Членами Комітету було взято до уваги інформацію Міністерства цифрової трансформації України, що станом на 8 квітня органами місцевого самоврядування в адміністративних центрах колишніх районів утворено 216 центрів надання адміністративних послуг, а до кінця року органами місцевого самоврядування планується утворити ще 20 таких центрів.
До 2024 року Мінцифрою планується сформувати в Україні мережу з 3867 точок доступу до адміністративних послуг, з яких: 1438 центрів надання адміністративних послуг, 103 територіальних підрозділів таких центрів та 2326 віддалених робочих місць адміністраторів центрів надання адміністративних послуг.
Представник Мінцифри зазначила, що міністерством спільно з іншими центральними органами виконавчої влади ведеться робота щодо забезпечення державної підтримки на фінансування заходів щодо утворення центрів надання адміністративних послуг. Так, 24.03.2021 року Урядом було прийнято постанову № 249 «Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на розвиток мережі центрів надання адміністративних послуг», згідно із якою органи місцевого самоврядування мають можливість отримати субвенцію з державного бюджету за такими напрямками: будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт будівель та приміщень для розміщення центрів надання адміністративних послуг (далі — центри), у тому числі завершення розпочатих у попередніх бюджетних періодах робіт з будівництва (далі — будівництво центрів); облаштування будівель та приміщень, де розміщений центр, а також забезпечення центрів (включаючи їх територіальні підрозділи і віддалені робочі місця) обладнанням, зокрема обладнанням для видачі паспортних документів, посвідчення водія та реєстрації транспортних засобів, технічними та програмними засобами, електронними системами документообігу та інформаційної взаємодії.
Народний депутат України, голова підкомітету з питань адміністративних послуг та адміністративних процедур Лариса Білозір під час обговорення наголосила на існуванні низки проблемних питань, що виникають під час трансформації центрів надання адміністративних послуг та потребують якнайшвидшого вирішення, а саме:
наявні випадки, коли центри надання адміністративних послуг при райдержадміністраціях закриваються до моменту створення відповідних центрів при органах місцевого самоврядування;
процедура передачі майна центрів надання адміністративних послуг від райдержадміністрацій до органів місцевого самоврядування є ускладненою, довготривалою та потребує спрощення;
недостатня координація процесів трансформації центрів надання адміністративних послуг, утворених при районних державних адміністраціях до центрів надання адміністративних послуг органів місцевого самоврядування між відповідними центральними органами виконавчої влади, обласними державними адміністраціями та громадами.
За інформацією Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України» та Всеукраїнської асоціації центрів надання адміністративних послуг на сьогодні актуальним є питання методичної та фінансової підтримки громад у розбудові мережі центрів надання адміністративних послуг.
За наслідками обговорення інформації Комітет вирішив рекомендувати Кабінету Міністрів України вжити заходів щодо забезпечення ефективного процесу трансформації центрів надання адміністративних послуг, утворених при районних державних адміністраціях, до центрів надання адміністративних послуг, утворених органами місцевого самоврядування, провести селекторну нараду з керівниками обласних державних адміністрацій з цього питання, про що поінформувати Комітет до 1 червня 2021 року.