Протокол №15 від 19.03.08р.

12 березня 2015, 13:19

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

 

Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування

 

Протокол засідання № 15

19 березня 2008 року

15 год. 00 хв.

м. Київ,

вул. Садова, 3а

кім. 416

 

Голова Комітету Омельченко О.О.

Секретар Комітету Гордієнко С.В.

Присутні: члени Комітету: Боднар О.Б., Ключковський Ю.Б., Черноморов О.М., Петренко В.М., Подгорний С.П., Каськів В.В., Трайдук М.Ф., Матвієнко А.С., Поживанов М.О.

Відсутні:  Пилипишин В.П., Льовочкін С.В.

 

Відповідальні працівники секретаріату: завідувач секретаріату Комітету    Негода В.А., заступник завідувача секретаріату Малюга А.В., головні консультанти: Бережницький Я.В., Данилюк О.А., Желтова О.М., Корнієнко Т.М., Рибак О.Ф., Юрчук Ю.А., старші консультанти: Дмитрук Л.В., Шкуріна Л.Б.

 

Запрошені:

 

Сербін Ю.С. - народний депутат України;

Тимошенко М.М. - народний депутат України;

Граб В.А. - керівник Управління по зв’язках з місцевими органами влади та органами місцевого самоврядування;

Богашева Н.В. -  заступник Міністра юстиції України;

Стичинський О.Ф. - головний спеціаліст Управління по зв’язках з Верховною Радою України та Кабінетом Міністрів України Секретаріату Президента України;

Кузнєцов П.С.- заступник Директора Департаменту з питань надходження та використання коштів державного бюджету в регіонах Рахункової палати України;

Буяльський В.Ф.- заступник Начальника Головдержслужби України;

Цуркан М.І. - заступник Голови Вищого адміністративного суду України;

Шевель В.Б. - заступник Начальника юридичного управління Секретаріату Верховної Ради Автономної Республіки Крим;

Палійчук М.Л. - заступник Директора Департаменту фінансів транспорту, зв'язку, будівництва та сфери послуг Міністерства фінансів України;

Лебедівський В.А. - Перший заступник Керівника Головної служби регіональної політики, Секретаріат Президента України;

Кірюшин В.М. - начальник Управління житлової політики та розвитку житлового господарства Міністерства з питань житлово-комунального господарства України; 

Фулей Т.І. - координатор з питань адміністративної реформи Програми сприяння Парламенту України;

Вітка В.Л. - головний спеціаліст Управління регіональної політики Секретаріату Кабінету Міністрів України;

Ляхович В.А. - головний консультант відділу висвітлення діяльності Верховної Ради України (інформаційне управління)

 

***

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

I.

1. Про призначення позачергових виборів окремих сільських, селищних, міських голів.

Про проект Постанови про призначення позачергових виборів Мукачівського міського голови (Мукачівська міська рада Закарпатської області) (р.№2164, н.д. Тихонов В.М.)

2. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (щодо строків повноважень у відповідних органах місцевого самоврядування) (р.№0901, перехідний з V скликання, повторний розгляд)

3. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" щодо вдосконалення державного регулювання у сфері встановлення тарифів на комунальні та інші послуги, що надаються підприємствами та організаціями комунальної власності (р.№1388, н.д. Сербін Ю.С.)

4. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та міських голів (щодо особливостей формування територіальних виборчих комісій;упровадження відкритих списків кандидатів у депутати Верховної Ради АРК та місцевих рад) (р. №1458, н.д. Подгорний С.П.)

5. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про Верховну Раду Автономної Республіки Крим" (щодо терміну повноважень депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим) (р.№1428, н.д. Черноморов О.М.)

II.

6. Про проекти Законів:

Про затвердження зміни до Конституції Автономної Республіки Крим (щодо терміну повноважень депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим) (р.№1485, н.д. Черноморов О.М.)

Про внесення змін до статті 4 Закону України "Про Верховну Раду Автономної Республіки Крим" та затвердження зміни до Конституції Автономної Республіки Крим (р.№1485-1, КМУ, Тимошенко Ю.В.)

Про внесення змін до Закону України "Про затвердження Конституції Автономної Республіки Крим" (р.№2005, н.д. Шемчук В.В.)

7. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів (щодо проходження публічної служби та звільнення з неї посадових осіб) (р.№2013, КМУ, Тимошенко Ю.В.)

