Члени Комітету взяли до уваги, що станом на 20 червня 2023 року із 1389 територіальних громадах у 908 повноваження у сфері державної реєстрації актів цивільного стану делеговано виконавчим органам місцевого самоврядування, з яких 695 здійснюють їх фактично.
Інформуючи про проведену роботу очільник міністерства зазначив, що з метою організації належної взаємодії відділів державної реєстрації актів цивільного стану та органів місцевого самоврядування щодо здійснення делегованих повноважень у сфері державної реєстрації актів цивільного стану Мін’юстом здійснено ряд заходів. Зокрема, внесено зміни до нормативно-правових актів, визначено населені пункти та територіальні громади в межах відповідного району кожної області, на які поширюватиметься компетенція відділів державної реєстрації актів цивільного стану щодо забезпечення їх відповідними бланками, складання ними необхідних звітів, здійснення заходів, пов’язаних з належним виконанням делегованих та інших повноважень, проведено наради, робочі зустрічі тощо.
Також з метою з’ясування та врегулювання проблемних питань у визначеній сфері в окремих регіонах за участі представників Мін’юсту, міжрегіональних управлінь Мін’юсту у сфері державної реєстрації актів цивільного стану проведено семінари, онлайн-наради, зум-конференції для представників центрів надання адміністративних послуг, органів місцевого самоврядування усіх рівнів і зазначена робота триває.
Окрему увагу у доповіді було зосереджено на роботі, яка ведеться в напрямку цифровізації адміністративних послуг, які надаються Мін’юстом. Міністр поінформував членів Комітету про успішну реалізацію комплексної послуги «єМалятко», що передбачає можливість батькам новонародженої дитини подати відповідну заяву як безпосередньо у пологовому будинку, так і в електронній формі. Також було зазначено, що Мін’юст продовжує роботу із запровадження електронних сервісів, зокрема у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, які дадуть можливість громадянам отримати необхідні адміністративні послуги дистанційно.
Голова підкомітету з питань адміністративних послуг та адміністративних процедур Комітету Лариса Білозір звернула увагу на низку проблемних питань, які й досі залишаються не вирішеними.
Очільниця підкомітету вказала, що органи місцевого самоврядування:
-не мають повноцінних повноважень у сфері державної реєстрації актів цивільного стану;
-не мають можливості формувати витяг з Державного реєстру актів цивільного стану про смерть особи для отримання допомоги на поховання;
-не можуть отримати «безоплатний» доступ до Реєстру і до повноважень без проходження платного навчання в ДП «НАІС».
За наслідками розгляду Комітет вирішив взяти інформацію до відома та рекомендувати Міністерству юстиції України:
-сприяти у налагодженні конструктивної співпраці між територіальними підрозділами Мін’юсту і органами місцевого самоврядування щодо виконання делегованих повноважень у сфері державної реєстрації актів цивільного стану;
-на нормативному рівні визначити чіткий і послідовний алгоритм дій, які повинні здійснити органи місцевого самоврядування з метою отримання повноцінного доступу до повноважень у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, а також для організації надання послуг у зазначеній сфері посадовими особами органів місцевого самоврядування та адміністраторами центрів надання адміністративних послуг;
-звернути увагу територіальних органів Міністерства юстиції України на неприпустимість висування не передбачених законодавством вимог під час взаємодії з органами місцевого самоврядування щодо питань отримання повноважень у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, а також для організації надання послуг у зазначеній сфері.
Розгляд питання відбувся на засіданні Комітету 13 липня 2023 року.