Протокол №25 від 18.06.08р.

12 березня 2015, 13:55

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

 

 

Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування

 

Протокол засідання № 25

18 червня 2008 року

15 год. 00 хв.

м. Київ,

вул. Садова, 3а

кім. 416

 

Голова Комітету Омельченко О.О.

Секретар Комітету Гордієнко С.В.

Присутні: члени Комітету: Боднар О.Б., Ключковський Ю.Б., Черноморов О.М., Подгорний С.П., Трайдук М.Ф., Матвієнко А.С.

Відсутні:  Каськів В.В., Петренко В.М., Льовочкін С.В.

Відповідальні працівники секретаріату Комітету: в.о заступника завідувача секретаріату головний консультант Данилюк О.А., головні консультанти: Бережницький Я.В., Желтова О.М., Корнієнко Т.М., Юрчук Ю.А., старші консультанти: Дмитрук Л.В., Шкуріна Л.Б., консультант Федоренко Ю.В.

 

Запрошені:

 

Заєць І.О. - народний депутат України;

Тригубенко С.М. - заступник Міністра охорони навколишнього природного середовища України;

Зубко Ю.П. - заступник Міністра культури і туризму України;

Кузнецов В.В. - заступник начальника відділу Управління по боротьбі з корупцією в органах державної податкової служби ДПА України;

Кулініч В.В. - заступник Голови Державного комітету із земельних ресурсів України;

Фаренюк І.В. - Начальник відділу оподаткування доходів та майна фізичних осіб Міністерства фінансів України;

Сизенко Ю.П. - заступник Міністра України у справах сім’ї, молоді та спорту;

Прохоренко О.В. - головний спеціаліст Міністерства України у справах сім’ї, молоді та спорту;

Толстенко О.П. - директор Департаменту з питань державного регулювання заробітної плати та умов праці Міністерства праці та соціальної політики України;

Мущинін В.В. - директор Департаменту державного соціального захисту населення Міністерства праці та соціальної політики України;

Шаповал В.М. - директор Департаменту розвитку сільських територій Міністерства аграрної політики України;

Головко І.І. - Перший заступник Голови Головного контрольно-ревізійного управління України;

Гапотченко В.І. - завідувач сектору Управління по звязках з місцевими органами влади та органами місцевого самоврядування;

Толкачов І.В. - начальник відділу по взаємодії з Верховною Радою України Міністерства регіонального розвитку та будівництва України;

Ляхович В.А. - головний консультант відділу висвітлення діяльності Верховної Ради України (інформаційне управління);

Лебединська О.Ю. - головний спеціаліст Управління регіональної політики Секретаріату КМУ.

 

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

І.

1. Про призначення позачергових виборів окремих сільських, селищних, міських голів.

2. Проект Закону про внесення зміни до статті 10 Закону України "Про державні нагороди України" (щодо запровадження почесного звання "Заслужений працівник туризму України") (реєстр. № 2411, внесений КМУ, Тимошенко Ю.В.)

ІI.

3. Про проекти Законів:

·  «Про особливості державного контролю за декларуванням доходів, майна та витрат осіб, уповноважених на виконання функцій публічної влади» (реєстр. №1429, н.д. Жебрівський П.І.)

·  «Про декларування вищими посадовими особами України, державними службовцями 1-3 категорії та керівниками органів місцевого самоврядування майна, доходів і витрат» (реєстр. №1429-1, н.д. Джоджик Я.І., Заєць І.О., альтернативний)

4. Про проект Закону про внесення зміни до Закону України "Про боротьбу з корупцією" (щодо обмежень для державних службовців) (реєстр. №1120, н.д. Мірошниченко Ю.Р.)

5. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань соціального захисту багатодітних сімей  (реєстр. №2448, внесений Президентом України, Ющенко В.А.)

6. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо зміцнення фінансово-бюджетної дисципліни  (реєстр. № 2329, внесений КМУ, Тимошенко Ю.В.)

7. Про проект Закону про внесення змін до Земельного та Лісового кодексів України щодо збереження лісів (реєстр.№2463, внесений КМУ, Тимошенко Ю.В.)

8. Про проект Закону про внесення доповнень та зміни до статей 116, 124 Земельного кодексу України (щодо набуття права оренди земельних ділянок за результатами аукціону) (реєстр.№2326, н.д. Сирота М.Д., Терещук С.М.)

9. Про проекти Законів:

·    «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо зміни цільового призначення сільськогосподарських земель та посилення відповідальності в сфері земельних відносин» (реєстр. №2028, н.д. Сігал Є.Я., Кириленко І.Г.)

