Стенограма засідання Комітету від 17.03.2015

17 березня 2015, 09:41

СТЕНОГРАМА

Засідання Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування

від 17 березня 2015 року

 

Веде засідання Перший заступник голови Комітету ЛЕДОВСЬКИХ О.В.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Доброго ранку! Вибачте, без кави сьогодні. Але дуже швидко, бо нагальні питання запропоновані для розгляду Верховної Ради на сьогодні, тому я пропоную нашу роботу розпочати. Кворум, 9 чоловік членів комітету присутні сьогодні. Ми намагалися вчора зібрати наш комітет, але кворуму не було. Вибачаємося перед тими, хто був учора, але зібратися не могли. Деякі наші колеги сьогодні відсутні, вони у відрядженні. Тому, відповідно до статті 35 Закону України "Про комітети Верховної Ради", якщо ви мені дозволите, то сьогодні замість Власенка, який у відрядженні, я проведу комітет. Немає у вас заперечень? Немає.

Сьогодні до порядку денного, я пізніше скажу, вносяться два нагальних питання за ініціативою Президента України Петра Олексійовича Порошенка. Тому сьогодні у нас запрошені дуже серйозні святі люди: Степан Іванович Кубів Представник Президента України у Верховній Раді України, Литвиненко Олександр Валерійович заступник Секретаря Ради національної безпеки і оборони, Негода В'ячеслав Андронович заступник міністра Кабінету Міністрів України. Де? Не бачу вже, слепая без очков. Канівець В'ячеслав Михайлович, головний консультант Головного департаменту регіональної політики Адміністрації Президента України. Дякую. Пархоменко Володимир Григорович заступник директора Центру аналізу та розробки законодавства Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування "Асоціація міст України". Немає, да? Дякую.

Склад нашого комітету 16 чоловік. Сьогодні на комітеті присутні 9 чоловік, кворум є. Я дозволю собі запропонувати розпочати роботу нашого комітету. За результатами розгляду питання рішення приймається більшістю голосів. У нас сьогодні позитивне рішення може прийняте бути при голосуванні 6 членів комітету.

До порядку денного вносяться питання. Про проект Постанови про визначення окремих районів  міст, селищ і сіл Донецької та Луганської областей, в яких запроваджується особливий порядок місцевого самоврядування (реєстраційний номер 2374), суб'єкт подання Президент  України Петро Олексійович Порошенко.

І друге питання про проект Закону про внесення змін до статті 10 Закону  України "Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей" (реєстраційний номер 2378), суб'єкт подання Президент  України Петро Олексійович Порошенко.

В мене є пропозиція прийняти порядок денний засідання комітету за основу. Чи немає заперечень? Немає. Прошу голосувати.  Одноголосно. Дуже дякую.

Якщо немає ніяких доповнень, ми за планом проводимо основний комітет  19 числа у четвер, тому пропонується сьогодні розглянути, якщо немає заперечень у членів комітету, тільки ці два нагальних питання.  Якщо буде сьогодні  позитивне рішення і нашого комітету, і   тих комітетів, які паралельно розглядали це питання сьогодні вранці, ці питання виносяться  першим і  четвертим у порядку денному сьогоднішнього пленарного засідання. Тому я пропоную затвердити цей порядок денний в цілому. Немає заперечень? За? Дякую. Проти? Немає. Дуже дякую.

Тоді переходимо до обговорення питання порядку денного. Колеги, ми не будемо  встановлювати ні регламент,  нічого.  Я думаю, що сьогодні  у всіх фракцій, що сьогодні о 9-й годині проведення засідань фракцій, тому будемо намагатися таким чином розглянути  питання, щоб не витрачати багато часу. Тоді   переходимо  до обговорення питання. Комітет отримав доручення Голови Верховної Ради  України Володимира Гройсмана щодо розгляду законопроектів, які визначені Президентом як невідкладні.

Переходимо до розгляду першого питання про проект Постанови про визначення окремих районів міст, селищ і сіл Донецької та Луганської  областей в   яких запроваджується  особливий порядок місцевого самоврядування (реєстраційний номер 2374) поданий  Президентом  України Петром Порошенком та визначений ним як невідкладний.

Є пропозиція слово передати для представлення цього проекту постанови Представнику Президента  України  у Верховній Раді  України Кубіву Степану Івановичу, якщо    немає заперечень. Дякую!

 

КУБІВ С.І. Шановна Олена Володимирівна, шановні колеги. Перш за все дякую, що ми тут всі разом зібралися. В деякій мірі багато питань, які вчора мені давали, це питання процедури успішності інших аспектів. Ви були свідками вчора, що перебування Президента у Німеччині підтверджує дії, пер за все. Друге. Що Мінські угоди незалежно, як проходить спекуляція щодо мирного врегулювання є абсолютно актуальними і вони визначені світовим товариством, не тільки Європи, а й у цілому світу. І разом з тим до вашої уваги пропонується саме проект постанови Верховної Ради України про визначення окремих районів, міст, селищ і сіл Донецької, Луганської областей, де запроваджується особливий порядок місцевого самоврядування. Це номер 2374. Він внесений Президентом як невідкладний, Законом "Про особливий порядок", про що говорив, запроваджується перш за все визначення і районів, сіл, міст і  селищ, особливий порядок, який повинен бути визначений рішення Верховної Ради  України. Разом з тим Президент України підтверджує, що даний проект постанови є спрямований на чітке розмежування таких територій і надає їм відповідне визначення. Абсолютно теж спекуляція про особливий регіон абсолютно не йдеться, йдеться про тимчасове прийняття закону на певний період і для того, щоб, можливо, на сьогоднішній день чітко показати ті міста і ті села, території, які згідно Мінських угод визначення як такими, де можна ввести повністю самоврядування громад, повністю можна запровадити виконання Законів України Верховної Ради, які повинні працювати. Разом з тим, між державними кордонами України і Російської Федерації з урізом води Азовського моря, лінії, яка визначена до цієї постанови, перелік додатку буде розданий в сесійну залу, відповідає Мінському меморандуму. Мінський меморандум від 19 вересня 2014 року визначений Генеральним штабом Збройних сил України лінією, яка  прив'язана є до місцевості і до великої роботи, яка була проведена в даному напрямку роботи. Визначення окремих районів Донецької, Луганської областей дасть змогу забезпечити реалізацію перш за все правового підґрунтя і проведенні місцевих виборі, які будуть сприяти відновленню життєдіяльності громад і захисту кожної людини, яка схоче повернутись в ту чи іншу місцевість для проведення далі якогось свого особистого життя і в цілому участі громад. Визначення є те, що ті території, які відповідають мирному плану Президента, також відповідають, від 5 вересня 2014 року мирному протоколу, який був підписаний, як комплекс заходів від… Підтверджений 12 лютого 2015 року.

Шо до витрат додаткових коштів і так далі, на сьогоднішній день не передбачається. І є пропозиція підтримати дану постанову за номером 2374 за основу і в цілому. Дякую вам за увагу.

Разом з тим, щоб ми провели таку може ширшу і обґрунтовану дискусію, є запрошений заступник голови Ради Національної безпеки і оборони України пан Литвиненко, який є присутній, ми готові або ви щось скажете ще, Олександр Валерійович, якщо є питання або запитання і відповіді. Дякую.

 

______________. Єдине зауваження, що я заступник секретаря голови.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую, колеги. 

Я надаю слово Федоруку Миколі Трохимовичу від підкомітету з цього питання.

 

ФЕДОРУК М.Т.  За визначенням об'єкта права законодавчої ініціативи зазначений проект внесено з метою визначення меж окремих районів Донецької і Луганської області, в яких має бути особливий порядок місцевого самоврядування.

Пропонується підтримати даний законопроект, щоб коротко бути і внести його, прийняти  в першому і в цілому, в першому читанні і в цілому.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, дякую.

