1090
21 травня 2013, 11:30
За дорученням Голови Верховної Ради України Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування розглянув на своєму засіданні 15 травня 2013 року альтернативні проекти законів про внесення змін до Бюджетного кодексу України стосовно зарахування податку на доходи фізичних осіб до доходу бюджету міста Києва, подані народними депутатами України Д.Й. Андрієвським, А.М.Павловським, О.М.Бригинцем (реєстр. №1090 від 13.12.2012 року), народними депутатами України В.В.Кличком, Н.В.Новак, В.В.Карпунцовим та іншими (реєстр. № 1090-1 від 19.12.2012 року) та народними депутатами України О.В. Чорноволенком, Ю.В.Одарченком (реєстр. №1090-2 від 25.12.2012 року).
Констатуючи практичну ідентичність положень вказаних законопроектів та підтримуючи ідею зміцнення фінансової основи місцевого самоврядування в місті Києві, члени Комітету дійшли висновку щодо доцільності підтримки проекту закону з реєстр. № 1090-2 як такого, що найбільше відповідає вимогам нормотворчої техніки.
Всеукраїнська асоціація органів місцевого самоврядування "Асоціація міст України" у зверненні на адресу Комітету підтримує ідею поновлення норм Бюджетного кодексу, що діяли до 2011 року, в частині зарахування 100 % податку на доходи фізичних осіб до бюджету міста Києва.
Так, під час обговорення члени Комітету зазначали, що законопроектом з реєстр. №1090 пропонується внести зміни до статей 29 та 65 Бюджетного кодексу України, змінивши існуючу пропорцію рівного розподілу надходжень податку на доходи фізичних осіб між Державним бюджетом України та бюджетом м. Києва і спрямувавши всі 100 % обсягів цього податку до бюджету м. Києва. Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у висновку від 01 березня 2013 року звертає увагу на те, що існуючий порядок зарахування до бюджету міста Києва тільки 50% податку на доходи фізичних осіб, що сплачується на його на території, є винятком із загального правила щодо визначення податку на доходи фізичних осіб як ресурсу виключно місцевих бюджетів. Разом із тим, Управління висловлює низку зауважень щодо законопроекту, зокрема в частині терміну набрання ним чинності та необхідності запровадження чіткого та прозорого порядку фінансування з Державного бюджету України міста Києва на виконання ним столичних функцій.
Кабінет Міністрів України у своєму висновку від 18 квітня 2013 року не підтримує поданий законопроект та вважає, що передбачена Бюджетним кодексом України пропорція зарахування податку на доходи фізичних осіб максимально враховує як наявність фінансового ресурсу, так і потребу у збалансуванні дохідної та видаткової частин бюджету з мінімальним перетоком фінансового ресурсу в системі.
Проектом Закону України про внесення змін до статті 65 Бюджетного кодексу України (щодо доходів бюджету міста Києва) (реєстр. №1090-1 від 19.12.2012), що був поданий народними депутатами України В.Кличком, Н.Новак, В.Карпунцовим та іншими пропонувалося внести зміни до статті 65 Бюджетного кодексу України та передбачити зарахування до доходів бюджету міста Києва не 50% податку на доходи фізичних осіб, що сплачується на його території, як це передбачено чинними нормами цього Кодексу, а 100% надходжень від такого податку. Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку на даний проект звертає увагу на те, що існуючий порядок зарахування до бюджету міста Києва тільки 50% податку на доходи фізичних осіб, що сплачується на його на території, є винятком із загального правила щодо визначення податку на доходи фізичних осіб як ресурсу виключно місцевих бюджетів. Разом із тим, Управління зауважує щодо необхідності внесення відповідних змін до статті 29 Бюджетного кодексу України та запровадження чіткого та прозорого порядку фінансування з Державного бюджету України міста Києва на виконання ним столичних функцій.
Кабінет Міністрів України у своєму висновку від 18 квітня 2013 року не підтримує поданий законопроект та вважає, що передбачена Бюджетним кодексом України пропорція зарахування податку на доходи фізичних осіб максимально враховує як наявність фінансового ресурсу, так і потребу у збалансуванні дохідної та видаткової частин бюджету з мінімальним перетоком фінансового ресурсу в системі.
Проектом Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо зарахування до доходів бюджету міста Києва податку на доходи фізичних осіб) (реєстр. №1090-2 від 13.12.2012), що був поданий народними депутатами України О.Чорноволенком, Ю.Одарченком пропонується внести зміни до статей 29 та 65 Бюджетного кодексу України, змінивши існуючу пропорцію рівного розподілу надходжень податку на доходи фізичних осіб між Державним бюджетом України та бюджетом м. Києва і спрямувавши всі 100 % обсягів цього податку до бюджету м. Києва.
Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку від 01 березня 2013 року звертає увагу на те, що існуючий порядок зарахування до бюджету міста Києва тільки 50% податку на доходи фізичних осіб, що сплачується на його на території, є винятком із загального правила щодо визначення податку на доходи фізичних осіб як ресурсу виключно місцевих бюджетів. Разом із тим, Управління висловлює низку міркувань щодо необхідності запровадження чіткого та прозорого порядку фінансування з Державного бюджету України міста Києва на виконання ним столичних функцій.
Кабінет Міністрів України у своєму висновку від 18 квітня 2013 року не підтримує поданий законопроект та вважає, що передбачена Бюджетним кодексом України пропорція зарахування податку на доходи фізичних осіб максимально враховує як наявність фінансового ресурсу, так і потребу у збалансуванні дохідної та видаткової частин бюджету з мінімальним перетоком фінансового ресурсу в системі.
Заслухавши інформацію з цього питання народного депутата України – голови підкомітету з питань місцевих бюджетів та комунальної власності О.Дудки, взявши до уваги висновки Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України та звернення Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування "Асоціація міст України", з’ясувавши позицію народних депутатів України – членів Комітету та обговоривши питання, Комітет ухвалив рішення вважати за доцільне запропонувати Комітету з питань бюджету, що визначений головним з підготовки законопроектів на розгляд, рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо зарахування до доходів бюджету міста Києва податку на доходи фізичних осіб) (реєстр. № 1090-2), поданий народними депутатами України О.Чорноволенком, Ю.Одарченком, за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу.