2769

29 квітня 2013, 17:47

Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування розглянув на своєму засіданні проект Основних напрямів бюджетної політики на 2014 рік (реєстр. № 2769), поданий Кабінетом Міністрів України.

Даний проект визначає цілі та завдання бюджетної політики на наступний рік відповідно до статті 33 Бюджетного кодексу України.

Всеукраїнська асоціація органів місцевого самоврядування "Асоціація міст України" та Всеукраїнська асоціація сільських та селищних рад у своїх зверненнях на адресу Комітету запропонували включити до проекту Основних напрямів бюджетної політики на 2014 рік пропозиції Національного конгресу місцевого самоврядування, надіслані в установленому Законом України "Про асоціації органів місцевого самоврядування" порядку до Кабінету Міністрів України, але не враховані в повному обсязі.

Підтримуючи необхідність всебічного зміцнення матеріально-фінансової основи місцевого самоврядування, врахування місцевих та регіональних інтересів при підготовці Основних напрямів бюджетної політики на 2014 рік та, у зв’язку із цим, суттєвого розширення і змістовного наповнення розділу проекту, який відповідно до пункту 5 частини четвертої статті 33 Бюджетного кодексу України має відображати взаємовідносини державного бюджету з місцевими бюджетами, Комітет ухвалив рекомендувати Комітету з питань бюджету:

1. У Розділі "Взаємовідносини державного бюджету з місцевими бюджетами" проекту:

1) абзац восьмий доповнити реченням такого змісту:

"Спрощення процедур здійснення запозичень до місцевих бюджетів шляхом зняття обмежень по кількості населення для здійснення органами місцевого самоврядування запозичень до бюджетів розвитку";

2) абзац десятий викласти в такій редакції:

"підвищення фінансової спроможності місцевих бюджетів шляхом внесення змін до бюджетного та податкового законодавства в частині:

- віднесення плати за землю до місцевих податків з наданням місцевим радам права регулювати ставки цього податку у визначених законом межах;

- запровадження плати за землю на рівні орендної плати для землекористувачів – власників розташованого на земельних ділянках нерухомого майна, що не мають належно оформленого права на землю, а також для землекористувачів, які мають земельні ділянки в постійному користуванні, та використовують їх для провадження господарської діяльності;

- включення до доходів місцевих бюджетів, що не враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів частини податку на прибуток підприємств (крім державної та комунальної власності) в обсязі 25%;

- збільшення надходжень від туристичного збору шляхом спрощення процедури оподаткування, запровадження ставок в залежності від обороту (виручки) за надання послуг з тимчасового проживання, скорочення пільг;

- закріплення на рівні 70 відсотків відрахування екологічного податку до бюджетів місцевого самоврядування;

- спрямування до місцевих бюджетів надходжень від судового збору за місцем розгляду справ, а також звільнення від сплати судового збору органів місцевого самоврядування;

- визначення обсягів субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку регіонів та інших субвенцій капітального характеру, виходячи з чисельності населення, що проживає на відповідній території;

3) абзац одинадцятий викласти в такій редакції:

"удосконалення формульного підходу до розрахунку доходів та видатків місцевих бюджетів, що враховуються під час визначення обсягу міжбюджетних трансфертів шляхом:

- заміни методу екстраполяції на метод середньої геометричної прогресії для міст, що мають щорічне зростання доходів;

- не врахування у прогнозованих доходах сум одноразових надходжень до місцевих бюджетів у базових роках";

4) абзац чотирнадцятий викласти в такій редакції:

"недопущення скорочення мережі бюджетних установ";

5) доповнити абзацами такого змісту:

забезпечення в повному обсязі коштами з державного бюджету органів місцевого самоврядування для здійснення видатків на виконання делегованих повноважень;

удосконалення казначейського обслуговування органів місцевого самоврядування та порядку реєстрації фінансових зобов'язань в органах Державної казначейської служби;

забезпечення ліквідації податкової заборгованості державних підприємств перед місцевими бюджетами, зокрема шляхом надання цільової фінансової підтримки з державного бюджету цим підприємствам;

послідовного підвищення рівня оплати праці посадових осіб місцевого самоврядування шляхом встановлення посадового окладу спеціаліста найнижчої категорії на рівні не менше двох розмірів мінімальної заробітної плати;

поетапного списання заборгованості місцевих бюджетів за середньостроковими позиками, отриманими в минулих роках;

забезпечення компенсації втрат доходів місцевих бюджетів, що не враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів, внаслідок надання державою податкових пільг;

погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню, яка виникла в зв’язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання та водовідведення тарифам, що затверджувалися або погоджувалися відповідними органами влади;

погашення кредиторської заборгованості органів місцевого самоврядування за здійсненими видатками, які мали фінансуватися за рахунок державних програм, в тому числі щодо здійснення комплексного протипаводкового захисту;

зміцнення фінансової основи діяльності органів місцевого самоврядування міста Києва за рахунок зарахування до бюджету міста Києва 100 відсотків податку на доходи фізичних осіб, що сплачується (перераховується) на його території, а також субвенцій та додаткової дотації бюджету міста Києва на виконання містом Києвом столичних функцій;

6) перенести до інших розділів проекту абзаци такого змісту:

зростання мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму;

проведення адміністративної та адміністративно-територіальної реформи;

подальшого реформування медичної галузі;

завершення реалізації пілотних проектів з відпрацювання моделі реформування системи охорони здоров’я відповідно до Закону України “Про порядок проведення реформування системи охорони здоров’я у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та місті Києві;

2. У Розділі "Інші питання, вирішення яких необхідне для складення проекту закону про Державний бюджет України на 2014 рік":

1) абзац дев'ятий "оптимізації мережі вищих навчальних закладів, підготовка фахівців в яких здійснюється за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, шляхом створення на їх базі укрупнених потужних регіональних університетів" та абзац шістнадцятий "подальшої оптимізації мережі наукових установ та їх укрупнення з урахуванням установлених критеріїв оцінювання результативності науково-технічної діяльності" виключити;

2) в абзаці вісімнадцятому слова "та встановлення мораторію на затвердження нових програм" виключити.

 

Висновок Комітету надіслано до Комітету з питань бюджету, який визначено головним з підготовки проекту Основних напрямів бюджетної політики на 2014 рік (реєстр. № 2769) на розгляд Верховної Ради України.