4638

17 квітня 2014, 17:50

Сьогодні Парламент України з другої спроби не зміг повернутися до розгляду проекту Закону України про внесення змін до Закону України Про столицю України - місто-герой Київ (щодо надання Київському міському голові можливості реально впливати на розвиток міста)  (реєстр. №4638) та схвалити його за основу.

За дорученням Голови Верховної Ради України Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування на своєму засіданні розглянув даний законопроект, метою якого за визначенням суб‘єктів права законодавчої ініціативи, є приведення положень Закону України “Про столицю України - місто-герой Київ” до вимог Конституції України,  Рішення Конституційного Суду України від 25 грудня 2003 р. № - рп/2003 (справа про особливості здійснення виконавчої влади та місцевого самоврядування в місті Києві).

Проектом пропонувалось внести зміни до статей 10-1, 11 та 16 Закону України Про столицю України - місто-герой Київ, відповідно до яких Київську міську державну адміністрацію може очолювати особа, обрана Київським міським головою, і яка призначається головою Київської міської державної адміністрації Президентом України; у разі не утворення  районної  у  місті  Києві  ради, призначення на посади та звільнення з посад голів районних у місті Києві державних адміністрацій мало здійснюватися за поданням Голови Київської міської державної адміністрації Президентом України. Також  пропонувалось закріпити порядок призначення заступників голів районних у місті Києві державних адміністрацій.

Під час обговорення питання члени Комітету зауважили, що запропоновані зміни не викликають принципових заперечень, оскільки необхідність призначення на посаду голови Київської міської державної адміністрації особи, обраної територіальною громадою міста Києва на посаду Київського міського голови, випливає з частини другої статті 141 Конституції України, якою передбачено, що міський голова, обраний територіальною громадою, має очолювати виконавчий орган ради. При цьому за змістом частини першої статті 10-1 законопроекту, “виконавчим органом Київської міської ради є Київська міська державна адміністрація, яка паралельно виконує функції державної виконавчої влади, що є особливістю здійснення виконавчої влади в місті Києві”. Вказане положення стосовно здійснення виконавчої влади у місті Києві підтверджується правовою позицією Конституційного Суду України, яка висловлена у його Рішенні від 25 грудня 2003 р. № 21-рп/2003 (справа про особливості здійснення виконавчої влади та місцевого самоврядування в місті Києві), згідно з якимКиївську міську державну адміністрацію має очолювати лише особа, обрана Київським міським головою”.

Комітет також звернув увагу на те, що положення проекту неможливо буде реалізувати одразу після його прийняття у зв’язку з відсутністю у Києві законно обраного міського голови, тому було б доцільно передбачити, що Закон, який пропонувався у проекті, набере чинності з моменту обрання Київського міського голови у встановленому законом порядку.

Комітет пропонував за наслідками розгляду у першому читанні прийняти законопроект за основу.