Протокол №31 від 16.04.14р.

03 грудня 2014, 17:35

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

 

Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування

 

Протокол засідання №31

16 квітня 2014 року

15 год. 00 хв.

м. Київ

вул. Садова, 3 а, к. 416

 

 

Голова Комітету Жванія Д.В.

Секретар Комітету Князевич Р.П.

 

Присутні: члени Комітету: Михайленко О.Д., Парасків О.Д., Буховець О.Ю., Гладій В.І., Дудка О.І., Карташов Є.Г.,  Федорук М.Т.

Відсутні:  Новак Н.В., Близнюк А.М., Бондаренко В.Д., Добкін Д.М.,   Кличко В.В., Пехов В.А.

 

Відповідальні  працівники  секретаріату  Комітету:  Завідувач  секретаріату Комітету Малюга А.В.,  головні консультанти:   Гарбуз Ю.П.,  Корнієнко Т.М.,  Шкуріна Л.Б., старші консультанти Маковський О.А.,  Степанян Г.С., Падалко О.В.

 

Запрошені:

Завальна І.І. - Перший заступник Голови Державної реєстраційної служби України;

Пітцик М.В. - Віце-президент з виконавчої роботи Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування “Асоціація міст України”;

Лосєв Д.Ф. - Заступник голови Державного фонду сприяння місцевому самоврядуванню в Україні;

Славін І.В. - Директор департаменту державного земельного кадастру  Державного агентства земельних ресурсів України;

Домашлінець В.Г. - начальник відділу охорони тваринного світу департаменту охорони природних ресурсів Міністерства екології та природних ресурсів України;

Колісніченко В.Є. - Заступник керівника Управління по зв’язках з місцевими органами влади та органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України;

Іщук Б.Г. - головний спеціаліст Департаменту забезпечення взаємодії з Верховною Радою України та регіонами Секретаріату Кабінету Міністрів України;

Харитонський  І.Д. - позаштатний консультант Комітету;

Ружицький Д.А. - заступник Новоград-Волинського міського голови;

Демяненко Н.Б. - начальник відділу земельних відносин Новоград-Волинської міської ради;

Поліщук О.В. - директор приватного підприємства “Амалком”.

 

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

 

1. Про перейменування окремих населених пунктів:

1.1  про перейменування села Вариводки Вільшаницької сільської ради Білогірського району Хмельницької області;

1.2 про перейменування села Під’язівні Самарівської сільської ради Ратнівського району Волинської області;

1.3  про перейменування села Лукнове Коропського району Чернігівської області;

1.4   про перейменування села Осикове Бердичівського району Житомирської області;

1.5  про перейменування села Прибілля Дев’ятниківської сільської ради Жидачівського району Львівської області.

2. Про зміну і встановлення меж міста Новоград-Волинський і Новоград-Волинського району Житомирської області

3. Про призначення окремих позачергових місцевих виборів:

3.1 про призначення позачергових виборів Ірпінського міського голови (Ірпінська міська рада Київської області);

3.2 про призначення позачергових виборів Малинського міського голови (місто Малин Житомирської області);

3.3 про призначення позачергових виборів Полонського міського голови  (Полонська міська рада Полонського району Хмельницької області);

3.4 про призначення позачергових виборів Кіровського міського голови (місто Кіровське Донецької області).

4. Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про державні нагороди України” (щодо запровадження почесного звання “Заслужений працівник місцевого самоврядування України”) (реєстр.№2234а, доопрацьований,  н.д. О.Парасків, С.Брайко)

5. Про проект Закону про піклувальні ради (реєстр.№2485, н.д. Б.Дейч, В.Дзоз, О.Нетецька)

6. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо охорони тваринного світу (реєстр. №4004, н.д. М.Томенко, А.Тягнибок)

7. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо делегування органам місцевого самоврядування повноважень у проведенні державної реєстрації права оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення (реєстр. №3677, н.д. С.Міщенко)

 

***

 

СЛУХАЛИ: Голова Комітету Д.Жванія ознайомив членів Комітету з проектом порядку денного засідання Комітету та запропонував висловити свої зауваження і пропозиції до нього.

Голова Комітету Д.Жванія запропонував підтримати пропозицію Завідувача секретаріату Комітету А.Малюги щодо обговорення питання про нагородження заступника завідувача секретаріату Комітету О.Данилюка Почесною грамотою Кабінету Міністрів України з нагоди Дня Конституції України та включити це питання до порядку денного засідання Комітету.

Пропозицію підтримано.

 

Д.Жванія запропонував визначитися шляхом голосування щодо прийняття порядку денного засідання Комітету в цілому з такою послідовністю питань:

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

 

1. Про перейменування окремих населених пунктів:

1.1  про перейменування села Вариводки Вільшаницької сільської ради Білогірського району Хмельницької області;

1.2 про перейменування села Під’язівні Самарівської сільської ради Ратнівського району Волинської області;

1.3  про перейменування села Лукнове Коропського району Чернігівської області;

1.4   про перейменування села Осикове Бердичівського району Житомирської області;

1.5  про перейменування села Прибілля Дев’ятниківської сільської ради Жидачівського району Львівської області.

