позицію народних депутатів України – членів Комітету, запрошених на засідання осіб та обговоривши питання, Комітет у х в а л и в:

1. Вважати за доцільне запропонувати Комітету з питань свободи слова та інформаційної політики рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації (реєстр. №1123 від 01.12.2014), поданий народними депутатами України М.Томенком та О.Абдулліним, за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу з наступним урахуванням висловлених зауважень та пропозицій.

2. Надіслати цей висновок до Комітету з питань свободи слова та інформаційної політики, визначеного головним з підготовки і опрацювання даного законопроекту.

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Протокол №10”

10 квітня 2015 12:59
17 березня 2015 11:56
17 березня 2015 11:53
17 березня 2015 11:51
11 березня 2015 15:15
11 березня 2015 15:14
11 березня 2015 15:12
11 березня 2015 15:10
11 березня 2015 15:09
11 березня 2015 15:08