Протокол № 9 від 11.02.2015
10 червня 2015, 17:35
ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
Комітет з питань державного будівництва, регіональної політики
та місцевого самоврядування
Протокол засідання № 9
11 лютого 2015 року
15 год. 00 хв.
м. Київ
вул. Садова, 3 а, к. 416
Голова Комітету Власенко С.В.
Секретар Комітету Гончаренко О.О.
Присутні: члени Комітету: Ледовських О.В., Кудлаєнко С.В., Курило В.С., Березюк О.Р., Бойко О.П., Дехтярчук О.В., Река А.О., Федорук М.Т., Шкрум А.І., Балога І.І., Гуляєв В.О., Матвійчук Е.Л.
Відсутні: Бублик Ю.В., Добкін М.М.
Відповідальні працівники секретаріату Комітету: Завідувач секретаріату Комітету Малюга А.В.; заступник Завідувача секретаріату Комітету Данилюк О.А.; головні консультанти Гарбуз Ю.П., Дмитрук Л.В., Корнієнко Т.М., Рибак О.Ф., Шкуріна Л.Б.; старший консультант Степанян Г.С.
Запрошені:
Романова А.А. – народний депутат України;
Білецький А.Є. – народний депутат України;
Доменцова Л.П. – начальник відділу Департаменту з питань місцевого самоврядування та територіальної організації Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України;
Ващенко К.О. – Голова Національного агентства України з питань державної служби;
Заболотний А.В. – начальник юридичного управління Національного агентства України з питань державної служби;
Скопненко Г.П. – керівник Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України;
Колісніченко В.Є. – заступник керівника Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України;
Заїка Н.В. – т.в.о. директора Департаменту менеджменту персоналу Міністерства закордонних справ України;
Колесник В.В. – заступник директора Департаменту кадрової політики Міністерства оборони України;
Кудіна В.А. – заступник директора Департаменту пенсійного забезпечення Міністерства соціальної політики України;
Мельничук В.І. – начальник відділу Департаменту економіки регіонів Міністерства економічного розвитку та торгівлі;
Огнівець І.В. – начальник Управління юридичного забезпечення Міністерства закордонних справ України;
Повар В.І. – начальник відділу Управління кар’єрою та комплектування державними службовцями Департаменту кадрової політики Міністерства оборони України;
Ш.Квінн – директор проекту Академії Фольке Бернадотта (Швеція) «Місцеве самоврядування та верховенство права в Україні»;
Седик Ю. – координатор проекту Академії Фольке Бернадотта (Швеція) «Місцеве самоврядування та верховенство права в Україні»;
Рахімкулов Е.Р. – керівник Програми Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) “RADA: підзвітність, відповідальність, демократичність”;
Фурсенко М.І. – Голова Всеукраїнської Асоціації сільських та селищних рад (ВАССР);
Вальверде Ф.– спостерігач моніторингу “Відкрито”;
Колотило М. – спостерігач моніторингу “Відкрито”;
Чепурна К. – спостерігач моніторингу “Відкрито”.
ПРОЕКТ ПОРЯДКУ ДЕННОГО
1. Про перейменування села Подільки Липоводолинського району Сумської області.
2. Про перейменування села Кимличка Липоводолинського району Сумської області.
3. Про перейменування села Мельникове Липоводолинського району Сумської області.
4. Про перейменування села Галаєвець Липоводолинського району Сумської області.
5. Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про державні нагороди, якими відзначені трудові колективи, навчальні заклади, об'єднання громадян, військові частини і з'єднання” (щодо правонаступництва трудових колективів, відзначених державними нагородами іноземних держав) (реєстр. № 1774, н.д. О.Дехтярчук, В.Яніцький, Л.Козаченко, В.Кривенко, В.Сидорчук, С.Євтушок).
6. Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про статус гірських населених пунктів в Україні” (щодо збільшення державних гарантій в соціально-економічному розвитку) (реєстр. № 1345, н.д. Д.Шлемко, В.Івченко, І.Крулько).
7. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо залучення до роботи у державних органах іноземців відповідно до державних інтересів України (реєстр. № 1161, н.д. М.Найєм, Р.Князевич, І.Кононенко).
8. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо гарантій для працівників на час виконання обов’язків у зв’язку з мобілізацією) (реєстр. № 1613, н.д. Г.Заболотний, О.Домбровський).
9. Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про звернення громадян” (щодо обов'язкового реагування суб'єктів владних повноважень на електронні народні ініціативи (петиції) (реєстр. № 1177, н.д. С.Фаєрмарк).
10. Про перспективні напрямки співпраці Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування з проектом Академії Фольке Бернадотта "Місцеве самоврядування та верховенство права в Україні" та про делегування представника Комітету для участі в Наглядовому Комітеті проекту.
***
СЛУХАЛИ: Голова Комітету С.Власенко ознайомив членів Комітету з проектом порядку денного засідання Комітету та запропонував висловити свої зауваження і пропозиції до нього.
Порядок денний прийнято за основу.
О.Дехтярчук запропонував включити до порядку денного засідання Комітету проект Закону про внесення змін до Закону України "Про державні нагороди України" (щодо надання права присвоєння звання Герой України особам, які не є громадянами України) (реєстр. №1421, доопрацьований, н.д. А.Романова, А.Білецький, О.Петренко).
Пропозицію підтримано.
С.Власенко наголосив, що у зв’язку із тим, що народний депутат України Г.Заболотний перебуває на лікарняному і він не може брати участь у сьогоднішньому засіданні, від нього надійшла письмова пропозиція про перенесення розгляду проекту Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо гарантій для працівників на час виконання обов’язків у зв’язку з мобілізацією) (реєстр. № 1613, н.д. Г.Заболотний, О.Домбровський) на одне із наступних засідань Комітету.
Пропозицію підтримано.
С.Власенко також поінформував, що до Комітету надійшло звернення від народного депутата України С.Фаєрмарка про те, що проект Закону про внесення змін до Закону України “Про звернення громадян” (щодо обов'язкового реагування суб'єктів владних повноважень на електронні народні ініціативи (петиції) (реєстр. № 1177), поданий ним, як суб’єктом права законодавчої ініціативи, на сьогодні ним відкликаний і є пропозиція зняти його з розгляду засідання Комітету.
Пропозицію підтримано.
С.Власенко вказав, що готовий поінформувати Комітет про підготовку Робочою групою Комітету єдиного проекту Закону України про внесення змін до Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ» щодо створення законодавчих передумов для відновлення районних у місті Києві рад.
Пропозицію підтримано.
С.Власенко зазначив, що керівник Програми Агентства США з міжнародного розвитку “RADA: підзвітність, відповідальність, демократичність” Е.Рахімкулов готовий поінформувати Комітет про пропозицію USAID щодо забезпечення онлайн трансляції засідання Комітету.
Пропозицію підтримано.
Голова Комітету С.Власенко запропонував визначитися шляхом голосування щодо прийняття порядку денного засідання Комітету в цілому.
ПОРЯДОК ДЕННИЙ
1. Про перейменування села Подільки Липоводолинського району Сумської області.
2. Про перейменування села Кимличка Липоводолинського району Сумської області.
3. Про перейменування села Мельникове Липоводолинського району Сумської області.
4. Про перейменування села Галаєвець Липоводолинського району Сумської області.
5. Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про державні нагороди, якими відзначені трудові колективи, навчальні заклади, об'єднання громадян, військові частини і з'єднання” (щодо правонаступництва трудових колективів, відзначених державними нагородами іноземних держав) (реєстр. № 1774, н.д. О.Дехтярчук, В.Яніцький, Л.Козаченко, В.Кривенко, В.Сидорчук, С.Євтушок).
6. Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про статус гірських населених пунктів в Україні” (щодо збільшення державних гарантій в соціально-економічному розвитку) (реєстр. №1 345, н.д. Д.Шлемко, В.Івченко, І.Крулько).
7. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо залучення до роботи у державних органах іноземців відповідно до державних інтересів України (реєстр. № 1161, н.д. М.Найєм, Р.Князевич, І.Кононенко).
8. Про перспективні напрямки співпраці Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування з проектом Академії Фольке Бернадотта "Місцеве самоврядування та верховенство права в Україні" та про делегування представника Комітету для участі в Наглядовому Комітеті проекту.
9. Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про державні нагороди України" (щодо надання права присвоєння звання Герой України особам, які не є громадянами України) (реєстр. № 1421, доопрацьований, н.д. А.Романова, А.Білецький, О.Петренко).
10. Про інформацію Голови Комітету С.Власенка про підготовку Робочою групою Комітету єдиного проекту Закону України про внесення змін до Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ» щодо створення законодавчих передумов для відновлення районних у місті Києві рад.
