Протокол №17 від 03.06.2015р.

13 липня 2015, 15:03

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

 

Комітет

з питань державного будівництва, регіональної політики

та місцевого самоврядування

 

Протокол засідання №17

 

03 червня 2015 року

14 год. 00 хв.

м. Київ

вул. Садова, 3 а, к. 416

 

 

Голова Комітету Власенко С.В.

Секретар Комітету Гончаренко О.О.

 

Присутні: члени Комітету:  Ледовських О.В., Кудлаєнко С.В., Курило В.С., Бойко О.П., Бублик Ю.В., Дехтярчук О.В., Река А.О., Федорук М.Т., Шкрум А.І., Балога І.І., Гуляєв В.О., Матвійчук Е.Л.

Відсутні:. Березюк О.Р., Добкін М.М.

 

Відповідальні  працівники  секретаріату  Комітету: заступники Завідувача  секретаріату  Комітету  Данилюк О.А.,  Маковський О.А.; головні консультанти Гарбуз Ю.П., Дмитрук Л.В., Корнієнко Т.М., Рибак О.Ф., Степанян Г.С.; старший консультант Падалко О.В.

 

Запрошені:

Висоцький С.В. – народний депутат України;

Заболотний А.В. – директор Департаменту нормативно-правової роботи та юридичного забезпечення Національного агентства України з питань державної служби;

Козирєв П.Г. – Український міський голова Київської області;

Кравченко В.В. – заступник директора Центру професійного розвитку та правової допомоги Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України»;

Мікрюкова О.М. – завідувач сектору Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України;

Негода В.А. – заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України - керівник апарату;

Порохнявий Ю.Б. – державний експерт Апарату Ради національної безпеки і оборони  України;

Полтораченко Л.І. – в.о. начальника управління благоустрою територій та комунального обслуговування Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України;

Резніков О.Ю. – Заступник міського голови – секретар Київської міської ради;

Рудьковська В.М. – заступник Керівника Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України;

Федоренко Є.О. – директор Департаменту екологічної безпеки та поводження з відходами  Міністерства екології та природних ресурсів України;

Шевченко К.Г. – директор Департаменту міжнародного права, повернення активів та відшкодування витрат, заданих тимчасовою окупацією Автономної Республіки Крим Міністерства юстиції України.

 

ПРОЕКТ ПОРЯДКУ ДЕННОГО

 

1. Про проект Постанови про присвоєння назви Гідності та Свободи площі біля Головпоштамту в місті Києві (реєстр. № 2237, н.д. Д.Лінько).

2. Про проект Постанови про позбавлення державних нагород України та інших форм відзначення осіб, які сприяли чи підтримували збройну агресію Російської Федерації проти України або своїми діями створили загрозу національній безпеці, суверенітету і територіальній цілісності України (реєстр.    № 2858, н.д. С.Висоцький, А.Герасимов, І.Геращенко, М.Іонова, П.Кишкар, Ю.Луценко, Д.Лубінець, А.Левус, О.Сотник).

3. Про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про державну службу» (щодо окремих питань заохочення державних службовців до підвищення кваліфікації шляхом навчання в Національній академії державного управління при Президентові України) (реєстр. № 2218, н.д. Д.Макар’ян, О.Гончаренко, Д.Лінько, Т.Пастух).

4. Про проект Постанови про призначення позачергових виборів депутатів Запорізької міської ради та Запорізького міського голови (реєстр. № 1391,          н.д. О.Ляшко, О.Березюк, С.Соболєв).

5. Про проект Постанови про призначення позачергових виборів Полтавського міського голови (Полтавська міська рада Полтавської області) (реєстр. № 1907, н.д. С.Каплін).

6. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері поводження з побутовими відходами (реєстр. № 1742,                   н.д. І.Куліченко, А.Романова).

7. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України у сфері поводження з побутовими відходами (реєстр. № 1742-1, н.д. О.Кодола, С.Скуратовський, А.Шинькович, І.Крулько, В.Сташук, Д.Андрієвський, В.Сидорчук).

8. Про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» щодо прав Героїв України та ветеранів війни (реєстр. № 2428, н.д. Д.Ярош).

9. Про звернення Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України стосовно надання роз’яснення окремих положень Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» в частині визначення строків здійснення окремих етапів об’єднання.

10. Про звернення окремих органів місцевого самоврядування стосовно проведення адміністративно-територіальної реформи в Україні та недопущення ліквідації районів.

11. Про Рекомендації комітетських слухань на тему: «Питання тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим та міста Севастополь».

12. Про Рекомендації комітетських слухань на тему: «Проблеми малих міст при проведенні реформи місцевого самоврядування та бюджетної децентралізації».

13. Про інформацію Робочої групи Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування щодо підготовки проектів Законів України «Про державну службу» (реєстр. № 2490) та «Про службу в органах місцевого самоврядування» (реєстр. № 2489) до другого читання.

14. Про інформацію Робочої групи Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування з підготовки єдиного проекту Закону України про внесення змін до Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ».

***

 

СЛУХАЛИ: Голова Комітету С.Власенко ознайомив членів Комітету з проектом порядку денного засідання Комітету, запропонував прийняти його за основу та висловити до нього свої зауваження і пропозиції.

Порядок денний прийнято за основу.

 

С.Власенко з огляду на необхідність доопрацювання запропонував перенести розгляд питань про проект Постанови про позбавлення державних нагород України та інших форм відзначення осіб, які сприяли чи підтримували збройну агресію Російської Федерації проти України або своїми діями створили загрозу національній безпеці, суверенітету і територіальній цілісності України (реєстр. №2858) поданий народними депутатами С.Висоцьким, А.Герасимовим, І.Геращенко, М.Іоновою, П.Кишкарем, Ю.Луценком, Д.Лубінцем, А.Левусом, О.Сотник та про Рекомендації комітетських слухань на тему: «Проблеми малих міст при проведенні реформи місцевого самоврядування та бюджетної децентралізації» на одне з наступних засідань Комітету.