2. Про зміну і встановлення меж міста Новоград-Волинський і Новоград-Волинського району Житомирської області

3. Про призначення окремих позачергових місцевих виборів:

3.1 про призначення позачергових виборів Ірпінського міського голови (Ірпінська міська рада Київської області);

3.2 про призначення позачергових виборів Малинського міського голови (місто Малин Житомирської області);

3.3 про призначення позачергових виборів Полонського міського голови  (Полонська міська рада Полонського району Хмельницької області);

3.4 про призначення позачергових виборів Кіровського міського голови (місто Кіровське Донецької області).

4. Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про державні нагороди України” (щодо запровадження почесного звання “Заслужений працівник місцевого самоврядування України” (реєстр.№2234а, доопрацьований,  н.д. О.Парасків, С.Брайко)

5. Про проект Закону про піклувальні ради (реєстр.№2485, н.д. Б.Дейч, В.Дзоз, О.Нетецька)

6. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо охорони тваринного світу (реєстр. №4004, н.д. М.Томенко, А.Тягнибок)

7. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо делегування органам місцевого самоврядування повноважень у проведенні державної реєстрації права оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення (реєстр. №3677, н.д. С.Міщенко)

8. Про порушення клопотання про нагородження заступника завідувача секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування Данилюка О.А. Почесною грамотою Кабінету Міністрів України з нагоди Дня Конституції України.

УХВАЛИЛИ:

Затвердити порядок денний засідання Комітету в цілому.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

 

Рішення прийнято.

 

 

1.

 

1.1

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Гладія про подання Хмельницької обласної ради щодо перейменування села Вариводки Вільшаницької сільської ради Білогірського району Хмельницької області на село Варивідки.

В.Гладій поінформував, що село Вариводки входить до складу Вільшаницької сільської ради. В селі проживає 241 особа. Перейменування села Вариводки ініційовано його жителями у зв’язку з тим, що при оформленні офіційних документів для мешканців цього населеного пункту (свідоцтв про народження, паспортів громадян України, технічних паспортів на будівлі, державних актів на землю тощо) використовувалась назва Варивідки. У зв’язку з ситуацією, що склалась, жителі цього населеного пункту позбавлені можливості складання цивільно-правових угод, оскільки зазначена в документах назва населеного пункту не відповідає офіційному обліку адміністративно-територіальних одиниць Хмельницької області.

Також голова підкомітету вказав, що Інститут української мови НАН України відзначає, що перейменування села є доцільним, оскільки за нормами української літературної мови звук о (у відкритих складах) чергується з і (в закритих складах), і цю норму відтворено в чинному «Українському правописі». Тому назву поселення Вариводки правильно передавати як Варивідки.

Питання про перейменування села Вариводки підтримане територіальною громадою на загальних зборах громадян, погоджено відповідно до законодавства, розглянуто і схвалено Вільшаницькою сільською, Білогірською районною, Хмельницькою обласною радами.

В.Гладій запропонував рішення підкомітету - підтримати подання Хмельницької обласної ради щодо перейменування села Вариводки Вільшаницької сільської ради Білогірського району Хмельницької області на село Варивідки та доручити народним депутатам України – членам Комітету розробити і внести на розгляд Верховної Ради України відповідний проект постанови.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Підтримати подання Хмельницької обласної ради щодо перейменування села Вариводки Вільшаницької сільської ради Білогірського району Хмельницької області на село Варивідки та доручити народним депутатам України – членам Комітету розробити і внести на розгляд Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про перейменування села Вариводки Білогірського району Хмельницької області».

2. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої та частини другої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про перейменування села Вариводки Білогірського району Хмельницької області» прийняти за основу та в цілому.

3. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань державного будівництва Гладію В.І.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

 

Рішення прийнято.

 

1.2

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Гладія про подання Волинської обласної ради щодо перейменування села Під'язівні Самарівської сільської ради Ратнівського району Волинської області на село Під'язівці.

В.Гладій поінформував, що село Під'язівні підпорядковане Самарівській сільській раді і знаходиться на відстані 0,8 км від центру сільської ради села Самари. В селі проживає 25 осіб, з яких 11 дітей.

Перейменування села Під'язівні ініційовано його жителями у зв’язку з тим, що при оформленні офіційних документів для мешканців цього населеного пункту (технічних паспортів на будівлі, державних актів на землю тощо) використовувалась назва Під'язівці. У зв’язку з ситуацією, що склалась, жителі цього населеного пункту позбавлені можливості складання цивільно-правових угод, оскільки зазначена в документах назва населеного пункту не відповідає офіційному обліку адміністративно-територіальних одиниць Волинської області.

Також голова підкомітету вказав, що Інститут української мови НАН України відзначає, що у доступних історичних джерелах назва населеного пункту Під'язівні не фіксується. В офіційних друкованих джерелах, починаючи з середини 40-х рр. ХХ ст., зокрема в довідниках адміністративно-територіального поділу України, населений пункт засвідчено у формі Під'язівні, тому підстав для перейменування вказаного села немає.

Питання про перейменування села Під'язівні підтримане територіальною громадою на загальних зборах громадян, погоджено відповідно до законодавства, розглянуто і схвалено Самарівською сільською, Ратнівською районною, Волинською обласною радами.