11. Про пропозицію Програми Агентства США з міжнародного розвитку “RADA: підзвітність, відповідальність, демократичність” (USAID) щодо забезпечення онлайн трансляції засідання Комітету.
УХВАЛИЛИ:
Затвердити порядок денний засідання Комітету в цілому.
ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.
Рішення прийнято.
1.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою М.Федорука про подання Сумської обласної ради щодо перейменування села Поділки Липоводолинського району Сумської області на село Подільки.
М.Федорук вказав, що село Поділки є центром Поділківської сільської ради і знаходиться на відстані
Голова підкомітету поінформував, що Інститут української мови НАН України вважає, що перейменування села Поділки з лінгвістичного погляду безпідставне, оскільки в більшості історичних джерел цей населений пункт згадується принаймні з XVII ст. у формі без м’якого [л’], зокрема: «… Гадяцького полку села Подолокъ…» (1765-1769 рр.), «…Подолки…» село на р. Грунь, Гадяцького повіту Полтавської області (1862 р.). Від середини ХХ ст. й дотепер назву поселення Подолки передають за нормами чинного українського правопису як Поділки.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.
Під час обговорення питання члени Комітету взяли до уваги, що питання про перейменування села Поділки підтримане територіальною громадою на загальних зборах громадян, погоджено відповідно до законодавства, розглянуто і схвалено Поділківською сільською, Липоводолинською районною, Сумською обласною радами.
Завершуючи обговорення, члени Комітету підтримали прагнення до вирішення життєвих проблем мешканців вказаного населеного пункту та взяли до уваги результати їх волевиявлення.
УХВАЛИЛИ:
1. Підтримати подання Сумської обласної ради щодо перейменування села Поділки Липоводолинського району Сумської області на село Подільки та доручити народним депутатам України – членам Комітету розробити і внести на розгляд Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про перейменування села Поділки Липоводолинського району Сумської області».
2. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої та частини другої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про перейменування села Поділки Липоводолинського району Сумської області» прийняти за основу та в цілому.
3. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою М.Федоруку.
ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.
Рішення прийнято.
2.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою М.Федорука про подання Сумської обласної ради щодо перейменування села Кимличка Липоводолинського району Сумської області на село Кімличка.
М.Федорук вказав, що село Кимличка є центром Кимличанської сільської ради Липоводолинського району. В селі проживає 398 осіб. Перейменування села Кимличка ініційовано його жителями у зв’язку з тим, що з 50-х років минулого століття при оформленні офіційних документів для мешканців цього населеного пункту (свідоцтв про народження, паспортів громадян України, технічних паспортів на будівлі, державних актів на землю тощо) використовувалась назва Кімличка. У зв’язку з ситуацією, що склалась, жителі цього населеного пункту позбавлені можливості складання цивільно-правових угод, оскільки зазначена в документах назва населеного пункту не відповідає офіційному обліку адміністративно-територіальних одиниць Сумської області. При цьому переоформлення всіх правовстановлюючих документів з назвою, яка офіційно обліковується потребуватиме значних матеріальних коштів.
Голова підкомітету поінформував, що Інститут української мови НАН України вважає, що пропонована форма Кімличка відповідає нормам сучасного українського правопису і може бути рекомендована для офіційного вжитку, а також звертає увагу, що історично вказаний населений пункт відомий з XVIII ст. під назвою Колмичка (Комличка), на що вказує низка документальних джерел: «…Комлички…», село Костянтинівської сотні Лубенського полку (1765-1769 рр.), «Колмычка (Камличка)», село на р. Хорол Гадяцького повіту Полтавської губернії (1862р.).
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.
Під час обговорення питання члени Комітету взяли до уваги, що питання про перейменування села Кимличка підтримане територіальною громадою на загальних зборах громадян, погоджено відповідно до законодавства, розглянуто і схвалено Кимличанською сільською, Липоводолинською районною, Сумською обласною радами.
Завершуючи обговорення, члени Комітету підтримали прагнення до вирішення життєвих проблем мешканців вказаного населеного пункту та взяли до уваги результати їх волевиявлення.
УХВАЛИЛИ:
1. Підтримати подання Сумської обласної ради щодо перейменування села Кимличка Липоводолинського району Сумської області на село Кімличка та доручити народним депутатам України – членам Комітету розробити і внести на розгляд Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про перейменування села Кимличка Липоводолинського району Сумської області».
2. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої та частини другої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про перейменування села Кимличка Липоводолинського району Сумської області» прийняти за основу та в цілому.
3. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою М.Федоруку.
ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.
Рішення прийнято.
3.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою М.Федорука про подання Сумської обласної ради щодо перейменування села Мельникове Підставської сільської ради Липоводолинського району Сумської області на село Мельники.
М.Федорук вказав, що село Мельникове входить до складу Підставської сільської ради і знаходиться на відстані
Голова підкомітету поінформував, що Інститут української мови НАН України вважає, що перейменування села Мельникове на село Мельники з лінгвістичного погляду є недоцільним, оскільки в історичних джерелах цей населений пункт згадується принаймні від кінця ХІХ ст. як «…Мельниковъ…», хутір Гадяцького повіту Полтавської губернії (1862р.). Назву населеного пункту утворено від множинної форми родинного прізвища перших мешканців Мельники, вжитого в формі родового відмінку. Теперішня назва населеного пункту – Мельникове узгоджена в роді та числі з номенклатурним терміном село, відповідає нормам чинного українського правопису.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.
Під час обговорення питання члени Комітету взяли до уваги, що питання про перейменування села Мельникове підтримане територіальною громадою на загальних зборах громадян, погоджено відповідно до законодавства, розглянуто і схвалено Підставською сільською, Липоводолинською районною, Сумською обласною радами.
Завершуючи обговорення, члени Комітету підтримали прагнення до вирішення життєвих проблем мешканців вказаного населеного пункту та взяли до уваги результати їх волевиявлення.
УХВАЛИЛИ:
1. Підтримати подання Сумської обласної ради щодо перейменування села Мельникове Підставської сільської ради Липоводолинського району Сумської області на село Мельники та доручити народним депутатам України – членам Комітету розробити і внести на розгляд Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про перейменування села Мельникове Липоводолинського району Сумської області».
2. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої та частини другої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про перейменування села Мельникове Липоводолинського району Сумської області» прийняти за основу та в цілому.
3. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою М.Федоруку.
ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.
Рішення прийнято.
4.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою М.Федорука про подання Сумської обласної ради щодо перейменування села Галаєвець Калінінської сільської ради Липоводолинського району Сумської області на село Галаївець.
М.Федорук вказав, що село Галаєвець входить до складу Калінінської сільської ради і знаходиться на відстані
Голова підкомітету поінформував, що Інститут української мови НАН України звертає увагу, що вказаний населений пункт згадується в документах початку ХХ ст. як «…Галаевецъ…», хутір Бірківської волості Гадяцького повіту Полтавської губернії (1910 р.). У формі Галаєвець назва поселення також засвідчена в адміністративно-територіальних поділах починаючи від 1946 р. й дотепер. Назву населеного пункту утворено шляхом додавання суфікса -ець до назви якогось іншого географічного об’єкта. Отже, теперішня назва Галаєвець відповідає нормам чинного українського правопису.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.
Під час обговорення питання члени Комітету взяли до уваги, що питання про перейменування села Галаєвець підтримане територіальною громадою на загальних зборах громадян, погоджено відповідно до законодавства, розглянуто і схвалено Калінінської сільською, Липоводолинською районною, Сумською обласною радами.
Завершуючи обговорення, члени Комітету підтримали прагнення до вирішення життєвих проблем мешканців вказаного населеного пункту та взяли до уваги результати їх волевиявлення.
УХВАЛИЛИ:
1. Підтримати подання Сумської обласної ради щодо перейменування села Галаєвець Калінінської сільської ради Липоводолинського району Сумської області на село Галаївець та доручити народним депутатам України – членам Комітету розробити і внести на розгляд Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про перейменування села Галаєвець Липоводолинського району Сумської області».
2. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої та частини другої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про перейменування села Галаєвець Липоводолинського району Сумської області» прийняти за основу та в цілому.
3. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою М.Федоруку.
ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.
Рішення прийнято.
5.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань адміністративних послуг, державних символів та нагород О.Дехтярчука про проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про державні нагороди, якими відзначені трудові колективи, навчальні заклади, об'єднання громадян, військові частини і з'єднання» (щодо правонаступництва трудових колективів, відзначених державними нагородами іноземних держав) (реєстр. № 1774), поданий народними депутатами України О.Дехтярчуком, В.Яніцьким, Л.Козаченком, В.Кривенком, В.Сидорчуком, С.Євтушком.