Пропозицію підтримано.

 

Ю.Бублик запропонував включити до порядку денного засідання Комітету в розділ Різне питання про зняття з контролю доручення Голови Верховної Ради України В.Гройсмана щодо звернень Козятинської  районної ради Вінницької області та Львівської обласної ради стосовно подій, що мали місце 6-8  грудня 2014 року у місті Вінниця.

Пропозицію підтримано.

 

 

 

 

Голова Комітету С.Власенко запропонував визначитися шляхом голосування щодо прийняття порядку денного засідання Комітету в цілому з наступним переліком питань.

 

 

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ ЗАСІДАННЯ КОМІТЕТУ

 

 

1. Про проект Постанови про присвоєння назви Гідності та Свободи площі біля Головпоштамту в місті Києві (реєстр. № 2237, н.д. Д.Лінько).

2. Про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про державну службу» (щодо окремих питань заохочення державних службовців до підвищення кваліфікації шляхом навчання в Національній академії державного управління при Президентові України) (реєстр. № 2218, н.д. Д.Макар’ян, О.Гончаренко, Д.Лінько, Т.Пастух).

3. Про проект Постанови про призначення позачергових виборів депутатів Запорізької міської ради та Запорізького міського голови (реєстр. № 1391,          н.д. О.Ляшко, О.Березюк, С.Соболєв).

4. Про проект Постанови про призначення позачергових виборів Полтавського міського голови (Полтавська міська рада Полтавської області) (реєстр. № 1907, н.д. С.Каплін).

5. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері поводження з побутовими відходами (реєстр. № 1742,                н.д. І.Куліченко, А.Романова).

6. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України у сфері поводження з побутовими відходами (реєстр. № 1742-1, н.д. О.Кодола, С.Скуратовський, А.Шинькович, І.Крулько, В.Сташук, Д.Андрієвський, В.Сидорчук).

7. Про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» щодо прав Героїв України та ветеранів війни (реєстр. № 2428, н.д. Д.Ярош).

8. Про звернення Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України стосовно надання роз’яснення окремих положень Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» в частині визначення строків здійснення окремих етапів об’єднання.

9. Про звернення окремих органів місцевого самоврядування стосовно проведення адміністративно-територіальної реформи в Україні та недопущення ліквідації районів.

10. Про Рекомендації комітетських слухань на тему: «Питання тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим та міста Севастополь».

11. Про інформацію Робочої групи Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування щодо підготовки проектів Законів України «Про державну службу» (реєстр. № 2490) та «Про службу в органах місцевого самоврядування» (реєстр. № 2489) до другого читання.

12. Про інформацію Робочої групи Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування з підготовки єдиного проекту Закону України про внесення змін до Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ».

13. Про зняття з контролю доручення Голови Верховної Ради України В.Гройсмана щодо звернень Козятинської  районної ради Вінницької області та Львівської обласної ради стосовно подій, що мали місце 6-8 грудня 2014 року в місті Вінниця.

УХВАЛИЛИ:

1.Затвердити порядок денний засідання Комітету в цілому.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

 

1.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань адміністративних послуг, державних символів та нагород О.Дехтярчука про проект Постанови про присвоєння назви Гідності та Свободи площі біля Головпоштамту в місті Києві (реєстр. № 2237), внесений народним депутатом України Д.Ліньком.

О.Дехтярчук вказав, що метою проекту Постанови, як зазначено у Пояснювальній записці до нього, є увіковічення пам`яті про протистояння Українського народу злочинному корумпованому режиму в період листопад 2013 – лютий 2014 рр., яке відбувалося на площі біля Головпоштамту в місті Києві, шляхом присвоєння цій площі назви Гідності та Свободи. При цьому текст проекту Постанови містить приписи на адресу Київського міського голови: ухвалити розпорядження про проведення громадських слухань на тему присвоєння назви Гідності та Свободи площі біля Головпоштамту в місті Києві та ініціювати відповідну пропозицію перед Київською міською радою.

Голова підкомітету також поінформував, що Комітет Верховної Ради України з питань запобігання і протидії корупції, проаналізувавши зазначений проект Постанови на його відповідність вимогам антикорупційного законодавства, зазначив, що даний проект акта відповідає цим вимогам.

В обговоренні взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, О.Резніков.

Заступник міського голови-секретар Київської міської ради О.Рєзніков наголосив, що підстави та порядок присвоєння юридичним особам та об’єктам права власності, які за ними закріплені, об’єктам права власності, які належать фізичним особам, імен (псевдонімів) фізичних осіб, ювілейних та святкових дат, назв і дат історичних подій визначаються Законом України від 24 травня 2012 року № 4865-VI «Про присвоєння юридичним особам та об’єктам права власності імен (псевдонімів) фізичних осіб, ювілейних та святкових дат, назві дат історичних подій» та Порядком найменування об’єктів міського підпорядкування, присвоєння юридичним особам та об’єктам міського підпорядкування імен (псевдонімів) фізичних осіб, ювілейних та святкових дат, назв і дат історичних подій у місті Києві, затвердженого рішенням Київської міської ради від 13 листопада 2013 року № 432/9920.

Коментуючи можливості ухвалення Київським міським головою розпорядження про проведення громадських слухань з обговорюваного питання О.Рєзніков зауважив, що порядок проведення такого громадського обговорення врегульовано постановою Кабінету Міністрів України від 24 жовтня 2012 року    № 989 «Про затвердження Порядку проведення громадського обговорення під час розгляду питань про присвоєння юридичним особам та об’єктам права власності, які за ними закріплені, об’єктам права власності, які належать фізичним особам, імен (псевдонімів) фізичних осіб, ювілейних та святкових дат, назв і дат історичних подій» та визначено відповідним Порядком проведення у місті Києві громадського обговорення з питань щодо перейменування об’єктів міського підпорядкування, затвердженого розпорядженням Київського міського голови від 19 серпня 2014 року № 175. При цьому даний Порядок не передбачає видання міським головою будь-яких розпоряджень.

