Протокол № 57/31 від 15.04.09р.
25 грудня 2013, 17:24
ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування
Протокол засідання № 57/31
15 квітня 2009 року
15 год. 00 хв.
м. Київ,
вул. Садова, 3а
кім. 416
Голова Комітету Омельченко О.О.
Секретар Комітету Гордієнко С.В.
Присутні: члени Комітету: Ключковський Ю.Б., Сінченко В.М., Черноморов О.М., Павленко В.В., Петренко В.М., Подгорний С.П., Трайдук М.Ф., Матвієнко А.С.
Відсутні: Боднар О.Б., Льовочкін С.В.
Відповідальні працівники секретаріату Комітету: заступник Завідувача секретаріату Комітету Данилюк О.А., головні консультанти: Дмитрук Л.В., Желтова О.М., Корнієнко Т.М., Юрчук Ю.А., старший консультант Федоренко Ю.В.
Запрошені:
Гриценко А.С. – народний депутат України;
Самойленко Ю.П. – народний депутат України;
Богашева Н.В. - заступник Міністра юстиції України;
Вакараш В.М. – перший заступник Голови Київської обласної державної адміністрації;
Плугатор Р.І. - голова Білоцерківської районної державної адміністрації Київської області;
Ганущак Ю.І. - директор департаменту місцевого самоврядування та адміністративно-територіального реформування Міністерства регіонального розвитку та будівництва України;
Кравченко В.В. - перший заступник виконавчого директора Асоціації міст України;
Гапотченко В.І. - заступник керівника Управління по зв’язках з місцевими органами влади та органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України;
Ляхович В.А. - головний консультант відділу висвітлення діяльності Верховної Ради України (інформаційне управління);
Мошта І.А. - головний консультант відділу правового аналізу проектування ВРУ департаменту по зв’язках з ВРУ Головної служби забезпечення зв’язків з ВРУ та КМУ Секретаріату Президента України;
***
ПОРЯДОК ДЕННИЙ
1.Про призначення позачергових місцевих виборів.
1.1. Про призначення позачергових виборів окремих сільських, селищних, міських голів.
1.2. Про інформацію Робочої групи Комітету з вивчення ситуації, яка склалася у Крутобалківській сільській раді Новосанжарського району Полтавської області.
2. Про проект Закону України про асоціації органів місцевого самоврядування (реєстр. №2477, друге читання, із зауваженнями Головного юридичного управління Апарату Верховної Ради України).
3. Про встановлення меж міста Приморськ Приморського району Запорізької області.
4. Про проект Постанови про звільнення за недовірою у зв'язку з причетністю до земельних афер та протиправних методів керування голови Білоцерківської райдержадміністрації Плугатора Р.І. та заступника голови Бориспільської райдержадміністрації Гордієвського В.І. (реєстр.№2706, н.д. В.Бондик).
5. Про звернення Харківської міської ради до Голови Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування щодо повернення органам місцевого самоврядування повноважень у сфері містобудування.
***
Голова Комітету О.Омельченко звернув увагу присутніх на те, що Перший заступник Голови Комітету О.Бондар не може взяти участь у засіданні Комітету у зв’язку з тим, що перебуває у відрядженні. При цьому О.Боднар письмово повідомила про передачу права голосу народному депутату України С.Подгорному та звернулася до Комітету з проханням враховувати її голос при розгляді питань порядку денного засідання Комітету.
Пропозицію не підтримано.
***
СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету О.Омельченка про проект порядку денного засідання Комітету.
Голова Комітету запропонував членам Комітету ознайомитись із проектом порядку денного засідання Комітету, внести до нього свої зауваження та пропозиції.
Присутній на засіданні Голова Комітету з питань національної безпеки і оборони, народний депутат України А.Гриценко вніс пропозицію розглянути на засіданні Комітету поданий ним Проект Закону про внесення змін до Закону України “Про Кабінет Міністрів України” (щодо унормування чисельності керівного складу) (реєстр. 4127 від 27.0.2009 р.)