О.Дехтярчук, як один із співавторів даного законопроекту, вказав, що метою проекту є врегулювання правонаступництва трудових колективів, відзначених державними нагородами іноземних держав. Прийняття законопроекту дозволить «підвищити авторитет трудових колективів та особового складу військових частин, які були відзначені іноземними державними нагородами, підвищити виховний потенціал в цих колективах, зберегти інституційну пам’ять, авторитет і значимість цих підприємств».
Доповідач поінформував, що Комітет Верховної Ради України з питань запобігання та протидії корупції у своєму висновку щодо результатів здійснення антикорупційної експертизи зазначає, що у законопроекті не виявлено корупціогенних факторів, тобто законопроект відповідає вимогам антикорупційного законодавства.
Голова підкомітету також звернув увагу, що Міністерство фінансів України, здійснивши експертний висновок щодо впливу даного законопроекту на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини, зазначає, що реалізація законопроекту не призведе до збільшення чи зменшення дохідної частини бюджету та не потребуватиме додаткових видатків при його запровадженні у поточному та наступному бюджетних періодах. При цьому норми законопроекту узгоджуються та не суперечать законам, що регулюють бюджетні відносини.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.
О.Дехтярчук запропонував за наслідками розгляду в першому читанні прийняти законопроект за основу та в цілому.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої, частини другої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про державні нагороди, якими відзначені трудові колективи, навчальні заклади, об'єднання громадян, військові частини і з'єднання» (щодо правонаступництва трудових колективів, відзначених державними нагородами іноземних держав) (реєстр. № 1774), поданий народними депутатами України О.Дехтярчуком, В.Яніцьким, Л.Козаченком, В.Кривенком, В.Сидорчуком, С.Євтушком, за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу та в цілому.
2. Доручити виступити від Комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України, Заступнику Голови Комітету С.Кудлаєнку.
ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.
Рішення прийнято.
6.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою М.Федорука про проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про статус гірських населених пунктів в Україні» (щодо збільшення державних гарантій в соціально-економічному розвитку) (реєстр. № 1345), внесений народними депутатами України Д.Шлемком, В.Івченком, І.Крульком.
М.Федорук поінформував, що за визначенням суб’єктів права законодавчої ініціативи, даний законопроект внесений з метою розширення нормативно-правового поля стосовно збільшення державних гарантій в соціально-економічному розвитку населених пунктів, яким надано статус гірських, а також забезпечення державної підтримки проектів, які здійснюються в гірських населених пунктах, в соціальній сфері та сфері розвитку інфраструктури.
Голова підкомітету вказав, що Комітет з питань запобігання і протидії корупції у своєму висновку вказує, що у проекті акта не виявлено корупціогенних факторів – проект акта відповідає вимогам антикорупційного законодавства.
Доповідач наголосив, що Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку висловлює ряд зауважень до законопроекту та вважає, що він потребує доопрацювання.
М.Федорук звернув увагу, що Інститут законодавства Верховної Ради України у своєму висновку наголошує на актуальності законодавчого закріплення пріоритетності державної соціально-економічної політики із забезпечення належного розвитку територій з особливим статусом. Не заперечуючи важливості і необхідності додаткових державних гарантій соціально-економічного розвитку населених пунктів, яким надано статус гірських, Інститут висловлює низку зауважень до запропонованих новел. Зокрема, вказується, що надання запропонованих пільг стосовно здобуття вищої освіти не відповідає конституційним принципам рівності прав громадян та недопустимості привілеїв чи обмежень за ознаками місця проживання (статті 21 і 24 Конституції України).
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, Л.Доменцова, В.Кудіна.
Під час обговорення питання члени Комітету взяли до уваги інформацію Міністерства фінансів України, яке у своєму експертному висновку вказує, що законопроект не відповідає бюджетному і податковому законодавству та зазначає, що з огляду на першочергову необхідність забезпечити в умовах фінансової кризи своєчасним фінансуванням уже прийняті рішення щодо соціального захисту населення та підтримки соціально-економічного розвитку, а також враховуючи заходи, які здійснюються Урядом щодо жорсткої економії бюджетних коштів, приймати рішення, які призводять до додаткових бюджетних витрат, недоцільно. З урахуванням зазначеного Міністерство фінансів України законопроект не підтримує.
