Комітет провів круглий стіл на тему: "Доступні адміністративні послуги як індикатор реформи децентралізації"

09 липня 2021, 13:00

 
Під час круглого столу, який відбувся 7 липня 2021 року, було обговорено стан розвитку системи надання адміністративних послуг в контексті реформи децентралізації, проблемні питання та шляхи їх вирішення, перспективи та зміни, які очікують на сферу адміністративних послуг.

Голова Комітету Андрій Клочко наголосив, що розвиток та вдосконалення системи надання адміністративних послуг і формування мережі центрів надання адміністративних послуг є основою для формування сервісної держави - держави для громадян і бізнесу, а якісно організоване надання адміністративних послуг є показником ефективності управління від якого залежить задоволеність громадян діями влади.

Серед спікерів заходу були народні депутати України, представники органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та їх асоціацій, науковці та експерти.

Голова підкомітету з питань адміністративних послуг та адміністративних процедур Комітету з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування Лариса Білозір, яка виступила в якості модератора круглого столу, зазначила, що адміністративні послуги є важливим елементом реформи децентралізації, оскільки органи місцевого самоврядування отримали додаткові повноваження щодо їх надання. Станом на сьогодні в Україні створено 1438 територіальних громад і поетапно, кожна з цих громад має створити власний центр надання адміністративних послуг. Саме таке відкрите спілкування між представниками місцевої та центральної влади дає можливість зрозуміти вектор подальшого руху в напрямку удосконалення та спрощення усіх процедур.

В ході дискусій учасники круглого столу обговорили актуальні питання трансформації центрів надання адміністративних послуг при районних державних адміністраціях у центри надання адміністративних послуг органів місцевого самоврядування, а також процедуру передачі їх майна.

Заступник Міністра цифрової трансформації України Олександр Шелест поінформував про напрацювання Міністерства в напрямку надання громадам державної субвенції на розвиток мережі центрів надання адміністративних послуг. За його словами відібрані громади вже через декілька тижнів можуть очікувати на отримання першої частини державних коштів. Також заступник Міністра повідомив про подальші дії, спрямовані на розвиток мережі центрів надання адміністративних послуг.

В ході дискусії учасники круглого столу наголосили на необхідності посилення комунікацій місцевої влади та представників центрів надання адміністративних послуг з центральними органами виконавчої влади. Були обговорені питання спрощення доступу громад до державних реєстрів, зокрема до державного реєстру субсидій та допомог, інших реєстрів, які ведуться Міністерством соціальної політики України, а також вдосконалення роботи Реєстру «Соціальна громада».

Учасники круглого столу вказували на доцільності розширення переліку адміністративних послуг Державної міграційної служби України та Головного сервісного центру Міністерства внутрішніх справ України, які надаються через центри надання адміністративних послуг.

Окрема увага була приділена необхідності організації в громадах виїзних прийомів представниками Пенсійного фонду України. Представники місцевої влади та центрів надання адміністративних послуг зосередились на проблемних питаннях, які виникають у сфері реєстрації актів громадянського стану, та наполягали на необхідності їх найскорішого вирішення.

Підводячи підсумки заходу, Лариса Білозір  наголосила на  єдності думок учасників в баченні щодо важливості подальшого розвитку центрів надання адміністративних послуг, посиленні їх інституційної спроможності, необхідності державної підтримки громад щодо створення їх мережі.

Захід проводився спільно з Міністерством цифрової трансформації України, Міністерством розвитку громад та територій України, за сприяння та підтримки проекту ЄС «Підтримка комплексної реформи державного управління в Україні» (EU4PAR).