Переходимо до обговорення. В кого є питання … (Не чути)

 

______________. Дякую. Шановні колеги! Шановні присутні!

Не додається до цього карта?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. (Не чути)

…..на пленарному засіданні, бо в нас зараз… по крайній мірі так сказано було……

 

_______________.  Я наскільки мені відомо, я вчора дане питання ставив. Тому що вчора, коли ми говорили про даний законопроект, обговорювали його, то сказали, що ранком буквально визначено буде карта і до засідання в 9-15 буде роздано кожному народному депутату.

 

_______________. Ну мені… Я вискажу свою думку, всім зрозуміло чому ми приймаємо це рішення і не має тут жодних питань, його на мою думку треба підтримати, я закликаю до цього всіх своїх колег.

А ще таке питання. А Дебальцево входить чи не входить? Бо я карти не бачу, я не розумію без цього.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні в цьому… Да.

 

_______________. Цей… Я з вашого дозволу. Ця лінія відповідає в цілому домовленостям від 19 вересня, відповідно Дебальцево знаходиться на нашому боці. Там є три зміни, відповідно 19-го вересня, але на нашу користь, - це населені пункти Опитне, населений пункт Веселе і населений пункт Мар'їнка, який 19-го вересня були визначені на… як населені пункти в яких буде запроваджуватися особливий порядок місцевого самоврядування, але відповідно до цієї постанови в них не буде запроваджуватися…

 

_______________.  А чому?

 

_______________. Тому що ці пункти на даний момент контролюються нашими військами.

 

_______________. А територія Донецького аеропорту?

 

_______________. А територія Донецького аеропорту не… відповідно до 19-го вересня не належить до тих територій, які контролюються нашими військами. Там запроваджують… 

І по-друге, особливий порядок запроваджується не на територіях, а в містах, селищах і селах, а в Донецькому аеропорті нема населеного пункту.

 

_______________. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Чи є ще питання? Будь ласка, Юрій Бублик.

 

БУБЛИК Ю.В. Українська сторона намагається справно виконувати Мінські угоди, перші Мінські угоди, другі, але на жаль, ці Мінські угоди не виконуються країною агресором. Кожного дня, на жаль, ми втрачає саме дороге – це життя наших бійців, тому цю лінію, яка вирисувалась тут в системі координат, краще було б назвати фронтом, а ту територію України, яка по ту сторону фронту тимчасово окупованою, а не вводити там ніякі режими особливого порядку місцевого самоврядування. Тому що такими кроками на моє переконання ми легалізуємо московську окупацію, легалізуємо банд-формування.

Тому Всеукраїнське Об'єднання "Свобода" категорично не поділяє цю позицію Президента і на жаль, ми не в змозі віддати за це свої голоси.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую за вашу точку зору.

Ще, колеги, хто хоче висловитись? Не має. Да? Будь ласка, Олег Березюк.

 

БЕРЕЗЮК О.Р. Ви знаєте, це справді дуже складне рішення. І так сказати легко "підтримую" і легко "не підтримую" дуже не легко. І так, і так.

Єдине що нас стримує, це я вважаю і ми вважаємо, що парламент, як інституційна державна влада, представницька, ну це величезна кількість людей, не має права саме себе дурити.

От вся суть мого бачення цього.

Ми говоримо "здесь читать, здесь не читать, здесь рыбу заворачивать", ми так говоримо і себе в цьому переконуємо, а насправді так не є.

Ми всі знаємо, що ніякі там не буде нічого. Ми знаємо, що там є частина міст, які входять з 19-го, які не є давно наші. Тобто чи кожен депутат собі дозволить за таке голосувати? Це його особиста справа. Кожна фракція, яка прийме рішення дозволить це собі робити? Це особиста справа власної гідності.

Такі штучки можуть робити переговорні групи. На переговорах можна, знаєте так туда, сюда, для того, щоб виграти.

Ми, парламент, втягнуті в достатньо спекулятивну гру. Чи ця гра буде на користь України, також ніхто не знає. Чи ця гра зіграє проти цієї України? Нам пробують пояснити і навіть згоден з тими аргументами, що це є форма виконання Мінських угод, слово форма є ключовим. А наші вороги цього не розуміють? Тільки ми це розуміємо? А наші партнери з Західної Європи цього не розуміють? Тільки ми такі мудрі? Питання, це є питання насправді дуже складне. І тому принаймні давайте не будемо казати ми супер проти, ми супер - "за".

