Протокол №119/07 від 06.04.11р.

20 листопада 2013, 16:00

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

 

Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування

 

Протокол засідання № 119/07

06 квітня 2011 року

15 год. 00 хв.

м. Київ, вул. Садова, 3 а, к. 416

                                       

 

Голова Комітету Омельченко О.О.

Секретар Комітету Гордієнко С.В.

 

Присутні: члени Комітету: Боднар О.Б., Ключковський Ю.Б., Сінченко В.М., Демчишен В.В., Петренко В.М., Подгорний С.П., Трайдук М.Ф., Горбатюк А.О., Єгоров О.М., Касянюк О.Р., Фомін О.В.

Відсутні:  Черноморов О.М., Павленко В.В., Надоша О.В.

Відповідальні працівники секретаріату Комітету: Завідувач секретаріату Комітету Малюга А.В., заступники Завідувача секретаріату Комітету Данилюк О.А., Желтова О.М., головні консультанти Дмитрук Л.В., Корнієнко Т.М., Рибак О.Ф., Шкуріна Л.Б., Юрчук Ю.А., старший консультант Федоренко Ю.В.

 

Запрошені:

Ткач Р.В. – народний депутат України;

Яценюк А.П. – народний депутат України;

Василяка О.М.т.в.о. Директора Центра правового реформування і законодавчих робіт при Міністерстві юстиції України;

Скопненко Г.П.Керівник Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України;

Юр’єв С.Є. – начальник відділу з прав людини Департаменту
конституційного та адміністративного права Міністерства юстиції України;

Мельник С.І. – Хмельницький міський голова;

Кравченко В.В. – директор Центру правової допомоги Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування “Асоціація міст України”;

Кадомський А.М. – Перший заступник Голови Державного агентства земельних ресурсів України;

Цибитовський С.Ю. – представник Української асоціації місцевих та регіональних влад;

Кожина А.В. – позаштатний консультант Комітету.

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

 

1.     Про зміну і встановлення меж міста Хмельницький і Хмельницького району Хмельницької області.

2.     Про призначення позачергових місцевих виборів.

3.     Про проект Закону про Державний Прапор України (реєстр. №4782, н.д. Ю.Костенко, І.Заєць, Я.Джоджик).

4.     Про проект Закону про великий Державний Герб України (реєстр. №5118, н.д. О.Білозір, К.Ващук).

5.            Про проект Закону про Державний Гімн України (реєстр. №8085, н.д. Д.Ветвицький).

6.     Про проекти законів України:

6.1 про внесення змін до Закону України "Про вибори народних депутатів України" (щодо прохідного бар'єра) (реєстр. №3109, н.д. С.Терьохін);

6.2       про внесення змін до Закону України "Про вибори народних депутатів України" (щодо прохідного бар'єра) (реєстр. №3109-1, н.д. М.Катеринчук).

7.     Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про вибори народних депутатів України" (щодо проведення повторного підрахунку голосів) (реєстр. №3331, н.д. Г.Задирко).

8.     Про проект Закону про Державний земельний кадастр (реєстр. №8077, н.д. В.Бевзенко, Р.Ткач, Р.Лук’янчук).

 

***

 

СЛУХАЛИ: Голова Комітету О.Омельченко ознайомив членів Комітету з проектом порядку денного засідання Комітету та запропонував висловити зауваження і пропозиції до нього.

С.Подгорний запропонував у контексті питання про призначення позачергових місцевих виборів розглянути проект Постанови про призначення позачергових виборів депутатів Чернівецької міської ради та Чернівецького міського голови (реєстр.№8342, н.д. А.Яценюк) та проект Постанови про призначення позачергових виборів депутатів Київської міської ради та Київського міського голови (реєстр.№8337, н.д. М.Томенко, С.Міщенко, С.Подгорний) та розглянути їх першими за черговістю.

Пропозицію підтримано.

