Станом на 12.02.2013

 

ЗАКОНОДАВЧІ ІНІЦІАТИВИ

пов’язані з регулюванням правового статусу столиці України –

 міста-героя Києва,  що знаходяться на розгляді Комітету з питань

державного будівництва та місцевого самоврядування

Верховної Ради України сьомого скликання

 

 

 

До теми: ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВІ ОСНОВИ

               МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ В МІСТІ КИЄВІ

 

·   Проект Закону про внесення змін до Закону України «Про столицю Українимісто-герой Київ» (реєстр. №0868 від 12.12.2012, КМУ, М.Азаров, перехідний)

 

Стислий  коментар.

 

Законопроектом пропонується внести зміни до чинного Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ» в частині врегулювання окремих питань утворення (не утворення) районних у м. Києві рад, управління майном територіальних громад районів у м. Києві у випадку неутворення відповідних районних у м. Києві рад.

Законопроект було внесено у період каденції Верховної Ради України шостого скликання та прийнято за основу. Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у висновку від 09.11.2010 висловило низку конкретних зауважень до нього, однак узагальнюючу позицію не сформулювало.

Фактично зміни торкаються чотирьох статей чинного Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ».

 

·  Проект Закону про внесення змін до Закону України «Про столицю України - місто герой Київ» (щодо об`єднання посад голови Київської міської державної адміністрації та Київської міської ради) (реєстр. №1032 від 12.12.2012, народні депутати України В.Кличко, В.Ковальчук, В.Карпунцов)

 

Стислий  коментар.

 

Законопроектом пропонується внести зміни до частини другої статті 10-1 чинного Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ», сформулювавши, що Київський міський голова призначається головою Київської міської державної адміністрації Президентом України.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у висновку від 24.01.2013 висловлює низку міркувань щодо специфіки здійснення виконавчої влади та місцевого самоврядування у м. Києві та вважає, що за результатами розгляду в першому читанні законопроект із реєстр. №1032 може бути прийнятий за основу.

 

·   Проект Закону про внесення змін до Закону України «Про столицю України - місто-герой Київ» (щодо призначення на посаду голови Київської міської державної адміністрації виключно особи, обраної Київським міським головою) (реєстр. №1032-1 від 13.12.2012), народні депутати України А.Павловський, Ю.Одарченко, В.Бондаренко, В.Ар'єв, О.Бригинець, Ю.Стець, Д.Андрієвський)

 

Стислий  коментар.

 

Законопроектом пропонується вилучити із чинного Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ» статтю 10-1, в якій йдеться про те, що виконавчим органом Київської міської ради є Київська міська державна адміністрація, яка паралельно виконує функції державної виконавчої влади, що є особливістю здійснення виконавчої влади в місті Києві, а також про призначення Голови Київської міської державної адміністрації Президентом України.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у висновку від 17.01.2013 висловлює низку міркувань щодо специфіки здійснення виконавчої влади та місцевого самоврядування у м. Києві та звертає увагу, що положення Закону, до якого пропонуються зміни, мають численні змістовні недоліки, існування яких негативно впливає на організацію і функціонування публічної влади у столиці. З огляду на це Головне управління не підтримує ідею внесення до Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ» дрібних поодиноких змін ситуативного характеру, якими по суті є положення даного проекту, і вважає, що зусилля законодавця доцільніше спрямувати на його комплексне удосконалення. На думку наукової експертизи, законопроект із реєстр. №1032-1 доцільно повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання за результатами розгляду в першому читанні.

 

·   Проект Закону про внесення змін до Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ» (щодо відновлення цілісної системи місцевого самоврядування у місті Києві) (реєстр. №1032-2 від 18.12.2012, народні депутати України В.Кириленко, К.Ляпіна)

 

Стислий  коментар.