Заступник міського голови-секретар Київської міської ради також підкреслив, що єдиною площею біля будівлі Головпоштамту у місті Києві є Майдан Незалежності і з точки зору архітектурних та містобудівних правил розподіл єдиного простору площі на окремі частини є недоречним. З іншого боку, пам’ять загиблих під час подій листопада 2013 – лютого 2014 років увічнена у назві вулиці «алея Героїв Небесної Сотні», яка розташована безпосередньо біля Майдану Незалежності.

У ході розгляду проекту Постанови члени Комітету, насамперед, взяли до уваги, що відповідно до пункту 1 статті 37 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виключно до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать такі власні (самоврядні) повноваження, як підготовка і внесення на розгляд відповідної ради питань щодо найменування (перейменування) вулиць, провулків, проспектів, площ, парків, скверів, мостів та інших споруд, розташованих на території відповідного населеного пункту.

О.Дехтярчук запропонував проект висновку Комітету до проекту Постанови з реєстр. № 2237, підготовлений підкомітетом з питань адміністративних послуг, державних символів та нагород з рекомендацією щодо доопрацювання даного проекту Постанови.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 3 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови про присвоєння назви Гідності та Свободи площі біля Головпоштамту в місті Києві (реєстр. № 2237), поданий народним депутатом України Д.Ліньком, за наслідками розгляду в першому читанні повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

2. Запропонувати автору проекту Постанови, народному депутату Д.Ліньку, звернутися з порушеним у проекті питанням до Київського міського голови В.Кличка.

3. Доручити виступити від Комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України, голові підкомітету з питань адміністративних послуг, державних символів та нагород О.Дехтярчуку.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 14 народних депутатів України.

Рішення прийнято.

 

2.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державної служби та служби в органах місцевого самоврядування А.Шкрум про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про державну службу» (щодо окремих питань заохочення державних службовців до підвищення кваліфікації шляхом навчання в Національній академії державного управління при Президентові України) (реєстр. №2218) поданий народними депутатами Д.Макар’яном, О.Гончаренком, Д.Ліньком, Т.Пастухом.

Доповідач зазначила, що метою прийняття законопроекту, за визначенням його авторів, є підвищення кваліфікаційного рівня державних службовців шляхом заохочення їх до навчання. У ньому пропонується через внесення змін до статті 29 Закону України «Про державну службу» від 16.12.1993 № 3723-XII заохочувати державних службовців до навчання в Національний академії державного управління при Президентові України (далі – НАДУ) шляхом присвоєння після навчання 9 рангу в межах категорії посади, яку обіймав державний службовець на момент направлення на навчання, чи поза межами відповідної категорії, або присвоєння наступного рангу позачергово, якщо на момент закінчення навчання державному службовцю вже присвоєно 9 або вищий ранг. Крім того, пропонується особам, які пройшли навчання у НАДУ і не є державними службовцями, в разі їх прийняття на державну службу присвоювати не нижче ніж 9 ранг в межах категорії посад або поза її межами. У випадку присвоєння такій особі вищого, ніж 9 ранг при прийнятті на державну службу відповідно до категорії посад, за її особистою заявою присвоюється наступний ранг позачергово і невідкладно, в межах категорії посад або поза її межами.

А.Шкрум поінформувала присутніх, що Комітет з питань запобігання і протидії корупції вважає, що законопроект відповідає вимогам антикорупційного законодавства. Водночас Комітет з питань бюджету у своєму висновку на даний законопроект зауважує, що реалізація його положень має вплив на показники бюджету та потребуватиме збільшення видатків з державного бюджету. При цьому до законопроекту не надано фінансово-економічного обґрунтування (включаючи відповідні розрахунки) та пропозиції щодо збалансування державного бюджету, як це передбачено частиною першою статті 27 Бюджетного кодексу України та частиною третьою статті 91 Регламенту Верховної Ради України. Крім того, термін набрання чинності законом, вказаний у законопроекті, не узгоджується з вимогою частини третьої статті 27 Бюджетного кодексу України. Також у висновку вказується, що Міністерство фінансів України зазначає, що реалізація законопроекту потребуватиме додаткового бюджетного забезпечення, вартісну величину якого за відсутності відповідних розрахунків, визначити неможливо.

В обговоренні взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

Під час обговорення члени Комітету відзначили, що доцільність внесення будь-яких змін до Закону, який втрачатиме чинність з прийняттям проекту Закону України «Про державну службу» (реєстр. № 2490 від 30.03.2015), що готується до другого читання, є сумнівною. Крім того, зважаючи на те, що відповідний закон у разі прийняття даного законопроекту може набрати чинності не раніше 1 січня 2016 року, загалом втрачається сенс його прийняття;

Члени Комітету звернули увагу, що згідно із статтею 26 Закону ранг державному службовцю присвоюється відповідно до займаної посади, рівня професійної кваліфікації та результатів роботи. Крім того, при прийнятті на державну службу особі присвоюється ранг у межах відповідної категорії посад, а для присвоєння чергового рангу у цих межах державний службовець повинен успішно відпрацювати на займаній посаді два роки. Достроково черговий ранг у межах відповідної категорії посад може бути присвоєний за виконання особливо відповідальних завдань, а черговий ранг поза межами відповідної категорії посад може бути присвоєно лише при виході на пенсію. З огляду на зазначене запропоновані законопроектом зміни, які встановлюватимуть альтернативний спосіб присвоєння 9 або вищого рангу державному службовцю в межах категорії посади або поза її межами не узгоджується із закладеними у Законі принципами та правилами.

А.Шкрум вказала, що Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку на даний законопроект зауважило, що закладений у законопроекті підхід щодо присвоєння державному службовцю певних рангів як заохочення за проходження навчання у НАДУ не узгоджується з вимогами Закону, до якого пропонуються зміни.