Юрій Луценко має форму для цього, я завжди люблю його сарказм і почуття гумору, "там за огидою можемо проголосувати".

Але, я не знаю вчора фракція в вечері дуже довго працювала над тим і протягом 4-х днів і з Адміністрацією Президента, бо справді чуються ті речі, і ми нажаль не отримали.  Я розкажу, як на фракції розклалися  голоси, 8 – "за", 8 – проти і 8 – утрималось. Ну, це якась магія. Ви ж знаєте нашу фракцію, фракція не приймає рішень інакше і тому, ми сьогодні вранці ще думали про це поговорити. Тому це дуже серйозна тема.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую. Це характеризує складність цього питання, але вода камінь точить.

Да, дякую, ……………….

 

______________. Я абсолютно з Олегом Романовичем погоджуюсь. І перш за все тут є три підходи. Підхід перший, коли оцінюєш ситуацію, як людина. Друге, коли отримуєш ситуація, як державний чиновник. А третє, коли оцінюєш ситуацію, як депутат Верховної Ради, де громада тобі довірила і де теж неоднозначна думка оцінки ситуації.

Але ви знаєте, навіть дозволю собі, мало коли використовую, це не є прийом, це щиро я вам скажу. Будучи на майдані все було класно до першої смерті, а коли вже получилася друга, третя, а потім десятки, коли в один день - 86, то тоді задумуєшся і навіть з окремими людьми демократичних засад, інших, ми пішли туди, де ніколи деполітично не пішли бо воно…  Я маю на увазі Адміністрацію Президента. Треба було зупинити кровопролиття, яке ми хотіли робити, це теж був маневр, підписання, згадайте, угоди.

Так само і тут. Коли ми на сьогоднішній день самі, давайте будемо теж відверті, справитись не можемо з агресією. Друге, ми не маємо ні статків, ми не маємо ні зброї, яка може протистояти навіть Т-62 і Т-72, чи новітній зброї і так далі. Але коли ми задекларували і Мінські угоди підтримують і Американський континент, і Європейський, і ми отримуємо допомогу, консультації, і ми не одні. З багатьох причин. І Прибалтика має свої причини, і Європа має, ми ж дорослі люди. Тобто я би попросив дійсно підтримати, розуміючи ту проблему, і разом з тим продовжити ту роботу, яку ми повинні робити як депутати, не тільки роз'яснення, а в деякій мірі і допомагати і Президенту, і Голові Верховної Ради, і Прем'єр-міністру проведення тої роботи, яку ми повинні робити. Це дійсно не легке рішення.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Да.

 

_______________. Шановні колеги, я дуже коротко. Я одне вам скажу, що ми маємо, я на мене, підтримати ці рішення, бо по одній, ще одній причині.

Ось я був в Європарламенті минулого тижня, я просто хочу показати це, і там проходив такий захід, прямо в Європарламенті, в будівлі, "Форум миру та єднання" називається.  Я побачив його емблему, вона була там по всіх, по всіх екранах, там екрани по всій будівлі. Значить емблема виглядає таким чином, ось я знайшов, но я не знаю хто побачить, я ось пану Бублику ,можу передати далі. Значить виглядає таким чином: Україна розділена на дві половини, одна накрита європейським прапором, інша російським. Я просто був, ну, просто в шоці таке побачити, що як взагалі таке може бути. Передайте там, просто показати людям. Я пішов туди, три євродепутати, три євродепутати – француз, Латвія і Чехія.

Тобто серйозніша робота проводиться проти України там. Якщо ми ще якось на крихітку дамо їм привід сказати, що ми не виконуємо ці домовленості, що ми роз'єднані в якійсь частині, то нас просто на шматки порвуть. Ще раз, це Європарламент. Це не десь там. Тому я би дуже просив всіх підтримати.