 

Законопроектом пропонується внести зміни до Закону України «Про столицю України - місто-герой Київ», які в першу чергу стосуються обов’язкового відновлення діяльності районних у місті Києві рад, а також обов’язкового призначення Президентом України на посаду Голови Київської міської державної адміністрації особи, котра обрана киянами Київським міським Головою. Найближчі вибори депутатів відновлених районних у місті Києві рад пропонується провести одночасно з найближчими виборами Київської міської ради.

При цьому законопроект передбачає існування у районах м. Києва районних рад без будь-яких попередніх умов, рішень Київської міської ради чи місцевого референдуму.

Фактично зміни торкаються восьми статей чинного Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ» та його Прикінцевих положень.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у висновку від 17.01.2013 зазначає, що законодавчі пропозиції щодо поновлення у районах м. Києва демократичних форм управління суспільними справами не викликають заперечень, однак, запропонований у проекті механізм відновлення у системі місцевого самоврядування районних у місті Києві рад та їх виконавчих органів має деякі недоліки. Також висловлюється низка зауважень до тих чи інших положень законопроекту з реєстр. №1032-2 та вказується, що за результатами розгляду на пленарному засіданні його доцільно повернути на доопрацювання.

 

·   Проект Закону про внесення змін до Закону України «Про столицю України - місто-герой Київ» (щодо порядку утворення районних рад) (реєстр. №1032-3 від 25.12.2012, народні депутати України О.Чорноволенко, Ю.Одарченко)

 

Стислий  коментар.

 

Законопроект передбачає, зокрема, право територіальної громади міста Києва приймати рішення про утворення (неутворення) районних у м. Києві рад шляхом референдуму, а також встановлює порядок прийняття таких рішень (проведення місцевого референдуму та суб’єктів його ініціювання, граничних строків для прийняття рішення про утворення (неутворення) районних у місті Києві рад). При цьому Київська міська рада голосами понад 2/3 депутатів може скасувати чи змінити рішення місцевого референдуму, що відбувся, з наступним винесенням відповідного свого рішення на затвердження нового місцевого референдуму.

Також пропонується змінити чинні норми, що регулюють призначення на посади керівників районного рівня у м. Києві за  умов утворення чи неутворення районних рад.

Фактично зміни торкаються семи статей чинного Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ» та його Прикінцевих положень.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у висновку від 21.01.2013 висловлює низку міркувань щодо специфіки здійснення виконавчої влади та місцевого самоврядування у м. Києві, а також конкретних зауважень до тих чи інших положень законопроекту з реєстр. №1032-3 та вважає, що за результатами розгляду в першому читанні даний законопроект доцільно відхилити.

 

·   Проект Закону про внесення змін до Закону України «Про столицю України - місто-герой Київ» (щодо розподілу повноважень між Київською міською радою та районами в місті радами) (реєстр. №1084 від 13.12.2012, народні депутати України А.Павловський, В.Бондаренко, Ю.Одарченко, О.Чорноволенко, О.Бригинець, В.Ар'єв, Д.Андрієвський, Ю.Стець, В.Яворівський)

 

Стислий  коментар.

 

Законопроект передбачає утворення у районах м. Києва районних рад без будь-яких попередніх умов безпосередньо на основі норми закону, а не рішень Київської міської ради чи місцевого референдуму.

Народні депутати України також пропонують на рівні закону визначити і закріпити сфери компетенції (предметний розподіл повноважень) Київської міської та районних у м. Києві рад.

Крім того, пропонується змінити положення, які описують особливості формування бюджету столиці. Зокрема, розподіл обсягу міжбюджетних трансфертів між бюджетом міста та бюджетами його районів визначатиметься на основі формули, яку затверджуватиме Київська міська рада.

Фактично зміни торкаються чотирьох статей чинного Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ» та його доповнення двома новими статтями.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у висновку від 05.02.2013 не заперечує покладеної в основу законопроекту ідеї щодо обов’язковості утворення районних у місті Києві рад, однак висловлює низку зауважень до тих чи інших його положень та вважає, що за результатами розгляду у першому читанні законопроект з реєстр. №1084 доцільно повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

 

·   Проект Закону про внесення змін до Закону України «Про столицю України - місто-герой Київ» (щодо адміністративно-територіального устрою міста Києва) (реєстр. №2278 від 11.02.2013, народні депутати України В.Бондаренко, С.Міщенко, А.Павловський, А.Іллєнко)

 

Стислий  коментар.

