Про проект Закону України «Про адміністративні послуги»

 

(реєстр. № 9435, друге читання)

За дорученням Верховної Ради України відповідно до Постанови Верховної Ради України від 09.12.2011 № 4155-VІ Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування розглянув на своєму засіданні 11 квітня 2012 року зауваження і пропозиції, що надійшли від народних депутатів України до проекту Закону України «Про адміністративні послуги» (реєстр. № 9435), поданого Президентом України і прийнятого 09 грудня 2011 року Верховною Радою України за основу за наслідками розгляду у першому читанні, з метою його доопрацювання.

Відповідно до пунктів 5, 6, 8 частини першої статті 15 Закону України «Про комітети Верховної Ради України» за рішенням Комітету від 14 грудня 2011 року було створено Робочу групу з опрацювання і підготовки зазначеного законопроекту до другого читання у складі народних депутатів України, фахівців Апарату Верховної Ради України, Адміністрації Президента України, Міністерства юстиції України, Міністерства фінансів України, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, Національної комісії України, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, науковців і експертів Інституту законодавства Верховної Ради України та Національної академії державного управління при Президентові України, експертів Програми Європейського Союзу SIGMA (Підтримка дій із удосконалення врядування та менеджменту), Програми сприяння парламенту ІІ, органів місцевого самоврядування та утворених ними місцевих центрів надання адміністративних послуг, всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування, громадських організацій тощо. Робоча група провела більше двадцяти засідань, під час яких забезпечила належне опрацювання законопроекту до розгляду на засіданні Комітету.

У ході підготовки законопроекту до другого читання Комітетом в основному збережено концепцію та ключові положення ухваленої в першому читанні редакції, зокрема в частині визначення:

ознак адміністративної послуги;

cуб’єкта надання адміністративної послуги, яким може бути орган виконавчої влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, орган місцевого самоврядування, їх посадові особи, уповноважені відповідно до закону надавати адміністративні послуги;

порядку надання адміністративних послуг та інформації щодо них;

строків та плати за надання адміністративних послуг;

організації центрів надання адміністративних послуг;

формування Реєстру та Єдиного державного порталу адміністративних послуг;

відповідальності за порушення вимог законодавства у сфері надання адміністративних послуг тощо.

Водночас практично всі статті законопроекту зазнали суттєвого доопрацювання, в тому числі з огляду на пропозиції представників  органів місцевого самоврядування та утворених ними місцевих центрів надання адміністративних послуг, коментарів експертів Програми Європейського Союзу SIGMA (Підтримка дій із удосконалення врядування та менеджменту), а також зауваження попереднього характеру фахівців Головного юридичного управління Апарату Верховної Ради України, більшість з яких було враховано.

Крім цього, текст законопроекту доповнено новими положеннями, які передбачають запровадження низки інструментів, спрямованих на врегулювання організаційних та якісних складових процесу надання адміністративних послуг, а саме щодо:

основних вимог до регулювання надання адміністративних послуг;

визначення вимог щодо якості надання адміністративних послуг;

запровадження інформаційної та технологічної карток адміністративної послуги, які відповідно містять інформацію для користувача про саму послугу та про процес надання кожної конкретної послуги;

організації роботи адміністратора, його прав та обов’язків;

фінансового та іншого забезпечення надання адміністративних послуг тощо.

Керівник Робочої групи з опрацювання і підготовки даного законопроекту до другого читання – народний депутат України В.Демчишен наголосив на доцільності звернення до Головного юридичного управління Апарату Верховної Ради України, з огляду на рівень співпраці Комітету з фахівцями вказаного управління, щодо отримання попередніх висновків і зауважень до підготовленого за наслідками розгляду тексту законопроекту з метою їх розгляду та врахування на одному з найближчих засідань Комітету.

З′ясувавши позицію народних депутатів України - членів Комітету, які зауважили на неможливості ретельного ознайомлення з розданою порівняльною таблицею до законопроекту через брак часу, інших присутніх з цього питання осіб, заслухавши присутню на засіданні Першого заступника Глави Адміністрації Президента України - Представника Президента України в Кабінеті Міністрів України І.Акімову,  обговоривши в цілому питання, Комітет ухвалив:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 3 частини першої статті 123 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України «Про адміністративні послуги» (реєстр. № 9435), доопрацьований Комітетом з урахуванням пропозицій, внесених суб’єктами законодавчої ініціативи, прийняти у другому читанні та в цілому як Закон (порівняльна таблиця додається на 57 арк.). 

2. Доручити Робочій групі з опрацювання і підготовки проекту Закону України «Про адміністративні послуги» (реєстр. № 9435) до другого читання доопрацювати його з урахуванням висловлених на засіданні зауважень та здійснити редакційне доопрацювання тексту законопроекту від 11 квітня 2012 р. з урахуванням вимог законодавчої техніки.

3. Визначити доповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишена.

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Протокол №145/08*”

13 червня 2012 15:15
13 червня 2012 15:03
13 червня 2012 15:01
13 червня 2012 14:59
13 червня 2012 14:58
13 червня 2012 14:55
26 квітня 2012 17:13
26 квітня 2012 17:11