
Комітет на своєму засіданні 6 жовтня 2025 року розглянув проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», поданий народним депутатом України І.Калауром та іншими народними депутатами України (реєстр. № 14020), і ухвалив висновок рекомендувати Парламенту включити його до порядку денного чотирнадцятої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання та за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу.
За визначенням суб’єкта права законодавчої ініціативи законопроект розроблено з метою «усунення існуючих прогалин у законодавстві та створення єдиного, прозорого й ефективного механізму для надання містобудівних умов та обмежень для об’єктів будівництва, які розташовані на територіях декількох адміністративно-територіальних одиниць».
Законопроектом запропоновано окремі зміни до статті 29 і розділу V «Прикінцеві положення» Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».
В основу законопроекту покладена концептуальна ідея щодо законодавчого врегулювання питань, пов’язаних із наданням на території декількох територіальних громад висновку про можливість розміщення на земельній ділянці відповідного об’єкта, а також містобудівних умов та обмежень для проектування об’єкта.
Зокрема, вирішення вказаних питань на території двох і більше територіальних громад однієї області запропоновано відповідним структурним підрозділом обласної державної адміністрації з питань архітектури, а на території двох і більше областей – центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, нормування у будівництві, містобудування, просторового планування територій та архітектури.
Також Парламенту запропоновано доручити Комітету доопрацювати законопроект з реєстр. №14020 до другого читання з урахуванням поправок і пропозицій суб’єктів права законодавчої ініціативи, скоротивши строк подання таких поправок і пропозицій наполовину, а також з урахуванням висловлених у висновку Комітету пропозицій відповідно до частини першої статті 116 Регламенту Верховної Ради України, зокрема щодо узгодження положень законопроекту з нормами підпункту 11 пункту 27 розділу X «Перехідні положення» Земельного кодексу України в частині визначення процедурних аспектів для надання відповідними уповноваженими органами у сфері містобудування та архітектури висновку про можливість розміщення відповідного об’єкта на земельній ділянці, розташованій на території декількох територіальних громад.