В.Гладій запропонував рішення підкомітету - не підтримувати подання Волинської обласної ради щодо перейменування села Під'язівні Самарівської сільської ради Ратнівського району Волинської області та рекомендувати Самарівській сільській раді Ратнівського району в межах компетенції вжити заходів щодо приведення у відповідність з офіційним обліком назву населеного пункту та вирішення пов’язаних із цим питань.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Не підтримувати подання Волинської обласної ради щодо перейменування села Під'язівні Самарівської сільської ради Ратнівського району Волинської області.

2. Рекомендувати Самарівській сільській раді Ратнівського району в межах компетенції вжити заходів щодо приведення у відповідність з офіційним обліком назву населеного пункту та вирішення пов’язаних із цим питань.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» - одноголосно.

Рішення прийнято.

 

1.3

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Гладія про подання Чернігівської обласної ради щодо перейменування села Лукнове Коропського району Чернігівської області на село Лукнів.

В.Гладій поінформував, що село Лукнове є центром Лукнівської сільської ради. Знаходиться на відстані 13 км від районного центру міста Короп. В селі проживає 488 осіб.

В матеріалах Чернігівської обласної ради вказується, що у документах XVI-XVII ст. даний населений пункт значиться як Лукнів (російською мовою Лукнов) (копії випису з Нотаріального Архіву 1887 року, купчої кріпості від 18 червня 1889 року, витягу з подорожнього щоденника Даніела Крмана 1708-1709 років тощо). Така ж назва згадується і у документах Центрального Військового Архіву (копії бойового наказу командира 10-ї танкової  дивізії         № 28 генерал-майора Семенченка від 1 вересня 1941 року).

При оформленні офіційних документів для жителів цього населеного пункту (свідоцтв про народження, паспортів громадян України, технічних паспортів на будівлі, державних актів на землю тощо) також використовувалась назва Лукнів. Внаслідок цього жителі населеного пункту позбавлені можливості складання цивільно-правових угод, припинена діяльність із приватизації земельних ділянок, оскільки зазначена в документах назва населеного пункту не відповідає офіційному обліку адміністративно-територіальних одиниць Чернігівської області.

Також голова підкомітету вказав, що Інститут української мови НАН України відзначає, обидві назви – Лукнове та Лукнів – є можливими з огляду на норми сучасної української літературної мови та чинного «Українського правопису». В письменних джерелах вказаний населений пункт згадується  від кінця XVIII ст. як «… село Лукновъ…» Кролевецького повіту Новгород-Сіверського намісництва (Описи Новгород-Сіверського намісництва (1779-1781). Історична форма Лукнов закономірно переходить в обидві форми: Лукнове (узгодження в роді з номенклатурним терміном село) та Лукнів (пізніша українська адаптація історичної назви). Мовознавчих застережень щодо затвердження назви села у формі Лукнів, Інститут, немає.

Питання про перейменування села Лукнове підтримане територіальною громадою на загальних зборах громадян, погоджено відповідно до законодавства, розглянуто і схвалено Лукнівською сільською, Коропською районною, Чернігівською обласною радами.

В.Гладій запропонував рішення підкомітету - підтримати подання Чернігівської обласної ради щодо перейменування села Лукнове Коропського району Чернігівської області на село Лукнів та доручити народним депутатам України – членам Комітету розробити і внести на розгляд Верховної Ради України відповідний проект постанови.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Підтримати подання Чернігівської обласної ради щодо перейменування села Лукнове Коропського району Чернігівської області на село Лукнів та доручити народним депутатам України – членам Комітету розробити і внести на розгляд Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про перейменування села Лукнове Коропського району Чернігівської області».

2. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої та частини другої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про перейменування Лукнове Коропського району Чернігівської області» прийняти за основу та в цілому.

3. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань державного будівництва Гладію В.І.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» -  одноголосно.

 

Рішення прийнято.

 

1.4

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Гладія про подання Житомирської обласної ради щодо перейменування села Осикове Бердичівського району Житомирської області на село Осиково.

В.Гладій поінформував, що село Осикове є центром Осиківської сільської ради. Знаходиться на відстані 6 км від районного центру міста Бердичів. В селі проживає 755 осіб.

Перейменування села Осикове ініційовано його жителями у зв’язку з тим, що з 1950 року при оформленні офіційних документів для мешканців цього населеного пункту (свідоцтв про народження, паспортів громадян України, технічних паспортів на будівлі, державних актів на землю тощо) використовувалась назва Осиково. У зв’язку з ситуацією, що склалась, жителі цього населеного пункту позбавлені можливості складання цивільно-правових угод, оскільки зазначена в документах назва населеного пункту не відповідає офіційному обліку адміністративно-територіальних одиниць Житомирської області.

Також голова підкомітету вказав, що Інститут української мови НАН України відзначає, що перейменування села Осикове на Осиково є безпідставним. Теперішня назва населеного пункту Осикове пов’язана з українським прикметником осиковий та узгоджена в роді з номенклатурним терміном село. Тому саме під назвою Осикове населений пункт подано в офіційних довідкових виданнях, починаючи від 1946 р. й дотепер. Натомість пропонована назва поселення Осиково за своєю структурою є русифікованою прикметниковою формою на -ово замість нормативної української форми на -ове.