8. Про проект Закону про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків (р. №2009, н.д. Рибак В.В., Баранов В.О., Волинець Є.В.)

9. Про проект Постанови про відзначення пам'ятних дат та ювілеїв у 2008 році (р. №2092, н.д. Яворівський В.О.)

III.

10. Про Роз’яснення Комітету щодо застосування деяких положень законів України, що регулюють порядок розгляду сільськими, селищними, міськими радами питань про дострокове припинення повноважень сільських, селищних, міських голів, призначення та проведення позачергових місцевих виборів. 

11. Інформація про ситуацію, що склалася в Житомирській обласній раді.

IV.

 

***

 

СЛУХАЛИ: Інформацію Голови Комітету О.Омельченка про запропонований порядок денний засідання Комітету та пропозиції до нього. Голова Комітету оголосив такі пропозиції:

1.  За пропозицією н.д. В.Шемчука зняти з розгляду засідання комітету питання про проект закону про внесення змін до Закону України "Про затвердження Конституції Автономної Республіки Крим" (р.№2005), оскільки до Конституційного Суду України надіслано конституційне подання 50 народних депутатів України про визнання неконституційним положень п.3 діючої редакції Закону України «Про затвердження Конституції Автономної Республіки Крим»;

2. за пропозицією н.д. А.Матвієнка перенести розгляд питання про проект Закону про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків (р. №2009) на одне із наступних засідань комітету, оскільки у Верховній Раді України зареєстровано ще 4 проекти законів з даної проблематики. Розглянути їх на засіданні комітету «в пакеті»;

3. за пропозицією автора законопроекту Ю.Сербіна змінити черговість розгляду питань, а саме: питання про проекту Закону України про внесення змін до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" щодо вдосконалення державного регулювання у сфері встановлення тарифів на комунальні та інші послуги, що надаються підприємствами та організаціями комунальної власності (р.№1388) розглянути першим в порядку денному засідання;

4. за пропозицією н.д. Ю.Ключковського змінити черговість розгляду питань, а саме: питання про проекту Закону України про внесення змін до деяких законів України щодо виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та міських голів (щодо особливостей формування територіальних виборчих комісій;упровадження відкритих списків кандидатів у депутати Верховної Ради АРК та місцевих рад) (р. №1458, н.д. Подгорний С.П.) розглянути третім в порядку денному засідання.

 

В обговоренні питання взяли участь: присутні члени Комітету.

 

УХВАЛИЛИ:

1. Врахувати пропозиції, озвучені Головою Комітету;

2. Затвердити питання порядку денного засідання.

ГОЛОСУВАЛИ: “За”- одноголосно

Рішення прийнято.

***

1.

СЛУХАЛИ: Презентацію проекту Закону народним депутатом Ю.Сербіним, який вказав, що проект підготовлений з метою врегулювання проблеми вдосконалення державного регулювання у сфері встановлення тарифів на комунальні та інші послуги, що надаються підприємствами та організаціями комунальної власності.

Голова підкомітету М.Трайдук вказав, що запропоновані зміни полягають у перерозподілі повноважень між сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами з питань встановлення тарифів на оплату послуг, що надаються організаціями комунальної власності відповідної територіальної громади. Зокрема, пропонується віднести до переліку питань, що вирішуються виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради  питання «встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів щодо оплати побутових, комунальних, транспортних та інших послуг, які надаються підприємствами та організаціями комунальної власності відповідної територіальної громади; погодження в установленому порядку цих питань з підприємствами, установами та організаціями, які не належать до комунальної власності». Доповідач нагадав членам Комітету, що у чинній редакції Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» вказані повноваження належать виконавчим органам сільської, селищної, міської ради (ст.28)

Голова підкомітету наголосив, що Головне науково-експертне управління вважає, що законопроект при розгляді у першому читанні доцільно відхилити.

А.Матвієнко зауважив, що Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначена виключна компетенція сільських, селищних, міських рад (ст.26) та повноваження виконавчих органів сільських, селищних, міських рад (ст.27-41). Розподіляючи повноваження між радами та їх виконавчими органами, законодавець повинен мати на меті раціоналізацію діяльності органів місцевого самоврядування. Виконавчі органи рад працюють на постійній основі і покликані вирішувати поточні питання, пов’язанні з життям територіальної громади, а місцеві ради приймають рішення з найбільш важливих питань на пленарних засіданнях, які відбуваються періодично, у міру скликання сесій рад. Цілком підтримуючи необхідність удосконалення законодавства України у сфері  тарифного регулювання на комунальні  та інші послуги, А.Матвієнко однак, вважає, що прийняття зазначеного проекту не дозволить досягнути поставлених завдань.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховій Раді України проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”  щодо вдосконалення державного регулювання у сфері встановлення тарифів на комунальні та інші послуги, що надаються підприємствами та організаціями комунальної власності (р.№1388) при розгляді у першому читанні прийняти за основу.