 

Законопроект передбачає встановлення меж міста Києва шляхом прийняття закону. При цьому суб’єктом законодавчої ініціативи виступає Кабінет Міністрів України, а подання щодо даного питання вносить Київська міська рада з урахуванням позиції Київської обласної ради та історичних, соціально-економічних і інших особливостей території.

Разом із тим вказується, що межі районів міста Києва встановлюються Київською міською радою.

Фактично зміни торкаються статі 2 чинного Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ», яку пропонується викласти в новій редакції.

Прим.: станом на 12.02.2013 висновок Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України до законопроекту з реєстр. №2278 відсутній.

 

 

·   Проект Закону про внесення змін до Закону України «Про столицю України - місто-герой Київ» (щодо розподілу повноважень між органами місцевого самоврядування міста Києва та Київською міською державною адміністрацією) (реєстр. №2279 від 11.02.2013, народні депутати України В.Бондаренко, С.Міщенко, А.Павловський)

 

Стислий  коментар.

 

Метою прийняття законопроекту є створення правового механізму розподілу представницьких та виконавчих повноважень органів місцевого самоврядування та розмежування функцій і повноважень Київського міського голови та голови Київської міської державної адміністрації.

Зокрема, автори зазначають, що особливістю організації місцевого самоврядування у місті Києві є розподіл Київською міською радою повноважень між Київською міською радою та районними в місті радами (у разі їх створення), їх виконавчими органами, визначеними цим Законом. Водночас особливістю виконавчої влади у місті Києві є виконання Київською міською державною адміністрацією контрольно-наглядових та координаційних функцій.

Фактично зміни торкаються п’яти статей чинного Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ» та його доповнення двома новими статтями.

Прим.: станом на 12.02.2013 висновок Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України до законопроекту з реєстр. №2279 відсутній.

 

До теми: ПРОБЛЕМИ ЗАКОНОДАВЧОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

                 ПРОВЕДЕННЯ ВИБОРІВ ДЕПУТАТІВ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ  

                РАДИ ТА  КИЇВСЬКОГО МІСЬКОГО ГОЛОВИ

 

·   Проект Постанови про призначення чергових виборів депутатів Київської міської ради та Київського міського голови  (реєстр. №1030 від 12.12.2012, народні депутати України В.Кличко, В.Ковальчук, В.Карпунцов)

 

Стислий  коментар.

 

Проектом постанови пропонується призначити чергові вибори депутатів Київської міської ради та Київського міського голови на 2 червня 2013року.

 

·   Проект Постанови про призначення позачергових виборів Київського міського голови та депутатів Київської міської ради  (реєстр. №1034 від 12.12.2012, народний депутат України В.Яворівський)

 

Стислий  коментар.

 

Проектом постанови пропонується призначити позачергові вибори Київського міського голови та депутатів Київської міської ради на неділю, наступну після спливу 60-денного строку з дня набрання чинності цією постановою.

 

·   Проект Закону про внесення змін до Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» (щодо обрання міських голів у два тури) (реєстр. №1089 від 13.12.2012, народні депутати України В.Кличко, І.Геращенко, Р.Павленко, В.Карпунцов)

 

Стислий  коментар.

 

Законопроектом пропонується внести зміни до статей 2 та 76 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» та  запровадити на виборах міських голів мажоритарну виборчу систему абсолютної більшості, передбачивши другий тур виборів – проведення повторного голосування у разі,  якщо до виборчого бюлетеня для голосування у день виборів було включено більше двох кандидатів на посаду міського голови і за результатами голосування у день виборів жоден кандидат не одержав більше половини голосів виборців, які взяли участь у голосуванні. Пропонується, щоб за результатами повторного голосування обраним міським головою вважався кандидат, який одержав більшість голосів виборців, які взяли участь у повторному голосуванні, відносно інших кандидатів, які балотувалися в цьому окрузі.