М.Федорук також вказав, що Міністерство інфраструктури України не підтримує законопроект у запропонованій редакції та пропонує направити його на доопрацювання.
Враховуючи досить жваву дискусію з даного питання, Голова Комітету запропонував - рекомендувати Верховній Раді України проект з реєстр. № 1345 за наслідками розгляду в першому читанні повернути суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 3 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про статус гірських населених пунктів в Україні» (щодо збільшення державних гарантій в соціально-економічному розвитку) (реєстр. № 1345), внесений народними депутатами України Д.Шлемком, В.Івченком, І.Крульком, за наслідками розгляду в першому читанні повернути законопроект суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.
2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань місцевих органів виконавчої влади та територіального устрою М.Федорука.
ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 13 народних депутатів України, «Утримався» – 1 народний депутат України.
Рішення прийнято.
7.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державної служби та служби в органах місцевого самоврядування А.Шкрум про проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо залучення до роботи у державних органах іноземців відповідно до державних інтересів України» (реєстр. № 1161), поданий народними депутатами України М.Найємом, Р.Князевичем, І.Кононенком.
А.Шкрум доповіла, що метою створення умов для залучення до роботи у відповідних державних органах іноземців відповідно до державних інтересів України законопроектом передбачається внесення змін, зокрема, до Закону України «Про державну службу».
Голова підкомітету вказала, що Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку на даний законопроект висловлює суттєві зауваження до його положень та вважає, що за результатами розгляду у першому читанні законопроект доцільно відхилити.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, К.Ващенко.
К.Ващенко наголосив, що Нацдержслужба України підтримує позицію щодо відхилення законопроекту та повідомляє про те, що у лютому 2015 року Кабінет Міністрів України планує подати до парламенту проект нової редакції Закону України «Про державну службу», в якому передбачається чітке відмежування політичних посад від посад державної служби. Таким чином за межі державної служби будуть виведені патронатні служби, у зв’язку з чим відпадає необхідність внесення змін до статті 15 Закону України «Про державну службу» (в редакціях від 16.12.93 та від 17.11.2011).
А.Шкрум наголосила, на тому, що є усі підстави вважати, що положення законопроекту щодо залучення іноземців та осіб без громадянства до роботи у державних органах в якості державних службовців не відповідають Конституції України і можуть бути реалізовані виключно після внесення до неї змін. Крім того, оскільки передбачене положеннями законопроекту призначення іноземців та осіб без громадянства на посади державної служби відбуватимуться виключно у випадках, якщо це становить державний інтерес для України, доцільно зважати на вже передбачені Законом України «Про громадянство України» спрощені умови набуття громадянства України для осіб, прийняття яких «до громадянства України становить державний інтерес для України» (стаття 16). Тому не є обгрунтованим запровадження додаткової підстави для звільнення державного службовця - ненабуття ним громадянства України протягом одного року.
Члени Комітету під час обговорення питання вказали, що загалом погоджуються з певними застереженнями Головного управління в частині внесення запропонованих змін до Закону України «Про державну службу» та звернули увагу, що стаття 38 Конституції України наділяє конституційним правом на участь в управлінні державними справами виключно громадян України (частина перша), які користуються рівним правом доступу до державної служби, а також до служби в органах місцевого самоврядування (частина друга). Це конституційне положення знайшло відображення і в Законі України «Про державну службу», до якого пропонуються зміни.
Голова Комітету С.Власенко запропонував рекомендувати Комітету з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення, визначеному головним з опрацювання даного проекту - рекомендувати Верховній Раді України повернути законопроект суб’єктам права законодавчої ініціативи на доопрацювання.
УХВАЛИЛИ:
1. Вважати за доцільне запропонувати Комітету з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення, визначеному головним з опрацювання проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо залучення до роботи у державних органах іноземців відповідно до державних інтересів України» (реєстр. № 1161), поданого народними депутатами України М.Найємом, Р.Князевичем, І.Кононенком, рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 3 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України повернути законопроект суб’єктам права законодавчої ініціативи на доопрацювання.
2. Направити цей висновок до Комітету з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення.
ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 11 народних депутатів України, «Утримались» – 3 народних депутати України.
Рішення прийнято.
8.