2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України -  голову підкомітету з питань місцевого самоврядування Трайдука М.В.

ГОЛОСУВАЛИ: “За”- 10 народних депутатів , «утримався» - А.Матвієнко

Рішення прийнято.

 

2.

СЛУХАЛИ: Інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування Трайдука М.Ф. про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (щодо строків повноважень у відповідних органах місцевого самоврядування) (р.№0901, перехідний з V скликання, повторний розгляд) та зауваження Головного юридичного управління до нього.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України законопроект про внесення змін до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” (р.№0901) при розгляді у другому читанні прийняти у другому читанні та в цілому (порівняльна таблиця додається).

  2. Визначити доповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України - заступника Голови Комітету  Ю.Ключковського.

ГОЛОСУВАЛИ: “За”- одноголосно

Рішення прийнято.

 

3.

СЛУХАЛИ: Інформацію заступника Голови Комітету Ю.Ключковського та голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та міських голів (щодо особливостей формування територіальних виборчих комісій;упровадження відкритих списків кандидатів у депутати Верховної Ради АРК та місцевих рад) (р.№1458, н.д. Подгорний С.П.)

Члени Комітету наголосили на тому, що засідання підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян з даного питання не відбулося.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати

УХВАЛИЛИ:

 Перенести розгляд даного питання на наступне засідання.

ГОЛОСУВАЛИ: “За”- одноголосно

Рішення прийнято.

 

4.

СЛУХАЛИ: Інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного про проект Постанови про призначення позачергових виборів Мукачівського міського голови (Мукачівська міська рада Закарпатської області) (р.№2164, н.д. Тихонов В.М.)

Доповідач повідомив, що Комітет вже розглядав дане питання, коли заслуховував інформацію Управління по зв’язках з місцевими органами влади та органами місцевого самоврядування про сільських, селищних, міських голів, повноваження яких припинено, а  матеріали щодо підготовки проекту постанов Верховної Ради України  щодо призначення позачергових виборів не надходили. С.Подгорний наголосив, що розглянувши за дорученням Голови Верховної Ради України А.Яценюка проект Постанови, підкомітет погоджується з автором ініціативи про призначення позачергових виборів на 15 червня 2008 року. Він повідомив, що колишній Мукачівський міський голова Петьовка В.В. на позачергових парламентських виборах 30 вересня 2007 року був обраний, а 23 листопада 2007р. набув повноважень народного депутата України, і територіальна громада міста Мукачеве на сьогодні позбавлена гарантованої державою можливості самостійно або через органи і посадові особи місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Голова підкомітету вказав, що відповідно до пункту 30 частини першої статті 85 Конституції України, частини третьої статті 14, частин другої та шостої статті 15 Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” позачергові вибори сільських, селищних та міських голів призначаються Верховною Радою України на неділю не пізніш як за 70 днів до дня виборів.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 109 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови про призначення позачергових виборів Мукачівського міського голови (Мукачівська міська рада Закарпатської області) (р.№2164) прийняти за основу та в цілому.

2. Доручити виступити від Комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України, голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорному.

ГОЛОСУВАЛИ: “За”-10 народних депутатів, «Проти»- В.Каськів

Рішення прийнято.

 

 

5.

СЛУХАЛИ: Інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування Трайдука М.Ф. про проекти Законів:

Про внесення змін до Закону України "Про Верховну Раду Автономної Республіки Крим" (щодо терміну повноважень депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим) (р.№1428, н.д. Черноморов О.М.)

Про затвердження зміни до Конституції Автономної Республіки Крим (щодо терміну повноважень депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим) (р.№1485, н.д. Черноморов О.М.)

Про внесення змін до статті 4 Закону України "Про Верховну Раду Автономної Республіки Крим" та затвердження зміни до Конституції Автономної Республіки Крим (р.№1485-1, КМУ, Тимошенко Ю.В.)

М. Трайдук вказав, що законопроектами пропонується внести зміни до частини третьої статті 4 Закону України «Про Верховну Раду Автономної Республіки Крим», подовживши строк повноважень зазначеного представницького органу з чотирьох до п’яти років, на даний момент, чотирирічний термін повноважень Верховної Ради АРК передбачено в абзаці другому ч. 1 статті 22 Конституції Автономної Республіки Крим, затвердженої Законом України № 350-ХІV від 23 грудня 1998 року. Такий самий термін встановлено у ч. 3 статті 4 Закону України «Про Верховну Раду Автономної Республіки Крим», до якої пропонуються зміни у даному проекті. У статті 2 Закону України «Про статус депутата Верховної Ради Автономної Республіки Крим», дійсно, передбачено, що депутат зазначеної ради обирається строком на п’ять років, однак відповідно до п. 1 розділу VII («Прикінцеві положення») вказаного Закону цитований припис на сьогоднішній день не набрав чинності.

Підкомітет звертає увагу, що Верховна Рада Автономної Республіки Крим, відповідно до пункту 1 частини другої статті 26 Конституції Автономної Республіки Крим, затвердженої Законом України № 350-IV від 23 грудня 1998 року, звернулася з поданням від 7 березня 2008 року «Про затвердження Верховною Радою України проекту Закону України «Про затвердження зміни до Конституції Автономної Республіки Крим і внесення зміни до Закону України «Про Верховну Раду Автономної Республіки Крим».

Зазначеними законопроектами передбачена регламентація п’ятирічного строку повноважень депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим і представницького органу АРК, оскільки Конституція України встановлює саме такий термін повноважень для Верховної Ради України (частина п’ята статті 76) та депутатів представницьких органів місцевого самоврядування (частина перша статті 141).

Головне науково-експертне управління апарату Верховної Ради України вважає, що за результатами розгляду у першому читанні законопроекти доцільно відхилити, за умови не надходження відповідного рішення Верховної Ради Автономної Республіки Крим до Верховної Ради України.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати, Н.Богашева, В.Шевель

УХВАЛИЛИ:

Верховній Раді України відповідно до частини першої статті 109 Регламенту Верховної Ради проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Верховну Раду Автономної Республіки Крим» (щодо терміну повноважень депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим), внесений народним депутатом України О.Черноморовим, (р.№1428 від 24.01.2008р.), за результатами розгляду у першому читанні прийняти за основу, після затвердження Верховною Радою України проекту Закону України «Про затвердження зміни до Конституції Автономної Республіки Крим».

Рекомендувати Верховній Раді України проекти законів України «Про затвердження зміни до Конституції Автономної Республіки Крим» (щодо терміну повноважень депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим)» (р.№ 1485 від 04.02 .2008 р.), внесений народним депутатом України Черноморовим О.М., «Про внесення зміни до статті 4 Закону України «Про Верховну Раду Автономної Республіки Крим» та затвердження зміни до Конституції Автономної Республіки Крим» (р.№ 1485-1 від 07.02.2008 р.), внесений Кабінетом Міністром України, Тимошенко Ю.В. у першому читанні  відхилити, відповідно до пункту 1 частини другої статті 26 Конституції АРК, затвердженої Законом України від 23 грудня.1998 року подання про внесення змін до Конституції Автономної Республіки Крим на затвердження Верховною Радою України відноситься до виключної компетенції Верховної Ради Автономної Республіки Крим.

Доручити виступити з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України голові підкомітету з питань місцевого самоврядування - народному депутату України Трайдуку М.Ф.

Направити цей висновок Комітету Верховної Ради України з питань правової політики.

ГОЛОСУВАЛИ: “За”- одноголосно

Рішення прийнято.

 

ГОЛОСУВАЛИ: про відхилення проектів законів України «Про затвердження зміни до Конституції Автономної Республіки Крим» (щодо терміну повноважень депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим)» (р.№1485 від 04.02 .2008 р.), «Про внесення зміни до статті 4 Закону України «Про Верховну Раду Автономної Республіки Крим» та затвердження зміни до Конституції Автономної Республіки Крим» (р. №1485-1 від 07.02.2008 р.)

ГОЛОСУВАЛИ: “За”- одноголосно

Рішення прийнято.

 

 

                                                               6.

СЛУХАЛИ: Інформацію заступника Комітету О.Боднар про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів (щодо проходження публічної служби та звільнення з неї посадових осіб) (р.№2013, КМУ, Тимошенко Ю.В.)

