З метою більш чіткого законодавчого регулювання діяльності механізму держави в умовах воєнного стану законопроектом пропонується внести зміни до законів України «Про центральні органи виконавчої влади», «Про Кабінет Міністрів України», «Про правовий режим воєнного стану».

Законопроектом передбачено, що у період дії воєнного стану:

-  Уряд матиме повноваження визначати інше місцезнаходження Кабінету Міністрів України, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади;

-  у разі необхідності невідкладного законодавчого врегулювання у зв’язку з відсутністю у законах України положень, що визначають особливості вирішення відповідних питань в умовах воєнного стану, Кабінет Міністрів України матиме повноваження приймати з дотриманням статті 64 Конституції України щодо обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина рішення у сфері національної безпеки та обороноздатності, зовнішньої політики, інфраструктури, економіки, промисловості, фінансів, бюджету, трудових відносин, зайнятості населення, оплати та охорони праці, енергетики, аграрної політики та продовольчої безпеки, боротьби із злочинністю, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення,  громадської безпеки, безпеки державного кордону, міграції, цифрової трансформації та інформаційної безпеки, захисту довкілля та природних ресурсів, державного управління та державної служби, соціальної політики, охорони здоров’я, освіти, науки, культури, спорту, туризму, правової політики, законності, забезпечення прав і свобод людини та громадянина, оподаткування, у тому числі щодо визначення платників податку, об’єктів оподаткування, бази оподаткування, ставок податків, порядку обчислення податків, податкового періоду, строку та порядку сплати податків, строку та порядку подання податкової звітності, податкових пільг та порядку їх застосування.

При цьому протягом двох днів після прийняття такого рішення Кабінет Міністрів України повинен подати до Верховної Ради України законопроект, яким врегульовуються відповідні питання. Якщо за результатами розгляду Верховною Радою України такий законопроект буде відхилено, відповідне рішення Кабінету Міністрів України втрачає чинність з дня, наступного за днем прийняття рішення про відхилення законопроекту;

-  Уряд матиме право за поданням Прем’єр-міністра України або особи, яка виконує його обов’язки (за поданням Президента України стосовно Міністра оборони України та Міністра закордонних справ України), приймати рішення про відсторонення міністра від виконання обов’язків до припинення чи скасування воєнного стану та покладення на відповідний період виконання обов’язків міністра на іншу особу у разі подання міністром заяви про його відсторонення від виконання обов’язків, а також у разі визнання його зниклим безвісти або відсутності міністра на трьох засіданнях Кабінету Міністрів України поспіль та неповідомлення ним Прем’єр-міністра України або особи, яка виконує його обов’язки, про своє місце перебування;

-  повноваження обласних рад (у разі тимчасової окупації або оточення адміністративного центру області) та районних рад здійснюватимуть відповідні обласні та районні військові адміністрації;

-  у разі утворення військової адміністрації населеного пункту повноваження сільської, селищної або міської ради, її виконавчих органів здійснюватиме така військова адміністрація;

-  у період дії воєнного стану сільський, селищний, міський голова територіальної громади, на території якої не ведуться бойові дії та не прийнято рішення про утворення військової адміністрації населених пунктів, виключно для здійснення заходів правового режиму воєнного стану може прийняти рішення, з обов’язковим інформуванням начальника відповідної обласної військової адміністрації протягом 24 годин щодо: внесення змін до кількісного та персонального складу виконавчого комітету відповідної сільської, селищної, міської ради; затвердження тимчасової структури виконавчих органів сільської, селищної, міської ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів, утворення інших виконавчих органів ради; наділення органів самоорганізації населення окремими власними повноваженнями органів місцевого самоврядування, а також передачі коштів, матеріально-технічних та інших ресурсів, необхідних для їх здійснення; внесення до місцевого бюджету змін, необхідних для здійснення заходів правового режиму воєнного стану військовим командуванням або відповідною військовою адміністрацією;

-  особливості надання адміністративних послуг та інших публічних послуг визначаються відповідними суб’єктами надання адміністративних послуг та суб’єктами надання публічних послуг;

-  особи призначаються на посади державної служби, посади в органах місцевого самоврядування, посади керівників суб’єктів господарювання державного сектору економіки, комунальних підприємств, установ, організацій керівником державної служби або суб’єктом призначення, сільським, селищним, міським головою, головою районної, районної у місті, обласної ради, начальником відповідної військової адміністрації без конкурсного відбору;

-  обмеження щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності, встановлені пунктом 1 частини першої статті 25 Закону України «Про запобігання корупції», не застосовуються до державних службовців та посадових осіб органів місцевого самоврядування, які перебувають у відпустці без збереження заробітної плати;

-  особи, звільнені з посад державної служби та служби в органах місцевого самоврядування у період дії воєнного стану, протягом одного року після припинення або скасування воєнного стану можуть бути прийняті на рівнозначні або нижчі посади державної служби або служби в органах місцевого самоврядування без проведення конкурсу.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

15 листопада 2024 11:36
13 листопада 2024 12:49
22 жовтня 2024 13:07
21 жовтня 2024 17:10
21 жовтня 2024 14:01
20 жовтня 2024 16:16
18 жовтня 2024 12:50
18 жовтня 2024 10:00
17 жовтня 2024 16:52
17 жовтня 2024 12:18