СЛУХАЛИ: інформацію Директора проекту Академії Фольке Бернадотта (Швеція) Ш.Квінна про проект “Місцеве самоврядування та верховенство права в Україні”.
Директор проекту п. Шейн Квінн представив проект та наголосив, що метою проекту є зміцнення та інтеграція принципів верховенства права у сфері надання публічних послуг органами місцевого самоврядування і він передбачає, зокрема, підвищення обізнаності громадян про їхні права при зверненні на одержання послуг, покращення спроможності органів влади на місцях та утворених ними установ оцінювати свої дії з точки зору відповідності принципу верховенства права, зменшення прогалин та недоліків, усунення слабких місць в управлінні, інституційній організації, кадровому забезпеченні тощо.
Ш.Квінн поінформував, що проект готовий надавати Комітету всіляку підтримку в частині експертної оцінки законопроектів, моніторингу впровадження прийнятих законодавчих актів, залучення експертів проекту до проведення комітетських слухань та круглих столів, участі в робочих групах комітету з питань розробки законодавства з питань місцевого самоврядування та територіального устрою.
С.Власенко заявив, що Комітет готовий до співпраці з проектом, обміну досвідом та роботи з удосконалення вітчизняного законодавства на засадах Європейської хартії місцевого самоврядування та кращих європейських практик.
Інформацію взято до відома.
Після завершення презентації проекту народні депутати України – члени Комітету В.Курило, С.Кудлаєнко та А.Шкрум оголосили про своє бажання бути делегованими від Комітету до Наглядового Комітету проекту.
С.Власенко наголосив, що Комітет в робочому порядку визначить представника Комітету для участі в Наглядовому Комітеті проекту “Місцеве самоврядування та верховенство права в Україні”, про що поінформує додатково.
Пропозицію підтримано.
9.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань адміністративних послуг, державних символів та нагород О.Дехтярчука про проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про державні нагороди України» (щодо надання права присвоєння звання Герой України особам, які не є громадянами України) (реєстр. № 1421), доопрацьований та поданий народними депутатами України А.Романовою, А.Білецьким, О.Петренком.
О.Дехтярчук вказав, що законопроектом пропонується внести зміни до частини другої статті 6 Закону України «Про державні нагороди України», згідно з якими звання Герой України може присвоюватися іноземцям та особам без громадянства за здійснення ними геройського вчинку, пов’язаного із захистом прав і свобод громадян, незалежності та територіальної цілісності України або визначного трудового досягнення.
Необхідність прийняття цього закону обґрунтовується авторами тим, що відповідно до чинної норми частини другої статті 6 Закону України «Про державні нагороди» звання Герой України може присвоюватися лише громадянам України, що унеможливлює його присвоєння «особам, що не є громадянами України, але своїми діями та мужністю довели самовіддане служіння українському народу».
Доповідач наголосив, що Головне науково-експертне управління, розглянувши доопрацьований варіант законопроекту, зазначає що концептуальні зауваження та пропозиції, які були висловлені до його попередньої редакції враховані, а тому підтримує його прийняття за основу. Одночасно Головне управління зауважує, що відповідно до вимог законодавчої техніки, недоцільно викладати статтю закону у новій редакції, якщо зміни вносяться тільки до однієї з її частин.
Голова підкомітету також зауважив, що не є прийнятною пропозиція авторів рекомендувати Президенту України привести свої нормативно-правові акти у відповідність з цим законом, оскільки відповідно до статті 106 Конституції України Президент України на основі та на виконання Конституції і законів України видає укази і розпорядження, які є обов’язковими до виконання на території України, а тому додаткового закріплення не потребує.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, А.Романова.
О.Дехтярчук поінформував, що підкомітет з питань адміністративних послуг, державних символів та нагород рекомендує Комітету за наслідками розгляду в першому читанні прийняти законопроект за основу.
О.Гончаренко запропонував підтримати даний законопроект, але внести до його тексту зауваження, що звання Герой України присвоюється іноземцям та особам без громадянства лише за здійснення геройського вчинку, пов’язаного із захистом прав і свобод громадян, незалежності та територіальної цілісності України.
С.Власенко наголосив, що авторами законопроекту внесено до його тексту не лише пропозицію, що звання Герой України присвоюється громадянам України, іноземцям та особам без громадянства за здійснення геройського вчинку, а й уточнено формулювання, якого саме вчинку: пов’язаного із захистом прав і свобод громадян, незалежності та територіальної цілісності України або визначного трудового досягнення.