Ю.Ключковський звернув увагу членів Комітету на ту обставину, що відповідне питання уже було предметом розгляду на засіданні Комітету під час обговорення проекту Закону про Кабінет Міністрів України (реєстр. №1312). Тоді аналогічні пропозиції щодо врегулювання чисельності керівного складу Уряду та центральних органів виконавчої влади не знайшли підтримки в силу їх невідповідності Конституції України, а також предмету регулювання Закону України «Про Кабінет Міністрів України». Зауваження, отримані від Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, мають таку ж саму аргументацію. Тому Комітету немає жодного сенсу повертатися до розгляду даного питання.
Голова підкомітету з питань органів виконавчої влади В.Петренко вніс пропозицію перенести розгляд законопроекту реєстр. № 4127 для його детальнішого опрацювання на рівні підкомітету з можливістю розгляду питання на наступному засіданні Комітету.
Пропозицію підтримано одноголосно.
Голова Комітету запропонував членам Комітету ознайомитись із оновленим проектом порядку денного засідання Комітету та проголосувати за нього в цілому із запропонованими змінами в такій послідовності:
1. Про призначення позачергових місцевих виборів.
1.1. Про призначення позачергових виборів окремих сільських, селищних, міських голів.
1.2. Про інформацію Робочої групи Комітету з вивчення ситуації, яка склалася у Крутобалківській сільській раді Новосанжарського району Полтавської області.
2. Про встановлення меж міста Приморськ Приморського району Запорізької області.
3. Про проект Закону України про асоціації органів місцевого самоврядування (реєстр. №2477, друге читання, із зауваженнями Головного юридичного управління Апарату Верховної Ради України).
4. Про проект Постанови про звільнення за недовірою у зв'язку з причетністю до земельних афер та протиправних методів керування голови Білоцерківської райдержадміністрації Плугатора Р.І. та заступника голови Бориспільської райдержадміністрації Гордієвського В.І. (реєстр.№2706, н.д. В.Бондик).
5. Про звернення Харківської міської ради до Голови Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування щодо повернення органам місцевого самоврядування повноважень у сфері містобудування.
УХВАЛИЛИ:
1.Затвердити питання порядку денного засідання в цілому із запропонованими змінами.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” - одноголосно.
Рішення прийнято.
1.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного про призначення позачергових місцевих виборів:
1.1. Про призначення позачергових виборів окремих сільських, селищних, міських голів
1.2. Про інформацію Робочої групи Комітету з вивчення ситуації, яка склалася у Крутобалківській сільській раді Новосанжарського району Полтавської області.
1.1.
Доповідач поінформував про підготовлені документи з питання про призначення позачергових виборів окремих сільських, селищних голів та про рішення відповідного підкомітету рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові місцеві вибори на неділю 05 липня 2009 року.
С.Подгорний повідомив, що станом на 15 квітня 2009 року для розгляду на засіданні Комітету підготовлено 29 проектів постанов щодо призначення позачергових місцевих виборів у зв’язку з достроковим припиненням повноважень сільських, селищних голів.
Докладно вивчивши матеріали, надані Управлінням по зв’язках з місцевими органами влади та органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України, підкомітет дійшов висновку про відсутність підстав для призначення позачергових виборів:
- Стримбівського сільського голови Надвірнянського району Івано-Франківської області, оскільки термін покарання Стримбівського сільського голови Гладиша М.В., повноваження якого були достроково припинені з набранням законної сили обвинувального вироку щодо нього, але всупереч вимогам чинного законодавства та вироку суду залишеного на своїй посаді на підставі рішення сільської ради. На сьогодні термін покарання Гладиша М.В. сплив і тому застосовувати до нього будь-які дії без рішення суду є, на думку підкомітету, безпідставним;
- депутатів Морської сільської ради та Морського сільського голови Судацької міської ради Автономної республіки Крим, оскільки справа по достроковому припиненню повноважень, зокрема, сільського голови перебуває на розгляді в судах різних інстанцій.
З іншого боку, як зазначив доповідач, є підстави для призначення позачергових виборів Спартаківського сільського голови Ясинуватського району Донецької області, якого не було в загальному списку сільських, селищних голів, рекомендованих для призначення позачергових виборів, наданого Управлінням по зв’язках з місцевими органами влади та органами місцевого самоврядування, оскільки справа знаходиться на касаційному розгляді. Проте, відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори
Михайлівського сільського голови (Михайлівська сільська рада Нижньогірського району Автономної Республіки Крим),
Якимівського сільського голови (Якимівська сільська рада Нижньогірського району Автономної Республіки Крим),
Терпіннівського сільського голови (Терпіннівська сільська рада Мелітопольського району Запорізької області),
Павлинського сільського голови (Павлинська сільська рада Іванівського району Одеської області),
Крюковщинського сільського голови (Крюковщинська сільська рада Києво-Святошинського району Київської області),
Іваньківського сільського голови (Іваньківська сільська рада Липовецького району Вінницької області),
Чорноморівського сільського голови (Чорноморівська сільська рада Каховського району Херсонської області),
Гереженівського сільського голови (Гереженівська сільська рада Уманського району Черкаської області),
Новоселівського Першого сільського голови (Новоселівська Перша сільська рада Ясинуватського району Донецької області),
Безруківського сільського голови (Безруківська сільська рада Дергачівського району Харківської області),
Воютицького сільського голови (Воютицька сільська рада Самбірського району Львівської області),
Вороненського сільського голови (Вороненська сільська рада Жашківського району Черкаської області),
Трихатського сільського голови (Трихатська сільська рада Миколаївського району Миколаївської області),
Петропавлівського сільського голови (Петропавлівська сільська рада Братського району Миколаївської області),
Подільського сільського голови (Подільська сільська рада Кам’янець-Подільського району Хмельницької області),
Іванчуківського сільського голови (Іванчуківська сільська рада Ізюмського району Харківської області),
Криничківського сільського голови (Криничківська сільська рада Гощанського району Рівненської області),
Ушкальського сільського голови (Ушкальська сільська рада Верхньорогачицького району Херсонської області),
Кодемського сільського голови (Кодемська сільська рада Артемівського району Донецької області),
Слобідського селищного голови (Слобідська селищна рада Кодимського району Одеської області),
Меджибізького селищного голови (Меджибізька селищна рада Летичівського району Хмельницької області),
Зеленогірського селищного голови (Зеленогірська селищна рада Любашівського району Одеської області),
Рожищенського міського голови (місто Рожище Рожищенського району Волинської області),
Криницького сільського голови (Криницька сільська рада Монастириського району Тернопільської області),
Концебівського сільського голови (Концебівська сільська рада Савранського району Одеської області),
Атманайського сільського голови (Атманайська сільська рада Якимівського району Запорізької області),
Білоцерківського сільського голови (Білоцерківська сільська рада Бобровицького району Чернігівської області),
Спартаківського сільського голови (Спартаківська сільська рада Ясинуватського району Донецької області) на неділю 5 липня 2009 року, прийнявши відповідні постанови Верховної Ради України.
2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян Подгорному С.П.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” – одноголосно.
Рішення прийнято.
***
Підкомітет з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян розглянув звернення Нагірянського сільського голови Чортківського району Тернопільської області О.Барни щодо ситуації, яка склалася в Нагірянській сільській раді.
Заслухавши інформацію з зазначеного питання народного депутата України, голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.П.Подгорного, Нагірянського сільського голови О.Барни та відповідно до статті 15 Закону України “Про комітети Верховної Ради України”, підкомітет рекомендував створити Робочу групу Комітету, призначивши її головою С.Подгорного та визначивши склад.