·     «Про внесення змін до статті 20 Земельного кодексу України (щодо зміни цільового призначення земельних ділянок)» (реєстр. №2028-1, н.д. Присяжнюк М.В., Бевзенко В.Ф., альтернативний)

III. Виконання контрольних повноважень.

IV. Різне.

 

*** 

СЛУХАЛИ: Інформацію Голови Комітету О.Омельченка про запропонований порядок денний засідання Комітету та пропозиції до нього.

Голова Комітету запропонував членам Комітету ознайомитись із запропонованим порядком денним засідання, внести зауваження та  пропозиції:

1. М.Трайдук запропонував включити до порядку денного питання про розгляд звернення народних депутатів України С.Саса, В.Кальченка, В.Лозинського, Е.Зейналова, Е.Шишкіної щодо порушень чинного законодавства Кіровоградською міською радою та Кіровоградським міським головою;

2. С.Подгорний вніс пропозицію доповнити питання щодо призначення позачергових виборів окремих сільських, селищних, міських голів другим пунктом: «Про призначення позачергових виборів депутатів Світловодської міської ради та Світловодського міського голови Кіровоградської області».

УХВАЛИЛИ:

1.Врахувати пропозиції, озвучені членами Комітету;

ГОЛОСУВАЛИ: “За”- 6 народних депутатів України, Проти” - 2 народних депутати України (С.Гордієнко, О.Черноморов).

 

 

***

 

Голова Комітету запропонував членам Комітету перейти до голосування в цілому за запропонований порядок денний засідання із зауваженнями та  пропозиціями, розглянувши законопроекти в такій послідовності:

1.     Про призначення позачергових виборів окремих сільських, селищних, міських голів.

2.     Про призначення позачергових виборів депутатів Світловодської міської ради та Світловодського міського голови Кіровоградської області.

3. Про проекти Законів:

·  «Про особливості державного контролю за декларуванням доходів, майна та витрат осіб, уповноважених на виконання функцій публічної влади» (реєстр. №1429, н.д. Жебрівський П.І.)

·  «Про декларування вищими посадовими особами України, державними службовцями 1-3 категорії та керівниками органів місцевого самоврядування майна, доходів і витрат» (реєстр. №1429-1, н.д. Джоджик Я.І., Заєць І.О., альтернативний)

4. Проект Закону про внесення зміни до статті 10 Закону України "Про державні нагороди України" (щодо запровадження почесного звання "Заслужений працівник туризму України") (реєстр. № 2411, внесений КМУ, Тимошенко Ю.В.)

5. Про проект Закону про внесення зміни до Закону України "Про боротьбу з корупцією" (щодо обмежень для державних службовців) (реєстр. №1120, н.д. Мірошниченко Ю.Р.)

6. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань соціального захисту багатодітних сімей  (реєстр. №2448, внесений Президентом України, Ющенко В.А.)

7. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо зміцнення фінансово-бюджетної дисципліни  (реєстр. № 2329, внесений КМУ, Тимошенко Ю.В.)

8. Про проект Закону про внесення змін до Земельного та Лісового кодексів України щодо збереження лісів (реєстр.№2463, внесений КМУ, Тимошенко Ю.В.)

9. Про проект Закону про внесення доповнень та зміни до статей 116, 124 Земельного кодексу України (щодо набуття права оренди земельних ділянок за результатами аукціону) (реєстр.№2326, н.д. Сирота М.Д., Терещук С.М.)

10. Питання про розгляд звернення народних депутатів України С.Саса, В.Кальченка, В.Лозинського, Е.Зейналова, Е.Шишкіної щодо порушень чинного законодавства Кіровоградською міською радою та Кіровоградським міським головою, керуючись пунктом 5 частини першої статті 15 Закону України “Про комітети Верховної Ради України”

11. Про проекти Законів:

·    «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо зміни цільового призначення сільськогосподарських земель та посилення відповідальності в сфері земельних відносин» (реєстр. №2028, н.д. Сігал Є.Я., Кириленко І.Г.)

·    «Про внесення змін до статті 20 Земельного кодексу України (щодо зміни цільового призначення земельних ділянок)» (реєстр. №2028-1, н.д. Присяжнюк М.В., Бевзенко В.Ф., альтернативний)

III. Виконання контрольних повноважень.

IV. Різне.

УХВАЛИЛИ:

1.Врахувати пропозиції, озвучені членами Комітету;

2.Затвердити питання порядку денного засідання.

ГОЛОСУВАЛИ: “За”- одноголосно.