Питання про перейменування села Осикове підтримане територіальною громадою на загальних зборах громадян, погоджено відповідно до законодавства, розглянуто і схвалено Осиківською сільською, Бердичівською районною, Житомирською обласною радами.

В.Гладій запропонував рішення підкомітету - підтримати подання Житомирської обласної ради щодо перейменування села Осикове Бердичівського району Житомирської області на село Осиково та доручити народним депутатам України – членам Комітету розробити і внести на розгляд Верховної Ради України відповідний проект постанови.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

 

УХВАЛИЛИ:

1. Підтримати подання Житомирської обласної ради щодо перейменування села Осикове Бердичівського району Житомирської області на село Осиково та доручити народним депутатам України – членам Комітету розробити і внести на розгляд Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про перейменування села Осикове Бердичівського району Житомирської області».

2. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої та частини другої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про перейменування села Осикове Бердичівського району Житомирської області» прийняти за основу та в цілому.

3. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань державного будівництва Гладію В.І.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» -  одноголосно.

 

Рішення прийнято.

 

1.5

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Гладія про подання Львівської обласної ради щодо перейменування села Прибілля Дев'ятниківської сільської ради Жидачівського району Львівської області на село Ятвяги.

В.Гладій поінформував, що село Прибілля входить до складу Дев'ятниківської сільської ради і знаходиться на відстані 37 км від районного центру міста Жидачів. В селі проживає 99 осіб.

Згідно алфавітного покажчика старих найменувань у довіднику «Українська РСР. Адміністративно-територіальний устрій» (К., 1947 р., с. 1040) село Прибілля раніше мало назву село Ятвяги і входило до складу Новострілищанського району Дрогобицької області. Указом Президії Верховної Ради Української РСР від 21 травня 1959 року Дрогобицьку область ліквідовано, а її території передано до складу Львівської області. Після змін в організації районування в Українській РСР в період 1962-1967 років село Прибілля обліковується у складі Дев’ятниківської сільської ради Жидачівського району Львівської області.

Також голова підкомітету вказав, що Інститут української мови НАН України вважає перейменування села Прибілля на село Ятвяги обґрунтованим, оскільки це сприятиме поверненню історичної назви населеному пункту, під якою він згадується в писемних джерелах, починаючи від XVст.

Питання про перейменування села Прибілля підтримане територіальною громадою на загальних зборах громадян, погоджено відповідно до законодавства, розглянуто і схвалено Дев'ятниківською сільською, Жидачівською районною, Львівською обласною радами.

В.Гладій запропонував рішення підкомітету - підтримати подання Львівської обласної ради щодо перейменування села Прибілля Дев'ятниківської сільської ради Жидачівського району Львівської області на село Ятвяги та доручити народним депутатам України – членам Комітету розробити і внести на розгляд Верховної Ради України відповідний проект постанови.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Підтримати подання Львівської обласної ради щодо перейменування села Прибілля Дев'ятниківської сільської ради Жидачівського району Львівської області на село Ятвяги та доручити народним депутатам України – членам Комітету розробити і внести на розгляд Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про перейменування села Прибілля Жидачівського району Львівської області».

2. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої та частини другої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про перейменування села Прибілля Жидачівського району Львівської області» прийняти за основу та в цілому.

3. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань державного будівництва Гладію В.І.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» -  одноголосно.

Рішення прийнято.

 

2.

 

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Гладія про подання Житомирської обласної ради щодо зміни і встановлення меж міста Новоград-Волинський і Новоград-Волинського району Житомирської області, в якому пропонується збільшити територію міста Новоград-Волинський на 609,54 гектара земель, за рахунок 11,37 гектара земель, що знаходяться у віданні Майстрівської сільської ради, 52,75 гектара земель – Наталівської сільської ради, 201,13 гектара земель – Новороманівської сільської ради, 248,20 гектара земель – Суслівської сільської ради та 96,09 гектара земель – Чижівської сільської ради Новоград-Волинського району, та затвердити територію міста Новоград-Волинський загальною площею 3276,54 гектара і територію Новоград-Волинського району загальною площею 209224,96 гектара.

Необхідність встановлення нової межі міста Новоград-Волинський обумовлена розвитком житлового будівництва, промислового виробництва,  раціонального розміщення об’єктів громадського призначення, організацією ландшафтно-рекреаційних зон.

Проект зміни меж міста Новоград-Волинський розроблений приватним підприємством «Амалком» з урахуванням перспективи розвитку міста, фактичного стану землекористування та генерального плану забудови міста.

Також голова підкомітету вказав, що питання про зміну меж міста Новоград-Волинський погоджено відповідно до законодавства, розглянуто і схвалено Майстрівською сільською, Наталівською сільською, Новороманівською сільською, Суслівською сільською, Чижівською сільською, Новоград-Волинською міською, Новоград-Волинською районною, Житомирською обласною радами, Новоград-Волинською  районною та Житомирською обласною державними адміністраціями.