УХВАЛИЛИ:
1. Утворити Робочу групу Комітету для вивчення ситуації в Нагірянській сільській раді Чортківського району Тернопільської області у складі:
Голова Робочої групи –
Подгорний Сергій Петрович – народний депутат України, голова підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян,
Члени Робочої групи:
Бережницький Ярослав Володимирович – головний консультант секретаріату Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування,
Гапотченко Володимир Ілліч – заступник керівника Управління по зв’язках з місцевими органами влади та органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України.
2. Робочій групі вивчити з виїздом на місце ситуацію в Нагірянській сільській раді Чортківського району Тернопільської області, підготувати пропозиції з цього питання та подати їх на розгляд Комітету.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” – одноголосно.
Рішення прийнято.
***
Підкомітет з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян розглянув звернення народного депутата України Р.Забзалюка щодо ситуації, яка склалася в Коларівській сільській раді Жовтневого району Миколаївської області раді.
Заслухавши інформацію з зазначеного питання голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.П.Подгорного, та відповідно до статті 15 Закону України “Про комітети Верховної Ради України”, підкомітет рекомендував створити Робочу групу Комітету, призначивши її головою С.Подгорного та визначивши склад.
УХВАЛИЛИ:
1. Утворити Робочу групу Комітету для вивчення ситуації в Коларівській сільській раді Жовтневого району Миколаївської області у складі:
Голова Робочої групи –
Подгорний Сергій Петрович – народний депутат України, голова підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян,
Члени Робочої групи:
Бережницький Ярослав Володимирович – головний консультант секретаріату Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування,
Чумак Надія Анатоліївна – головний консультант Управління по зв’язках з місцевими органами влади та органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України.
2. Робочій групі вивчити з виїздом на місце ситуацію в Коларівській сільській раді Жовтневого району Миколаївської області, підготувати пропозиції з цього питання та подати їх на розгляд Комітету.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” – одноголосно.
Рішення прийнято.
***
Голова Комітету О.Омельченко за зверненням народного депутата України Самойленко Ю.П. вніс пропозицію розглянути проект Постанови про внесення змін до Постанови Верховної Ради України «Про призначення позачергових виборів депутатів Орлівської сільської ради» (Орлівська сільська рада Покровського району Дніпропетровської області)(реєстр. № 4346 від 14.04.2009 р.), внесеного на заміну раніше поданого.
В обговоренні питання взяли участь: присутні члени Комітету, Ю.Самойленко.
Члени Комітету підтримали дану пропозицію та після детального обговорення ухвалили:
1.Через відсутність підстав, передбачених частинами другою та п’ятою статті 79 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, проведення позачергових виборів Орлівського сільського голови на сьогодні є неможливим.
2.Повноваження вказаного сільського голови, відповідно до частини третьої статті 79 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, можуть бути достроково припинені за рішенням місцевого референдуму.
Народний депутат України Самойленко Ю.П. погодився з наданими рекомендаціями.
Пропозицію підтримано.
***
1.2.
СЛУХАЛИ: інформацію голови Робочої групи з вивчення ситуації, що склалася в Крутобалківській сільській раді Новосанжарського району Полтавської області, народного депутата України, секретаря Комітету С.Гордієнка.
Доповідач повідомив про основні етапи діяльності Робочої групи Комітету, яка здійснила виїзд безпосередньо до с. Крута Балка та вивчила ситуацію на місці, провівши необхідні зустрічі та розглянувши документи. Він поінформував присутніх щодо проекту рішення Комітету з цього питання, внесеного підкомітетом з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян. Беручи до уваги висновки Робочої групи Комітету (додаються), керуючись пунктом 30 частини першої статті 85 Конституції України, частинами першою та четвертою статті 78, частинами другою та п'ятою статті 79 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, частиною третьою статті 14, частинами другою та шостою статті 15 Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів”, та з метою захисту виборчих прав територіальної громади Крутобалківської сільської ради Новосанжарського району Полтавської області Комітету пропонується рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори як депутатів Крутобалківської сільської ради, так і відповідного сільського голови.