Змінами до статті 78 пропонується більш детально визначити порядок проведення повторного голосування.  При цьому законопроектом передбачається, що до бюлетенів для повторного голосування включаються два кандидати на посаду міського голови, які за результатами голосування у день виборів одержали найбільшу кількість голосів. Якщо у  виборчому бюлетені залишиться один кандидат внаслідок зняття своєї кандидатури одним з кандидатів або скасування реєстрації кандидата, територіальна виборча комісія переносить дату повторного голосування та передруковує виборчі бюлетені, внісши до них кандидата, наступного за кількістю голосів за результатами голосування у першому турі.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України (висновок від 11.02.2013) підтримує доцільність впровадження мажоритарної виборчої системи абсолютної більшості на виборах міських голів, оскільки ця виборча система забезпечує  високий рівень підтримки обраного кандидата, але при цьому відзначає окремі недоліки законопроекту, без усунення яких процедура проведення «другого туру виборів» міського голови не може бути реалізованою, та вважає, що за результатами розгляду в першому читанні законопроект з реєстр. №1089  доцільно повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

 

·   Проект Закону про внесення змін до Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» (щодо обрання міських голів за мажоритарною системою абсолютної більшості) (реєстр. №1098 від 14.12.2012, народний депутат України М.Катеринчук)

 

Стислий  коментар.

 

Законопроектом пропонується внести зміни до Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» та передбачити обрання міських голів за мажоритарною виборчою системою абсолютної більшості.

Пропонується, щоб обраним міським головою вважався кандидат на посаду міського голови який одержав на виборах більше половини голосів виборців, які взяли участь у голосуванні. Якщо жоден із кандидатів не одержить більше половини голосів виборців, – проводиться повторне голосування щодо двох кандидатур, які набрали найбільше голосів виборців. Якщо до бюлетеня для повторного голосування було внесено два кандидати, обраним міським головою вважається той, який одержав більшу, ніж інший кандидат, кількість голосів виборців.

При цьому законопроектом передбачається проведення повторного голосування щодо однієї кандидатури у випадках зняття своєї кандидатури одним з кандидатів, скасування реєстрації кандидата або смерті кандидата після затвердження тексту виборчого бюлетеня для повторного голосування. Якщо до виборчого бюлетеня для повторного голосування було включено лише одну кандидатуру, кандидат вважається обраним міським головою, якщо він одержав більше половини голосів виборців, які взяли участь у повторному голосуванні.

З метою законодавчого забезпечення проведення повторного голосування на виборах міського голови законопроектом пропонується внести зміни до статей 2, 27, 28, 31, 32, 47, 53, 56, 62, 63, 66, 69, 76, 78.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України (висновок від 11.02.2013) висловлює низку зауважень до законопроекту з реєстр. №1098  та вважає, що за результатами його розгляду в першому читанні законопроект може бути прийнятий за основу з врахуванням висловлених зауважень і пропозицій.

 

·   Проект Закону про внесення змін до Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» (щодо запровадження мажоритарної системи абсолютної більшості) (реєстр. №1098-1 від 21.12.2012, народний депутат України Ю.Одарченко)

 

Стислий  коментар.

 

Законопроектом пропонується внести зміни до статей 76 - 78  Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів»  та передбачити проведення виборів в одномандатних та одномандатних мажоритарних виборчих округах за системою «двох турів голосування».

Пропонується, щоб обраним в одномандатному виборчому окрузі депутатом, сільським, селищним, міським головою вважався кандидат, який набрав більше половини голосів виборців від тих, які взяли участь у голосуванні. Якщо жоден із кандидатів не набере необхідної кількості голосів, проводиться повторне голосування між двома кандидатами, які набрали найбільшу кількість голосів виборців. За наслідками повторного голосування обраним вважається кандидат, який набрав більшу кількість голосів виборців відносно інших кандидатів за умови, що він набрав більше голосів ніж позиція «Не підтримує жодного кандидата».