 

***

Доручення секретаріату Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування:

1.     Перший заступник Голови Комітету О.Боднар внесла пропозицію звернутися до Голови Верховної Ради України з проханням врахувати інформацію Комітету щодо зміни доповідача під час розгляду питань адміністративно-територіального устрою (реєстр. № 1450, реєстр. № 2629, реєстр. № 2646, реєстр.№ 2646-1, реєстр. № 2646-2) на пленарному засіданні та доручити секретаріату Комітету здійснити підготовку такого звернення.

2. А.Матвієнко вніс пропозицію поінформувати відповідні ради про висновки Комітету щодо ситуації, яка склалася в місті Світловодську, наголошуючи на недопустимості повторення подібних подій під час проведення позачергових виборів та необхідності неухильного дотримання Конституції та законів України.

 

1.

СЛУХАЛИ: Інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства  та об’єднань громадян С.Подгорного про призначення позачергових виборів окремих сільських, селищних, міських голів.

Доповідач поінформував присутніх про підготовлені документи, що дозволяють підтримати рішення відповідного підкомітету рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори зазначених сільських голів на 28 вересня 2008 року.

 Голова підкомітету повідомив, що станом на 18 червня 2008 року для розгляду на засіданні Комітету підготовлено 3 проекти постанов щодо призначення позачергових виборів окремих сільських голів у зв’язку з достроковим припиненням їх повноважень з таких підстав:

Рожичнянського сільського голови (Рожичнянська сільська рада Оратівського району Вінницької області) - дострокове припинення повноважень у зв’язку з поданою заявою за власним бажанням;

Буйвалівського сільського голови (Буйвалівська сільська рада Кролевецького району Сумської області) - дострокове припинення повноважень у зв’язку з поданою заявою за власним бажанням;

Сьомаківського сільського голови (Сьомаківська сільська рада Старосинявського району Хмельницької області) - дострокове припинення повноважень у зв’язку з поданою заявою за власним бажанням.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, В.Гапотченко.

УХВАЛИЛИ:

1.Рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори:

Рожичнянського сільського голови (Рожичнянська сільська рада Оратівського району Вінницької області),
Буйвалівського сільського голови (Буйвалівська сільська рада Кролевецького району Сумської області),
Сьомаківського сільського голови (Сьомаківська сільська рада Старосинявського району Хмельницької області)

на неділю 28 вересня 2008 року, прийнявши відповідні постанови Верховної Ради України.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян Подгорному С.П.

ГОЛОСУВАЛИ: “За”- одноголосно.

Рішення прийнято.

2.

СЛУХАЛИ: Інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства  та об’єднань громадян С.Подгорного про призначення позачергових виборів депутатів Світловодської міської ради та Світловодського міського голови Кіровоградської області.

Комітет заслухав інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства  та об’єднань громадян С.Подгорного  щодо висновків Робочої групи Комітету з вивчення ситуації, яка склалася у місті Світловодську Кіровоградської області у зв’язку з не проведенням повторних виборів Світловодського міського голови. (Інформація щодо вивчення ситуації, яка склалася у місті Світловодську Кіровоградської області у зв’язку з не проведенням повторних виборів Світловодського міського голови додається).

На виконання рішення Комітету від 21 травня 2008 року для вивчення ситуації у м. Світловодську було сформовано комісію Комітету, до складу якої увійшли Голова підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорний, працівники секретаріату Комітету та Управління по зв’язках з місцевими органами влади та органами місцевого самоврядування апарату Верховної Ради України.

28 грудня 2007 року Комітет прийняв рішення, яким рекомендував Верховній Раді України призначити позачергові вибори Світловодського міського голови Кіровоградської області на неділю 16 березня 2008 року. 

Постановою Верховної Ради України від 28 грудня 2007 року № 104-VI “Про призначення позачергових виборів Світловодського міського голови (місто Світловодськ Кіровоградської області)” вибори міського голови було призначено на 16 березня 2008 року.

Для підготовки та проведення позачергових виборів Світловодського міського голови відповідно до чинного законодавства були виділені кошти у розмірі 269,7 тис.грн. як цільова субвенція з Державного бюджету України і ця сума станом на 06 лютого 2008 року надійшла на рахунки міського бюджету, проте не була використана. На сьогодні кошти залишаються на рахунку Світловодського управління Державного казначейства.

Під час вивчення матеріалів комісія дійшла висновку, що вирішальну роль у прийнятті відповідних рішень Світловодської міської виборчої комісії відіграв лист члена Центральної виборчої комісії М.Охендовського, на підставі якого троє членів Світловодської міської виборчої комісії зробили висновок, що їх дії є неправомірними. А саме, рішенням від 17 березня 2008 року було включено до порядку денного та ухвалено рішення № 31, яким відмінили Рішення  № 9 від 17 березня 2008 року “Про результати Позачергових виборів Світловодського міського голови, призначених Постановою Верховної Ради України № 104-VI від 28 грудня 2007 року на 16 березня 2008 року” та інші рішення, що були прийняті пізніше з питань проведення повторних виборів Світловодського міського голови.

         На думку комісії, надаючи роз’яснення, внаслідок якого Світловодською міською виборчою комісією було припинено роботу з підготовки до проведення повторних виборів міського голови, член Центральної виборчої комісії М.Охендовський перевищив свої повноваження, оскільки відповідно до частини другої статті 15 Закону України “Про Центральну виборчу комісію” – заяви та скарги, які подані до Центральної виборчої комісії під час виборчого процесу чи процесу референдуму та стосуються цього процесу, розглядається Центральною виборчою комісією.

          Враховуючи існуючий стан фінансування, обставин  та судових процесів, які мали місце на момент засідання Світловодської міської виборчої комісії, а саме 26 травня 2008 року, де було прийняте рішення “Про результати повторних виборів Світловодського міського голови, призначених на 18 травня 2008 року”, яким комісія вирішила повідомити Верховну Раду України та Світловодську міську раду, про неможливість встановлення результатів повторних виборів Світловодського міського голови, рекомендовано порушити клопотання перед парламентом про призначення нового строку позачергових виборів міського голови.

         Після вивчення наданої інформації та, враховуючи вищезазначені факти, підкомітет рекомендує Верховній Раді України призначити позачергові вибори депутатів Світловодської міської ради та Світловодського міського голови на 28 вересня 2008 року.

     В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, В.Гапотченко.

     А.Матвієнко вніс пропозицію поінформувати відповідні ради про висновки Комітету щодо ситуації, яка склалася в місті Світловодську, наголошуючи на недопустимості повторення подібних подій під час проведення позачергових виборів та необхідності неухильного дотримання Конституції та законів України.

УХВАЛИЛИ:

      1. Рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори депутатів Світловодської міської ради Кіровоградської області на неділю 28 вересня 2008 року, прийнявши відповідну Постанову Верховної Ради України.

     2. Рекомендувати Світловодській міській виборчій комісії призначити повторні вибори Світловодського міського голови Кіровоградської області в порядку, встановленому Законом України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів".

     3. Визнати неправомірними дії члена Центральної виборчої комісії Охендовського М., який перевищив свої повноваження, надаючи роз’яснення Світловодській міській виборчій комісії, внаслідок якого зазначена комісія припинила свою роботу з підготовки до проведення позачергових виборів Світловодського міського голови Кіровоградської області.

4. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян Подгорному С.П.

ГОЛОСУВАЛИ: “За”- 6 народних депутатів України, Проти” – 2 народних депутати України (С.Гордієнко, О.Черноморов).

Рішення прийнято.

3.

          СЛУХАЛИ: Інформацію Першого заступника Голови Комітету О.Боднар про проекти Законів:

·  «Про особливості державного контролю за декларуванням доходів, майна та витрат осіб, уповноважених на виконання функцій публічної влади» (реєстр. №1429, н.д. Жебрівський П.І.)

·  «Про декларування вищими посадовими особами України, державними службовцями 1-3 категорії та керівниками органів місцевого самоврядування майна, доходів і витрат» (реєстр. №1429-1, н.д. Джоджик Я.І., Заєць І.О., альтернативний)

          Доповідач інформувала присутніх, що законопроектом «Про особливості державного контролю за декларуванням доходів, майна та витрат осіб, уповноважених на виконання функцій публічної влади» (реєстр. №1429, н.д. Жебрівський П.І.) пропонується законодавчо врегулювати процедуру державного контролю за декларуванням доходів, майна та витрат осіб, уповноважених на виконання функцій публічної влади, та членів їх сімей.

            Підкомітет, поділяючи позицію суб’єкта права законодавчої ініціативи щодо необхідності забезпечення ефективного державного фінансового контролю за декларуванням доходів, майна та витрат осіб, уповноважених на виконання функцій публічної влади, та членів їх сімей, водночас, звертає увагу на те, що ці питання в принципі врегульовані в законодавстві України. Зокрема, шляхом внесення змін до законів, які визначають правовий статус зазначених осіб, а також до законів, які регулюють питання боротьби з корупцією та здійсненням фінансового моніторингу за діями, спрямованими на приховування незаконного походження коштів та майна.

          Враховуючи та погоджуючись з висновком Головного науково-експертного управління апарату Верховної Ради України, підкомітет підтримує рішення за результатами розгляду в першому читанні повернути даний законопроект суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховій Раді України проект Закону України про особливості державного контролю за декларування доходів, майна та витрат осіб, уповноважених на виконання функцій публічної влади  (реєстр. № 1429 від 24.01.2008 р.), внесений народним депутатом України П.Жебрівським, за результатами розгляду у першому читанні повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання з урахуванням висловлених зауважень.   

2. Направити висновок Комітету з цього питання до Комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики, визначеного головним з підготовки даного законопроекту.

ГОЛОСУВАЛИ: За” - 5 народних депутатів України, “Утримався” – 1 народний депутат України (А.Матвієнко), не голосували – 2 народний депутати України (О.Омельченко, О.Черноморов).

Рішення прийнято.

***

Доповідач інформувала присутніх, що законопроектом «Про декларування вищими посадовими особами України, державними службовцями 1-3 категорії та керівниками органів місцевого самоврядування майна, доходів і витрат» (реєстр. №1429-1, н.д. Джоджик Я.І., Заєць І.О., альтернативний) пропонується законодавчо врегулювати питання  декларування вищими посадовими особами України, державними службовцями 1-3 категорії та керівниками органів місцевого самоврядування майна, доходів та витрат.

           Підкомітет, поділяючи позицію суб’єкта права законодавчої ініціативи щодо необхідності забезпечення ефективного державного фінансового контролю за декларуванням доходів, майна та витрат посадових осіб держави, водночас, звертає увагу на те, що ці питання в принципі врегульовані в законодавстві України. Зокрема, шляхом внесення змін до законів, які визначають правовий статус зазначених осіб, а також до законів, які регулюють питання боротьби з корупцією та здійсненням фінансового моніторингу за діями, спрямованими на приховування незаконного походження коштів та майна.

          Враховуючи та погоджуючись з висновком Головного науково-експертного управління апарату Верховної Ради України, підкомітет підтримує рішення за результатами розгляду в першому читанні повернути даний законопроект суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

В обговоренні питання взяли участь: присутні члени Комітету - народні депутати України, народний депутат України І.Заєць.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховій Раді України проект Закону України про декларування вищими посадовими особами України, державними службовцями 1-3 категорії та керівниками органів місцевого самоврядування майна, доходів і витрат (реєстр. № 1429-1 від 25.01.2008 р.), внесений народними депутатами України Я.Джоджиком та І.Зайцем, за результатами розгляду у першому читанні повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання з урахуванням висловлених зауважень.   

2. Направити висновок Комітету з цього питання до Комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики, визначеного головним з підготовки даного законопроекту.

ГОЛОСУВАЛИ: За” - 5 народних депутатів України, “Утримався” – 1 народний депутат України (А.Матвієнко), не голосували – 2 народних депутати України (О.Омельченко, О.Черноморов).

Рішення прийнято.

4.

         СЛУХАЛИ: Інформацію секретаря Комітету С.Гордієнко про проект Закону про внесення зміни до статті 10 Закону України "Про державні нагороди України" (щодо запровадження почесного звання "Заслужений працівник туризму України") (реєстр. № 2411, внесений КМУ, Тимошенко Ю.В.)

Доповідач повідомив, що запропонованим законопроектом пропонується внести зміни до статті 10 Закону України “Про державні нагороди” шляхом запровадження почесного звання “Заслужений працівник туризму України”, що сприятиме розвитку вітчизняної індустрії туризму і сфери курортів, моральному та матеріальному заохоченню її працівників.

 Погоджуючись з висновком Головного науково-експертного управління  апарату Верховної ради України, який не заперечує проти прийняття цього законопроекту, підкомітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду в першому читанні прийняти законопроект за основу та в цілому.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України Про внесення зміни до статті 10 Закону України "Про державні нагороди України" (щодо запровадження почесного звання "Заслужений працівник туризму України”) (реєстр. № 2411 від 21.04.2008 р.) за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу та в цілому.

           2. Доручити виступити від Комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України, члену Комітету Матвієнку А.С.

ГОЛОСУВАЛИ:За” – 7 народних депутатів України, не голосував – 1 народний депутат України (О.Черноморов).

Рішення прийнято.

5.

          СЛУХАЛИ: Інформацію Першого заступника Голови Комітету О.Бондар про проект Закону про внесення зміни до Закону України "Про боротьбу з корупцією" (щодо обмежень для державних службовців) (реєстр. №1120, н.д. Мірошниченко Ю.Р.)

  Доповідач повідомила, що запропонований законопроект передбачає обмеження для державних службовців та інших осіб, уповноважених на виконання функцій держави, щодо здійснення наукової, викладацької, творчої діяльності та медичної практики у робочий час.