В.Гладій наголосив, що Комітет з питань аграрної політики та земельних відносин підтримує подання Житомирської обласної ради щодо зміни і встановлення меж міста Новоград-Волинський і Новоград-Волинського району Житомирської області за умови врахування висловлених зауважень, які повністю враховані розробниками проекту землеустрою.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, Ружицький Д.А., Демяненко Н.Б., Поліщук О.В.

Голова підкомітету запропонував рішення підкомітету - підтримати подання Житомирської обласної ради щодо зміни і встановлення меж міста Новоград-Волинський і Новоград-Волинського району Житомирської області та доручити народним депутатам України – членам Комітету розробити та внести на розгляд Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України про зміну і встановлення меж міста Новоград-Волинський і Новоград-Волинського району Житомирської області.

УХВАЛИЛИ:

1. Підтримати подання Житомирської обласної ради щодо зміни і встановлення меж міста Новоград-Волинський і Новоград-Волинського району Житомирської області та доручити народним депутатам України – членам Комітету розробити та внести на розгляд Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України про зміну і встановлення меж міста Новоград-Волинський і Новоград-Волинського району Житомирської області.

2. Рекомендувати Верховній Раді України підтримати подання Житомирської обласної ради щодо зміни і встановлення меж міста Новоград-Волинський і Новоград-Волинського району Житомирської області, прийнявши за основу та в цілому відповідний проект Постанови Верховної Ради України.

3. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань державного будівництва В.Гладію.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» -  одноголосно.

Рішення прийнято.

 

3.

 

3.1

СЛУХАЛИ: інформацію секретаря Комітету Р.Князевича про подання Ірпінської міської ради Київської області про призначення позачергових виборів Ірпінського міського голови у зв’язку з достроковим припиненням повноважень міського голови Скаржинського Володимира Даниловича на підставі пункту 1 частини першої статті 79 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” (звернення з особистою заявою до міської ради про складення ним повноважень міського голови).

Р.Князевич вказав, що Управління Апарату Верховної Ради України по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування вважає, що за результатами розгляду цього питання доцільно рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори Ірпінського міського голови.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

Члени Комітету взяли до уваги, що відповідно до пункту 30 частини першої статті 85 Конституції України, частини третьої статті 14, частин першої та п’ятої статті 15 Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” позачергові вибори сільських, селищних та міських голів призначаються Верховною Радою України на неділю не пізніш як за 60 днів до дня виборів.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори Ірпінського міського голови (Ірпінська міська рада Київської області) на неділю 29 червня 2014 року, прийнявши відповідну Постанову Верховної Ради України.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання народному депутату України, Голові Комітету Д.Жванії.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» -  одноголосно.

Рішення прийнято.

 

3.2

СЛУХАЛИ: інформацію секретаря Комітету Р.Князевича про подання Малинської міської ради Житомирської області про призначення позачергових виборів Малинського міського голови у зв’язку з достроковим припиненням повноважень міського голови Стельмаха Сергія Володимировича на підставі пункту 1 частини першої статті 79 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” (звернення з особистою заявою до міської ради про складення ним повноважень міського голови).

Р.Князевич вказав, що Управління Апарату Верховної Ради України по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування вважає, що за результатами розгляду цього питання доцільно рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори Малинського міського голови.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

Члени Комітету взяли до уваги, що відповідно до пункту 30 частини першої статті 85 Конституції України, частини третьої статті 14, частин першої та п’ятої статті 15 Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” позачергові вибори сільських, селищних та міських голів призначаються Верховною Радою України на неділю не пізніш як за 60 днів до дня виборів.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори Малинського міського голови (місто Малин Житомирської області) на неділю 29 червня 2014 року, прийнявши відповідну Постанову Верховної Ради України.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання народному депутату України, Голові Комітету Д.Жванії.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» -  одноголосно.

Рішення прийнято.

 

3.3

 

СЛУХАЛИ: інформацію секретаря Комітету Р.Князевича про подання Полонської міської ради Полонського району Хмельницької області про призначення позачергових виборів Полонського міського голови у зв’язку з достроковим припиненням повноважень міського голови Розумовського Станіслава Івановича на підставі пункту 1 частини першої статті 79 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” (звернення з особистою заявою до міської ради про складення ним повноважень міського голови).

Р.Князевич вказав, що Управління Апарату Верховної Ради України по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування вважає, що за результатами розгляду цього питання доцільно рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори Полонського міського голови.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

Члени Комітету взяли до уваги, що відповідно до пункту 30 частини першої статті 85 Конституції України, частини третьої статті 14, частин першої та п’ятої статті 15 Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” позачергові вибори сільських, селищних та міських голів призначаються Верховною Радою України на неділю не пізніш як за 60 днів до дня виборів.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори Полонського міського голови (Полонська міська рада Полонського району Хмельницької області) на неділю 29 червня 2014 року, прийнявши відповідну Постанову Верховної Ради України.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання народному депутату України, Голові Комітету Д.Жванії.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» -  одноголосно.

Рішення прийнято.