 

_______________. А можна вас запитати? Я з вами згоден.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка.

 

_______________. Але можна у вас запитати. Чому вони  на шматки не рвуть тих людей і ці держави, які на шматки рвуть інших людей? Оце мене дуже цікавить. Чому ми в цьому не працюємо?  Ми далі, ми займаємо позицію слабого.

 

_______________. Це правда, я ж з вами погоджуюсь на 100 відсотків.

 

_______________. Ми слабі, ми не можемо захистити себе. Але ми, вибачте, не маємо достатньо інтелекту. Ну, значить треба визнати свою олігофренічність. Тобто ми зараз навіть тут говоримо, що в Європарламенті на шматки не рвуть примітивних російських бандитів, а нас рвуть - нормальних, чесних людей, які є жертвами. Ну, вибачте, ознака олігофренії. Сорі, слабоумства.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні.

 

_______________. І ми ще приймем маленьку річь, бо нас тоді точно не порвуть, нас порвуть в сто раз більше, якщо говорити чесно. Я не говорю про… Я за те. Я підтримую позицію Президента відтягувати війну. Тому що це є зменшення дурних втрат і немає чим воювати просто. Коли мені кричать, ох взяти, вдарити. Чим вдарити? Оце рішення я просто не знаю, слово "не знаю", розумієте, а як не знаю, то не можу визначитись.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, якщо ми дозволили собі ще в 2004 році, не змогли закрити рота тим політичним силам, які демонстрували поділ України на три частини на бордах під час виборчої компанії 2004 року. То сьогодні нажаль, коли дозволяють це високі інтелектуальні сили в Європейському парламенті там чи в будь-якій країні зробити такі речі, то я думаю це не наш дебілізм, а наша - спроможність … Зможу погоджуватись, але це не питання сьогоднішнього спору.

Але ще раз хочу підкреслити, будь які дії, будь які кроки, сьогодні ми мусимо зробити для того, щоб ще раз на маленький крок продвинутись до ситуації, яка б сьогодні дозволила країні вижити.

Тому якщо немає більше питань з цього приводу і ніхто не хоче висловитись, тоді прошу перейти до голосування щодо цього проекту постанови. Є пропозиція рекомендувати парламенту, за наслідками розгляду в першому читанні, прийняти проект постанови за реєстраційним номер 2374 за основу та в цілому. Прошу голосувати. Дякую колеги. Хто проти? Хто утримався? Один. Дуже дякую. Рішення прийнято.

Переходимо до розгляду другого питання порядку денного.

Вибачте, колеги, у мене хвороба Сергія Володимировича. Якщо не заперечуєте, то визначаємо доповідачем на сесію від комітету Федорука Миколу Трохимовича. Немає заперечень? Немає. Хто за цю пропозицію  прошу голосувати. Хто проти? Утримався? Одноголосно. Дякую, колеги.

Переходимо до розгляду другого питання порядку денного про проект Закону про внесення зміни до статті 10 Закону України "Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської області (реєстраційний номер 2378), поданий Президентом України Петром Порошенком та визначений ним як невідкладний.

Є пропозиція надати слово Представнику Президента України у Верховній Раді Кубіву Степану Івановичу

 

КУБІВ С.І. Перше, хочу подякувати за підтримку першого законопроекту 2374. Я розумію так само, перш за все, як людина, а потім відповідальність як і депутат Верховної Ради, що це дійсно непросте рішення і воно дає дуже багато роздумів і внутрішнього дискусійного, як кажуть, не зовсім приємного комфорту, так, для визначення того, що ми повинні зробити слідуючим кроком.

Законопроект 2378 є внесений Президентом як невідкладний – про особливий порядок місцевого  самоврядування в окремих районах Донецької, Луганської областей. Він, перш за все, спрямований на забезпечення демократичного проведення виборів і відновлення практичної нормальної життєдіяльності. Я розумію, що говорячи ту фразу, про яку говорю, це я даю відповідальність, що це непросто, це абсолютно теж потрібен час. Але ми говоримо сьогодні про законодавчу сторону і саме якраз законодавча сторона і, як кажуть, подання руки щодо виконання Мінських угод, про які ми говорили в минулому, це і є спрямований законопроект Президентом України. Про що було і обговорено не тільки в Мінську, а декілька разів на європейських самітах, в тому числі і прес-конференція вчора нашого Президента Порошенка говорила про даний аспект і про винесення певних законодавчих актів, які підтверджують дану позицію.