 

О.Омельченко на прохання народного депутата України Р.Ткача вніс пропозицію розглянути питання про проект Закону про Державний земельний кадастр (реєстр. №8077, н.д. В.Бевзенко, Р.Ткач, Р.Лук’янчук) другим за черговістю.

Пропозицію підтримано.

 

О.Омельченко вніс пропозицію виключити з порядку денного засідання Комітету питання про проект Закону про великий Державний Герб України (реєстр. №5118, н.д. О.Білозір, К.Ващук) у зв’язку із проханням суб’єктів права законодавчої ініціативи (лист додається).

О.Омельченко запропонував також перенести розгляд питання про проект Закону про Державний Гімн України (реєстр. №8085, н.д. Д.Ветвицький) у зв’язку із відсутністю на засіданні Комітету суб’єкта права законодавчої ініціативи з поважних причин (лист додається).

Пропозиції підтримано.

 

О.Омельченко вніс пропозицію включити до порядку денного засідання Комітету питання про нагородження Завідувача секретаріату Комітету Малюги Анжели Володимирівни орденом княгині Ольги ІІІ ступеня та старшого консультанта секретаріату Комітету Федоренко Юлії Володимирівни Подякою Голови Верховної Ради України із врученням цінного подарунку.

Пропозиції підтримано.

 

***

Голова Комітету запропонував прийняти оновлений проект порядку денного засідання Комітету за основу та в цілому з такою послідовністю питань:

1.Про призначення позачергових виборів:

1.1 про проект Постанови про призначення позачергових виборів депутатів Чернівецької міської ради та Чернівецького міського голови (реєстр.№8342, н.д. А.Яценюк);

1.2 про проект Постанови про призначення позачергових виборів депутатів Київської міської ради та Київського міського голови (реєстр.№8337, н.д. М.Томенко, С.Міщенко, С.Подгорний).

2. Про проект Закону про Державний земельний кадастр (реєстр. №8077, н.д. В.Бевзенко, Р.Ткач, Р.Лук’янчук).

3. Про зміну і встановлення меж міста Хмельницький і Хмельницького району Хмельницької області.

4. Про проект Закону про Державний Прапор України (реєстр. №4782, н.д. Ю.Костенко, І.Заєць, Я.Джоджик).

5. Про проекти законів України:

5.1 про внесення змін до Закону України "Про вибори народних депутатів України" (щодо прохідного бар'єра) (реєстр. №3109, н.д. С.Терьохін);

5.2 про внесення змін до Закону України "Про вибори народних депутатів України" (щодо прохідного бар'єра) (реєстр. №3109-1, н.д. М.Катеринчук).

6. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про вибори народних депутатів України" (щодо проведення повторного підрахунку голосів) (реєстр. №3331, н.д. Г.Задирко).

7. Про нагородження Завідувача секретаріату Комітету Малюги Анжели Володимирівни орденом княгині Ольги ІІІ ступеня.

8. Про нагородження старшого консультанта секретаріату Комітету Федоренко Юлії Володимирівни Подякою Голови Верховної Ради України із врученням цінного подарунку.

УХВАЛИЛИ:

1.Затвердити порядок денний засідання Комітету в цілому.

ГОЛОСУВАЛИ:За” – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

1.

1.1

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного про проект Постанови про призначення позачергових виборів депутатів Чернівецької міської ради та Чернівецького міського голови (реєстр.№8342, н.д. А.Яценюк).

Доповідач зазначив, що даним проектом Постанови пропонується призначити позачергові вибори депутатів Чернівецької міської ради та Чернівецького міського голови на 19 червня 2011 року з метою невідкладного виконання чинного законодавства України, що забезпечить належне існування відповідної територіальної громади міста Чернівці.

Підкомітетом з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян опрацьовано матеріали та підготовлено проект висновку Комітету, який надано для розгляду народним депутатам України – членам Комітету.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови про призначення позачергових виборів депутатів Чернівецької міської ради та Чернівецького міського голови (реєстр. № 8342), поданий народним депутатом України А.Яценюком, за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу та в цілому.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України зі співдоповіддю при розгляді зазначеного проекту Постанови народному депутату України, голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорному.