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 03.04.1993 р. «Про роботу за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій» робітники, спеціалісти і службовці державних підприємств, установ і організацій мають право працювати за сумісництвом, при цьому відповідно до п.11 «Положення про умови роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій», затвердженого наказом Мінпраці, Мінюсту, Мінфіну України від 28.06.1993 р. № 43 висококваліфікованим спеціалістам дозволяється за погодженням з власником або уповноваженим ним органом здійснювати педагогічну діяльність у вищих навчальних закладах та навчальних закладах (підрозділах) підвищення кваліфікації та перепідготовки кадрів за  сумісництвом у робочий час до 4 годин на тиждень із збереженням за ними заробітної плати за місцем основної роботи. З огляду на викладене запропонована законопроектом заборона не може суттєво вплинути на ефективність роботи та виконання завдань державних органів, що ставиться за мету у цьому законопроекті.

Підкомітет погоджується по суті з висновками Головного науково-експертного управління апарату Верховної Ради України, Верховного Суду України на цей законопроект і вважає, що він звужує існуючі права державних службовців, необґрунтовано відокремлює їх в цьому випадку від інших суб’єктів корупційних діянь, визначених у ст.2 Закону України «Про боротьбу з корупцією», не сприятиме у разі його прийняття підвищенню професійного рівня державних службовців та створить певні проблеми при проведенні таких заходів з підвищення кваліфікації державних службовців як семінари, курси, наукові конференції тощо та рекомендує Верховій Раді України відхилили зазначений законопроект.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховій Раді України відхилити проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про боротьбу з корупцією» (реєстр. № 1120 від 06.12.2007 р.), внесений народним депутатом України Ю.Мірошниченком, за наслідками його розгляду у першому читанні.  

2. Направити цей висновок до Комітету Верховної Ради України з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією, визначеному головним з підготовки даного законопроекту.

ГОЛОСУВАЛИ:За” – 7 народних депутатів, “Утримався” – 1 народний депутат України (С.Гордієнко).

Рішення прийнято.

6.

СЛУХАЛИ: Інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування М.Трайдука про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань соціального захисту багатодітних сімей  (реєстр. №2448, внесений Президентом України, Ющенко В.А.)

Доповідач повідомив, що даний законопроект розроблений з метою удосконалення державної системи соціального захисту у сфері створення сприятливих умов для всебічного розвитку багатодітної сім’ї та кожного з її членів, найповнішого виконання багатодітною родиною своїх функцій, підвищення її життєвого рівня та посилення її ролі у житті суспільства.

Враховуючи висновок Головного науково-експертного управління апарату Верховної Ради України, підкомітет вважає за результатами розгляду у першому читанні законопроект доцільно прийняти за основу.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань соціального захисту багатодітних сімей», внесений Президентом України В.Ющенком, за результатами розгляду у першому читанні прийняти за основу.

2.Направити цей висновок Комітету Верховної Ради України з питань, визначеного головним з підготовки даного законопроекту.

ГОЛОСУВАЛИ:За” – одноголосно.

Рішення прийнято.

7.

СЛУХАЛИ: Інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування М.Трайдука про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо зміцнення фінансово-бюджетної дисципліни  (реєстр. № 2329, внесений КМУ, Тимошенко Ю.В.)

  Законопроект спрямований на подальше удосконалення державного регулювання в сфері притягнення до адміністративної відповідальності порушників фінансової дисципліни, удосконалення законодавства в сфері банківської діяльності, використання державного та комунального майна, а також управління об’єктами державної власності.

Підкомітет, враховуючи рішення Головного науково-експертного управління апарату Верховної Ради України, вважає за необхідне рекомендувати Верховній Раді України прийняти даний законопроект за основу.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України за наслідками розгляду у першому читанні проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо зміцнення фінансово-бюджетної дисципліни (реєстр.№2329),  внесений Кабінетом Міністрів України, прийняти за основу, доручивши  Комітету  з  питань  бюджету  підготувати  його  до  другого читання із врахуванням зауважень та пропозицій суб’єктів права законодавчої ініціативи.

 2. Надіслати цей висновок до Комітету з питань бюджету, визначеного головним з опрацювання даного законопроекту.

ГОЛОСУВАЛИ:За” – одноголосно.

Рішення прийнято.

8.

СЛУХАЛИ: Інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування М.Трайдука про проект Закону про внесення змін до Земельного та Лісового кодексів України щодо збереження лісів (реєстр.№2463, внесений КМУ, Тимошенко Ю.В.)

Доповідач поінформував, що підготовка зазначеного законопроекту зумовлена необхідністю удосконалення законодавства у сфері регулювання земельних і лісових відносин, та обмеження вилучення земельних ділянок, на яких знаходяться ліси, для не лісогосподарських потреб.