Крім того, як зазначається у висновку Головного управління, НАДУ не є єдиним навчальним закладом у системі професійного навчання державних службовців, до якої входять також регіональні інститути, магістратури у вищих навчальних закладах України IV рівня акредитації, що здійснюють підготовку магістрів за спеціальністю «Державна служба», галузеві заклади післядипломної освіти тощо. Тому встановлення конкурентної переваги у просуванні по службі для державних службовців, які пройшли навчання саме в НАДУ, має ознаки дискримінації для державних службовців, які пройшли навчання в іншому закладі. Також у висновку висловлюється непоодинокі зауваження техніко-юридичного характеру. Загалом, Головне управління вважає за доцільне за результатами розгляду у першому читанні законопроект відхилити.

Голова підкомітету А.Шкрум запропонувала до розгляду проект висновку Комітету до законопроекту з реєстр. № 2218, підготовлений підкомітетом з питань державної служби та служби в органах місцевого самоврядування, який містив рекомендацію щодо його відхилення.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про державну службу» (щодо окремих питань заохочення державних службовців до підвищення кваліфікації шляхом навчання в Національній академії державного управління при Президентові України) (реєстр. № 2218 від 24.02.2015), поданий народними депутатами України Д.Макар’яном, О.Гончаренком, Д.Ліньком, Т.Пастухом, за наслідками розгляду в першому читанні відхилити.

2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань державної служби та служби в органах місцевого самоврядування А.Шкрум.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 12 народних депутатів України, «Не брали участі в голосуванні» – 2 народних депутати України.

Рішення прийнято.

 

3.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань органів самоорганізації населення, місцевих виборів та інших форм безпосередньої демократії О.Бойко про проект Постанови про призначення позачергових виборів депутатів Запорізької міської ради та Запорізького міського голови (реєстр. №1391), поданий народними депутатами України О.Ляшком, О.Березюком, С.Соболєвим.

О.Бойко зазначила, що метою запропонованої Постанови є призначення позачергових виборів депутатів Запорізької міської ради та Запорізького міського голови на підставі, як зазначено авторами у Пояснювальній записці до проекту, фактів порушень Конституції України та чинного законодавства України Запорізьким міським головою Сіном О.Ч. та посадовими особами органів місцевого самоврядування та виконавчої влади у м. Запоріжжі, а також у зв’язку з дестабілізацією соціально-політичної ситуації у місті.

Голова підкомітету поінформувала, що зважаючи на повноваження голів обласних державних адміністрацій, надані статтею 119 Конституції України, пунктом 2 статті 2 та частиною другою статті 39 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», частинами четвертою статті 78 та частиною п’ятою статті 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», у відповідь на звернення до голови Запорізької обласної державної адміністрації Г.Самардака Комітету було запропоновано зняти з розгляду даний проект Постанови.

Доповідач також повідомила, що Комітет Верховної Ради України з питань запобігання і протидії корупції, проаналізувавши даний проект Постанови на його відповідність вимогам антикорупційного законодавства, зазначив, що даний проект акта відповідає цим вимогам.

В обговоренні взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

При розгляді проекту Постанови члени Комітету взяли до уваги наступне.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з пунктом 30 частини першої статті 85 Конституції України до повноважень Верховної Ради України належить призначення чергових та позачергових виборів до органів місцевого самоврядування.

Водночас за чинною Конституцією України чергові вибори до органів місцевого самоврядування мають відбутися в останню неділю жовтня п’ятого року повноважень рад і голів, а саме 25 жовтня 2015 року.

При цьому відповідно до вимог частини третьої статті 83 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» в останні шість місяців повноважень депутатів, сільських, селищних, міських голів, обраних на попередніх чергових місцевих виборах, позачергові вибори депутатів, сільського, селищного, міського голови не призначаються та не проводяться.

З огляду на вищевказані обставини, на засіданні Комітету, що відбулося            24 квітня 2015 року (протокол засідання №15), було ухвалено рішення не ініціювати перед Парламентом України розгляд питань про призначення позачергових місцевих виборів в окремих адміністративно-територіальних одиницях.

Голова підкомітету О.Бойко запропонувала проект рішення Комітету до  проекту Постанови з реєстр. № 1391, підготовлений підкомітетом з питань органів самоорганізації населення, місцевих виборів та інших форм безпосередньої демократії з пропозицією щодо його відхилення.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови про призначення позачергових виборів депутатів Запорізької міської ради та Запорізького міського голови (реєстр. № 1391), поданий народними депутатами України О.Ляшком, О.Березюком, С.Соболєвим, за наслідками розгляду в першому читанні відхилити.

2. Доручити виступити від Комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України, голові підкомітету з питань органів самоорганізації населення, місцевих виборів та інших форм безпосередньої демократії О.Бойко.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 12 народних депутатів України, «Не брали участі в голосуванні» – 2 народних депутати України.

Рішення прийнято.

 

4.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань органів самоорганізації населення, місцевих виборів та інших форм безпосередньої демократії О.Бойко проект Постанови про призначення позачергових виборів Полтавського міського голови (Полтавська міська рада Полтавської області) (реєстр. № 1907), поданий народним депутатом України С.Капліним.

О.Бойко зазначили, що даний проект Постанови був внесений автором на розгляд Верховної Ради України «керуючись духом Конституції України, враховуючи численні акції протесту та невдоволення територіальної громади Полтавщини діями міського голови, зокрема, про невизнання Російської Федерації державою-агресором, що суперечать інтересам та волі полтавців, зважаючи на наявність протоколу про вчинення корупційних дій з боку Полтавського міського голови…».

Доповідач також повідомила, Комітет Верховної Ради України з питань запобігання і протидії корупції, проаналізувавши даний проект Постанови на його відповідність вимогам антикорупційного законодавства, зазначив, що даний проект акта відповідає цим вимогам.