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України (висновок від 11.02.2013) висловлює низку зауважень до законопроекту з реєстр. №1098-1 та вважає, що за результатами його розгляду в першому читанні законопроект доцільно повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання, оскільки запропоновані новели у своїй сукупності не пропонують комплексного коригування Закону та мають фрагментарний характер.

 

·   Проект Закону про внесення змін до Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» (щодо вдосконалення окремих положень) (реєстр. №1148 від 21.12.2012, народний депутат України Ю.Одарченко)

 

Стислий  коментар.

 

Законопроектом пропонується внести зміни до цілої низки положень Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів»: щодо визначення загального складу місцевої ради (стаття 16); щодо складу виборчих комісій та права присутності на їх засіданнях (статті 21-23, 27, 29); щодо скасування реєстрації кандидата у депутати або кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови (статті 45, 81-1); щодо гарантій діяльності виборчого процесу (стаття 54); щодо голосування виборців за межами приміщення для голосування (стаття 70); щодо транспортування виборчої документації (стаття 74).

Законопроектом також пропонується передбачити, що районні в місті виборчі комісії утворюються не тільки у містах, де утворені районні у місті ради, а й у всіх містах з районним поділом - як проміжний рівень виборчих комісій з місцевих виборів. Це має забезпечити можливість організації виборів, встановлення підсумків голосування та результатів виборів у визначені Законом строки в містах з районним поділом та великою кількістю виборчих дільниць, у яких районні у місті ради не утворені (зокрема у Києві) (статті  19, 67).

Пропонується також доповнити розділ XIV «Прикінцеві та перехідні положення» пунктом 5-4 та передбачити, що чергові вибори депутатів Київської міської ради та Київського міського голови, а також перші вибори депутатів районних у місті Києві рад проводяться 27 травня 2013 року.

Прим.: станом на 12.02.2013 висновок Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України до законопроекту з реєстр. №1148 відсутній.

 

·   Проект Закону про внесення змін до Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ» щодо приведення його у відповідність до чинного законодавства України (реєстр. №1127 від 19.12.2012, народний депутат України О.Канівець)

 

Стислий  коментар.

 

Законопроектом пропонується у статті 13 та Прикінцевих положеннях чинного Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ» замінити відсильну норму на не чинний на даний момент Закон України «Про вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» іншим посиланням на чинний на сьогодні Закон України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів».

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України (висновок від 14.01.2013) не підтримує ідею внесення до Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ» дрібних поодиноких змін ситуативного характеру, вважає, що зусилля законодавця доцільніше спрямувати на його комплексне удосконалення, та вважає що за результатами розгляду у першому читанні законопроект доцільно повернути на доопрацювання суб’єкту права законодавчої ініціативи.

 

· Про внесення змін до Закону України «Про вибори депутатів Верховної ради Автономної республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» (щодо забезпечення прозорості та демократичності місцевих виборів, надання статусу суб’єктів виборчого процесу офіційним спостерігачам від громадських організацій) (реєстр. № 2179 від 05.02.2013, народні депутати України Кириленко В.А., Ляпіна К.М., Медуниця О.В.)

 

Стислий коментар.

 

Законопроектом передбачається надання статусу суб’єктів виборчого процесу офіційним спостерігачам від громадських організацій, у статутних документах яких передбачені питання виборчого процесу та  спостереження  за  ним (статті 12, 57, 58, 59), та пропонується внести зміни до положень Закону, якими визначаються порядок формування дільничних виборчих комісій (стаття 23), організація роботи комісій (стаття 27), ведення передвиборної агітації (статті 49, 53), скасування реєстрації кандидатів (стаття 45); організації голосування за межами приміщення для голосування (стаття 70), пропонується також вилучити норму щодо обов’язкового проведення чергових місцевих виборів одночасно на всій території України (стаття14).