ГОЛОСУВАЛИ:За” – 7 народних депутатів України, “Проти” – 4 народних депутати України, “Утримався” – 1 народний депутат України, “Не брав участі в голосуванні” – 1 народний депутат України.

Рішення прийнято.

 

1.2 

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного про проект Постанови про призначення позачергових виборів депутатів Київської міської ради та Київського міського голови (реєстр.№8337, н.д. М.Томенко, С.Міщенко, С.Подгорний).

Доповідач зазначив, що даним проектом Постанови пропонується призначити позачергові вибори депутатів Київської міської ради та Київського міського голови на останню неділю шістдесятиденного строку з дня набрання чинності цією Постановою та провести їх у порядку, визначеному Законом України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів".

Підкомітетом з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян опрацьовано матеріали та підготовлено проект висновку Комітету, який надано для розгляду народним депутатам України – членам Комітету.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови про призначення позачергових виборів депутатів Київської міської ради та Київського міського голови (реєстр. № 8337), поданий народними депутатами України М.Томенком, С.Міщенком, С.Подгорним, за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу та в цілому.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України зі співдоповіддю при розгляді зазначеного проекту Постанови  народному депутату України, голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорному.

ГОЛОСУВАЛИ:За” – 7 народних депутатів України, “Утрималися” – 6 народних депутатів України.

Рішення прийнято.

 

2.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишена про проект Закону про Державний земельний кадастр (реєстр. №8077, н.д. В.Бевзенко, Р.Ткач, Р.Лук’янчук).

Доповідач зазначив, що даним законопроектом пропонується визначити мету та принципи Державного земельного кадастру, систему органів, що здійснюють ведення цього кадастру, склад його відомостей, вимоги щодо ведення Державного земельного кадастру та порядок користування його відомостями. При цьому законопроект передбачає суттєве оновлення базових положень з ведення Державного земельного кадастру, що містяться у Земельному кодексі України.

Було підкреслено, що у відповідності зі статтею 13 Конституції України від імені Українського народу права власника на землю здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування. Статею 142 Конституції України  запроваджено комунальну власність на землю і визначено, що земля, інші природні ресурси є матеріальною основою місцевого самоврядування.

Земельним кодексом України чітко визначено повноваження органів місцевого самоврядування у галузі земельних відносин. Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» (стаття 33), відносить до компетенції виконавчих органів сільських, селищних і міських рад реєстрацію суб’єктів права власності на землю; реєстрацію права користування землею і договорів на оренду землі; видачу документів, що посвідчують право власності і право користування землею, тобто ведення окремих складових кадастру.

У законопроекті передбачено передати всі повноваження щодо ведення земельного кадастру і земельно-кадастрової документації єдиному органу – центральному органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів, позбавивши сільські, селищні, міські ради права на ведення земельно-кадастрової документації.

Місцеві ради зможуть тільки запитувати необхідну інформацію про землю, вони не зможуть самостійно вирішувати питання регулювання земельних відносин і будуть залежні від центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів. Вказане позбавить ради можливості своєчасно виконувати свої конституційні повноваження щодо розпорядження землями комунальної власності. Органи місцевого самоврядування втратять незалежність у галузі регулювання земельних відносин у державі. У зв’язку з цим необхідно передбачити у законопроекті повноваження щодо ведення земельного кадастру і земельно-кадастрової документації на рівні сільських, селищних і міських рад.

Асоціацією міст України внесено пропозиції щодо необхідності запровадження системи ведення державного земельного кадастру з такою структурою, щоб оператором Державного земельного кадастру були визначені сільські, селищні, міські ради з повноваженнями реєстрації земельних ділянок, а держателем Державного  земельного кадастру був центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів. Зазначена пропозиція забезпечить ефективність доступу до інформації одночасно і органів місцевого самоврядування і виконавчої влади, доступ до кадастрових відомостей, реєстрацію земельної ділянки і отримання рішення про її надання в одному органі, скорочення термінів на отримання зазначених документів. З метою ефективного управління територіями необхідно надати органам місцевого самоврядування права на постійний доступ до Державного земельного кадастру з правом отримання інформації в межах адміністративно-територіальної одиниці про власників (користувачів), зареєстровані документи, що посвідчують права на земельні ділянки, кадастрові номери, площу та адресу.

За дорученням Комітету Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України також розглянуло зазначений проект Закону та внесло низку слушних зауважень і пропозицій (додаються).

Зокрема, пропонується відповідно до статті 133, пункту 29 частини першої статті 85, пункту 13 частини першої статті 92  Конституції України частину першу статті 9 законопроекту доповнити, що об’єктами Державного земельного кадастру є «територія адміністративно-територіальних одиниць і населених пунктів», внести відповідні корективи по тексту законопроекту.

У частині першій статті 12 законопроекту:

пункт а) викласти у такій редакції – «найменування адміністративно-територіальної одиниці і населеного пункту відповідно до офіційного довідника «Україна. Адміністративно-територіальний устрій»;

пункт ґ) викласти у такій редакції – «інформація про акти органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, Київської і Севастопольської міських рад, на підставі яких встановлені і змінені межі адміністративно-територіальних одиниць і населених пунктів».

Також вказується, що пункт 4 частини п’ятої Прикінцевих і перехідних положень щодо затвердження проектів землеустрою про встановлення і зміну меж органами, які приймають рішення про встановлення чи зміну меж, не відповідає Конституції України, оскільки до повноважень Верховної Ради України не належить вирішення питань щодо затвердження проектів землеустрою тощо.

Підтримуючи, загалом, необхідність законодавчого регулювання питань земельного кадастру в окремому законі, вважаючи цілком прийнятними багато положень законопроекту з реєстр. №8077, водночас необхідно вказати на неприйнятність цілої низки його норм, яка носить концептуальний характер. Йдеться про намагання авторів законопроекту поруч із питаннями, пов’язаними із земельними ділянками як об’єктами права власності, врегулювати також питання територіального устрою та Державного кордону України, які відображають інші за природою правовідносини, де певні території виступають у якості об’єктів юрисдикції та просторової основи діяльності органів державної влади і органів місцевого самоврядування.

Відповідні положення законопроекту носять суперечливий характер, не узгоджуються з чинним законодавством (в тому числі Конституцією України), що вже регулює правовідносини у зазначених сферах, не враховують правового статусу суб’єктів владних повноважень тощо. З огляду на специфіку питання територіального устрою, йому присвячено окремий розділ ІХ Конституції України, п. 29 частини першої статті 85 Конституції України, а в пункті 13 частини першої статті 92 Конституції України питання територіального устрою виділено окремим рядком серед об’ємного переліку питань, які визначаються виключно законом. Таким чином, питання територіального устрою та Державного кордону України не можуть бути предметом регулювання проектів законів щодо Державного земельного кадастру, в тому числі законопроекту з реєстр. №8077.

Голова підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишен ознайомив присутніх із висновками Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України та вніс пропозицію за результатами розгляду в першому читанні прийняти даний законопроект за основу.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

УХВАЛИЛИ:

1. Вважати за доцільне, запропонувати Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України «Про Державний земельний кадастр» (реєстр. № 8077 від 04.02.2011), внесений народними депутатами України В.Бевзенком, Р.Ткачем та Р.Лук'янчуком, за наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу за умови вилучення положень, що врегульовують питання територіального устрою та Державного кордону України як таких, що не можуть бути предметом регулювання даного законопроекту.

