Висновок Комітету про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про державні нагороди України" (щодо процедури позбавлення державних нагород згідно з Законом України "Про санкції") (реєстр. №2266а від 03.07.2015)
02 листопада 2015, 17:50
Комітет за дорученням Голови Верховної Ради України В.Гройсмана розглянув проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про державні нагороди України» (щодо процедури позбавлення державних нагород згідно з Законом України «Про санкції») (реєстр. №2266а), поданий народними депутатами України С.Висоцьким, А.Герасимовим, І.Геращенко, М.Іоновою, Ю.Луценком, Д.Лубінцем, А.Левусом.
Проект Закону має на меті
позбавлення державних нагород України та інших відзнак осіб, причетних до
агресії Російської Федерації, шляхом
доповнення статті 16 Закону України «Про державні нагороди України»
приписами, спрямованими на узгодження положень цього Закону із Законом України «Про
санкції».
При цьому доручається Кабінету Міністрів України підготувати список осіб, до яких будуть застосовані санкції у формі позбавлення державних нагород України, інших форм відзначення, з метою винесення відповідних пропозицій на розгляд Ради національної безпеки та оборони України, рішення якої в подальшому може бути введене в дію відповідним указом Президента України.
Комітет Верховної Ради України з питань правової політики та правосуддя, проаналізувавши даний законопроект на відповідність Конституції України, дійшов висновку, що законопроект не суперечить положенням Основного Закону України.
Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку висловило низку зауважень щодо даного законопроекту, акцентуючи увагу, насамперед, на тому, що порушене авторами питання вже врегульоване в Законі України "Про санкції".
Зокрема, передбачені у пункті 24 частини першої статті 4 Закону України"Про санкції" правові передумови позбавлення відповідних осіб державних нагород, інших форм відзначення є одним із видів санкцій, що можуть застосовуватися до осіб, які сприяли чи підтримували збройну агресію Російської Федерації або своїми діями створили загрозу національній безпеці, суверенітету і територіальній цілісності України тощо. При цьому порядок застосування відповідної санкції визначений у статті 5 цього ж Закону, згідно з якою пропозиції щодо позбавлення особи державних нагород мають вноситися ВРУ, Президентом України, Кабінетом Міністрів України, Національним банком України, Службою безпеки України на розгляд Ради національної безпеки та оборони України (частина перша), яка приймає рішення щодо застосування чи скасування відповідної санкції, яке вводиться в дію указом Президента України, набирає чинності з моменту його видання і є обов'язковим до виконання (частина третя).
Таким чином, виходячи з вимог законодавчої техніки, яка виключає можливість дублювання одних і тих самих положень у різних законах, Головне управління не вбачає потреби у відтворенні у Законі України "Про державні агороди України" відповідних норм Закону України "Про санкції".
Враховуючи викладене, всебічно обговоривши дане питання, Комітет ухвалив:
1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про державні нагороди України» (щодо процедури позбавлення державних нагород згідно з Законом України «Про санкції») (реєстр. № 2266а), поданий народними депутатами України С.Висоцьким, А.Герасимовим, І.Геращенко, М.Іоновою, Ю.Луценком, Д.Лубінцем, А.Левусом, за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу.2. Доручити виступити від Комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України, голові підкомітету з питань адміністративних послуг, державних символів та нагород О.Дехтярчуку.