Голова підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорний погодився з висновком Робочої групи та підтримав рішення щодо призначення позачергових виборів.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, Л.Остапченко.
А.Матвієнко та В.Сінченко не підтримали пропозицію підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян в частині призначення виборів Крутобалківського сільського голови. При цьому А.Матвієнко вказав на можливість виступу з окремою думкою та надання її до секретаріату.
Голова Комітету О.Омельченко звернувся до Управління по зв’язках з місцевими органами влади та органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України з проханням надати статистику щодо наявності сільських рад, в яких впродовж останніх двох років не обрано секретаря ради.
Узагальнюючи результати обговорення питання, О.Омельченко оголосив дві альтернативні пропозиції, що надійшло в його ході: пропозиція підкомітету щодо проведення позачергових виборів Крутобалківської сільської ради і Крутобалківського сільського голови з однієї сторони та пропозиція народних депутатів України А.Матвієнка та В.Сінченка щодо проведення позачергових виборів лише Крутобалківської сільської ради з іншої та запропонував членам Комітету визначитися щодо цих пропозицій шляхом голосування.
Пропозиція №1:
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори депутатів Крутобалківської сільської ради та Крутобалківського сільського голови Новосанжарського району Полтавської області на неділю 5 липня 2009 року, прийнявши відповідну Постанову Верховної Ради України.
2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян Подгорному С.П.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” – 7 народних депутатів України, “Проти” – 1 народний депутат України (А.Матвієнко), “Утрималися” – 2 народних депутати України (О.Омельченко, В.Сінченко).
Рішення прийнято.
2.
СЛУХАЛИ: інформацію заступника голови Комітету В.Сінченка про встановлення меж міста Приморськ Приморського району Запорізької області.
Доповідач нагадав присутнім, що Запорізька обласна рада порушила перед Верховною Радою України клопотання про встановлення межі міста Приморськ Приморського району Запорізької області. Комітет обговорив дане питання та прийняв рішення підтримати клопотання про встановлення межі міста Приморськ Приморського району Запорізької області з урахуванням зауваження щодо приведення у відповідність лінії берегу. На сьогодні це зауваження враховано у повному обсязі.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої та частини другої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України “Про встановлення межі міста Приморськ Приморського району Запорізької області” прийняти за основу та в цілому.
2. Доручити виступити від Комітету з цього питання заступнику Голови Комітету, народному депутату України Сінченку В.М.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” - одноголосно.
Рішення прийнято.
3.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування М.Трайдука щодо роботи над проектом Закону України про асоціації органів місцевого самоврядування (реєстр. № 2477 від 14.05.2008 р.).
М.Трайдук повідомив, що за на виконання доручення Голови Верховної Ради України В.Литвина щодо додаткового узгодження тесту законопроекту в ході його підготовки у Комітеті до другого читання, Робоча група Комітету провела засідання, на якому разом із пропозиціями суб’єктів права законодавчої ініціативи, зауваженнями органів місцевого самоврядування та їх провідних асоціацій розглядалися також зауваження Головного юридичного управління Апарату Верховної Ради від 09.04.2009 р. щодо підготовленого до другого читання законопроекту реєстр. №2477 на предмет їх врахування у формулюваннях остаточної редакції законопроекту, яка мала подаватися Комітетом на розгляд Верховної Ради України. При цьому Робоча група Комітету визнала за необхідне врахувати більшість із вищевказаних зауважень юридичної експертизи.