2. Звернутися до Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин під час опрацювання і підготовки законопроекту з реєстр. № 8077 до другого читання врахувати зауваження і пропозиції Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування, Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Асоціації міст України», Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України.

3. Доручити заступнику Голови Комітету, народному депутату України В.Сінченку представляти позицію Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування у Комітеті з питань аграрної політики та земельних відносин в ході підготовки законопроекту з реєстр. № 8077 до другого читання.

4. Направити цей висновок до Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин, який визначено головним з підготовки даного законопроекту.

ГОЛОСУВАЛИ:За” – 12 народних депутатів України, “Проти” – 1 народний депутат України.

Рішення прийнято.

 

3.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишена про зміну і встановлення меж міста Хмельницький і Хмельницького району Хмельницької області.

Доповідач зазначив, що до Верховної Ради України з поданням щодо зміни і встановлення меж міста Хмельницький і Хмельницького району Хмельницької області звернулася Хмельницька обласна рада. Необхідність встановлення нової межі міста Хмельницький обумовлена змінами, які відбулися у складі та конфігурації земельних угідь, по яких проходить межа міста (нове житлове будівництво, розміщення міського полігону побутових відходів, кладовища, проведення земельної реформи).

В.Демчишен поінформував присутніх про те, що питання про зміну меж міста Хмельницький Хмельницької області погоджено відповідно до чинного законодавства, розглянуто і підтримано Грузевицькою, Давидковецькою, Копистинською, Олешинською, Розсошанською, Стуфчинецькою сільськими, Хмельницькою міською, Хмельницькою районною, Хмельницькою обласною радами та Комітетом Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин. Позитивний висновок щодо даного питання висловило також Управління по зв’язках з місцевими органами виконавчої влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України.

Підкомітетом з питань державного будівництва опрацьовано надіслані матеріали та підготовлено проект висновку Комітету щодо зміни і встановлення меж міста Хмельницький і Хмельницького району Хмельницької області, який надано для розгляду народним депутатам України – членам Комітету.

       В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

УХВАЛИЛИ:

1. Підтримати подання Хмельницької обласної ради щодо зміни і встановлення меж міста Хмельницький і Хмельницького району Хмельницького області.

2. Рекомендувати Верховній Раді України підтримати подання  Хмельницької обласної ради щодо зміни і встановлення меж міста Хмельницький і Хмельницького району Хмельницького області, прийнявши за основу та в цілому відповідний проект Постанови Верховної Ради України.

3. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання народному депутату України – голові підкомітету з питань державного будівництва Демчишену В.В.

ГОЛОСУВАЛИ:За”одноголосно.

Рішення прийнято.

 

4.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишена про проект Закону про Державний Прапор України (реєстр. №4782, н.д. Ю.Костенко, І.Заєць, Я.Джоджик).

Доповідач зазначив, що даним законопроектом пропонується встановити опис та порядок використання Державного Прапора України у зв’язку з необхідністю законодавчого регулювання суспільних відносин у сфері використання державних символів України. В.Демчишен вказав, що за своїм змістом та обсягом поданий законопроект не забезпечує  вичерпного регулювання порядку офіційного використання Державного Прапора України та не встановлює загальних правил щодо його неофіційного використання.

Голова підкомітету ознайомив присутніх із висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, в якому пропонується повернути законопроект з реєстр. № 4782 на доопрацювання суб’єкту права законодавчої ініціативи. Аналогічної позиції дотримується також підкомітет з питань державного будівництва, який підготував відповідний проект висновку Комітету.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 3 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону про Державний Прапор України (реєстр.№4782), поданий народними депутатами України Ю.Костенком, І.Зайцем, Я.Джоджиком, за наслідками розгляду в першому читанні повернути суб'єктам права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

2. Доручити виступити від Комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України, голові підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишену.

ГОЛОСУВАЛИ:За” - одноголосно.

Рішення прийнято.

 

5.