В обговоренні взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

При розгляді проекту Постанови члени Комітету взяли до уваги наступне.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з пунктом 30 частини першої статті 85 Конституції України до повноважень Верховної Ради України належить призначення чергових та позачергових виборів до органів місцевого самоврядування.

Водночас за чинною Конституцією України чергові вибори до органів місцевого самоврядування мають відбутися в останню неділю жовтня п’ятого року повноважень рад і голів, а саме 25 жовтня 2015 року.

При цьому відповідно до вимог частини третьої статті 83 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» в останні шість місяців повноважень депутатів, сільських, селищних, міських голів, обраних на попередніх чергових місцевих виборах, позачергові вибори депутатів, сільського, селищного, міського голови не призначаються та не проводяться.

З огляду на вищевказані обставини, на засіданні Комітету, що відбулося            24 квітня 2015 року (протокол засідання № 15), було ухвалено рішення не ініціювати перед Парламентом України розгляд питань про призначення позачергових місцевих виборів в окремих адміністративно-територіальних одиницях.

Голова підкомітету О.Бойко запропонувала проект рішення Комітету до  проекту Постанови з реєстр. № 1907, підготовлений підкомітетом з питань органів самоорганізації населення, місцевих виборів та інших форм безпосередньої демократії з пропозицією щодо його відхилення.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови про призначення позачергових виборів Полтавського міського голови (Полтавська міська рада Полтавської області) (реєстр. № 1907), поданий народним депутатом України С.Капліним, за наслідками розгляду в першому читанні відхилити.

2. Доручити виступити від Комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України, голові підкомітету з питань органів самоорганізації населення, місцевих виборів та інших форм безпосередньої демократії О.Бойко.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 12 народних депутатів України, «Не брали участі в голосуванні» – 2 народних депутати України.

Рішення прийнято.

 

5.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування Ю.Бублика про проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері поводження з побутовими відходами» (реєстр. №1742), поданий народними депутатами України І.Куліченком, А.Романовою.

Доповідач зазначив, що законопроектом пропонується шляхом внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про місцеві державні адміністрації», «Про відходи», «Про житлово-комунальні послуги», «Про природні монополії», «Про здійснення державних закупівель», «Про державно-приватне партнерство», «Про державне регулювання у сфері комунальних послуг» врегулювати питання поводження з побутовими відходами, механізми державного регулювання у сфері поводження з побутовими відходами, а саме запровадження нової термінології у вказаній сфері, укладання договорів на надання послуг з «поводження з побутовими відходами», замість договорів на їх «вивезення»; встановлення тарифів у сфері поводження з побутовими відходами; виключити із сфери діяльності суб’єктів природних монополій та суміжних ринків діяльність щодо захоронення та перероблення побутових відходів; встановити адміністративну відповідальність за ухилення від укладання договору про надання послуг з поводження з побутовими відходами.

Ю.Бублик поінформував присутніх, що Комітет Верховної Ради України з питань запобігання і протидії корупції у своєму висновку від 18 березня 2015 року (Протокол №17) вказав, що законопроект відповідає вимогам антикорупційного законодавства.

В обговоренні взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, В.Кравченко, Л.Полтораченко, Є.Федоренко.

В.Краченко повідомив, що Всеукраїнська асоціація органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України» у раніше надісланому листі від 27 січня 2015 року № 5-29 пропонує Комітету підтримати законопроект в першому читанні за основу, оскільки запропоновані зміни відповідають процесам децентралізації  та дерегуляції, дозволяють розблокувати встановлення тарифів на послуги з перероблення та захоронення побутових відходів.

Ю.Бублик наголосив, що Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у висновку від 27 квітня 2015 року № 16/3-638/1742 висловлює низку зауважень та пропозицій до законопроекту. Зокрема, вказується на неприйнятність пропозиції до Кодексу України про адміністративні правопорушення. Також Головне управління вважає, що запропоновані зміни до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» в частині віднесення до відома виконавчих органів сільських, селищних, міських рад вирішення питань поводження з побутовими відходами (підпункт 6 пункту «а» частини першої статті 30) потребують уточнення, оскільки запропонована редакція є занадто загальною. Крім того, зміни до підпункту 16 пункту «а» частини першої статті 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» мають бути узгоджені з частиною першою статті 35-1 Закону України «Про відходи», згідно з якою поводження з побутовими відходами здійснюється відповідно до державних норм, стандартів правил.

Голова підкомітету звернув увагу, що Головне управління пропонує уточнити, яким саме чином виконавчий орган місцевого самоврядування визначатиме суб’єктів господарювання, які здійснюють у межах певної території надання послуг з перероблення (оброблення), утилізації та захоронення побутових відходів (підпункт 19 пункту «а» частини першої статті 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»). Він зауважив, що загалом Головне управління пропонує за результатами розгляду у першому читанні повернути законопроект на доопрацювання з урахуванням висловлених зауважень та пропозицій.

Ю.Бублик поінформував членів Комітету про пропозицію підкомітету з питань місцевого самоврядування щодо доцільності прийняття законопроекту з реєстр. № 1742 за основу та підготовлений з цього приводу проект висновку Комітету, який пропонується до голосування.

УХВАЛИЛИ:

1. Вважати за доцільне запропонувати Комітету з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства, який визначено головним з підготовки і опрацювання даного законопроекту, рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері поводження з побутовими відходами»  (реєстр. № 1742 від 14.01.2015 р.), поданий народними депутатами України І.Куліченком, А.Романовою, за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу.

2. Надіслати цей висновок до Комітету з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 12 народних депутатів України, «Не брали участі в голосуванні» – 2 народних депутати України.

Рішення прийнято.

 

6.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування Ю.Бублика про проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України у сфері поводження з побутовими відходами» (реєстр.     № 1742-1), поданий народними депутатами України О.Кодолою, С.Скуратовським, А.Шиньковичем, І.Крульком, В.Сташуком, Д.Андрієвським, В.Сидорчуком.