М.Трайдук зазначив, що підкомітет з питань місцевого самоврядування на своєму засіданні розглянув підготовлений Робочою групою та додатково узгоджений до другого читання проект Закону України про асоціації органів місцевого самоврядування (реєстр. № 2477 від 14.05.2008 р.) і пропонує Комітету проект висновку з цього питання, в якому Верховній Раді України рекомендується прийняти даний законопроект у другому читанні та в цілому.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
УХВАЛИЛИ:
1. Верховній Раді України відповідно до пункту 3 частини першої статті 123 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про асоціації органів місцевого самоврядування (реєстр. № 2477 від 14.05.2008 р.) при розгляді у другому читанні прийняти в другому читанні та в цілому (порівняльна таблиця додається) (на заміну).
2. Доручити виступити з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України, голові підкомітету з питань місцевого самоврядування Трайдуку М.Ф.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” - одноголосно.
Рішення прийнято.
4.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань органів виконавчої влади В.Петренка про проект Постанови про звільнення за недовірою у зв'язку з причетністю до земельних афер та протиправних методів керування голови Білоцерківської райдержадміністрації Плугатора Р.І. та заступника голови Бориспільської райдержадміністрації Гордієвського В.І. (реєстр.№2706, н.д. В.Бондик).
Доповідач поінформував присутніх, що підкомітет з питань органів виконавчої влади на своєму засіданні розглянув даний проект Постанови та звертає увагу членів Комітету на такі обставини.
Відповідно до частини четвертої статті 118 Конституції України, голови місцевих державних адміністрацій призначаються на посаду і звільняються з посади Президентом України за поданням Кабінету Міністрів України. При здійсненні своїх повноважень вони підзвітні і підконтрольні органам виконавчої влади вищого рівня, про що йдеться у частині п’ятій статті 118 Конституції України. Крім цього, частиною дев’ятою цієї ж статті обласні та районі ради наділяються правом на висловлення недовіри голові відповідної місцевої державної адміністрації.
Повноваження Верховної Ради України, які виключно визначені Конституцією України і не можуть розширюватися шляхом прийняття звичайних законів (аналогічно до повноважень Президента України), не містять повноважень щодо висловлення недовіри чи внесення Президенту України подання про звільнення голів місцевих державних адміністрацій. Разом із тим можна вказати, що парламентський контроль за діяльністю тих чи інших суб’єктів владних повноважень може бути реалізовано шляхом створення тимчасових слідчих комісій, виконання контрольних функцій комітетами, підтримки запитів народних депутатів України.
В.Петренко зазначив, що підкомітет запропонував проект висновку Комітету з цього питання, в якому Верховній Раді України з наслідками розгляду у першому читанні рекомендується відхилити проект постанови реєстр. №2706, поданий народним депутатом України В.Бондиком.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Постанови про звільнення за недовірою у зв'язку з причетністю до земельних афер та протиправних методів керування голови Білоцерківської райдержадміністрації Плугатора Р.І. та заступника голови Бориспільської райдержадміністрації Гордієвського В.І. (реєстр. № 2706 від 01.07.2008 р.), поданий народним депутатом України В.Бондиком, за наслідками розгляду у першому читанні відхилити.
2. Доручити виступити від Комітету на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання голові підкомітету з питань органів виконавчої влади, народному депутату України В.Петренку.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” - одноголосно.
Рішення прийнято.
5.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування М.Трайдука про звернення Харківської міської ради до Голови Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування щодо повернення органам місцевого самоврядування повноважень у сфері містобудування.
Доповідач поінформував присутніх про розгляд на засіданні підкомітету з питань місцевого самоврядування відповідного звернення Харківської міської ради, прийнятого 25.02.2009 року. Підкомітет вніс проект рішення Комітету з цього питання, в якому запропонував взяти дане звернення до відома та вважати недоцільним скасування змін до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
УХВАЛИЛИ:
1. Звернення Харківської міської ради до Голови Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування щодо повернення органам місцевого самоврядування повноважень у сфері містобудування взяти до відома.
