Комітет з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування 18 листопада 2020 року розглянув на своєму засіданні, яке відбулося в режимі відеоконференції на платформі ZOOM, доопрацьований з урахуванням зауважень і пропозицій суб’єктів права законодавчої ініціативи, проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації дорожнього будівництва та удосконалення законодавства у сфері містобудівної діяльності (реєстр. № 2680), поданий народними депутатами України О.Шуляк, А.Клочком, А.Мотовиловцем та іншими народними депутатами України і прийнятий Верховною Радою України за основу 19 травня 2020 року за наслідками розгляду в першому читанні.
Доопрацювання законопроекту з реєстр. № 2680 до другого читання здійснено підкомітетами з питань будівництва та проектування і з питань технічного регулювання і ціноутворення у будівництві, виробництва будівельних матеріалів та енергоефективності у будівельній галузі.
Основними положеннями законопроекту передбачається, зокрема, спростити процедуру отримання права на виконання будівельних робіт з реконструкції або капітального ремонту автомобільних доріг, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками; виокремити діяльність з технічного переоснащення підприємств та об’єктів із вживаного у деяких законодавчих актах поняття «будівництво»; уточнити джерела фінансування робіт з розроблення будівельних норм, норм і правил тощо.
Під час обговорення законопроекту на засіданні Комітету відбулась дискусія стосовно положень Закону України «Про архітектурну діяльність» щодо повноважень головних архітекторів міста, району здійснювати погодження містобудівного та архітектурного проектного рішення об'єктів, розташованих в історичній частині міста, історичних ареалах, на магістралях та площах загальноміського значення. Учасники обговорення відмітили як важливість зазначених повноважень головних архітекторів у збереженні історичної частини міста, історичних ареалів тощо, так і необхідність виключення даної норми через її протиріччя із положеннями чинних законів, якими регламентовано відсутність будь-яких погоджень проектної документації на будівництво об'єктів органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування. За наслідками прийнятого Комітетом рішення запропоновано виключити частину шосту статті 14 Закону України «Про архітектурну діяльність», якою обумовлено вищевказані повноваження головних архітекторів міста, району.
Крім цього, Комітетом підтримано внесення змін до розділу II «Прикінцеві положення» Закону України від 17 жовтня 2019 року № 199-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення порядку надання адміністративних послуг у сфері будівництва та створення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва», які визначають строковість набрання чинності окремих норм цього Закону та особливості їх застосування в частині запровадження з 1 березня 2021 року, а не з 1 грудня, як це передбачено діючим Законом, створення містобудівних умов та обмежень в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва тощо.
За наслідками доопрацювання законопроекту до другого читання та всебічного його обговорення Комітет вирішив рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 3 частини першої статті 123 Регламенту Верховної Ради України розглянути підготовлену до другого читання порівняльну таблицю до проекту Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації дорожнього будівництва та удосконалення законодавства у сфері містобудівної діяльності (реєстр. № 2680, друге читання) та прийняти законопроект в другому читанні та в цілому.