Разом з тим, є багато запитань, що як проводити вибори, чи неможливо проводити і так далі. Зміна якраз даного аспекту говорить про те, що ці повноваження органів місцевого самоврядування будуть прийняті тільки тоді, коли будуть створені умови. Теж звернуся, як Олег Романович, до фрази Юрія Луценка: "Коли буде висіти український прапор, коли будуть українські утверджені органи самоврядування, коли будемо мати не вплив військових з автоматами людей, як в Донецьку референдум чи в Криму, коли під дулами треба було голосувати. Я розумію, що цей особливий порядок має на сьогоднішній день в деякій мірі теоретичний, але якщо дивитися в довгій перспективі, це є практичне рішення, яке ми повинні проголосувати. Разом з тим це дозволить на сьогоднішній день запровадити, як нормативний акт, як закон при проведенні переговорів Президента і української сторони, Міністр закордонних справ і інших груп депутатів, які наші безпосередньо є в Європарламенті. Щодо залучення до реалізації даного проекту міжнародної спільноти, міжнародних спостерігачів, міжнародне право і вплинути на агресора, на Російську Федерацію і на тих, хто їх підтримує на території щодо крок за кроком прийняти те чи інше рішення.

Ви розумієте, я розумію, що на сьогоднішній день визнавати ЛНР чи ДНР як легітимну владу, це нереально. Але ми розуміємо, що сьогодні проводити вибори під дулом автомату - ми просто поміняємо А на Б, але якість влади буде тої самої. Тобто це процес, це робота, а цей закон дає правове підґрунтя.

Прошу вас, шановні колеги, підтримати даний законопроект за основу і в цілому. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Степан Іванович.

 

_______________. Шановні колеги, тут така патова ситуація. Як голова підкомітету я вимушений доповідати, мені тут уже заготовили виступ такий позитивний. Але знову ж, ну, в душі я не можу поділити цих позицій, велике прохання до пана Степана. Передайте Президенту, що українці сильна нація, ми здатні долати любого ворога, якщо почати налаштовуватись на перемогу. Якщо ми кожного дня говоримо, що ми програємо - ми слабкі, ми ніхто. Звичайно ми програємо в такому випадку, бо ми на такий позитив себе налаштовуємо чи на негатив.

Або пан Президент, чи його оточення, яке готує такі законопроекти, дуже наївні, або підігрують російському агресору. З двох – одне, третього я тут не можу визначити. Тому що, ну, всі ми усвідомлюємо, читаючи цей закон і зміни, які пропонуються до нього, що вони є нереальні, от, що це апріорі не може відбутися, а проголосувати для того, щоб просто проголосувати, більше того, щоб просто проголосувати. Більш того, хотілося б акцентувати увагу колег, ми на комітеті одностайно з вами проголосували за те, щоб скасувати цей Закон про особливий порядок проведення місцевого самоврядування, на комітеті. Після того, як Мінські угоди-1 не виконалися, ми всі проголосували. На жаль, до сесійної зали він не дійшов. Тут знову політична ситуація змінилася. Ми кожного дня намагаємося сподобатися дуже схвильованій і стурбованій Європі. Але, на жаль, наголошую, що кожного дня гинуть кращі сини України. Кожного дня скільки друзів я вже поховав, 90 відсотків – добровольці, і вони пішли туди воювати на задля того, щоб ми легалізували через такі закони Гіві і Мотороли і інші негаразди, які бігають там з автоматами. Самі усвідомлюйте, або цей закон не спрацює, або прикриваючись цим законом, вони проведуть фейкові вибори, зробляться легітимними, за наш рахунок будуть там утримуватися, і ми вимушені будемо (ми – це Україна), вимушена буде… Ще й у Верховну Раду прийдуть. Ми вимушені будемо з ними рахуватися. Я категорично цієї позиції не поділяю. І тому прошу, пане голово, щоб хтось інший доповідав, бо в мене язик не повернеться з трибуни оце говорити. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка.