2. Вважати недоцільним скасування змін до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, внесеними законами України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сприяння будівництву” та “Про запобігання впливу світової фінансової кризи на розвиток будівельної галузі та житлового будівництва”.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” - одноголосно.
Рішення прийнято.
6.
СЛУХАЛИ: інформацію секретаря Комітету С.Гордієнка щодо звернень органів місцевого самоврядування до парламенту з приводу кризової ситуації, яка склалася в країні та регіонах.
Доповідач поінформував присутніх, що на адресу Верховної Ради України надходять численні звернення органів місцевого самоврядування – обласних, районних, міських рад переважно зі східних і південних регіонів України – щодо кризової ситуації, яка склалася в Україні та регіонах. Такі звернення за доручення Голови Верховної Ради України спрямовуються для розгляду до Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування.
У зверненнях, як правило, йдеться про те, що внаслідок непрофесійного чи недосконалого управління і політики влади України переживає систему соціально-економічну кризу, якої ще не знала національна історія за весь період державної незалежності. Країна охоплена політичним паралічем через жорстокий конфлікт між колишніми соратниками – Президентом України та Прем’єр-Міністром України. Також наводиться конкретна інформація з регіонів щодо тих чи інших особливостей кризи.
При цьому практично всі звернення містять вимоги відставки Уряду, а також проведення позачергових виборів Верховної Ради та Президента України. З огляду на зазначене, є необхідність у визначенні позиції Комітету щодо реагування на вказані звернення органів місцевого самоврядування.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
Голова Комітету О.Омельченко, узагальнивши пропозиції і зауваження, висловлені в ході обговорення, а також з огляду на предмет відання Комітету сформулював позицію Комітету з цього питання, яка станом на 15 квітня 2009 року полягає в такому:
вибори до Верховної Ради України мають відбутися в останню неділю останнього місяця п’ятого року повноважень Верховної Ради України (частина перша статті 77 Конституції України) з врахуванням дати набуття повноважень Верховною Радою України VI скликання;
чергові вибори Президента України призначені на неділю 25 жовтня 2009 року відповідно до Постанови Верховної Ради України від 1 квітня 2009 року № 1214;
чергові вибори до органів місцевого самоврядування мають відбутися у 2010 році у день, визначений парламентом на підставі пункту 30 статті 85 Конституції України.
Голова Комітету також запропонував довести вищевказану позицію Комітету до відома органів місцевого самоврядування.
Пропозиції підтримано.
Голова Комітету О. ОМЕЛЬЧЕНКО
Секретар Комітету ________________ С.ГОРДІЄНКО
ПИТАННЯ ПОРЯДКУ ДЕННОГО,
ЯКІ РОЗГЛЯНУЛИ НА ЗАСІДАННІ КОМІТЕТУ
15.04.2009 року
2. Про призначення позачергових місцевих виборів.
1.1. Про призначення позачергових виборів окремих сільських, селищних, міських голів.
1.2. Про інформацію Робочої групи Комітету з вивчення ситуації, яка склалася у Крутобалківській сільській раді Новосанжарського району Полтавської області.
2. Про встановлення меж міста Приморськ Приморського району Запорізької області.
3. Про проект Закону України про асоціації органів місцевого самоврядування (реєстр. №2477, друге читання, із зауваженнями Головного юридичного управління Апарату Верховної Ради України).
4. Про проект Постанови про звільнення за недовірою у зв'язку з причетністю до земельних афер та протиправних методів керування голови Білоцерківської райдержадміністрації Плугатора Р.І. та заступника голови Бориспільської райдержадміністрації Гордієвського В.І. (реєстр.№2706, н.д. В.Бондик).
5. Про звернення Харківської міської ради до Голови Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування щодо повернення органам місцевого самоврядування повноважень у сфері містобудування.
6. Про звернення органів місцевого самоврядування до парламенту з приводу кризової ситуації, яка склалася в країні та регіонах.