Зокрема, учасники візиту мали можливість відвідати вищезгадану Асоціацію, ознайомитись із її статутними повноваженнями та роллю в системі публічного управління. Президент SKL International Пол Лінквіст наголосив, що Швеція володіє багатим досвідом організації місцевого самоврядування, накопиченим ще з давніх часів, підкресливши при цьому, що SALAR існує вже понад 100 років та весь час працює в цілях розвитку та зміцнення місцевого самоврядування і місцевої демократії. Що стосується компанії SKL, то її зусилля спрямовані на сферу покращення діяльності місцевого та регіонального самоуправління Швеції.
Керівник SKL
також ознайомив представників української сторони із обов'язковими функціями 21
округу (регіону) і вказав, що на цьому рівні органи місцевої влади
надають послуги у сфері охорони здоров’я, стоматології, громадського транспорту.
Додатковими функціями до них є регіональний розвиток, культура та туризм. Пан Лінквіст звернув увагу присутніх на обов'язкові
функції 290 муніципалітетів, до яких віднесено надання соціальних послуг, догляд
за дітьми і дошкільна освіта, початкова і середня освіта, догляд за літніми
людьми, первинна медична
допомога, захист навколишнього середовища, територіальне
планування, експлуатація доріг, водопостачання та водовідведення, аварійно-рятувальні
служби, збір та утилізація відходів, допомога людям з фізичними і розумовими
вадами.
Члени української делегації сфокусували особливу увагу на законодавчому врегулюванні об'єднання територіальних громад Швеції (у 1882 році діяло 2500 муніципалітетів, у 1950 – 1037, у 1960 – 848, а з 2003 функціонує 290 муніципалітетів), міжмуніципальному співробітництві, етапах та часових рамках здійснення реформи децентралізації у Швеції, добровільній та обов'язковій формах об'єднання територіальних громад, побудові системи територіального устрою та територіальної організації влади, системі надання якісних послуг громадянам, перегляді повноважень між рівнями влади, системі бюджетного вирівнювання (система «Робін Гуда»), що передбачає здійснення міжбюджетних трансфертів з метою ліквідації значних диспропорцій між бюджетами фінансово «слабших» громад відносно «багатих» територій.
Експерти Асоціації також надали інформацію про систему державного управління Швеції, зосередили увагу присутніх на політичній, адміністративній, фінансовій децентралізації та розподілі повноважень між рівнями влади; представили стратегію та погляд Асоціації на реформу децентралізації, розповіли про діалог та взаємодію для захисту інтересів її членів та побудови коаліції з Урядом; вказали на виклики національного діалогу в ході реформи місцевого самоврядування з точки зору SALAR.