Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо рекомендаційних переліків

структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій)

(реєстр. № 10124 від 27.02.2012)

Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування за дорученням Голови Верховної Ради України В.Литвина розглянув проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо рекомендаційних переліків структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій) (реєстр. № 10124 від 27.02.2012), поданий Кабінетом Міністрів України.

За визначенням суб’єкта права законодавчої ініціативи, законопроект підготовлено з метою забезпечення практичної реалізації заходів з оптимізації структури місцевих державних адміністрацій шляхом внесення відповідних змін до Бюджетного кодексу України, законів України «Про місцеві державні адміністрації», «Про місцеве самоврядування в Україні» та «Про Кабінет Міністрів України».

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у висновку від 9.04.2012 наводить низку міркувань і зауважень до законопроекту з реєстр. № 10124, висловлюючи, зокрема, побоювання, що запропоновані зміни можуть призвести до нівелювання існуючих особливостей правового статусу управлінь та відділів місцевих державних адміністрацій (їх підзвітності та підконтрольності не лише головам відповідних місцевих державних адміністрацій, а також і органам виконавчої влади вищого рівня) і, як наслідок, до розбалансування усталених правил взаємодії між галузевими та місцевими органами загальної компетенції виконавчої влади. Узагальнюючий висновок Головного управління полягає у доцільності відхилення законопроекту за результатами його розгляду в першому читанні.

Комітет, аналізуючи характер і зміст пропонованих змін до деяких законів України з проблематики регулювання організаційної структури місцевих державних адміністрацій, вважає за необхідне зазначити, що вони не дають підстав для тверджень про кардинальні зміни правового статусу підрозділів, які складатимуть місцеву державну адміністрацію. Як і раніше їх формування здійснюватиметься головами місцевих державних адміністрацій, що відповідає частині  третій  статті  118  Конституції  України.  Також  не змінюються норми, згідно з якими Кабінет Міністрів України затверджуватиме типове положення про структурний підрозділ місцевої державної адміністрації та рекомендаційний перелік її структурних підрозділів. Аналогічно до цього залишаються в силі положення Закону України «Про місцеві державні адміністрації», відповідно до яких структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій (незалежно від їх конкретних назв) є підзвітні та підконтрольні головам відповідних місцевих державних адміністрацій, а також органам виконавчої влади вищого рівня. Комітет не поділяє побоювання щодо можливого розбалансування системи виконавчої влади внаслідок прийняття поданого Кабінетом Міністрів України законопроекту.

Заслухавши інформацію підкомітету з питань органів виконавчої влади, з’ясувавши позицію народних депутатів України – членів Комітету, запрошених на засідання осіб та обговоривши питання,  Комітет   у х в а л и в:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статі 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо рекомендаційних переліків структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій) (реєстр. № 10124 від 27.02.2012), поданий Кабінетом Міністрів України, за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань органів виконавчої влади В.Петренку.

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Протокол №145/08*”

13 червня 2012 15:15
13 червня 2012 15:03
13 червня 2012 15:01
13 червня 2012 14:59
13 червня 2012 14:58
13 червня 2012 14:55
26 квітня 2012 17:13
26 квітня 2012 17:11