О.Боднар наголосила, що проектом закону пропонується внести зміни до Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС), якими віднести справи щодо звільнення посадових осіб, призначення на посаду та звільнення з посад яких здійснюється Верховною Радою України, Президентом України, Кабінетом Міністрів України до підсудності Вищого адміністративного суду України та встановити недопущення забезпечення таких позовів шляхом зупинення дії рішень щодо звільнення посадових осіб, призначення на посаду та звільнення з посади яких здійснюється Верховною Радою України, Президентом України, Кабінетом Міністрів України.

Також, проектом закону пропонується внести зміни до Закону України «Про державну службу» доповнивши перелік підстав припинення державної служби підставою, як неналежне виконанням службових обов'язків покладним на посадових осіб, призначення та звільнення з посад яких здійснюється вищезгаданими органами державної влади.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати, Н.Богашева, М.Цуркан

Н.Богашева погодилась із зауваженнями членів комітету до даного проекту закону. Вказала на те, що Міністерство юстиції знімає спірний момент та наголосила, що центральними органами виконавчої влади готується новий проект закону «Про державну службу».

М.Цуркан - представник Вищого адміністративного суду України висловив наступні зауваження:

У частині внесення змін до КАС.

Із запропонованим абзацом шостим статті 1 проекту Закону доповненням частини п'ятої статті 117 КАС встановленням недопущення забезпечення позовів шляхом зупинення дії рішень щодо звільнення посадових осіб, призначення на посаду та звільнення з посади яких здійснюється Верховною Радою України, Президентом України, Кабінетом Міністрів України не можна погодитись з наступних підстав.

При встановлення такого недопущення забезпечення позову можливе виникнення ситуації коли суд поновить на посаді звільнену посадову особу, при цьому посаду вже буде обіймати новопризначена особа. Для вирішення такої колізії необхідно додатково законодавче врегулювати строк (наприклад, до сплину строку на оскарження рішення про звільнення) на який призначаються виконуючи обов'язки на посаду.

Разом з цим, слід зауважити, що постановою Верховної Ради України від 12.09.1991 № 1545-ХП «Про порядок тимчасової дії на території України окремих актів законодавства Союзу РСР» встановлено, що до прийняття відповідних актів законодавства України на території республіки застосовуються акти законодавства Союзу РСР з питань, які не врегульовані законодавством України, за умови, що вони не суперечать Конституції і законам України. Так, пунктом 2 Роз'яснення Держкомпраці СРСР/ВЦРПС від 29.12.1965 р. № 30/39 «Про порядок оплати тимчасового заступництва» визначено, що призначення працівника виконуючим обов'язки по вакантній посаді не допускається. Це можливо тільки за посадою, призначення на яку проводиться вищестоящим органом управління. В цьому випадку керівник підприємства, установи, організації зобов'язаний не пізніше за місячний термін з дня прийняття працівника на роботу представити у вищестоящий орган управління документи для його призначення на посаду. Цей орган в місячний термін з дня отримання документів повинен розглянути питання і повідомити керівника про результати.

Крім того, на нашу думку, доповнення переліку предметної підсудності щодо звільнення означених категорій осіб, запропонованої проектом, не буде відповідати завданням адміністративного судочинства визначеного статтею 2 КАС, а також позбавить суб'єкти судового захисту права на апеляційне та касаційне оскарження судового рішення.

Стосовно змін запропонованих до ст. 19 КАС (територіальна підсудність), то необхідно наголосити, що позбавлення позивача права звернення до суду за місцем проживання або перебування буде мати сенс та відповідати принципам справедливості та верховенству права тільки в разі надання суб'єкту права альтернативного звернення.

Проектом також пропонується доповнити частину п'яту ст. 117 КАС положенням щодо заборони забезпечення позову шляхом зупинки дії оскаржуваного рішення суб'єкта владних повноважень. Таке доповнення не вирішить суті питання оскільки суд не позбавлений інший подібних заходів забезпечення позову.

У частині внесення змін до Закону України «Про державну службу».

Проектом Закону пропонується доповнити статтю ЗО Закону України «Про державну службу» (далі - Закон), якою визначено перелік підстав припинення державної служби підставою, як неналежне виконанням службових обов'язків покладним на посадових осіб, призначення та звільнення з посад яких здійснюється Верховною Радою України, Президентом України, Кабінетом Міністрів України.

Слід зазначити, що статтею 17 Закону визначено зміст присяги державного службовця. Згідно якої громадяни України, які вперше зараховуються на державну службу зобов'язуються зокрема, «сумлінно виконувати свої обов'язки». Державний службовець підписує текст Присяги, який зберігається за місцем роботи. Про прийняття Присяги робиться запис у трудовій книжці.

При цьому, пунктом 6 частини першої статті ЗО цього Закону однією із підстав припинення державної служби визначено відмова державного службовця від прийняття або порушення Присяги, передбаченої статтею 17 цього Закону.

У зв'язку з наведеним, немає необхідності у запропонованому проектом Закону доповненні статті ЗО Закону України «Про державну службу», оскільки чинною статтею ЗО Закону вже передбачена така підстава для припинення державної служби.

Враховуючи наголошене, представник Вищого адміністративного суду України запропонував доопрацювати дану редакцію проекту Закону з урахуванням означених зауважень та пропозицій.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 3 частини першої статті 109 Регламенту Верховної Ради України проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів (щодо проходження публічної служби та звільнення з неї посадових осіб) (р.№2013 від 06.02.2008 р.), внесений Кабінетом Міністрів України, за результатами розгляду у першому читанні повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання з урахуванням висловлених зауважень.

2. Направити висновок Комітету з цього питання до Комітету Верховної Ради України з питань правосуддя, визначеного головним з підготовки даного законопроекту.

ГОЛОСУВАЛИ: “За”-одноголосно

Рішення прийнято.

 

7.

СЛУХАЛИ: Інформацію секретаря Комітету С.Гордієнка про проект Постанови про відзначення пам'ятних дат та ювілеїв у 2008 році (р.№2092, н.д. Яворівський В.О.)

В ході дискусії члени Комітету наголосили на суспільній значимості запропонованого проекту та дійшли узгодженої думки щодо необхідності розгляду даного питання у присутності автора законодавчої ініціативи та перенесенні його розгляду на наступне засідання комітету.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати

УХВАЛИЛИ:

1. Перенести розгляд даного питання на наступне засідання комітету.

ГОЛОСУВАЛИ: “За”-одноголосно

Рішення прийнято.

 

8.

 

СЛУХАЛИ: Пропозицію голів підкомітетів С.Подгорного, М.Трайдука про Роз’яснення Комітету щодо застосування деяких положень законів України, що регулюють порядок розгляду сільськими, селищними, міськими радами питань про дострокове припинення повноважень сільських, селищних, міських голів, призначення та проведення позачергових місцевих виборів. 

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати

УХВАЛИЛИ:

1. Доручити секретаріату комітету надати Роз’яснення Комітету щодо застосування деяких положень законів України, що регулюють порядок розгляду сільськими, селищними, міськими радами питань про дострокове припинення повноважень сільських, селищних, міських голів, призначення та проведення позачергових місцевих виборів народним депутатам - членам комітету у письмовій формі після його остаточного доопрацювання.

ГОЛОСУВАЛИ: “За”- одноголосно

Рішення прийнято.

 

9.

СЛУХАЛИ:  Інформацію Голови Комітету О.Омельченка та голови підкомітету з питань місцевого  самоврядування М.Трайдука про ситуацію, що склалася в Житомирській обласній раді.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати, М.Тимошенко, В.Граб

Голова Комітету О.Омельченко інформував членів комітету про своє відрядження до Житомирської обласної ради, де зустрівся із представниками усіх сторін конфлікту. Вказав на те, що порозуміння повинно бути знайдено, а хвиля політичних окрасів повинна відійти в сторону.

УХВАЛИЛИ:

  1. Звернутися до голови Житомирської обласної державної адміністрації, до Житомирської обласної ради, до прокурора Житомирської області з пропозицію забезпечити законність і правопорядок у роботі Житомирської обласної ради.

  2. Звернутися до Житомирської обласної ради з пропозицією до 31 березня 2008 року відновити роботу ради. У разі продовження бездіяльності, порушення Житомирською обласною радою Конституції та законів України, до неї буде застосована відповідальність, передбачена статтею 78 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”.

ГОЛОСУВАЛИ: “За”- одноголосно

Рішення прийнято.

 

 

Голова Комітету                                                  О.О. ОМЕЛЬЧЕНКО

 

 

 

Секретар Комітету_________________С.В. ГОРДІЄНКО