Висновок Комітету про проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про гуманітарну допомогу» щодо звільнення від сплати митних платежів транспортних засобів, які надійшли у якості гуманітарної допомоги для забезпечення соціально-економічних потреб територіальних громад в Україні» (реєстр. № 2160а від 24.06.2015 р.)
05 листопада 2015, 16:54
Комітет з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування за дорученням Голови Верховної Ради України В.Гройсмана розглянув проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про гуманітарну допомогу» щодо звільнення від сплати митних платежів транспортних засобів, які надійшли у якості гуманітарної допомоги для забезпечення соціально-економічних потреб територіальних громад в Україні» (реєстр. № 2160а від 24.06.2015 р.), поданий народними депутатами України О.Порошенком, І.Мельничуком.
Законопроектом пропонується шляхом внесення змін до Закону України «Про гуманітарну допомогу» визначити отримувачами гуманітарної допомоги «комунальні підприємства сільських, селищних, міських рад, які створені виключно на основі комунальної власності», а також визначити гуманітарною допомогою транспортні засоби спеціалізованого та спеціального призначення, які передаються органам місцевого самоврядування для забезпечення соціально-економічних потреб територіальних громад.
Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у висновку від 11 вересня 2015 року № 16/3-1306/2160а в цілому підтримуючи спрямованість законопроекту, водночас висловлює низку зауважень до нього.
На думку Головного управління потребує уточнення перелік отримувачів гуманітарної допомоги. Так, з незрозумілих підстав коло отримувачів обмежується виключно комунальними підприємствами, які створені виключно на основі комунальної власності. Водночас, суб’єктами господарювання комунального сектора економіки також є суб’єкти, у статутному капіталі яких частка комунальної власності перевищує п’ятдесят відсотків чи становить величину, яка забезпечує органам місцевого самоврядування право вирішального впливу на господарську діяльність цих суб’єктів (частина третя статті 24 Господарського кодексу України).
Головне управління вказує на некоректності використання у законодавстві формулювання «комунальні підприємства відповідних сільських, селищних, міських рад», оскільки суб’єктами права комунальної власності є територіальні громади, а відповідні ради здійснюють управління такими підприємствами, установами, організаціями.
Крім того, Головне управління звертає увагу на необхідність внесення відповідних змін до Податкового та Митного кодексів України.
Комітет Верховної Ради України з питань запобігання і протидії корупції у своєму висновку від 15 липня 2015 року (Протокол №32) вказав, що законопроект відповідає вимогам антикорупційного законодавства.
Всеукраїнська асоціація органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України» у своєму листі від 6 жовтня 2015 року № 5-367 пропонує об’єднати законопроекти № 2160а та 2160а-1, оскільки вони передбачають врегулювання правовідносин аналогічним способом. В той же час, обидва законопроекти потребують техніко-юридичних правок.
Заслухавши інформацію голови підкомітету з питань регіональної політики, місцевих бюджетів та комунальної власності А. Реки, беручи до уваги висновок Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, з’ясувавши позицію народних депутатів України – членів Комітету, запрошених на засідання осіб та обговоривши питання, Комітет у х в а л и в:
1. Вважати за доцільне запропонувати Комітету у справах ветеранів, учасників бойових дій, учасників антитерористичної операції та людей з інвалідністю, який визначено головним з підготовки і опрацювання даного законопроекту, рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про гуманітарну допомогу» щодо звільнення від сплати митних платежів транспортних засобів, які надійшли у якості гуманітарної допомоги для забезпечення соціально-економічних потреб територіальних громад в Україні» (реєстр. № 2160а від 24.06.2015 р.), поданий народними депутатами України О.Порошенком, І.Мельничуком, за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу.
2. Надіслати цей висновок до Комітету у справах ветеранів, учасників бойових дій, учасників антитерористичної операції та людей з інвалідністю.