Законопроектом пропонується передбачити, що районні в місті виборчі комісії утворюються не тільки у містах, де утворені районні у місті ради, а й у всіх містах з районним поділо (статті 19, 67).

Прим.: станом на 11.02.2013 висновок Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України до законопроекту з реєстр. №2179 відсутній.

 

До теми: ФІНАНСОВА ОСНОВА ЗДІЙСНЕННЯ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ

                          ТА МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ В МІСТІ КИЄВІ

 

·   Проект Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо зарахування податку на доходи фізичних осіб до доходу бюджету міста Києва) (реєстр. №1090 від 13.12.2012, народні депутати України Д.Андрієвський, А.Павловський, О.Бригинець)

 

Стислий коментар.

 

Законопроект передбачає зарахування до доходів бюджету міста Києва 100 відсотків податку на доходи фізичних осіб, що сплачується (перераховується) на території столиці, замість 50 відсотків, передбачених чинною редакцією Бюджетного кодексу України. При цьому відповідні надходження вилучаються з доходів Державного бюджету України. За визначенням авторів, законопроект спрямований на вирішення проблеми фінансування видатків для виконання функцій столиці України та оплати послуг, які надаються територіальною громадою міста Києва.

Фактично зміни торкаються статей 29, 65 чинного Бюджетного кодексу України.

Прим.: станом на 12.02.2013 висновок Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України до законопроекту з реєстр. №1090  відсутній.

 

 

·   Проект Закону про внесення змін до статті 65 Бюджетного кодексу України (щодо доходів бюджету міста Києва) (реєстр. №1090-1 від 19.12.2012, народні депутати України В.Кличко, Н.Новак, В.Карпунцов, В.Чумак, В.Іщенко, М.Паламарчук)

 

Стислий коментар.

 

Законопроектом пропонується внесення змін до статті 65 Бюджетного кодексу України в частині збільшення з 50 до 100 відсотків нормативу зарахування до доходів бюджету міста Києва податку на доходи фізичних осіб, що сплачується (перераховується) згідно з Податковим кодексом України на його території. За визначенням авторів, законодавча ініціатива спрямована на відновлення належних умов розвитку міського господарства столиці України.

Прим.: станом на 12.02.2013 висновок Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України до законопроекту з реєстр. №1090-1 відсутній.

 

·   Проект Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо зарахування до доходів бюджету міста Києва податку на доходи фізичних осіб) (реєстр. №1090-2 від 25.12.2012, народні депутати України О.Чорноволенко, Ю.Одарченко)

 

Стислий коментар.

 

Законопроектом пропонується вилучити зі складу доходів Державного бюджету України відрахування 50 відсотків податку на доходи фізичних осіб, що сплачується (перераховується) на території міста Києва, та передбачити зарахування 100 відсотків цього податку до доходів бюджету міста Києва. За визначенням авторів, законопроект спрямований на використання податку на доходи фізичних осіб як ефективного джерела формування бюджету розвитку м. Києва, зважаючи на значну потребу столиці в інвестиціях та великий обсяг видатків на виконання містом Києвом функцій столиці України.

Фактично зміни торкаються статей 29, 65 чинного Бюджетного кодексу України.

Прим.: станом на 12.02.2013 висновок Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України до законопроекту з реєстр. №1090-2 відсутній.

 

·   Проект Закону про доповнення статті 6 Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» (щодо будівництва метрополітену на житловий масив Троєщина) (реєстр. №1160 від 24.12.2012, народний депутат України В.Яворівський)

 

Стислий коментар.

 

Законопроектом пропонується установити, що у 2013 році за рішенням Кабінету Міністрів України можуть надаватися державні гарантії за запозиченнями суб’єктів господарювання державного сектору економіки для реалізації проекту будівництва дільниці Подільсько-Вигурівської лінії метрополітену в м. Києві.

Фактично зміни торкаються статті 6 Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік».

Прим.: станом на 12.02.2013 висновок Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України до законопроекту з реєстр. №1160 відсутній.

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку