Про проект Закону України про статус державного курорту –

Всеукраїнської дитячої оздоровниці міста Євпаторія

(реєстр. № 8129 від 11.05.2011, доопрацьований)

 

Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування за дорученням Голови Верховної Ради України розглянув проект Закону України про статус державного курорту – Всеукраїнської дитячої оздоровниці міста Євпаторія (реєстр.  № 8129  від  11.05.2011, доопрацьований),  внесений  народним  депутатом   України В.Шемчуком.

Зазначений законопроект, за визначенням суб’єкта права законодавчої ініціативи, спрямований на визначення статусу міста Євпаторія  як державного курорту - Всеукраїнської дитячої оздоровниці, встановлює особливості здійснення місцевого самоврядування, створення сприятливих умов для розвитку міста, матеріально-технічної бази санаторно-курортного і туристичного комплексу та збереження його унікальних природних та лікувальних ресурсів.

 Встановлюється спеціальний статус міста Євпаторія, що передбачає надання додаткових повноважень Євпаторійському міському голові, Євпаторійській міській раді та визначення державних гарантій щодо здійснення радою власних і делегованих повноважень шляхом:

- затвердження стабільних, не менш ніж на два роки, бюджетних показників взаємовідносин Державного бюджету України і бюджету міста Євпаторія;

- надання субвенцій, виділення необхідних ресурсів для виконання програм, проектів та інші витрати, пов’язані з розвитком міста Євпаторія;

- передачі в комунальну власність територіальної громади міста Євпаторія майна підприємств, установ, організацій та інших об’єктів державної власності, які розташовані у місті Євпаторія;

- надання державних гарантій на інвестиції, що залучаються на розвиток інфраструктури міста.

Комітет зазначає, що система адміністративно-територіального устрою України та основні засади місцевого самоврядування в Україні регулюються Конституцією України (розділи ІХ та ХІ). Відповідно до частини третьої статті 133, частини другої статті 118 та частини другої статті 140 Основного Закону України спеціальний статус мають лише два міста в УкраїніКиїв та Севастополь. Їх статус визначається окремими законами України.

Окремими законами України не може встановлюватись спеціальний статус інших міст України або особливості здійснення місцевого самоврядування в інших містах.

Положення даного законопроекту не узгоджуються з нормами Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, який є базовим у відповідній сфері та не допускає встановлення іншими законами України винятків із встановлених ним засад здійснення місцевого самоврядування, за виключенням особливостей здійснення місцевого самоврядування у містах Києві та Севастополі (частини перша, друга статті 24).

Значна частина положень проекту повністю або з незначними редакційними відмінностями відтворює норми чинного законодавства України, в чому немає законодавчої необхідності.

Члени Комітету звернули увагу, що реалізація здійснення радою власних і делегованих повноважень може призвести до зміни показників місцевого бюджету за доходами та видатками, а також потребуватиме додаткових коштів з Державного бюджету. Такі норми не відповідають частині другій статті 95 Конституції України, згідно з якою виключно законом про Державний бюджет України визначаються будь-які видатки держави на загальносуспільні потреби, розмір і цільове спрямування цих видатків, а також не узгоджуються з  статтею 67 Бюджетного кодексу України.

Комітет з питань бюджету у своєму висновку від 06.07.2011 № 04-14/7-1138 зауважив, що вказаний законопроект матиме вплив на показники бюджету (призведе до  збільшення видатків державного бюджету).

Комітет з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України у своєму висновку від 20.05.2011 № 04-32/5-699 зауважив, що до проекту Закону не додане фінансово-економічне обґрунтування.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку від 09.06.2011 №16/3-627/8129 висловлює низку зауважень і пропозицій до законопроекту та вважає, що за результатами розгляду у першому читанні законопроект доцільно відхилити.

Заслухавши інформацію підкомітету з питань місцевого самоврядування, з’ясувавши позицію народних депутатів України – членів Комітету, запрошених на засідання осіб, беручи до уваги висновок Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України та обговоривши питання,

 

 Комітет    у х в а л и в:  

 

1. Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини  першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про статус державного курорту – Всеукраїнської дитячої оздоровниці міста Євпаторія (реєстр.  № 8129, доопрацьований) при розгляді у першому читанні відхилити.

2. Доручити виступити від Комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України – голові підкомітету з питань місцевого самоврядування Трайдуку М.Ф. 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Протокол 130/04*”

12 грудня 2011 15:10
10 листопада 2011 12:25
10 листопада 2011 10:51
10 листопада 2011 10:49
09 листопада 2011 13:35
09 листопада 2011 13:32
09 листопада 2011 12:14
09 листопада 2011 12:12
09 листопада 2011 12:01