5.1

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного про проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про вибори народних депутатів України” (щодо прохідного бар’єра) (реєстр. №3109, н.д. С.Терьохін).

Доповідач зазначив, що даним законопроектом пропонується внести зміни до статті 96 Закону України «Про вибори народних депутатів України» та підвищити прохідний бар’єр для політичних партій (виборчих блоків) з 3 до 10 відсотків голосів виборців, що взяли участь у голосуванні на виборах народних депутатів України.

Голова підкомітету ознайомив присутніх з висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, яке висловило окремі зауваження до законопроекту з реєстр. №3109 та вважає, що за результатами розгляду у першому читанні його доцільно відхилити.

Підкомітет з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян також запропонував Комітету проект висновку щодо відхилення даного законопроекту.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

 

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про вибори народних депутатів України» (щодо прохідного бар’єру) (реєстр. № 3109) за наслідками розгляду в першому читанні відхилити відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України зі співдоповіддю з цього питання голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян – народному депутату України Подгорному С.П.

ГОЛОСУВАЛИ:За” – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

5.2

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного про проект Закону України про внесення змін до Закону України "Про вибори народних депутатів України" (щодо прохідного бар'єра) (реєстр. №3109-1, н.д. М.Катеринчук).

Доповідач зазначив, що даним законопроектом пропонується внести зміни до статей 1 та 96 Закону України «Про вибори народних депутатів України» та понизити прохідний бар’єр для політичних партій (виборчих блоків) з 3 до 2 відсотків голосів виборців, що взяли участь у голосуванні на виборах народних депутатів України.

Голова підкомітету ознайомив присутніх із висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, яке вказало на деякі проблемні моменти положень законопроекту з реєстр. №3109-1 та зазначило, що за результатами розгляду у першому читанні він може бути прийнятий за основу.

Підкомітет з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян не погодився з аргументацією експертів та висловився проти зниження прохідного бар’єру, підготувавши проект висновку Комітету щодо відхилення даного законопроекту.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

УХВАЛИЛИ:

1.     Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про вибори народних депутатів України» (щодо прохідного бар’єру) (реєстр. № 3109-1) за наслідками розгляду в першому читанні відхилити відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України зі співдоповіддю з цього питання голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян – народному депутату України Подгорному С.П.

ГОЛОСУВАЛИ:За” – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

 

6.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про вибори народних депутатів України" (щодо проведення повторного підрахунку голосів) (реєстр. №3331, н.д. Г.Задирко).

Доповідач зазначив, що даним законопроектом пропонується внести зміни до статті 92 Закону України «Про вибори народних депутатів України» та зобов’язати окружну виборчу комісію на вимогу уповноваженої особи партії (блоку) або кандидата у депутати за наявності визначених Законом підстав приймати рішення про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці. При цьому пропонується визначити, що повторний підрахунок голосів виборців може бути проведений не більше ніж на десяти виборчих дільницях відповідного виборчого округу.

Голова підкомітету ознайомив присутніх із висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, яке вважає, що за результатами розгляду в першому читанні законопроект з реєстр. № 3331 доцільно відхилити. Погоджуючись із окремими зауваженнями експертів, підкомітет з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян, водночас, висловився на користь прийняття даного законопроекту за основу з можливістю подальшого доопрацювання в ході підготовки до другого читання.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про вибори народних депутатів України» (щодо проведення повторного підрахунку голосів) (реєстр. № 3331) за наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України та доручити Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування доопрацювати зазначений законопроект з урахуванням зауважень і пропозицій суб’єктів права законодавчої ініціативи і внести його на розгляд Верховної Ради України у другому читанні.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України зі співдоповіддю з цього питання голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян – народному депутату України Подгорному С.П.

ГОЛОСУВАЛИ:За” – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

7.

СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету О.Омельченко  про рекомендацію кандидатури Завідувача секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань  державного будівництва та місцевого самоврядування Малюги Анжели Володимирівни на нагородження орденом княгині Ольги ІІІ ступеня.