 

3.4

 

СЛУХАЛИ: інформацію секретаря Комітету Р.Князевича про подання Кіровської міської ради Донецької області про призначення позачергових виборів Кіровського міського голови у зв’язку з достроковим припиненням повноважень міського голови Куліш Ольги Миколаївни на підставі частин другої та третьої статті 79 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” (за рішенням міської ради).

Р.Князевич вказав, що Управління Апарату Верховної Ради України по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування вважає, що за результатами розгляду цього питання доцільно рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори Кіровського міського голови.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

Члени Комітету взяли до уваги, що відповідно до пункту 30 частини першої статті 85 Конституції України, частини третьої статті 14, частин першої та п’ятої статті 15 Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” позачергові вибори сільських, селищних та міських голів призначаються Верховною Радою України на неділю не пізніш як за 60 днів до дня виборів.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори Кіровського міського голови (місто Кіровське Донецької області) на неділю 29 червня 2014 року, прийнявши відповідну Постанову Верховної Ради України.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання народному депутату України, Голові Комітету Д.Жванії.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» -  одноголосно.

Рішення прийнято.

 

4.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Гладія про проект Закону України про внесення змін до статті 10 Закону України «Про державні нагороди України» (щодо запровадження почесного звання «Заслужений працівник місцевого самоврядування в Україні») (реєстр. №2234а, доопрацьований), поданий народними депутатами України О.Парасків та С.Брайком. 

В.Гладій наголосив, що, за визначенням суб’єктів права законодавчої ініціативи, законопроектом пропонується шляхом внесення змін до Закону України «Про державні нагороди України» встановити почесне звання «Заслужений працівник місцевого самоврядування в Україні», яке може присвоюватися особам, які не менше десяти років виконуватимуть «повноваження щодо здійснення організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій».

Підкомітет з питань державного будівництва звернув увагу на висновок Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, яке висловлює сумніви щодо доцільності запровадження почесного звання «Заслужений працівник місцевого самоврядування в Україні», оскільки місцеве самоврядування є не окремою сферою чи галуззю, а специфічним рівнем організації влади на місцях, в процесі реалізації якої здійснюється управління в усіх сферах суспільного життя. У зв’язку з цим, Головне управління вважає, що посадовим особам місцевого самоврядування можуть бути присвоєні відповідні почесні звання у будь-яких сферах чи галузях (освіти, культури, охороні здоров’я тощо). Необхідні правові передумови для нагородження осіб, зокрема й тих, що працюють в органах місцевого самоврядування, відповідними почесними званнями, містить частина перша статті 10 Закону України «Про державні нагороди України». Як аргумент, Головне управління вказує на відповідні укази Президента України про нагородження громадян України до Дня місцевого самоврядування.

Головне управління також висловлює зауваження щодо редакції запропонованого доповнення до частини другої статті 10 Закону України «Про державні нагороди України», згідно з якою почесні звання присвоюються також особам, які «виконують повноваження щодо здійснення організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій». Так, чинна редакція частини другої статті 10 зазначеного Закону, відповідно до якої «почесні звання присвоюються особам, які працюють у відповідній галузі економічної та соціально-культурної сфери, як правило не менше десяти років, мають високі трудові досягнення», вже включає в себе посадових осіб місцевого самоврядування, які виконують посадові повноваження щодо здійснення організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій.

Крім того, на думку фахівців Головного управління, прийняття законопроекту призведе до збільшення бюджетних видатків. Проте, всупереч вимогам частини другої статті 27 Бюджетного кодексу України та частини третьої статті 91 Регламенту Верховної Ради України відповідне фінансово-економічне  обґрунтування до законопроекту не додається.

В.Гладій звернув увагу членів Комітету на висновки, які надійшли від:

- Комітету з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією, який у своєму висновку вказує, що законопроект відповідає вимогам антикорупційного законодавства:

- Комітету з питань правової політики, який зауважує, що законопроект не суперечить положенням Конституції України.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

Під час обговорення питання члени Комітету зазначали, що діяльність посадових осіб органів місцевого самоврядування не обов’язково пов’язана з роботою у тих сферах суспільного життя (освіти, культури, охороні здоров’я тощо), досягнення в яких можуть бути відзначені почесним званням. Тому встановлення почесного звання «Заслужений працівник місцевого самоврядування в Україні» направлене на відзначення особистих заслуг громадян, які працюють в органах місцевого самоврядування і діяльність яких не може бути відзначена почесним званням за досягнення  у визначених  статтею 10 Закону України «Про державні нагороди України» сферах суспільного життя.

В.Гладій запропонував для розгляду висновок - рекомендувати Верховній Раді України проект з реєстр. №2234а за наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до статті 10 Закону України «Про державні нагороди України» (щодо запровадження почесного звання «Заслужений працівник місцевого самоврядування в Україні») (реєстр. № 2234а, доопрацьований від 17.12.2013 р.), поданий народними депутатами України О.Парасків та С.Брайком, за наслідками розгляду прийняти за основу.

2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань державного будівництва В.Гладія.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» -  одноголосно.

 

Рішення прийнято.

 

5.

СЛУХАЛИ: інформацію секретаря Комітету Р.Князевича про проект Закону України про піклувальні ради (реєстр. №2485), поданий народними депутатами України Б.Дейчем, В.Дзоз та О.Нетецькою.