 

_______________.  Шановні колеги, я розумію, що в нас є емоції. Але давайте все ж таки трошечки свої депутатські амбіції ми сьогодні, можливо, поставимо на ваги з іншого боку життя людей.

Що стосується того законопроекту, про який говорилося, що ми розглядали. Дійсно, у нас було два законопроекти 1011, 1011-1, які ми розглядали на комітеті. Це було відповідно до рішення Ради національної безпеки і оборони від 4 листопада. Але тим не менше, є політична ситуація, є життєва ситуація. Життя мінливе, і як ви говорите, йдуть військові дії. І все ж таки треба зважувати і на те, що час минає і минають якісь обставини, і виникають якісь обставини.

Ці два законопроекти, які ми сьогодні розглядаємо, це продовження розмови і продовження виконання Мінських  угод. Тому я пропоную все ж таки ще раз подумати і прийняти позитивне рішення, підтримати. Якщо ми хоч щось можемо зробити, щоб зберегти хоч одне життя. Ми не обманюємо себе, ми просто даємо можливість і даємо надію і собі і іншим на те, щоб все ж таки можна вирішити щось, хоч щось мирним шляхом. Ми маємо використати абсолютні всі важелі. І це один з важелів. Тому прошу підтримати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, колеги.

Олександр Валерійович, будь ласка, Литвиненко.

 

ЛИТВИНЕНКО О.В. По суті цього закону я б хотів зазначити тільки наступне. Його треба розглядати в комплексі з постановою, з проектом постанови  Верховної Ради 2374. Відповідно до Закону "Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької області та Луганських областей" в тому вигляді, в якій він існує, прийняття цієї постанови, тобто визначення меж районів особливих, запускає цей закон. Для того щоб створити запобіжник і пропонується змінити  10 статтю цього закону, тобто "Прикінцеві положення". Про що, власне, ідеться у цьому законі. Не, в законі, я перепрошую, в проекті закону  про зміну 10 статті Закону про особливий порядок. Тут ідеться про те, що вибори в місцеві органи місцевого самоврядування мусять пройти у відповідності міжнародно-визнаними стандартами. А саме: за участі міжнародних спостерігачів і національних виведення всіх незаконних збройних формувань, військової техніки, а також бойовиків  і найманців з території України; недопущення незаконного втручання у виборчий процес; дотримання принципів політичного плюралізму і багатопартійності, тобто допуск всіх українських політичних партій до участі у цих виборів; свободи передвиборної агітації.

 

_______________. Я вибачаюсь, ми просто вміємо читати. Ми все читали…

 

ЛИТВИНЕНКО О.В. Я перепрошую, фактично. Я вибачаюсь щиро. Фактично створює… Якщо будуть забезпечені такі умови, то це можна проводити. Якщо ні, то…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Олександр Валерійович. Є питання ще? Є питання? Немає. Виступів теж? Немає. Прошу перейти до голосування. У мене є пропозиція рекомендувати парламенту за наслідками розгляду в першому читанні рекомендувати прийняти законопроект з реєстраційним номером 2378 за основу та в цілому. Прошу голосувати.

Хто – "за"? Дякую, колеги. Хто – проти? Дякую. Хто утримався? Дякую, колеги.

Порядок денний… (Загальна дискусія)  Хвороба є хвороба. В комітеті ця хвороба.

У нас була пропозиція щодо Бублика, да. Так що, якщо… Тоді як… Давайте Гончаренко Олексій, координатор цього проекту, цього напряму, вибачте. Немає заперечень? Тоді прошу голосувати, щоб доручити Гончаренку доповісти це питання на пленарному засіданні. Колеги, дякую.

Перше і четверте питання в порядку денному у нас на сесії. Колеги, дякую за те, що ранок без кави, але комітет відбувся. Дякую, колеги.