Шаповал В.М. інформував присутніх, що даний проект Закону України підготовлено Держлісгоспом на виконання доручення Кабінету Міністрів України від 06.03.2008 № 9348/3/1-08 у зв’язку з необхідністю зупинення необґрунтованого вилучення лісового фонду, яке здійснюється через недосконалість законодавства у сфері регулювання земельних та лісових відносин. Міністерством аграрної політики було погоджено варіант законопроекту, в якому не передбачалося внесення змін до пункту 18 Перехідних положень Земельного кодексу України та пропонувалося викласти у такій редакції: “Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям разом з органами місцевого самоврядування забезпечити надання земель лісогосподарського призначення, які перебувають у запасі, в постійне користування державним лісогосподарським підприємствам, що належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади з питань ведення лісового господарства”. Мінагрополітики не підтримує даний законопроект, оскільки внесення таких змін суперечить статті 17 Лісового кодексу України, де визначено, що “у постійне користування ліси на землях державної власності для ведення лісового господарства надаються спеціалізованим державним лісогосподарським підприємствам, іншим державним підприємствам, установам та організаціям, у яких створено спеціалізовані лісогосподарські підрозділи”. Виходячи з вищенаведеного, законопроект (р.№ 2463 від 12.05.2008) загалом підтримується, але потребує доопрацювання з урахуванням зауважень та пропозицій.

Підкомітет вважає за необхідне збереження зазначених положень Лісового Кодексу України та приведення пункту 18 законопроекту (реєстр. №2463 від 12.05.2008)  відповідно до статті 17 Лісового Кодексу України та рекомендує прийняти даний законопроект за основу.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, Шаповал В.М.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України привести пункт 18 законопроекту (реєстр. №2463 від 12.05.2008) відповідно до статті 17 Лісового Кодексу України.

2. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 109 Регламенту Верховної Ради України  проект Закону України  про внесення змін до Земельного та Лісового кодексів України щодо збереження лісів (реєстр. №2463 від 12.05.2008, внесений Кабінетом Міністрів України), прийняти за основу.

          3. Направити цей висновок Комітету Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин, який визначено головним з підготовки даного законопроекту.

ГОЛОСУВАЛИ:За” – одноголосно.

Рішення прийнято.

9.

СЛУХАЛИ: Інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування М.Трайдука про проект Закону про внесення доповнень та зміни до статей 116, 124 Земельного кодексу України (щодо набуття права оренди земельних ділянок за результатами аукціону) (реєстр.№2326, н.д. Сирота М.Д., Терещук С.М.)

  Доповідач поінформував, що даним законопроектом пропонуються зміни до положень Земельного кодексу України, які стосуються набуття права оренди земельних ділянок за результатом розгляду.

Враховуючи узагальнений висновок Головного науково-експертного управління апарату Верховної Ради України, підкомітет звертає увагу на те, що  крім проекту, що розглядається, у Верховній Раді України зареєстровано також проект № 1368, який присвячений аналогічному питанню, тому підкомітет вважає, що оптимальним шляхом реалізації цих законодавчих пропозицій було б об’єднати їх у єдиний проект та доопрацювати з урахуванням висловлених зауважень і пропозицій (пропозиція 1).

         Кулініч В.В. поінформував, що у Держкомземі підтримується зазначений законопроект в першому читанні, враховуючи зауваження та пропозиції законопроекту (реєстр. № 1368), тому доцільно було б  підтримати відповідне рішення й на засіданні Комітету (пропозиція 2).

         В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, Кулініч В.В.  

         Пропозиція 1:

 ГОЛОСУВАЛИ:За” – 2 народних депутати України, “Утрималися” – 5 народних депутатів України, не голосували – 1 народний депутат України.

Рішення не прийнято.

          Пропозиція 2:

  ГОЛОСУВАЛИ:За” – 2 народних депутати України, “Утрималися” – 3 народних депутати України, не голосували – 3 народних депутати України.

Рішення не прийнято.

 

10.

         СЛУХАЛИ: Інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування М.Трайдука про розгляд звернення народних депутатів України С.Саса, В.Кальченка, В.Лозинського, Е.Зейналова, Е.Шишкіної щодо порушень чинного законодавства Кіровоградською міською радою та Кіровоградським міським головою.

         Доповідач поінформував, що з метою забезпечення всебічного та об’єктивного розгляду депутатського звернення народних депутатів України С.Саса, В.Кальченка, В.Лозінського, Е.Зейналова, Е.Шишкіної щодо порушень чинного законодавства Кіровоградською міською радою та Кіровоградським міським головою, керуючись пунктами 5,6 частини першої статті 15 Закону України “Про комітети Верховної Ради України” підкомітет  рекомендує створити Робочу групу  та до 2 липня 2008 року опрацювати з виїздом на місце наведену у депутатському зверненні інформацію.

 В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

УХВАЛИЛИ:

1. Створити Робочу групу Комітету з вивчення та перевірки інформації щодо діяльності Кіровоградської міської ради та Кіровоградського міського голови, наведеної у депутатському зверненні народних депутатів України С.Саса, В.Кальченка, В.Лозінського, Е.Зейналова, Е.Шишкіної у складі:

 

Голова Робочої групи - Трайдук М.Ф., народний депутат України, Голова підкомітету з питань місцевого самоврядування;

 

члени Робочої групи:   

 - Гордієнко С.В, народний депутат України,                                                                     Секретар  Комітету;

 

 - Бережницький Я.В., головний консультант                                                                             секретаріату Комітету;

 

  -  Чумак Н.А., головний консультант Управління по                                                               зв’язках з місцевими органами влади                                                               і органами місцевого самоврядування                                                               апарату  Верховної  Ради  України.

 

2. Робочій групі у термін до 2 липня 2008 року опрацювати з виїздом на місце наведену у депутатському зверненні інформацію, підготувати проект висновку з цього питання та подати його на розгляд Комітету.

ГОЛОСУВАЛИ:За” – 5 народних депутатів України, “Проти” – 1 народний депутат України (С.Гордієнко), не голосували – 2 народних депутати України.

Рішення прийнято.

11.

         СЛУХАЛИ: Інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування М.Трайдука про проекти Законів:

·    «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо зміни цільового призначення сільськогосподарських земель та посилення відповідальності в сфері земельних відносин» (реєстр. №2028, н.д. Сігал Є.Я., Кириленко І.Г.)

·    «Про внесення змін до статті 20 Земельного кодексу України (щодо зміни цільового призначення земельних ділянок)» (реєстр. №2028-1, н.д. Присяжнюк М.В., Бевзенко В.Ф., альтернативний)

Доповідач поінформував, що законопроектом (реєстр.№ 2028 від 09.02.2008 р.) передбачено внести зміни до Земельного кодексу України, Кримінального кодексу України та Кримінально-процесуального кодексу України, пов’язані з удосконаленням законодавчого регулювання порядку зміни цільового призначення земель сільськогосподарського призначення.

Проаналізувавши законопроект та врахувавши висновок Головного науково-експертного управління апарату Верховної Ради України, підкомітет рекомендує прийняти його за основу.

 В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 109 Регламенту Верховної Ради України  проект Закону України  „Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо зміни цільового призначення сільськогосподарських земель та посилення відповідальності в сфері земельних відносин”, (реєстр. №2028 від 09.02.2008, внесений народними депутатами України Є. Сігалом, І. Кириленком), прийняти за основу.

       2. Направити цей висновок Комітету Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин, який визначено головним з підготовки даного законопроекту.

ГОЛОСУВАЛИ:За” – 5 народних депутатів України, “Проти” – 1 народний депутат України (С.Гордієнко), не голосували – 2 народних депутати України.

Рішення прийнято.

***

Доповідач поінформував, що у проекті (реєстр.№ 2028-1 від 15.02.2008 р.) пропонується нова редакція статті 20 Земельного кодексу України, пов’язана з удосконаленням законодавчого регулювання порядку зміни цільового призначення земель.

Проаналізувавши законопроект та врахувавши висновок Головного науково-експертного управління апарату Верховної Ради України, підкомітет рекомендує врахувати положення законопроекту (реєстр.№ 2028-1 від 15.02.2008 р.) при прийнятті законопроекту (реєстр. № 2028 від 09.02.2008 р.).

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України врахувати положення законопроекту (реєстр. №2028-1 від 15.02.2008, внесений народними депутатами М. Присяжнюком, В. Бевзенком) при прийняті проекту Закону України  „Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо зміни цільового призначення сільськогосподарських земель та посилення відповідальності в сфері земельних відносин”, (реєстр. №2028 від 09.02.2008, внесений народними депутатами України Є. Сігалом, І. Кириленком).

   2. Направити цей висновок Комітету Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин, який визначено головним з підготовки даного законопроекту.

ГОЛОСУВАЛИ:За” – 5 народних депутатів України, “Проти” – 1 народний депутат України (С.Гордієнко), не голосували – 2 народних депутати України.

Рішення прийнято.

 

Голова Комітету                                                     О. ОМЕЛЬЧЕНКО 

 

    Секретар Комітету                                                    С. ГОРДІЄНКО