Р.Князевич поінформував, що законопроектом, за визначенням суб’єкта права законодавчої ініціативи, пропонується визначити організаційні та правові засади утворення і діяльності піклувальних рад з метою залучення громадськості для вирішення завдань, покладених на установи культури, освіти, науки, охорони здоров’я, фізичної культури і спорту.

Секретар Комітету також вказав, що до Комітету надійшли висновки:

- Комітету з питань правової політики, який у своєму висновку зазначає, що законопроект не суперечить положенням Конституції України, та водночас інформує, що Міністерство юстиції України не підтримує дану законодавчу пропозицію;

- Комітет з питань бюджету, який у своєму висновку зауважує, що гарантована законопроектом державна підтримка у створенні та діяльності піклувальних рад потребуватиме додаткових видатків з державного бюджету. Проте, в порушення вимог статті 27 Бюджетного кодексу України та статті 93 Регламенту Верховної Ради України, суб’єктом права законодавчої ініціативи не надано фінансово-економічне обґрунтування. Крім того, Комітет з питань бюджету інформує, що Міністерство фінансів України вважає прийняття законопроекту недоцільним, оскільки його реалізація може призвести до зменшення власних надходжень бюджетних установ;

- Комітет з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією вважає, що поданий законопроект рекомендується повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання;

- Комітет з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України у висновку щодо цього питання зазначає, що законопроект зареєстровано з дотриманням вимог Регламенту Верховної Ради України, проте відсутність фінансово-економічного обґрунтування законопроекту, якщо головний комітет не вважає за можливе розглядати його без такого обґрунтування, є однією з підстав для повернення Головою Верховної Ради України або відповідно до розподілу обов’язків Першим заступником, заступником Голови Верховної Ради України законопроекту суб’єкту права законодавчої ініціативи без його включення до порядку денного та розгляду на пленарному засіданні.

Р.Князевич наголосив, що підкомітет з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян погодився з висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України за результатами розгляду у першому читанні законопроект відхилити, оскільки порушене у ньому питання не належить до предмета правового регулювання. Підкомітет вказує, що піклувальні ради є однією із форм громадського самоврядування, питання створення і діяльності яких мають регулюватися не спеціальним законом, а положеннями про них. Водночас, відсутність необхідності у прийнятті окремого Закону України про піклувальні ради не виключає можливості внесення відповідних змін до чинних законодавчих актів, які доповнюватимуть існуючий правовий інструментарій участі громадськості в управлінні державними справами.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про піклувальні ради (реєстр. № 2485 від 07.03.2013), поданий народними депутатами України Б.Дейчем, В.Дзоз та О.Нетецькою, за наслідками розгляду в першому читанні відхилити.

2. Доручити виступити від Комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України, Секретарю Комітету Князевичу Р.П.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» -  одноголосно.

 

Рішення прийнято.

 

 

6.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування Є.Карташова про проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо охорони тваринного світу (реєстр. №4004), поданий народними депутатами України М.Томенком, А.Тягнибоком.

Є.Карташов поінформував, що зазначений законопроект, на думку автора, спрямований на посилення вимог щодо охорони середовища існування тваринного світу та боротьби з правопорушеннями у даній сфері.  Відповідні зміни пропонується внести до законів України «Про тваринний світ», «Про мисливське господарство та полювання», «Про захист тварин від жорстокого поводження», «Про природно-заповідний фонд», «Про місцеве самоврядування в Україні», Кодексу України про адміністративні правопорушення.

У Законі України «Про місцеве самоврядування в Україні» пропонується доповнити статті 26, 33, 43 та 44 положенням про «прийняття рішення про оголошення «сезону тиші» в місцях масового розмноження та вирощування потомства дикими тваринами з обмеженням господарської діяльності та добуванням об’єктів тваринного світу».

Голова підкомітету вказав, що Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку висловлює низку зауважень та пропозицій до законопроекту та вважає, що за результатами розгляду у першому читанні законопроект доцільно направити на доопрацювання. Зокрема, на думку фахівців Управління, вирішення проблем, що викладені у пропонованих змінах до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», доцільно покласти не лише на органи місцевого самоврядування (розділ ІІІ проекту), а й на центральні органи виконавчої влади, до повноважень яких віднесена реалізація державної політики у даній сфері на всій території України (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства; центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища). 

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

Є.Карташов поінформував членів Комітету про рішення підкомітету з питань місцевого самоврядування - запропонувати Комітету з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, визначеного головним з опрацювання проекту Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо охорони тваринного світу (реєстр. №4004), рекомендувати Верховній Раді України за наслідками розгляду у першому читанні повернути законопроект суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

УХВАЛИЛИ:

1. Вважати за доцільне запропонувати Комітету з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, визначеного головним з опрацювання проекту Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо охорони тваринного світу (реєстр. № 4004), рекомендувати Верховній Раді України за наслідками розгляду у першому читанні повернути законопроект суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

2. Направити цей висновок до Комітету з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» -  одноголосно.

 

Рішення прийнято.

 

7.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Гладія про проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо делегування органам місцевого самоврядування повноважень у проведенні державної реєстрації права оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення (реєстр. №3677), поданий народним депутатом України С.Міщенком.

Голова підкомітету доповів, що, за визначенням суб’єкта права законодавчої ініціативи, законопроект розроблено з метою полегшення умов для реєстрації права оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення, насамперед для громадян, які проживають у сільській місцевості та через похилий вік та нестабільний стан здоров’я, не можуть самостійно їздити у районні центри.

Також ним пропонується внести зміни до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», якими пропонується надати посадовими особам органів місцевого самоврядування право здійснювати державну реєстрацію договорів оренди земельної ділянки сільськогосподарського призначення.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

Члени Комітету під час обговорення відзначили, що порядок проведення державної реєстрації речових прав на об'єкти нерухомого майна потребує суттєвого вдосконалення, зокрема, в частині покращення умов і зниження вартості оформлення та переоформлення прав на нерухоме майно.

Разом з тим, на думку членів Комітету, органи місцевого самоврядування на сьогоднішній день не готові здійснювати таку реєстрацію, оскільки не забезпечені на належному рівні приміщеннями, сучасною оргтехнікою, іншими матеріальними ресурсами, кваліфікованими кадрами з досвідом роботи в цій галузі тощо.

В.Гладій поінформував про рішення підкомітету - вважати за доцільне, запропонувати Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин, який визначено головним з підготовки і опрацювання даного законопроекту, рекомендувати Верховній Раді України проект з реєстр. №3677 за наслідками розгляду в першому читанні повернути суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

УХВАЛИЛИ:

1. Вважати за доцільне, запропонувати Комітету Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин, який визначено головним з підготовки і опрацювання даного законопроекту, рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 3 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо делегування органам місцевого самоврядування повноважень у проведенні державної реєстрації права оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення (реєстр. №3677), поданий народним депутатом України С.Міщенком, за наслідками розгляду в першому читанні повернути суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

2. Направити цей висновок Комітету Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» -  одноголосно.

Рішення прийнято.

 

 

8.

СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету Д.Жванії та Завідувача секретаріату Комітету А.Малюги про пропозицію щодо нагородження заступника завідувача секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування Данилюка О.А. Почесною грамотою Кабінету Міністрів України з нагоди Дня Конституції України.

А.Малюга ознайомила присутніх із вимогами Положення про Почесну грамоту Кабінету Міністрів України, повноваженнями Комітету при нагородженні цією відзнакою, нагадала про основні досягнення кандидата на нагородження та запропонувала підтримати пропозиції та відповідні подання.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

УХВАЛИЛИ:

1. За високий професіоналізм та сумлінну працю, значний особистий внесок у розвиток державного будівництва та місцевого самоврядування України, його законодавче забезпечення, з нагоди Дня Конституції України звернутися до Верховної Ради України з поданням про нагородження заступника завідувача секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування Данилюка Олега Анатолійовича відзнакою Кабінету Міністрів України – Почесною грамотою Кабінету Міністрів України з нагоди Дня Конституції України.

ГОЛОСУВАЛИ: “За” - одноголосно.

Рішення прийнято.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПИТАННЯ ПОРЯДКУ ДЕННОГО,

ЯКІ РОЗГЛЯНУЛИ НА ЗАСІДАННІ КОМІТЕТУ

16 квітня 2014 року

 

1. Про перейменування окремих населених пунктів:

1.1  про перейменування села Вариводки Вільшаницької сільської ради Білогірського району Хмельницької області;

1.2 про перейменування села Під’язівні Самарівської сільської ради Ратнівського району Волинської області;

1.3  про перейменування села Лукнове Коропського району Чернігівської області;

1.4   про перейменування села Осикове Бердичівського району Житомирської області;

1.5  про перейменування села Прибілля Дев’ятниківської сільської ради Жидачівського району Львівської області.

2. Про зміну і встановлення меж міста Новоград-Волинський і Новоград-Волинського району Житомирської області

3. Про призначення окремих позачергових місцевих виборів:

3.1 про призначення позачергових виборів Ірпінського міського голови (Ірпінська міська рада Київської області);

3.2 про призначення позачергових виборів Малинського міського голови (місто Малин Житомирської області);

3.3 про призначення позачергових виборів Полонського міського голови  (Полонська міська рада Полонського району Хмельницької області);

3.4 про призначення позачергових виборів Кіровського міського голови (місто Кіровське Донецької області).

4. Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про державні нагороди України” (щодо запровадження почесного звання “Заслужений працівник місцевого самоврядування України”) (реєстр.№2234а, доопрацьований,  н.д. О.Парасків, С.Брайко)

5. Про проект Закону про піклувальні ради (реєстр.№2485, н.д. Б.Дейч, В.Дзоз, О.Нетецька)

6. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо охорони тваринного світу (реєстр. №4004, н.д. М.Томенко, А.Тягнибок)

7. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо делегування органам місцевого самоврядування повноважень у проведенні державної реєстрації права оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення (реєстр. №3677, н.д. С.Міщенко)

8. Про порушення клопотання про нагородження заступника завідувача секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування Данилюка О.А. Почесною грамотою Кабінету Міністрів України з нагоди Дня Конституції України.