Інформацію Рахункової палати щодо результатів аудиту використання субвенції з державного бюджету міському бюджету міста Києва на виконання функцій столиці у 2014 році Комітетом взято до відома та рекомендовано Кабінету Міністрів України врахувати пропозиції Рахункової палати щодо необхідності  внесення змін до статті 4 Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ» у частині визначення пріоритетом використання коштів субвенції на виконання функцій столиці, розвиток столичної інфраструктури.

Представник Рахункової палати вказав, що аудитом встановлено, що міському бюджету м. Києва за пропозицією Міністерства фінансів України змінами до Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» передбачено і надано субвенцію на виконання функцій столиці в сумі 1,8 млрд. грн. як видатки споживання. Дане  рішення відповідає статті 67 Бюджетного кодексу України та статті 4 Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ», згідно з якими спрямовувати таку субвенцію можна на всі потреби міста, проте не враховує існуючої до 2012 року практики надання міському бюджету м. Києва субвенцій на виконання функцій столиці.

За інформацією Рахункової палати весь обсяг наданої субвенції у 2014 році використано за напрямами, визначеними за погодженням з Київською міською державною адміністрацією і затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 17.09.2014 № 452. Зокрема, 821,3 млн.грн. (майже половину коштів субвенції) було використано на погашення заборгованості та оплату постачання бюджетним установам і комунальним підприємствам   м. Києва тепла, води та електроенергії; 421,2 млн. грн. (23,4 відс.) – на виплату заробітної плати з нарахуванням працівникам цих установ; 370,3 млн. грн. (20,6 відс.) – на обслуговування боргових зобов’язань за запозиченнями міського бюджету.

Як зазначається в документі, через витрати тільки на видатки споживання, не завершено роботи на життєво важливих об’єктах шляхо-транспортної інфраструктури, які будувалися у попередніх роках за рахунок коштів на виконання столичних функцій, зокрема Подільського мостового переходу через р. Дніпро та Другої нитки головного міського каналізаційного колектору. Відсутність у державному бюджеті на 2015 рік цільового міжбюджетного трасферту посилює ризик невиконання в поточному бюджетному році Київською міською державною адміністрацією та Київською міською радою столичних функцій у сфері містобудування.

Беручи до уваги контрольні функції комітетів, визначені статтею 14 Закону України «Про комітети Верховної Ради України», заслухавши інформацію підкомітету з питань регіональної політики, місцевих бюджетів та комунальної власності, запрошених на засідання представників Рахункової палати, з’ясувавши позицію народних депутатів України – членів Комітету та всебічно обговоривши питання,  Комітет  вирішив інформацію Рахункової палати щодо результатів аудиту використання субвенції з державного бюджету міському бюджету міста Києва на виконання функцій столиці у 2014 році взяти до відома; рекомендувати Кабінету Міністрів України врахувати пропозиції Рахункової палати щодо необхідності  внесення змін до статті 4 Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ» у частині визначення пріоритетом використання коштів субвенції на виконання функцій столиці, розвиток столичної інфраструктури; рекомендувати  Міністерству фінансів України при плануванні коштів державного бюджету на виконання м. Києвом функцій столиці, забезпечити пріоритетність спрямування фінансового ресурсу державного бюджету на розвиток столичної інфраструктури.

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку