Діяльність Комітету

13 липня 2015, 15:02

Протокол №16 від 13.05.2015р.

 

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

 

Комітет

з питань державного будівництва, регіональної політики

та місцевого самоврядування

 

Протокол засідання №16

 

13 травня 2015 року

15 год. 00 хв.

м. Київ

вул. Садова, 3 а, к. 416

 

Голова Комітету Власенко С.В.

Секретар Комітету Гончаренко О.О.

 

Присутні: члени Комітету:  Кудлаєнко С.В., Бойко О.П., Бублик Ю.В., Дехтярчук О.В., Река А.О., Федорук М.Т., Шкрум А.І., Балога І.І., Гуляєв В.О., Матвійчук Е.Л.

 

Відсутні:. Ледовських О.В., Курило В.С., Березюк О.Р., Добкін М.М.

Відповідальні працівники секретаріату Комітету: Завідувач секретаріату Комітету Малюга А.В.; заступники Завідувача секретаріату Комітету Данилюк О.А., Маковський О.А.; головні консультанти Гарбуз Ю.П., Дмитрук Л.В., Корнієнко Т.М., Рибак О.Ф.; старші консультанти Падалко О.В., Степанян Г.С.

 

Запрошені:

Киримли А.Е.О. – Голова Державної служби з питань АР Крим, м.Севастополя та тимчасово переміщених осіб;

Андрійчук Ю.М. – Голова секретаріату Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Українська асоціація районних та обласних рад»;

Ганущак Ю.І. – незалежний експерт;

Ващенко К.О. - Голова Національного агентства України з питань державної служби;

Колісніченко В.Є. – заступник керівника управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України;

Кравцов О.О. – перший заступник Голови Донецької обласної державної адміністрації;

Кравченко В.В. – заступник директора Центру професійного розвитку та правової допомоги Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України»;

Мартинюк М.П. – Голова Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру;

Мягкоход В.М. – аналітик Центру аналізу та розробки законодавства Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України»;

Негода В.А. – заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України - керівник апарату;

Пластун Є.Ю. – голова Артемівської районної ради Донецької області;

Студенецька А.О. – головний консультант відділу з питань тимчасово окупованої території Головного департаменту регіональної політики Адміністрація Президента України;

Цибитовський С.Ю. – начальник відділу з питань правової політики Секретаріату Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Українська асоціація районних та обласних рад»;

Єва Калнінья – старший експерт проекту «Підтримка децентралізації в Україні» (SKL International);

Гаврилов Костянтин – співробітник проекту «Підтримка децентралізації в Україні» (SKL International).

 

***

СЛУХАЛИ: Голова Комітету С.Власенко ознайомив членів Комітету з проектом порядку денного засідання Комітету та запропонував висловити свої зауваження і пропозиції до нього.

 

ПРОЕКТ ПОРЯДКУ ДЕННОГО

 

1. Про проект Постанови про внесення змін до Постанови Верховної Ради України від 11 грудня 2014 року №32-VII «Про зміни в адміністративно-територіальному устрої Донецької області, зміну і встановлення меж Волноваського, Новоазовського та Тельманівського районів Донецької області» (реєстр. № 2321, н.д. С.Тарута).

2. Про проект Постанови про зміну і встановлення меж Артемівського району Донецької області (реєстр. № 2792, н.д. В.Курило) та про подання Донецької обласної державної адміністрації щодо зміни і встановлення меж Артемівського району Донецької області.

3. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо порядку утворення та ліквідації місцевих державних адміністрацій (реєстр. № 2642, КМУ, А.Яценюк).

4. Про проект Постанови про передачу медичних закладів з управління Державного управління справами у підпорядкування Міністерства охорони здоров'я для забезпечення пріоритетного надання медичної допомоги ветеранам війни, учасникам бойових дій в Афганістані, учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та учасникам АТО (реєстр. № 1664, н.д. М.Томенко, О.Мусій).

5. Про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про державну службу» (щодо вимоги політичної неупередженості) (реєстр. № 1596, н.д. І.Шурма, Д.Шпенов).

6. Про проект Закону про внесення змін до статті 122 Земельного кодексу України щодо питань надання права сільським, селищним, міським радам передавати земельні ділянки державної власності у власність або користування (реєстр. № 1277, н.д. В.Нечипоренко).

7. Про проект Закону про внесення змін до Земельного кодексу України (щодо передачі земельних ділянок у власність або у користування) (реєстр. № 1277-1, н.д. А.Яценко).

8. Про інформацію Робочої групи Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування щодо підготовки проектів Законів України «Про державну службу» (реєстр. № 2490) та «Про службу в органах місцевого самоврядування» (реєстр. № 2489) до другого читання.

9. Про перспективні напрямки співпраці Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування зі шведсько-українським проектом «Підтримка децентралізації в Україні» (SKL International).

Порядок денний прийнято за основу.

 

С.Власенко вказав, що відповідно до частини третьої статті 152 Регламенту Верховної Ради України народні депутати, комітети розробляють свої пропозиції до проекту Основних напрямів бюджетної політики на наступний бюджетний період і подають їх до комітету, до предмета відання якого належать питання бюджету, у десятиденний строк з дня надходження такого проекту до Верховної Ради. С.Власенко запропонував внести до порядку денного засідання Комітету питання: Про Пропозиції Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування до проекту Основних напрямів бюджетної політики на 2016 рік (реєстр. № 2623 від 09.04.2015).

Пропозицію підтримано.

 

Член Комітету А.Шкрум наголосила, що є ряд питань, про які вона готова поінформувати Комітет у розділі Різне.

Інформацію взято до відома.

 

Голова Комітету С.Власенко запропонував визначитися шляхом голосування щодо прийняття порядку денного засідання Комітету в цілому.

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ ЗАСІДАННЯ КОМІТЕТУ

 

1. Про проект Постанови про внесення змін до Постанови Верховної Ради України від 11 грудня 2014 року № 32-VII «Про зміни в адміністративно-територіальному устрої Донецької області, зміну і встановлення меж Волноваського, Новоазовського та Тельманівського районів Донецької області» (реєстр. № 2321, н.д. С.Тарута).

2. Про проект Постанови про зміну і встановлення меж Артемівського району Донецької області (реєстр. № 2792, н.д. В.Курило) та про подання Донецької обласної державної адміністрації щодо зміни і встановлення меж Артемівського району Донецької області.

3. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо порядку утворення та ліквідації місцевих державних адміністрацій (реєстр. № 2642, КМУ, А.Яценюк).

4. Про проект Постанови про передачу медичних закладів з управління Державного управління справами у підпорядкування Міністерства охорони здоров'я для забезпечення пріоритетного надання медичної допомоги ветеранам війни, учасникам бойових дій в Афганістані, учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та учасникам АТО (реєстр. № 1664, н.д. М.Томенко, О.Мусій).

5. Про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про державну службу» (щодо вимоги політичної неупередженості) (реєстр. № 1596, н.д. І.Шурма, Д.Шпенов).

6. Про проект Закону про внесення змін до статті 122 Земельного кодексу України щодо питань надання права сільським, селищним, міським радам передавати земельні ділянки державної власності у власність або користування (реєстр. № 1277, н.д. В.Нечипоренко).

7. Про проект Закону про внесення змін до Земельного кодексу України (щодо передачі земельних ділянок у власність або у користування) (реєстр. № 1277-1, н.д. А.Яценко).

8. Про інформацію Робочої групи Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування щодо підготовки проектів Законів України «Про державну службу» (реєстр. № 2490) та «Про службу в органах місцевого самоврядування» (реєстр. № 2489) до другого читання.

9.  Про перспективні напрямки співпраці Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування зі шведсько-українським проектом «Підтримка децентралізації в Україні» (SKL International).

10. Про Пропозиції Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування до проекту Основних напрямів бюджетної політики на 2016 рік (реєстр. № 2623 від 09.04.2015).

11. Різне.

 

УХВАЛИЛИ:

Затвердити порядок денний засідання Комітету в цілому.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

1.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою М.Федорука про проект Постанови Верховної Ради України «Про внесення змін до Постанови Верховної Ради України від 11 грудня 2014 року № 32-VII «Про зміни в адміністративно-територіальному устрої Донецької області, зміну і встановлення меж Волноваського, Новоазовського та Тельманівського районів Донецької області» (реєстр. № 2321), внесений народним депутатом України С.Тарутою.

Голова Комітету С.Власенко надав слово народному депутату С.Таруті та запропонував йому представити проект Постанови.

С.Тарута поінформував, що зазначеним законопроектом з метою упорядкування адміністративно-територіальних відносин в сучасних умовах та забезпечення життєдіяльності у селах Виноградне, Піонерське, Приморське Виноградненської сільської ради, які були включені до Волноваського району Донецької області, пропонується внести зміни до Постанови Верховної Ради України від 11 грудня 2014 року № 32-VIII «Про зміни в адміністративно-територіальному устрої Донецької області, зміну і встановлення меж Волноваського, Новоазовського та Тельманівського районів Донецької області» виклавши її в новій редакції та включити село Виноградне, село Піонерське, село Приморське Виноградненської сільської ради в межі міста Маріуполь Донецької області.

М.Федорук поінформував, що відповідно до пункту 29 частини першої статті 85 Конституції України до повноважень Верховної Ради України належить утворення і ліквідація районів, встановлення і зміна меж районів і міст, віднесення населених пунктів до категорії міст, найменування і перейменування населених пунктів і районів.

Згідно з частиною другою статті 173 та частиною першою статті 174 Земельного кодексу України межі району, села, селища, міста, району у місті встановлюються і змінюються за проектами землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць. Проекти землеустрою щодо зміни меж населених пунктів розробляються з урахуванням генеральних планів населених пунктів. Рішення про встановлення і зміну меж районів і міст приймається Верховною Радою України за поданням Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, Київської чи Севастопольської міської рад.

М.Федорук зауважив, що до проекту Постанови Верховної Ради України «Про внесення змін до Постанови Верховної Ради України від 11 грудня 2014 року № 32-VII «Про зміни в адміністративно-територіальному устрої Донецької області, зміну і встановлення меж Волноваського, Новоазовського та Тельманівського районів Донецької області» (реєстр. № 2321) не додано подання Донецької обласної ради та відповідний проект землеустрою.

Крім того голова підкомітету вказав, що у вказаних населених пунктах відбулись загальні збори громадян, в яких взяли участь 200 уповноважених квартальних представників, які підтримали включення території сіл Виноградне, Піонерське, Приморське в межі міста Маріуполь.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, О.Кравцов.

Під час обговорення зазначалось, що у селі Виноградному проживає 1700 жителів, у селі Піонерському – 500 жителів, у селі Приморському – 400 жителів. У разі включення сіл Виноградне, Піонерське, Приморське в межі міста Маріуполь, вказані населені пункти будуть зняті з обліку, у зв’язку з чим стануть міською територією, відповідно жителі зазначених населених пунктів не будуть отримувати пільги визначені для сільського населення, збільшаться тарифи на житлово-комунальні послуги, збільшиться плата за землю, зменшаться норми безоплатної передачі земельних ділянок громадянам тощо.

Члени Комітету звернули увагу, що станом на 13 травня 2015 року Донецька обласна рада не виконує свої повноваження визначені Конституцією України та Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні».

О.Кравцов наголосив, що Волноваська районна та Донецька обласна державні адміністрації не заперечують щодо прийняття вказаного законопроекту.

Під час обговорення питання члени комітету дійшли спільної згоди -рекомендувати Верховній Раді України проект Постанови з реєстр. № 2321 за наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу та в цілому.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до частин першої та другої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про внесення змін до Постанови Верховної Ради України від 11 грудня 2014 року № 32-VII «Про зміни в адміністративно-територіальному устрої Донецької області, зміну і встановлення меж Волноваського, Новоазовського та Тельманівського районів Донецької області» (реєстр. № 2321), внесений народним депутатом України С.Тарутою, за наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу та в цілому.

2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою М.Федорука.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 10 народних депутатів України, «Не брали участі в голосуванні» – 2 народних депутати України.

Рішення прийнято.

 

2.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою М.Федорука про проект Постанови Верховної Ради України «Про зміну і встановлення меж Артемівського району Донецької області» (реєстр. № 2792 від 07.05.2015р.), внесений народним депутатом України В.Курилом та подання Донецької обласної державної адміністрації щодо зміни і встановлення меж Артемівського району Донецької області.

Виступаючи від імені та за дорученням народного депутата України В.Курило його помічник-консультант Є.Мироненко вказав, що зазначеним проектом з метою упорядкування адміністративно-територіальних відносин в сучасних умовах та забезпечення життєдіяльності у населених пунктах Донецької області пропонується змінити межі Артемівського району Донецької області, збільшивши територію Артемівського району на 1323 гектара земель за рахунок передачі до його складу 1111 гектарів земель, що знаходяться у віданні Миронівської селищної ради Дебальцевської міської ради (в тому числі територію селища міського типу Миронівський), 212 гектарів – Світлодарської міської ради Дебальцевської міської ради (в тому числі територію міста Світлодарськ) та затвердити територію Артемівського району загальною площею 187300 гектарів.

М.Федорук поінформував, що відповідно до пункту 29 частини першої статті 85 Конституції України до повноважень Верховної Ради України належить утворення і ліквідація районів, встановлення і зміна меж районів і міст, віднесення населених пунктів до категорії міст, найменування і перейменування населених пунктів і районів.

Згідно з частиною другою статті 173 та частиною першою статті 174 Земельного кодексу України межі району, села, селища, міста, району у місті встановлюються і змінюються за проектами землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць. Проекти землеустрою щодо зміни меж населених пунктів розробляються з урахуванням генеральних планів населених пунктів.

Рішення про встановлення і зміну меж районів і міст приймається Верховною Радою України за поданням Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, Київської чи Севастопольської міської рад.

М.Федорук зауважив, що до проекту Постанови Верховної Ради України «Про зміну і встановлення меж Артемівського району Донецької області» (реєстр.   № 2792) не додано подання Донецької обласної ради та відповідний проект землеустрою.

М.Федорук наголосив, що питання про зміну меж Артемівського району Донецької області погоджено Миронівською селищною, Світлодарською міською, Артемівською районною радами Донецької області та Донецькою обласною державною адміністрацією.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, О.Кравцов, Є.Пластун.

Члени Комітету звернули увагу, що станом на 13 травня 2015 року Донецька обласна рада не виконує свої повноваження визначені Конституцією України та Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні».

О.Кравцов наголосив, що Донецька обласна державна адміністрація не заперечують щодо прийняття вказаного законопроекту та висловив пропозицію щодо підтримки даного проекту.

Члени Комітету, підтримуючи прагнення до вирішення найболючіших життєвих проблем мешканців Донецької області, забезпечення їх основоположних прав, свобод та інтересів, за результатами загального обговорення прийняли рішення щодо підтримки подання Донецької обласної державної адміністрації щодо зміни і встановлення меж Артемівського району Донецької області та рекомендацію Верховній Раді України проект з реєстр. № 2792 за наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу та в цілому.

УХВАЛИЛИ:

1. Підтримати подання Донецької обласної державної адміністрації щодо зміни і встановлення меж Артемівського району Донецької області та рекомендувати Верховній Раді України відповідно до частин першої та другої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про зміну і встановлення меж Артемівського району Донецької області» (реєстр. № 2792 від 07.05.2015р.), внесений народним депутатом України В.Курилом, за наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу та в цілому.

2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою М.Федорука.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 12 народних депутатів України.

Рішення прийнято.

 

3.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою М.Федорука про проект Закону України про внесення змін до деяких законів України щодо порядку утворення та ліквідації місцевих державних адміністрацій (реєстр. № 2642), поданий Кабінетом Міністрів України.

С.Власенко запропонував заступнику Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України - керівнику апарату В.Негоді представити даний законопроект.

В.Негода вказав, що розроблення даного проекту було зумовлено тим, що на сьогодні законодавчо не врегульовано питання формування місцевої державної адміністрації, зокрема не встановлено порядку її створення або ліквідації, а також не визначено органу, який повинен приймати такі рішення. Відповідну проблему планується вирішити шляхом внесення змін до законів України “Про місцеві державні адміністрації” та “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців”, наділивши повноваженнями з утворення/ліквідації місцевих державних адміністрацій Кабінет Міністрів України.

М.Федорук поінформував, що Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України за результатами аналізу законопроекту в контексті положень Конституції України дійшло висновку щодо доцільності його відхилення. Зокрема, у наведених зауваженнях вказується, що система місцевих державних адміністрацій і обов’язковість її функціонування на постійній безперервній основі передбачені безпосередньо в Конституції України. Так, відповідно до частини першої статті 118 «виконавчу владу в областях  і  районах, містах  Києві  та  Севастополі  здійснюютьмісцеві державні адміністрації». При цьому у тексті Конституції України (частина друга статті 133) дано повний перелік областей України. Тому пропозиція про врегулювання у законі питання утворення та ліквідації місцевих державних адміністрацій таким чином, начебто ці органи можуть утворюватись і ліквідовуватись у довільному порядку за рішенням того чи іншого органу державної влади або посадової особи, не узгоджується із зазначеним приписом Основного Закону України.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, В.Негода.

Члени Комітету звернули увагу, що наділяючи Кабінет Міністрів України повноваженнями з утворення/ліквідації місцевих державних адміністрацій шляхом внесення змін до Закону України «Про місцеві державні адміністрації», суб’єкт права законодавчої ініціативи не запропонував відповідних змін до Закону України «Про Кабінет Міністрів України», що є базовим законом для визначення організації, повноважень та порядку діяльності уряду. Також зі змісту пропозицій випливає, що реалізація конституційних повноважень Президента України з призначення голів місцевих державних адміністрацій ставиться у пряму залежність від рішень Кабінету Міністрів України про утворення відповідних місцевих державних адміністрацій. Окрім того вказувалося, що пропозиції з удосконалення окремих аспектів правового статусу місцевих державних адміністрацій надані у період, коли розпочався конституційний процес із кардинальним реформуванням публічної влади на місцевому рівні, посиленням її самоврядної ланки та трансформацією місцевих органів виконавчої влади. Тому доцільним було б, щоб проблеми, які спричинили появу законодавчої ініціативи, стали предметом уваги Конституційної комісії з можливістю їх врегулювання на рівні акту найвищої юридичної сили.

Голова підкомітету також вказав, що на думку експертів, зміст положень проекту можна інтерпретувати таким чином, начебто кожного разу з моменту набрання чинності актом Президента України щодо призначення голови місцевої державної адміністрації відбуватиметься державна реєстрація новоутвореної місцевої державної адміністрації як юридичної особи, що унеможливить безперервність їх роботи. Також підкреслюється, що в законопроекті взагалі не визначаються підстави створення/ліквідації місцевих державних адміністрацій. Між тим є очевидним, що єдиною правомірною підставою для утворення чи ліквідації певної місцевої (причому тільки районної) державної адміністрації може бути лише зміна в адміністративно-територіальному устрої України, внаслідок якої на території певної області створюється новий район або ліквідується один з раніше існуючих районів.

М.Федорук запропонував до розгляду підготовлений підкомітетом проект висновок Комітету щодо повернення законопроекту з реєстр. № 2642 суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 3 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до деяких законів України щодо порядку утворення та ліквідації місцевих державних адміністрацій (реєстр. № 2642), поданий Кабінетом Міністрів України, за наслідками розгляду в першому читанні повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою М.Федорука.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 9 народних депутатів України, «Проти» – 3 народних депутати України.

Рішення прийнято.

 

4.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань регіональної політики, місцевих бюджетів та комунальної власності А.Реки про проект Постанови Верховної Ради України про передачу медичних закладів з управління Державного управління справами у підпорядкування Міністерства охорони здоров’я для забезпечення пріоритетного надання медичної допомоги ветеранам війни, учасникам бойових дій в Афганістані, учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та учасникам АТО (реєстр. № 1664), поданий народними депутатами України М.Томенком, О.Мусієм.

А.Река поінформував, що відповідно до Пояснювальної записки проект Постанови розроблено з метою забезпечення якісною медичною допомогою ветеранів війни та учасників бойових дій у підпорядкованих Державному управлінню справами клінічній лікарні «Феофанія», спеціальному державному закладі «Поліклініка №2» та Державній науковій установі «Науково-практичний центр профілактичної та клінічної медицини», які за інформацією авторів є найбільш забезпеченими необхідним медичним обладнанням.

Голова підкомітету вказав, що до Комітету надійшли висновки:

- Комітету з питань запобігання і протидії корупції, який вважає, що проект акта відповідає вимогам антикорупційного законодавства;

- Комітету з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, який у своєму висновку рекомендує за наслідками розгляду у першому читанні прийняти проект за основу;

- Комітету у справах ветеранів, учасників бойових дій, учасників антитерористичної операції та людей з інвалідністю, який у своєму висновку рекомендує направити законопроект на доопрацювання суб’єктам права законодавчої ініціативи та зазначає, що в умовах складної економічної ситуації та затягування військового конфлікту на сході України надзвичайно важливим є недопущення руйнування налагодженої системи залучення лікувальних закладів Державного управління справами для надання медичної допомоги учасникам антитерористичної операції. При цьому Комітет наголошує, що відповідно до Постанови Верховної Ради України № 1286-VII від 29.05.2014 військовослужбовці Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Державної прикордонної служби України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, Державної спеціальної служби транспорту, Управління державної охорони України, особи рядового, начальницького складу і військовослужбовці Міністерства внутрішніх справ України, які, захищаючи незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, брали участь в антитерористичній операції на сході України та зазнали поранення, контузії чи іншого ушкодження здоров’я, вже мають право на безоплатне медичне обслуговування (лікування, медичну реабілітацію та інше) в Клінічній лікарні «Феофанія» Державного управління справами.

- Міністерства охорони здоров'я України, яке у висновку на проект Постанови зауважує, що передача зазначених у ній медичних закладів до системи охорони здоров'я є не на часі і не вирішує по суті проблему надання медичної допомоги відповідним категоріям громадян. Натомість така передача потягне за собою додаткове фінансове навантаження на міністерство, що не передбачено Державним бюджетом України на 2015 рік.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

Під час обговорення питання народні депутати України – члени Комітету зауважили, що Верховною Радою України 7 квітня 2015 року прийнято Закон України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо державних інвестиційних проектів» № 288-VIII, згідно з яким до Розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» кодексу були внесені зміни, якими виключено заклади (установи) охорони здоров’я Державного управління справами з положення щодо передачі відомчих установ та закладів охорони здоров’я до сфери управління Міністерства охорони здоров'я України.

А.Река запропонував для розгляду підготовлений підкомітетом проект висновку Комітету що відхилення проекту Постанови з реєстр. № 1664 за наслідками розгляду в першому читанні.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України про передачу медичних закладів з управління Державного управління справами у підпорядкування Міністерства охорони здоров’я для забезпечення пріоритетного надання медичної допомоги ветеранам війни, учасникам бойових дій в Афганістані, учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та учасникам АТО (реєстр. № 1664), поданий народними депутатами України М.Томенком, О.Мусієм, за наслідками розгляду в першому читанні відхилити.

2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань регіональної політики, місцевих бюджетів та комунальної власності А.Реку.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 11 народних депутатів України, «Не брав участі в голосуванні» – 1 народний депутат України.

Рішення прийнято.

 

5.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державної служби та служби в органах місцевого самоврядування А.Шкрум про проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про державну службу» (щодо вимоги політичної неупередженості) (реєстр. № 1596), поданий народними депутатами України І.Шурмою, Д.Шпеновим.

Доповідач вказала, що законопроектом пропонуються зміни до Закону України «Про державну службу» (в редакції 2011 року), якими встановлюється вимога щодо припинення державними службовцями членства в політичній партії на час виконання своїх повноважень в органах виконавчої влади. За визначенням авторів законопроекту його метою є запровадження незаангажованої системи державної служби, яка буде діяти в інтересах народу.

А.Шкрум поінформувала, що до Комітету надійшли висновки:

- Комітету з питань запобігання і протидії корупції, який вважає, що законопроект відповідає вимогам антикорупційного законодавства;

- Комітету з питань бюджету, який ухвалив рішення, що законопроект не має впливу на показники бюджету та у разі прийняття може набирати чинності згідно із законодавством.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, К.Ващенко.

Під час обговорення питання також лунала думка, що встановлення заборони на членство у політичних партіях для всіх категорій державних службовців може розглядатися як обмеження свободи вираження поглядів, гарантованої кожному на підставі Конституції України та Європейської Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

Члени Комітету загалом погодились із зауваженнями, висловленими у висновку Головного науково-експертного управління, а також зазначили, що доцільність внесення будь-яких змін до Закону України «Про державну службу»   № 4050-VІ, який набиратиме чинності з 1 січня 2016 року та втрачатиме її з прийняттям проекту Закону України «Про державну службу» (реєстр. № 2490), що готується до другого читання, є сумнівною. Крім того, запропонована у законопроекті з реєстр. № 2490 концепція вже містить вимогу щодо департизації державної служби.

А.Шкрум внесла пропозицію підкомітету щодо необхідності відхилення законопроекту з реєстр. № 1596 за наслідками розгляду в першому читанні.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про державну службу» (щодо вимоги політичної неупередженості) (реєстр. № 1596 від 23.12.2014), поданий народними депутатами України І.Шурмою, Д.Шпеновим, за наслідками розгляду в першому читанні відхилити.

2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань державної служби та служби в органах місцевого самоврядування А.Шкрум.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 11 народних депутатів України, «Не брав участі в голосуванні» – 1 народний депутат України.

Рішення прийнято.

 

6.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою М.Федорука про проект Закону України про внесення змін до статті 122 Земельного кодексу України щодо питань надання права сільським, селищним, міським радам передавати земельні ділянки державної власності у власність або користування (реєстр. № 1277), внесений народним депутатом України В.Ничипоренком.

М.Федорук вказав, що за визначенням суб’єкта права законодавчої ініціативи зазначений законопроект внесений з метою надання права сільським, селищним та міським радам передавати у власність або користування земельні ділянки сільськогосподарського призначення та земельні ділянки для рибогосподарських потреб (у тому числі рибництва (аквакультури).

Голова підкомітету поінформував, що підкомітет погоджується із висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, яке вказує, що у даному випадку не враховані загальні положення щодо правового регулювання відносин з питань власності, за якими органи місцевого самоврядування управляють майном, що є у комунальній власності (частина перша ст. 143 Конституції України), та розпоряджаються землями комунальної власності (частини перша та друга статті 122 Земельного кодексу України). Головне управління також звернуло увагу на те, що законопроект порушує  закладену у статті 122 Земельного кодексу України логіку регулювання повноважень органів місцевого самоврядування та органів виконавчої влади за ознакою належності земель до комунальної чи державної власності, що вносить плутанину у розподіл повноважень між органами місцевого самоврядування та органами виконавчої влади у даній сфері суспільних відносин та вважає, що за результатами розгляду у першому читанні законопроект доцільно повернути на доопрацювання суб‘єкту права законодавчої ініціативи.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, В.Кравченко.

В.Кравченко вказав, що Всеукраїнська асоціація органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України» вважає, що органи місцевого самоврядування повинні розпоряджатися земельними ділянками не як тимчасові розпорядники земель державної власності, а як повноцінні власники комунальних земель. Разом з тим, враховуючи практику розпорядження земельними ділянками державної власності сільськими, селищними, міськими радами, що існувала до 2013 року, Асоціація може погодитись із запропонованими положеннями на перехідний період до передачі таких земель з державної до комунальної власності.

М.Федорук поінформував членів Комітету про висновок підкомітету щодо необхідності повернення законопроекту з реєстр. № 1277 суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання за наслідками розгляду в першому читанні.

УХВАЛИЛИ:

1. Вважати за доцільне, запропонувати Комітету Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин, який визначено головним з підготовки і опрацювання даного законопроекту, рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 3 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до статті 122 Земельного кодексу України щодо питань надання права сільським, селищним, міським радам передавати земельні ділянки державної власності у власність або користування (реєстр. № 1277 від 08.12.2014р.), внесений народним депутатом України В.Ничипоренком, за наслідками розгляду в першому читанні повернути суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

2. Направити цей висновок Комітету Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин, який визначено головним з підготовки даного законопроекту.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 11 народних депутатів України, «Не брав участі в голосуванні» – 1 народний депутат України.

Рішення прийнято.

 

7.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою М.Федорука про проект Закону України про внесення змін до Земельного кодексу України щодо передачі земельних ділянок у власність або у користування (реєстр. № 1277-1), внесений народним депутатом України А.Яценком.

М.Федорук вказав, що за визначенням суб’єкта права законодавчої ініціативи зазначений законопроект внесений з метою вдосконалення законодавства у сфері земельного права, надання права сільським, селищним, міським радам передавати у власність або у користування земельні ділянки державної власності.

Голова підкомітету поінформував, що підкомітет погоджується із висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, яке вказує, що за змістом статті 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад належить розпорядження землями територіальних громад, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності тощо. Враховуючи зазначене, Головне управління вказує, що запропоновані зміни до статті 122 Земельного кодексу України порушують закладену у цій статті логіку регулювання повноважень органів місцевого самоврядування та органів виконавчої влади за ознакою належності земель до комунальної чи державної власності, що вносить плутанину у розподіл повноважень між цими органами у даній сфері суспільних відносин та вважає, що за результатами розгляду у першому читанні законопроект доцільно повернути на доопрацювання суб‘єкту права законодавчої ініціативи.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, В.Кравченко.

Під час обговорення питання члени Комітету відзначили, що переважна більшість положень даного законопроекту збігається зі змістом поданого народним депутатом України В.Ничипоренком законопроекту з реєстр. № 1277, до якого він є альтернативним. Водночас даний проект містить ряд принципових новел, зокрема, пропонується  надати право районним державним адміністраціям на їхній території передавати земельні ділянки із земель державної власності у власність або у користування у межах сіл, селищ, міст районного значення для всіх потреб та за межами населених пунктів із земель запасу для сільськогосподарського використання, із земель лісового і водного фонду у випадках, передбачених статтями 57 та 59 цього Кодексу, для індивідуального дачного будівництва.

В.Кравченко наголосив, що Всеукраїнська асоціація органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України» вважає, що органи місцевого самоврядування повинні розпоряджатися земельними ділянками не як тимчасові розпорядники земель державної власності, а як повноцінні власники комунальних земель. Разом з тим, враховуючи практику розпорядження земельними ділянками державної власності сільськими, селищними, міськими радами, що існувала до 2013 року, Асоціація може погодитись із запропонованими положеннями на перехідний період до передачі таких земель з державної до комунальної власності.

М.Федорук поінформував членів Комітету про рішення підкомітету: вважати за доцільне, запропонувати Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин, який визначено головним з підготовки і опрацювання даного законопроекту, рекомендувати Верховній Раді України проект з реєстр. № 1277-1 за наслідками розгляду в першому читанні повернути суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

УХВАЛИЛИ:

1. Вважати за доцільне, запропонувати Комітету Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин, який визначено головним з підготовки і опрацювання даного законопроекту, рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 3 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Земельного кодексу України щодо передачі земельних ділянок у власність або у користування (реєстр. № 1277-1 від 10.12.2014р.), внесений народним депутатом України А.Яценком, за наслідками розгляду в першому читанні повернути суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

2. Направити цей висновок Комітету Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин, який визначено головним з підготовки даного законопроекту.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 11 народних депутатів України, «Не брав участі в голосуванні» – 1 народний депутат України.

Рішення прийнято.

 

8.

СЛУХАЛИ: інформацію керівника Робочої групи Комітету з опрацювання законопроектів «Про державну службу» та «Про службу в органах місцевого самоврядування» (реєстр. №№ 2490, 2489 від 30.03.2015), голови підкомітету з питань державної служби та служби в органах місцевого самоврядування А.Шкрум про стан підготовки до другого читання проектів  з реєстр. №№ 2489, 2490.

А.Шкрум поінформувала членів Комітету, що 7 травня 2015 року закінчився встановлений Регламентом Верховної Ради України 14-денний строк для внесення пропозицій та поправок до вказаних законопроектів, які за наслідками розгляду Верховною Радою України у першому читанні 23 квітня поточного року були прийняті за основу.

Доповідачка зазначила, що загалом суб’єктами права законодавчої ініціативи було подано понад 1200 поправок та пропозицій до законопроекту з реєстр. № 2490 та понад 500 – до законопроекту з реєстр. № 2489.

Присутніх також було поінформовано про звернення до Комітету державних органів та установ, а саме, Генеральної прокуратури України, Конституційного Суду України, Верховного суду України, Вищого адміністративного суд України, Рахункової палати, Центральної виборчої комісії, Міноборони України, МЗС України, Національного банку України тощо, а також громадських та профспілкових організацій, в яких були сформовані зауваження та пропозиції до положень законопроекту «Про державну службу» та обґрунтування щодо них.

А.Шкрум вказала, що перше засідання Робочої групи буде проведено 20 травня 2015 року, про що будуть повідомлені всі члени цієї групи особисто.

Інформацію взято до відома.

 

9.

СЛУХАЛИ: інформацію старшого експерта проекту «Підтримка децентралізації в Україні» Є.Кальніньї про шведсько-український проект «Підтримка децентралізації в Україні», що реалізується Шведською асоціацією місцевих влад і регіонів (SALAR) та її дочірньою компанією SKL International.

Старший експерт проекту Єва Калнінья поінформувала, що проект реалізовуватиметься у період з 2014 по 2017 рік і зосередить зусилля на таких сферах як фіскальна децентралізація, публічна комунікація стосовно реформ, територіальні реформи, розподіл повноважень, широка інформаційно-просвітницька кампанія через діалог з громадянами і участь громадськості. Основою для проекту та дороговказом для його діяльності слугуватиме Концепція реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні, схвалена Кабінетом Міністрів України.

С.Власенко висловив з цього приводу загальну позицію Комітету, що основним принципом децентралізації повинно бути посилення фінансової спроможності органів місцевого самоврядування базового рівня – сіл, селищ, міст. Водночас, без внесення необхідних змін до Конституції України та законодавчих актів у сфері місцевого самоврядування децентралізація через бюджетне законодавство не буде ефективною та створюватиме колізії у вітчизняному законодавстві.

Як приклад, Голова Комітету згадав схвалення Верховною Радою України Державного бюджету України на 2015 рік з одночасним внесенням змін до Бюджетного та Податкового кодексів України, які ставили за мету децентралізацію повноважень органів місцевого самоврядування, а насправді створили ситуацію, коли фінансові ресурси зосередилися на обласному і районному рівні, а надані державою громадам повноваження виявилися непідкріпленими доходною базою місцевих бюджетів.

Є.Кальнінья поінформувала, що проект готовий надавати Комітету всіляку підтримку в частині експертної оцінки законопроектів, моніторингу впровадження прийнятих законодавчих актів, залучення експертів проекту до проведення комітетських слухань та круглих столів, участі в робочих групах комітету з питань розробки законодавства з питань місцевого самоврядування та територіального устрою.

С.Власенко вказав, що Комітет потребує якісної експертизи на основі досвіду Швеції та інших країн-членів ЄС законодавчих ініціатив у сфері децентралізації, які надходять на розгляд Верховної Ради України, та висловив сподівання на розвиток плідної співпраці Комітету та проекту.

Члени Комітету наголосили, що готові до співпраці з проектом, обміну досвідом та роботи з удосконалення вітчизняного законодавства на засадах Європейської хартії місцевого самоврядування та кращих європейських практик.

Інформацію взято до відома.

 

10.

СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету С.Власенка про Пропозиції Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування до проекту Основних напрямів бюджетної політики на 2016 рік (реєстр. № 2623 від 09.04.2015).

С.Власенко вказав, що відповідно до частини третьої статті 152 Регламенту Верховної Ради України народні депутати, комітети розробляють свої пропозиції до проекту Основних напрямів бюджетної політики на наступний бюджетний період і подають їх до комітету, до предмета відання якого належать питання бюджету, у десятиденний строк з дня надходження такого проекту до Верховної Ради України.

С.Власенко вказав, що Комітет підтримує пропозиції Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України» до проекту Основних напрямів бюджетної політики на 2016 рік (реєстр. № 2623), поданого Кабінетом Міністрів України та керуючись частиною третьою статті 152 Регламенту Верховної Ради України пропонує наступні пропозиції:

1. Абзац п’ятнадцятий Розділу "Основні завдання бюджетної політики" викласти у такій редакції:

«забезпечення прямого зв’язку між соціальними пільгами та джерелами і механізмом відшкодування їх вартості надавачам, переходу до адресності надання всіх видів пільгових послуг з упорядкуванням переліку їх отримувачів і встановленням економічно та соціально обґрунтованих нормативів споживання відповідних послуг».

2. Розділ «Пріоритетні завдання податкової політики» доповнити абзацом шостим такого змісту:

«підвищення ефективності місцевих податків та зборів шляхом розширення бази оподаткування та повноважень органів місцевого самоврядування в частині регулювання ставок, встановлення пільг».

3. Розділ «Виконання пріоритетних державних цільових програм» доповнити новою частиною такого змісту:

«Забезпечення повного фінансування з Державного бюджету України державних цільових програм, виконання яких покладається на органи місцевого самоврядування. Передбачити повне погашення у 2016 році кредиторської заборгованості органів місцевого самоврядування за здійсненими видатками, які мали фінансуватися за рахунок державних програм».

4. У Розділі «Взаємовідносини державного бюджету з місцевими бюджетами»:

після абзацу дев'ятого доповнити новими абзацами такого змісту:

«списання заборгованості місцевих бюджетів за середньостроковими позиками, отриманими в минулих роках;

вжиття заходів щодо повної ліквідації у 2016 році податкової заборгованості державних підприємств перед місцевими бюджетами, зокрема шляхом надання цільової фінансової підтримки з державного бюджету цим підприємствам;

спрямування частини податку на прибуток підприємств (крім державної та комунальної власності) до бюджетів об’єднаних територіальних громад, що утворюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад»;

абзац одинадцятий викласти у такій редакції

«делегування органам місцевого самоврядування відповідного рівня повноважень щодо надання базових послуг із затвердженням державних соціальних стандартів і нормативів за кожним із делегованих повноважень. Удосконалення законодавства, що регламентує застосування галузевих стандартів надання соціальних послуг та нормативів при здійсненні видатків з місцевих бюджетів, зокрема щодо мережі, штатних нормативів, робочого навантаження, нормативів витрат бюджетних установ, передбачивши можливість щорічного коригування вартісної величини державних соціальних стандартів залежно від зміни цін та інших умов їх формування».

Пропозиції підтримано одноголосно.

 

11.

СЛУХАЛИ: інформацію Завідувача секретаріату Комітету А.Малюги про призначення Г.Степаняна на вакантну посаду головного консультанта секретаріату Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування.

Завідувач ознайомила членів Комітету з інформацією стосовно вакантних посад у секретаріаті Комітету та внесла пропозицію щодо кандидатури старшого консультанта секретаріату Комітету Степаняна Гайка Самвеловича на вакантну посаду головного консультанта секретаріату Комітету як такого, що перебуває у кадровому резерві на дану посаду.

Враховуючи вимоги Закону України «Про державну службу» та відповідно до частини четвертої статті 55 Закону України «Про комітети Верховної Ради України», Завідувач секретаріату Комітету А.Малюга запропонувала підтримати внесену пропозицію та звернутися з відповідним поданням до Голови Верховної Ради України.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, Г.Степанян.

УХВАЛИЛИ:

1. Підтримати пропозицію Завідувача секретаріату Комітету А.Малюги щодо кандидатури Г.Степаняна на вакантну посаду головного консультанта секретаріату Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого

2. Запропонувати Голові Комітету підготувати подання про призначення Г.Степаняна на посаду головного консультанта секретаріату Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 10, «Не брали участі в голосуванні» – 2 народних депутати України.

Рішення прийнято.

 

12.

СЛУХАЛИ: інформацію Завідувача секретаріату Комітету А.Малюги про призначення І.Ляшко на вакантну посаду головного консультанта секретаріату Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування.

Завідувач ознайомила членів Комітету з інформацією стосовно вакантних посад у секретаріаті Комітету та внесла пропозицію щодо кандидатури Заступника начальника Управління – начальника відділу з питань діяльності органів державної влади та державного управління Управління конституційного та адміністративного законодавства Департаменту конституційного, адміністративного та соціального законодавства Міністерства юстиції України Ляшко Ірини Володимирівни на вакантну посаду головного консультанта секретаріату Комітету як такої, що перебуває у кадровому резерві на дану посаду.

Враховуючи вимоги Закону України «Про державну службу» та відповідно до частини четвертої статті 55 Закону України «Про комітети Верховної Ради України», Завідувач секретаріату Комітету А.Малюга запропонувала підтримати внесену пропозицію та звернутися з відповідним поданням до Голови Верховної Ради України.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, Г.Степанян.

УХВАЛИЛИ:

1. Підтримати пропозицію Завідувача секретаріату Комітету А.Малюги щодо кандидатури І.Ляшко на вакантну посаду головного консультанта секретаріату Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого

2. Запропонувати Голові Комітету підготувати подання про призначення Г.Степаняна на посаду головного консультанта секретаріату Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 10, «Не брали участі в голосуванні» – 2 народних депутати України.

Рішення прийнято.

 

 

 

ПИТАННЯ ПОРЯДКУ ДЕННОГО,

ЯКІ РОЗГЛЯНУЛИ НА ЗАСІДАННІ КОМІТЕТУ

 

13 травня 2015 року

 

1. Про проект Постанови про внесення змін до Постанови Верховної Ради України від 11 грудня 2014 року №32-VII «Про зміни в адміністративно-територіальному устрої Донецької області, зміну і встановлення меж Волноваського, Новоазовського та Тельманівського районів Донецької області» (реєстр. № 2321, н.д. С.Тарута).

2. Про проект Постанови про зміну і встановлення меж Артемівського району Донецької області (реєстр. № 2792, н.д. В.Курило) та про подання Донецької обласної державної адміністрації щодо зміни і встановлення меж Артемівського району Донецької області.

3. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо порядку утворення та ліквідації місцевих державних адміністрацій (реєстр. № 2642, КМУ, А.Яценюк).

4. Про проект Постанови про передачу медичних закладів з управління Державного управління справами у підпорядкування Міністерства охорони здоров'я для забезпечення пріоритетного надання медичної допомоги ветеранам війни, учасникам бойових дій в Афганістані, учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та учасникам АТО (реєстр. № 1664, н.д. М.Томенко, О.Мусій).

5. Про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про державну службу» (щодо вимоги політичної неупередженості) (реєстр. № 1596, н.д. І.Шурма, Д.Шпенов).

6. Про проект Закону про внесення змін до статті 122 Земельного кодексу України щодо питань надання права сільським, селищним, міським радам передавати земельні ділянки державної власності у власність або користування (реєстр. №1277, н.д. В.Нечипоренко).

7. Про проект Закону про внесення змін до Земельного кодексу України (щодо передачі земельних ділянок у власність або у користування) (реєстр.№ 1277-1, н.д. А.Яценко).

8. Про інформацію Робочої групи Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування щодо підготовки проектів Законів України «Про державну службу» (реєстр. № 2490) та «Про службу в органах місцевого самоврядування» (реєстр. № 2489) до другого читання.

9. Про перспективні напрямки співпраці Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування зі шведсько-українським проектом «Підтримка децентралізації в Україні» (SKL International).

10. Про Пропозиції Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування до проекту Основних напрямів бюджетної політики на 2016 рік (реєстр. № 2623 від 09.04.2015).

11. Різне.

12. Кадрові питання.