Доповідач ознайомив присутніх із основними досягненнями кандидата на нагородження за час роботи у секретаріаті Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування і запропонував підтримати внесену пропозицію.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

УХВАЛИЛИ:

1. За високий професіоналізм та сумлінну працю, значний особистий внесок у розвиток державного будівництва та місцевого самоврядування України, його законодавче забезпечення, з нагоди 40-річчя від дня народження та до Дня Конституції України рекомендувати кандидатуру Завідувача секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань  державного будівництва та місцевого самоврядування Малюги Анжели Володимирівни на нагородження орденом  княгині Ольги ІІІ ступеня.

2. Звернутися із відповідною пропозицією до Голови Верховної Ради України.

ГОЛОСУВАЛИ:За” – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

8.

СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету О.Омельченко про порушення клопотання про нагородження старшого консультанта секретаріату Комітету Федоренко Юлії Володимирівни Подякою Голови Верховної Ради України із врученням цінного подарунку.

Доповідач ознайомив присутніх із вимогами Положення про Подяку Голови Верховної Ради України, затвердженого Розпорядженням Голови Верховної Ради України № 316 від 18 липня 1997 року, нагадав про основні досягнення кандидата на нагородження за час роботи у секретаріаті Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування та запропонував підтримати внесену пропозицію.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

УХВАЛИЛИ:

1. З огляду на значний особистий внесок у розвиток державного будівництва та місцевого самоврядування України, багаторічну плідну діяльність в Апараті Верховної Ради України та з нагоди Дня Конституції України звернутися до Керівника Апарату Верховної Ради України з поданням про нагородження старшого консультанта секретаріату Комітету Федоренко Юлії Володимирівни Подякою Голови Верховної Ради України із врученням цінного подарунку.

ГОЛОСУВАЛИ:За” – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

 

 

 

 

Голова Комітету                                                          О.ОМЕЛЬЧЕНКО

 

 

Секретар Комітету                                                        С.ГОРДІЄНКО

 

 

 

ПИТАННЯ ПОРЯДКУ ДЕННОГО,

ЯКІ РОЗГЛЯНУЛИ НА ЗАСІДАННІ КОМІТЕТУ

06.04.2011 року

 

1. Про призначення позачергових виборів:

1.1 про проект Постанови про призначення позачергових виборів депутатів Чернівецької міської ради та Чернівецького міського голови (реєстр.№8342, н.д. А.Яценюк);

1.2 про проект Постанови про призначення позачергових виборів депутатів Київської міської ради та Київського міського голови (реєстр.№8337, н.д. М.Томенко, С.Міщенко, С.Подгорний).

2. Про проект Закону про Державний земельний кадастр (реєстр. №8077, н.д. В.Бевзенко, Р.Ткач, Р.Лук’янчук).

3. Про зміну і встановлення меж міста Хмельницький і Хмельницького району Хмельницької області.

4. Про проект Закону про Державний Прапор України (реєстр. №4782, н.д. Ю.Костенко, І.Заєць, Я.Джоджик).

5. Про проекти законів України:

5.1 про внесення змін до Закону України "Про вибори народних депутатів України" (щодо прохідного бар'єра) (реєстр. №3109, н.д. С.Терьохін);

5.2 про внесення змін до Закону України "Про вибори народних депутатів України" (щодо прохідного бар'єра) (реєстр. №3109-1, н.д. М.Катеринчук).

6. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про вибори народних депутатів України" (щодо проведення повторного підрахунку голосів) (реєстр. №3331, н.д. Г.Задирко).

7. Про нагородження Завідувача секретаріату Комітету Малюги Анжели Володимирівни орденом княгині Ольги ІІІ ступеня.

8. Про нагородження старшого консультанта секретаріату Комітету Федоренко Юлії Володимирівни Подякою Голови Верховної Ради України із врученням цінного подарунку.