Голова Комітету також запропонував рекомендувати Верховній Раді України проект з реєстр. № 1421 за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу.
Враховуючи суспільний резонанс щодо розгляду цього законопроекту, С.Власенко запропонував рекомендувати Верховній Раді України скоротити наполовину строк подання пропозицій і поправок при доопрацюванні законопроекту до другого читання.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про державні нагороди України» (щодо надання права присвоєння звання Герой України особам, які не є громадянами України) (реєстр. № 1421), доопрацьований та поданий народними депутатами України А.Романовою, А.Білецьким, О.Петренком, за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу, скоротивши наполовину строк подання пропозицій і поправок при доопрацюванні законопроекту до другого читання.
2. Доручити виступити від Комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України, голові підкомітету з питань адміністративних послуг, державних символів та нагород О.Дехтярчуку.
ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.
Рішення прийнято.
10.
СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету С.Власенка про підготовку Робочою групою Комітету єдиного проекту Закону України про внесення змін до Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ» щодо створення законодавчих передумов для відновлення районних у місті Києві рад.
Голова Комітету вказав, що чергове засідання Робочої групи відбулося 10 лютого. Основні питання, які були обговорені членами Робочої групи та погоджені присутніми авторами альтернативних законопроектів зводяться до такого: відновлення на законодавчому рівні районних у місті Києві рад, одночасне проведення перших виборів депутатів районних в м. Києві рад з черговими місцевими виборами 25 жовтня 2015 року. Крім того учасниками зібрання було запропоновано внести зміни до Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» щодо кількісного складу депутатів районних у місті Києві рад – від 20 до 28 осіб в залежності від чисельності жителів району.
С.Власенко наголосив, що після врахування низки пропозицій, висловлених на засіданні Робочої групи, було запропоновано внести узгоджений усіма авторами законопроект на розгляд Верховної Ради України.
Інформацію взято до відома.
11.
СЛУХАЛИ: інформацію керівника Програми Агентства США з міжнародного розвитку “RADA: підзвітність, відповідальність, демократичність” Е.Рахімкулова щодо пропозиції забезпечення онлайн трансляції засідання Комітету.
Інформацію взято до відома.
ПИТАННЯ ПОРЯДКУ ДЕННОГО,
ЯКІ РОЗГЛЯНУЛИ НА ЗАСІДАННІ КОМІТЕТУ
11 лютого 2015 року
1. Про перейменування села Подільки Липоводолинського району Сумської області.
2. Про перейменування села Кимличка Липоводолинського району Сумської області.
3. Про перейменування села Мельникове Липоводолинського району Сумської області.
4. Про перейменування села Галаєвець Липоводолинського району Сумської області.
5. Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про державні нагороди, якими відзначені трудові колективи, навчальні заклади, об'єднання громадян, військові частини і з'єднання” (щодо правонаступництва трудових колективів, відзначених державними нагородами іноземних держав) (реєстр. № 1774, н.д. О.Дехтярчук, В.Яніцький, Л.Козаченко, В.Кривенко, В.Сидорчук, С.Євтушок).
6. Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про статус гірських населених пунктів в Україні” (щодо збільшення державних гарантій в соціально-економічному розвитку) (реєстр. № 1345, н.д. Д.Шлемко, В.Івченко, І.Крулько).
7. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо залучення до роботи у державних органах іноземців відповідно до державних інтересів України (реєстр. № 1161, н.д. М.Найєм, Р.Князевич, І.Кононенко).
8. Про перспективні напрямки співпраці Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування з проектом Академії Фольке Бернадотта "Місцеве самоврядування та верховенство права в Україні" та про делегування представника Комітету для участі в Наглядовому Комітеті проекту.
9. Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про державні нагороди України" (щодо надання права присвоєння звання Герой України особам, які не є громадянами України) (реєстр. № 1421, доопрацьований, н.д. А.Романова, А.Білецький, О.Петренко).
10. Про інформацію Голови Комітету С.Власенка про підготовку Робочою групою Комітету єдиного проекту Закону України про внесення змін до Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ» щодо створення законодавчих передумов для відновлення районних у місті Києві рад.
11. Про пропозицію Програми Агентства США з міжнародного розвитку “RADA: підзвітність, відповідальність, демократичність” (USAID) щодо забезпечення онлайн трансляції засідання Комітету.