Доповідач зазначив, що даним законопроектом пропонується шляхом внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про місцеві державні адміністрації», «Про відходи», «Про житлово-комунальні послуги», «Про ліцензування певних видів господарської діяльності», «Про державно-приватне партнерство», «Про державне регулювання у сфері комунальних послуг», «Про природні монополії» комплексно врегулювати питання поводження з побутовими відходами, удосконалити механізми державного регулювання у цій сфері на основі директиви 2008/98/ЄС про відходи та скасувати деякі директиви, підвищити ефективність дії законів України.

Ю.Бублик поінформував, що Комітет Верховної Ради України з питань запобігання і протидії корупції у своєму висновку від 18 березня 2015 року (Протокол №17) вказав, що законопроект не відповідає вимогам антикорупційного законодавства. 

В обговоренні взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, В.Кравченко, Л.Полтораченко, Є.Федоренко.

В.Кравченко повідомив, що Всеукраїнська асоціація органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України» не підтримує запропоновані законопроектом зміни до законів України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності», «Про державне регулювання у сфері комунальних послуг», «Про житлово-комунальні послуги», про що йшлося у раніше надісланому листі від 27 січня 2015 року № 5-29.

Ю.Бублик наголосив, що Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у висновку від 27 квітня 2015 року № 16/3-650/1742-1 висловлює низку зауважень та пропозицій до законопроекту, та вказує на необхідність його повернення на доопрацювання. Зокрема, йдеться про неприйнятність пропозицій до Кодексу України про адміністративні правопорушення. Також на думку Головного управління запропоновані законопроектом зміни до статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», відповідно до яких до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад пропонується віднести визначення суб’єкта господарювання виконавцем послуг з поводження з побутовими відходами, не узгоджується із змінами до статті 30 цього Закону, згідно з якими визначення суб’єктів господарювання з вивезення побутових відходів віднесено до повноважень виконавчих органів цих рад. Зазначене випливає із запропонованих законопроектом змін до статті 1 Закону України «Про відходи», відповідно до яких термін «вивезення побутових відходів» охоплюється терміном «поводження з побутовими відходами». Крім того, є нелогічними запропоновані законопроектом зміни до статей 26 та 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», відповідно до яких виконавчі органи сільських, селищних, міських рад затверджують порядок визначення виконавця послуг з поводження з побутовими відходами, а визначатиме такого виконавця сільська, селищна, міська рада.

Крім того, голова підкомітету звернув увагу на висновок наукової експертизи про те, що запропоновані зміни до статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», відповідно до яких до питань, які вирішуються виключно на пленарних засіданнях районної та обласної ради пропонується віднести затвердження схеми санітарного очищення відповідно району та області, потребують узгодження із статтею 21 Закону України «Про відходи», згідно з якою до компетенції органів місцевого самоврядування віднесено затвердження вказаних схем тільки населених пунктів.

Ю.Бублик поінформував членів Комітету про пропозицію підкомітету з питань місцевого самоврядування щодо доцільності відхилення законопроекту з реєстр. № 1742-1 та підготовлений з цього приводу проект висновку Комітету, який пропонується до голосування.

УХВАЛИЛИ:

1. Вважати за доцільне запропонувати Комітету з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства, який визначено головним з підготовки і опрацювання даного законопроекту, рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України у сфері поводження з побутовими відходами»  (реєстр. № 1742-1 від 17.01.2015 р.), поданий народними депутатами України О.Кодолою, С.Скуратовським, А.Шиньковичем, І.Крульком, В.Сташуком, Д.Андрієвським, В.Сидорчуком, за наслідками розгляду у першому читанні відхилити.   

2. Надіслати цей висновок до Комітету з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 12 народних депутатів України, «Не брали участі в голосуванні» – 2 народних депутати України.

Рішення прийнято.

 

7.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування Ю.Бублика про проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» щодо прав Героїв України та ветеранів війни (реєстр. № 2428), поданий народним депутатом України Д.Ярошем.

Доповідач зазначив, що даний законопроект, за визначенням суб‘єкта права законодавчої ініціативи, розроблений з метою практичної реалізації Героями України та ветеранами війни права на те, щоб їхні пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) та скарги розглядались керівниками державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій особисто.

Ю.Бублик поінформував присутніх, що Головне науково-експертне правління Апарату Верховної Ради України у висновку від 13 травня 2015 року рекомендує за результатами розгляду в першому читанні зазначений законопроект повернути суб‘єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання. Крім того, на думку Головного управління, вирішення проблем Героїв України, ветеранів війни та учасників АТО має забезпечуватись шляхом належної організації роботи відповідних підрозділів державних органів та ефективного контролю за цією роботою, а не шляхом прийняття законодавчих приписів, які надають цим категоріям громадян привілейоване становище в питаннях розгляду їх звернень, але не дають гарантій оперативного і добросовісного розгляду цих звернень.

В обговоренні взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету

Проаналізувавши положення даного законопроекту, народні депутати України - члени Комітету відзначили, що ініціативи стосовно підтримки комплексу прав та інтересів ветеранів війни і Героїв України заслуговують, загалом, на увагу. Однак запропонований у законопроекті підхід  щодо вирішення одного з аспектів відповідної проблеми шляхом внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» у редакції від 1996 року та його змістове наповнення не можна вважати коректним.

Так, члени Комітету зауважили, що з огляду на зміст статей 5, 19 Конституції України органами, через які народ здійснює владу є «органи державної влади» та «органи місцевого самоврядування», тому пропозиція щодо включення терміну «місцеві органи» до преамбули чинного Закону України «Про звернення громадян» не узгоджується з положеннями Основного Закону. Також стаття 40 Конституція України не робить виключень, не встановлює особливих порядків і не надає переваг для будь-яких категорій осіб в частині звернення до владних структур, оскільки в ній зазначається, що «усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів».

Ю.Бублик поінформував членів Комітету про рішення підкомітету з питань місцевого самоврядування щодо доцільності відхилення законопроекту з реєстр. № 2428 та відповідний проект висновку Комітету, підготовлений підкомітетом за наслідками його опрацювання.

УХВАЛИЛИ:

1. Вважати за доцільне запропонувати Комітету з питань прав людини, національних меншин і міжнаціональних відносин, який визначений головним з підготовки проекту Закону України про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» щодо прав Героїв України та ветеранів війни (реєстр. №2428), поданого народним депутатом України Д.Ярошем, рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України за наслідками розгляду в першому читанні відхилити даний законопроект.

2. Направити цей висновок до Комітету з питань прав людини, національних меншин і міжнаціональних відносин.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 12 народних депутатів України, «Не брали участі в голосуванні» – 2 народних депутати України.

Рішення прийнято.

 

8.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою М.Федорука про звернення Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України стосовно надання роз’яснення окремих положень Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» в частині визначення строків здійснення окремих етапів об’єднання.

Доповідач зазначив, що на адресу Комітету надійшло звернення Мінрегіонбуду з проханням надати роз’яснення окремих положень Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» в частині визначення строків здійснення окремих етапів об’єднання. Водночас у зверненні було викладено також і точку зору фахівців вказаного Міністерства з даної проблематики. Окрім того, з метою всебічної підготовки питання Комітет використав при підготовці роз’яснення висновки Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України».

М.Федорук наголосив, що матеріали роз’яснення ґрунтуються на положеннях Конституції України, Європейської хартії місцевого самоврядування, законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про добровільне об’єднання територіальних громад», «Про місцеві державні адміністрації» тощо. За результатами попереднього опрацювання, проведеного працівниками секретаріату Комітету та членами підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою, було підготовлено проект роз’яснення Комітету, який надано для ознайомлення членам Комітету і який пропонується обговорити та підтримати.

В обговоренні взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету одноголосно підтримали пропозицію щодо схвалення на основі підготовленого проекту Роз’яснення Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування стосовно застосування положень Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» в частині визначення строків здійснення окремих етапів об’єднання. При цьому підкреслювалося, що відповідно до частини третьої статті 21 Закону України «Про комітети Верховної Ради України», роз’яснення комітетів щодо застосування положень законів України не мають статусу офіційного тлумачення.

Роз’яснення додається.

Пропозицію підтримано.

 

 

 

9.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою М.Федорука про звернення окремих органів місцевого самоврядування, які надійшли у період з 02.04.2015 по 07.06.2015 року, стосовно проведення адміністративно-територіальної реформи в Україні та недопущення ліквідації районів.

Доповідач зазначив, що на адресу Комітету надходять численні звернення з приводу реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади. Загалом надійшло близько 40 таких звернень, більшість з яких надіслали районні ради і в яких пропонується зберегти при реформуванні райони як окремі адміністративно-територіальні одиниці. Також у окремих зверненнях йдеться про недоцільність об’єднання територіальних громад сіл, селищ з територіальними громадами міст обласного значення та забезпечення врахування думки територіальних громад при здійсненні об’єднання, порушуються питання вдосконалення бюджетного і податкового законодавства.

М.Федорук зауважив, що підкомітет з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою пропонує Комітету наведену у вищезгаданих зверненнях інформацію взяти до відома.

Інформацію взято до відома.

 

10.

СЛУХАЛИ: Інформацію Секретаря Комітету О.Гончаренка про Рекомендації комітетських слухань на тему: «Питання тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим та міста Севастополь».

О.Гончаренко нагадав, що 18 травня 2015 року у Верховній Раді України відбулися організовані Комітетом з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування комітетські слухання з комплексу питань кримської проблематики, пов’язаних із тимчасовою окупацією Російською Федерацією Автономної Республіки Крим та міста Севастополь. Він дав коротку характеристику даному заходу, наголосивши на широкому суспільному резонансі та увазі органів публічної влади і громадськості, яку він привернув.

Секретар Комітету запропонував до розгляду проект Рекомендацій комітетських слухань, підготовлений за їх наслідками.

В обговоренні взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

Члени Комітету погодилися із запропонованим Секретарем Комітету О.Гончаренком текстом Рекомендацій комітетських слухань.

Разом із тим, О.Гончаренко звернув увагу членів Комітеу, що керівники  органів виконавчої влади не були представлені на слуханнях, фактично проігнорувавши письмові запрошення Комітету. Про цю обставину та посадових осіб, які її допустили, слід було б поінформувати Прем’єр-міністра України А.Яценюка, надавши протокольне доручення секретаріату Комітету щодо підготовки проекту відповідного листа. 

УХВАЛИЛИ:

1. Схвалити Рекомендації комітетських слухань на тему: «Питання тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим та міста Севастополь» (додаються).

2. Направити Рекомендації Кабінету Міністрів України, Адміністрації Президента України, Голові Верховної Ради України, керівникам депутатських фракцій (депутатських груп) у Верховній Раді України, Уповноваженому Верховної Ради України з прав людини, Генеральному прокурору України, Державній службі України з питань Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, Постійному представнику Президента України в Автономній Республіці Крим, Херсонській обласній державній адміністрації.

3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на Секретаря Комітету О.Гончаренка.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 12 народних депутатів України, «Не брали участі в голосуванні» – 2 народних депутати України.

Рішення прийнято.

 

11.

СЛУХАЛИ: повідомлення голови підкомітету з питань державної служби та служби в органах місцевого самоврядування А.Шкрум про інформацію Робочої групи Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування щодо підготовки проектів Законів України «Про державну службу» (реєстр. № 2490) та «Про службу в органах місцевого самоврядування» (реєстр. № 2489) до другого читання.

А.Шкрум поінформувала присутніх про хід підготовки до другого читання проектів законів з реєстр. №№ 2490, 2489, основні проблеми, навколо яких йде обговорення та продовжуються дискусії.

Інформацію взято до відома.

 

12.

СЛУХАЛИ: повідомлення голови підкомітету з питань місцевого самоврядування Ю.Бублика про інформацію Робочої групи Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування з підготовки єдиного проекту Закону України про внесення змін до Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ».

Ю.Бублик нагадав, що Робочу групу Комітету було створено 14 січня 2015 року за наслідками розгляду низки законопроектів столичної проблематики з реєстр. №№ 1229, 1229-1, 1229-2, 1229-3. За час роботи над узгодженим законопроектом відбулося три засідання даної групи, на яких учасники ознайомилися з пропозиціями, що надійшли з Київської міської ради щодо базових підходів до законодавчого врегулювання порушеної проблеми, заслухали авторів законопроектів, обговорили дискусійні положення. При цьому активну участь у засіданнях брали Заступник міського голови-секретар Київської міської ради О.Резніков та голова Постійної комісії Київської міської ради з питань місцевого самоврядування, регіональних та міжнародних зв'язків О.Бродський.

Після врахування низки пропозицій, висловлених на третьому засіданні Робочої групи, було запропоновано внести узгоджений всіма авторами законопроект на розгляд Верховної Ради України. Але цього не сталося і на сьогодні єдиний законопроект так і не внесено. Натомість зареєстровано два нових законопроекти з реєстр. №№ 2529, 2529-1, які є альтернативними.

Зважаючи на обставини, що склалися, голова підкомітету з питань місцевого самоврядування Ю.Бублик запропонував Комітету вважати діяльність Робочої групи Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування з підготовки єдиного проекту Закону України про внесення змін до Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ» вичерпаною.

Голова Комітету С.Власенко вказав на вузлові проблемні питання законодавчого регулювання сьогоднішньої ситуації в системі місцевого самоврядування столиці України, навколо яких тривають дискусії та дав доручення щодо необхідності розгляду на одному з найближчих засідань Комітету відповідних законопроектів.

Пропозиції підтримано.

 

13.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування Ю.Бублика про зняття з контролю доручення Голови Верховної Ради України В.Гройсмана щодо звернень Козятинської  районної ради Вінницької області та Львівської обласної ради стосовно подій, що мали місце 6-8 грудня 2014 року в місті Вінниця.

Доповідач зазначив, що свого часу до Верховної Ради України надійшли звернення Козятинської  районної ради Вінницької області та Львівської обласної ради стосовно подій, що мали місце 6-8  грудня 2014 року у місті Вінниця, які за дорученням Голови Верховної Ради України В.Гройсмана були скеровані для розгляду до Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування, а Голова Комітету С.Власенко, у свою чергу, доручив розглянути ці звернення підкомітету з питань місцевого самоврядування.

Ю.Бублик нагадав, що конфліктна ситуація була пов’язана з намаганням позбавити повноважень Голову Вінницької обласної ради С.Свитка та викликала на той момент широкий резонанс і відображення у засобах масової інформації.

Голова підкомітету вказав, що на сьогодні С.Свитко продовжує обіймати посаду Голови Вінницької обласної ради і ситуація є стабільною. Таким чином, існуючі на грудень місяць 2014 року проблемні питання стосовно окремих аспектів роботи Вінницької обласної ради, які стосувалися предмету відання Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування і потребували реагування, на сьогодні відсутні. Зважаючи на дані обставини, пропонується зняти з контролю доручення щодо необхідності реагування Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування на вищезгадані звершення.

Пропозицію підтримано.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПИТАННЯ ПОРЯДКУ ДЕННОГО,

ЯКІ РОЗГЛЯНУЛИ НА ЗАСІДАННІ КОМІТЕТУ

 

3 червня 2015 року

 

1. Про проект Постанови про присвоєння назви Гідності та Свободи площі біля Головпоштамту в місті Києві (реєстр. № 2237, н.д. Д.Лінько).

2. Про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про державну службу» (щодо окремих питань заохочення державних службовців до підвищення кваліфікації шляхом навчання в Національній академії державного управління при Президентові України) (реєстр. № 2218, н.д. Д.Макар’ян, О.Гончаренко, Д.Лінько, Т.Пастух).

3. Про проект Постанови про призначення позачергових виборів депутатів Запорізької міської ради та Запорізького міського голови (реєстр. № 1391, н.д. О.Ляшко, О.Березюк, С.Соболєв).

4. Про проект Постанови про призначення позачергових виборів Полтавського міського голови (Полтавська міська рада Полтавської області) (реєстр. № 1907, н.д. С.Каплін).

5. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері поводження з побутовими відходами (реєстр. № 1742, н.д. І.Куліченко, А.Романова).

6. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України у сфері поводження з побутовими відходами (реєстр. № 1742-1, н.д. О.Кодола, С.Скуратовський, А.Шинькович, І.Крулько, В.Сташук, Д.Андрієвський, В.Сидорчук).

7. Про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» щодо прав Героїв України та ветеранів війни (реєстр. № 2428, н.д. Д.Ярош).

8. Про звернення Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України стосовно надання роз’яснення окремих положень Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» в частині визначення строків здійснення окремих етапів об’єднання.

9. Про звернення окремих органів місцевого самоврядування стосовно проведення адміністративно-територіальної реформи в Україні та недопущення ліквідації районів.

10. Про Рекомендації комітетських слухань «Питання тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим та міста Севастополь».

11. Про інформацію Робочої групи Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування щодо підготовки проектів Законів України «Про державну службу» (реєстр. № 2490) та «Про службу в органах місцевого самоврядування» (реєстр. № 2489) до другого читання.

12. Про інформацію Робочої групи Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування з підготовки єдиного проекту Закону України про внесення змін до Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ».

13. Про зняття з контролю доручення Голови Верховної Ради України В.Гройсмана щодо звернень Козятинської  районної ради Вінницької області та Львівської обласної ради стосовно подій, що мали місце 6-8 грудня 2014 року в місті Вінниця.