Протокол №23 від 04.06.08р.
12 березня 2015, 13:49
ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування
Протокол засідання № 23
4 червня 2008 року
15 год. 00 хв.
м. Київ,
вул. Садова, 3а
кім. 416
Головує: Перший заступник Голови Комітету Боднар О.Б.
Секретар Комітету Гордієнко С.В.
Присутні: члени Комітету: Ключковський Ю.Б., Черноморов О.М., Подгорний С.П., Трайдук М.Ф., Каськів В.В., Матвієнко А.С.
Відсутні: Омельченко О.О., Петренко В.М., Льовочкін С.В.
Відповідальні працівники секретаріату Комітету: заступник Завідувача Малюга А.В., головні консультанти: Данилюк О.А., Желтова О.М., Корнієнко Т.М., Юрчук Ю.А., старші консультанти: Дмитрук Л.В., Шкуріна Л.Б., консультант Федоренко Ю.В.
Запрошені:
Вілкул О.Ю. - народний депутат України;
Колєсніков Д.В. - народний депутат України;
Ставнійчук М.І. - заступник Глави Секретаріату Президента України;
Богашева Н.В. - заступник Міністра юстиції України;
Саченко В.І. - заступник Міністра промислової політики України;
Костинюк Б.І. - заступник Міністра України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи;
Рябінін В.І. - голова Кремінської районної ради Луганської області;
Бач Б.Ф. - Новояворівський міський голова;
Максимишин І.А.- депутат Новоявірської міської ради;
Сидоренко В.В. - Голова Департаменту правової політики Асоціації міст України;
Сясько О.І. - заступник Голови Департаменту правової політики Асоціації міст України;
Гапотченко В.І. - завідувач сектору Управління по зв’язках з місцевими органами влади та органами місцевого самоврядування;
Толкачов І.В. - начальник відділу по взаємодії з Верховною Радою України Міністерства регіонального розвитку та будівництва;
Стичинський О.Ф. - головний спеціаліст Управління по зв’язках з Верховною Радою України та Кабінету Міністрів України Секретаріату Президента України;
Ляхович В.А. - головний консультант відділу висвітлення діяльності Верховної Ради України (інформаційне управління).
ПОРЯДОК ДЕННИЙ
І.
1. Про призначення позачергових виборів окремих сільських, селищних, міських голів.
2. Про проекти Законів:
«Про внесення зміни до статті 10 Закону України "Про державні нагороди України" (щодо введення почесного звання "Заслужений гірник України») (реєстр. №1462, КМУ, Ю.В.Тимошенко)
«Про внесення змін до статті 10 Закону України "Про державні нагороди України» (щодо введення почесного звання "Заслужений гірник України") (реєстр. №1462-1, альтернативний, н.д. Вілкул О.Ю., Колєсніков Д.В., Шпенов Д.Ю., Глазунов С.М. )
«Про внесення змін до статті 10 Закону України "Про державні нагороди України" (щодо запровадження почесного звання "Заслужений працівник цивільного захисту») (реєстр.№2103, н.д. Василенко С.В.)
3. Про проект Закону про державну службу (реєстр. №1400, н.д. Янукович В.Ф.)
4. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про Центральну виборчу комісію" (щодо обмеження терміну на підготовку та проведення засідання комісії, в разі його скликання не менш як третиною членів комісії) (реєстр.№2279, н.д. Каплієнко В.В.)
5. Про проект Закону про відшкодування шкоди, завданої фізичним або юридичним особам незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб при здійсненні ними своїх повноважень. (реєстр.№1344, н.д. Зварич Р.М.)
6. Про проект Закону про асоціації органів місцевого самоврядування (реєстр.№2477, Президент України В.А. Ющенко, невідкладний)
II. -
III. Виконання контрольних повноважень.
IV. Різне.
***
На початку засідання Перший заступник Голови Комітету О.Боднар повідомила членів Комітету про те, що з поважних причин Голова Комітету О.Омельченко не може бути присутнім на засіданні Комітету. Він передав свій голос «За» по всіх питаннях порядку денного засідання Першому заступнику Голови Комітету О.Боднар та просив його врахувати під час розгляду питань.
СЛУХАЛИ: Інформацію Першого заступника Голови Комітету О.Боднар про запропонований порядок денний засідання Комітету та пропозиції до нього.
О.Боднар запропонувала членам Комітету ознайомитись із запропонованим порядком денним засідання, внести зауваження та пропозиції:
С.Подгорний запропонував перенести розгляд питання про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про Центральну виборчу комісію" (щодо обмеження терміну на підготовку та проведення засідання комісії, в разі його скликання не менш як третиною членів комісії) (реєстр.№2279, н.д. Каплієнко В.В.), оскільки надійшла інформація від автора законопроекту щодо його доопрацювання;
В.Каськівим запропоновано включити до порядку денного питання про проект Постанови Верховної Ради України “Про встановлення та зміну меж міста Новояворівськ Яворівського району Львівської області”;
3. О.Боднар внесла пропозицію змінити черговість розгляду питань порядку денного, розглянувши законопроекти в такій послідовності:
Про призначення позачергових виборів окремих сільських, селищних, міських голів - розглянути першим по списку;
Про проект Постанови Верховної Ради України “Про встановлення та зміну меж міста Новояворівськ Яворівського району Львівської області” - розглянути другим по списку;
Блок проектів Законів:
- «Про внесення зміни до статті 10 Закону України "Про державні нагороди України" (щодо введення почесного звання "Заслужений гірник України») (реєстр. №1462, КМУ, Ю.В.Тимошенко)
- «Про внесення змін до статті 10 Закону України "Про державні нагороди України» (щодо введення почесного звання "Заслужений гірник України") (реєстр. №1462-1, альтернативний, н.д. Вілкул О.Ю., Колєсніков Д.В., Шпенов Д.Ю., Глазунов С.М. )
- «Про внесення змін до статті 10 Закону України "Про державні нагороди України" (щодо запровадження почесного звання "Заслужений працівник цивільного захисту») (реєстр.№2103, н.д. Василенко С.В.) - розглянути третім по списку;
Проект Закону про державну службу (реєстр. №1400, н.д. Янукович В.Ф.) - розглянути четвертим по списку;
Законопроект про відшкодування шкоди, завданої фізичним або юридичним особам незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб при здійсненні ними своїх повноважень. (реєстр.№1344, н.д. Зварич Р.М.) - розглянути п’ятим по списку;
Проект Закону про асоціації органів місцевого самоврядування (реєстр.№2477, Президент України В.А. Ющенко, невідкладний) - розглянути наступним за черговістю.
УХВАЛИЛИ:
1.Врахувати пропозиції, озвучені членами Комітету;
2.Затвердити питання порядку денного засідання.
ГОЛОСУВАЛИ: “За”- одноголосно.
***
Доручення секретаріату Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування:
1.За пропозицією А.Матвієнко звернутися від імені Комітету до Голови Верховної Ради України з проханням визначити Комітети Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування та з питань боротьби з організованою злочинністю та корупцією головними по опрацюванню проекту Закону України “Про доброчесну поведінку осіб, уповноважених на виконання функцій держави, органів місцевого самоврядування” (р.№2362 від 10.04.2008 р.);
2.Перший заступник Голови Комітету О.Боднар внесла пропозицію - поінформувати Голову Верховної Ради України про рішення Комітету щодо зміни доповідача від Комітету під час розгляду питання про призначення позачергових виборів сільських та міських голів на пленарному засіданні 5 червня.
1.
СЛУХАЛИ: Інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного про призначення позачергових виборів окремих сільських, селищних, міських голів.
Голова підкомітету поінформував членів Комітету про те, що у відповідь на звернення Комітету 14 березня 2008 року до Центральної виборчої комісії щодо призначення комісією повторних виборів Корманського сільського голови Сокирянського району Чернівецької області відповідно до пункту 5 статті 21 Закону України «Про Центральну виборчу комісію» ЦВК своєю Постановою від 19.05.08 №30 призначила повторні вибори Корманського сільського голови на 20 липня 2008 року.
Також доповідач поінформував присутніх про підготовлені документи, які дозволяють підтримати рішення підкомітету рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори сільських, селищних та міського голів на 28 вересня 2008 року.
Голова підкомітету повідомив, що станом на 04 червня 2008 року для розгляду на засіданні Комітету підготовлено 19 проектів постанов щодо призначення позачергових виборів окремих сільських та селищних голів у зв’язку з достроковим припиненням їх повноважень за таких підстав:
Новобериславського сільського голови (Новобериславська сільська рада Бериславського району Херсонської області) - дострокове припинення повноважень у зв’язку зі смертю;
Броньківського сільського голови (Броньківська сільська рада Іршавського району Закарпатської області) - дострокове припинення повноважень у зв’язку зі смертю;
Жубровицького сільського голови (Жубровицька сільська рада Олевського району Житомирської області) - дострокове припинення повноважень у зв’язку зі смертю;
Чапаєвського сільського голови (Чапаєвська сільська рада Великомихайлівського району Одеської області) - дострокове припинення повноважень у зв’язку з поданою заявою за власним бажанням;
Павлівського сільського голови (Павлівська сільська рада Фрунзівського району Одеської області) - дострокове припинення повноважень у зв’язку з з поданою заявою за власним бажанням (вихід на пенсію);
Замківського сільського голови (Замківська сільська рада Жовківського району Львівської області) - дострокове припинення повноважень у зв’язку зі смертю;
Новокам’янського сільського голови (Новокам’янська сільська рада Жовківського району Львівської області) - дострокове припинення повноважень у зв’язку з поданою заявою за власним бажанням;
Адамівського сільського голови (Адамівська сільська рада Білгород-Дністровського району Одеської області) - дострокове припинення повноважень у зв’язку зі смертю;
Спаського сільського голови (Спаська сільська рада Рожнятівського району Івано-Франківської області) - дострокове припинення повноважень у зв’язку з з поданою заявою за власним бажанням;
Медведівського сільського голови (Медведівська сільська рада Чорноморського району Автономної Республіки Крим) - дострокове припинення повноважень у зв’язку з поданою заявою за власним бажанням (погіршення стану здоров’я);
Кіровського сільського голови (Кіровська сільська рада Вільнянського району Запорізької області) - дострокове припинення повноважень у зв’язку з поданою заявою за власним бажанням (погіршенням стану здоров’я);
Липківського сільського голови (Липківська сільська рада Гощанського району Рівненської області) - дострокове припинення повноважень у зв’язку з поданою заявою за власним бажанням;
Олійниківського сільського голови (Олійниківська сільська рада Сахновщинського району Харківської області) - дострокове припинення повноважень у зв’язку з поданою заявою за власним бажанням;
Доброводівського сільського голови (Доброводівська сільська рада Уманського району Черкаської області) - дострокове припинення повноважень за рішенням ради у зв’язку з проведенням місцевого референдуму;
Мирненського селищного голови (Мирненська селищна рада Каланчацького району Херсонської області) - дострокове припинення повноважень у зв’язку зі смертю;
Старосалтівського селищного голови (Старосалтівська селищна рада Вовчанського району Харківської області) - дострокове припинення повноважень у зв’язку зі смертю;
Седнівського селищного голови (Седнівська селищна рада Чернігівського району Чернігівської області) - дострокове припинення повноважень у зв’язку з поданою заявою за власним бажанням;
Магерівського селищного голови (Магерівська селищна рада Жовківського району Львівської області) - дострокове припинення повноважень у зв’язку з поданою заявою за власним бажанням;
Кремінського міського голови (Кремінська міська рада Кремінського району Луганської області) - дострокове припинення повноважень у зв’язку з провадженням справи за нововиявленими обставинами.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, В.Гапотченко.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори:
Новобериславського сільського голови (Новобериславська сільська рада Бериславського району Херсонської області),
Броньківського сільського голови (Броньківська сільська рада Іршавського району Закарпатської області),
Жубровицького сільського голови (Жубровицька сільська рада Олевського району Житомирської області),
Чапаєвського сільського голови (Чапаєвська сільська рада Великомихайлівського району Одеської області),
Павлівського сільського голови (Павлівська сільська рада Фрунзівського району Одеської області),
Замківського сільського голови (Замківська сільська рада Жовківського району Львівської області),
Новокам’янського сільського голови (Новокам’янська сільська рада Жовківського району Львівської області),
Адамівського сільського голови (Адамівська сільська рада Білгород-Дністровського району Одеської області),
Спаського сільського голови (Спаська сільська рада Рожнятівського району Івано-Франківської області),
Медведівського сільського голови (Медведівська сільська рада Чорноморського району Автономної Республіки Крим),
Кіровського сільського голови (Кіровська сільська рада Вільнянського району Запорізької області),
Липківського сільського голови (Липківська сільська рада Гощанського району Рівненської області),
Олійниківського сільського голови (Олійниківська сільська рада Сахновщинського району Харківської області),
Доброводівського сільського голови (Доброводівська сільська рада Уманського району Черкаської області),
Мирненського селищного голови (Мирненська селищна рада Каланчацького району Херсонської області),
Старосалтівського селищного голови (Старосалтівська селищна рада Вовчанського району Харківської області)
Седнівського селищного голови (Седнівська селищна рада Чернігівського району Чернігівської області),
Магерівського селищного голови (Магерівська селищна рада Жовківського району Львівської області),
Кремінського міського голови (Кремінська міська рада Кремінського району Луганської області)
на неділю 28 вересня 2008 року, прийнявши відповідні постанови Верховної Ради України.
2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян Подгорному С.П.
ГОЛОСУВАЛИ: “За”- одноголосно.
Рішення прийнято.
Члени Комітету Ю.Ключковський, С.Подгорний запропонували звернутися до Голови Верховної Ради України з пропозицією включення до порядку денного пленарного засідання Верховної Ради України 5 червня 2008 року проектів постанов, які розглянуті на засіданні Комітету 4 червня, та підтримки ініціативи Комітету щодо розгляду питань призначення позачергових виборів щочетверга о 12:30 під час другої сесії Верховної Ради України шостого скликання.
ГОЛОСУВАЛИ: “За”- одноголосно.
Рішення прийнято.
2.
СЛУХАЛИ: Інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Каськіва про проект Постанови Верховної Ради України “Про встановлення та зміну меж міста Новояворівськ Яворівського району Львівської області”.
Доповідач повідомив присутніх, що підкомітет розглянув матеріали щодо зміни меж міста Новояворівськ Яворівського району Львівської області, згідно яких передбачається включити в межі міста
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, Б.Бач, І.Максимишин.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої та частини другої статті 109 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України “Про встановлення і зміну меж міста Новояворівськ Яворівського району Львівської області” прийняти за основу та в цілому.
2. Доручити виступити від Комітету з цього питання голові підкомітету, народному депутату України В.Каськіву
ГОЛОСУВАЛИ: “За”- одноголосно.
Рішення прийнято.
3.
СЛУХАЛИ: Інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Каськіва про проекти Законів:
- «Про внесення зміни до статті 10 Закону України "Про державні нагороди України" (щодо введення почесного звання "Заслужений гірник України») (реєстр. №1462, КМУ, Ю.В.Тимошенко);
- «Про внесення змін до статті 10 Закону України "Про державні нагороди України» (щодо введення почесного звання "Заслужений гірник України") (реєстр. №1462-1, альтернативний, н.д. Вілкул О.Ю., Колєсніков Д.В., Шпенов Д.Ю., Глазунов С.М. ).
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, О. Вілкул, Д. Колєсніков, В.Савченко.
Заступник Міністра промислової політики України В.Савченко від імені Кабінету Міністрів України ознайомив членів Комітету з урядовим проектом Закону «Про внесення зміни до статті 10 Закону України "Про державні нагороди України" (щодо введення почесного звання "Заслужений гірник України», реєстр. №1462). Доповідач наголосив, що встановлення звання "Заслужений гірник України" стане дієвим чинником державної підтримки та морального заохочення працівників гірничодобувного комплексу, який є важливою сировинною базою для вітчизняної промисловості. Він вказав, що відповідно до вимог частини другої статті 10 чинного Закону України «Про державні нагороди України» в законопроекті дотримано галузевий підхід при встановленні зазначеного почесного звання.
Автори альтернативного законопроекту - народні депутати України О.Вілкул, Д.Колєсніков презентували свій законопроект «Про внесення змін до статті 10 Закону України "Про державні нагороди України» (щодо введення почесного звання "Заслужений гірник України", реєстр. №1462-1). О.Вілкул нагадав членам Комітету, що гірничодобувна галузь є специфічною (добування руди і флюсів проводиться як підземним, так і відкритим способом), і почесне звання “Заслужений шахтар України” не може бути присвоєно працівникам більшості підприємств галузі внаслідок відсутності у класифікаторі професій цих підприємств професії шахтаря. Звання “Заслужений працівник промисловості України”, яке на даний час присвоюють працівникам галузі, не повною мірою відображає специфіку роботи працівників базової підгалузі гірничо-металургійного комплексу, її небезпеку, важкість та напруженість.
В.Каськів поінформував народних депутатів про думку підкомітету по даних законопроектах: підтримати ідею встановлення почесного звання «Заслужений гірник України» й запропонувати авторам об’єднати зазначені законопроекти в один для його подальшого розгляду Верховною Радою України.
О.Боднар вказала, що запровадження звання “Заслужений гірник України” сприятиме підняттю престижності професії гірника та буде ще одним із способів заохочення.
Ю.Ключковський висловив думку щодо «розмноження почесних звань», наголосив на тому, що не треба перераховувати у Законі України "Про державні нагороди України» класифікатор професій та вніс пропозицію заміни почесних звань державними нагородами.
С.Подгорний не підтримав рішення підкомітету та вказав на те, що вважає недоцільним відзначення працівників окремих професій почесними званнями, оскільки всі вони є працівниками промисловості.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України об’єднати в один законопроекти Про внесення зміни до статті 10 Закону України "Про державні нагороди України" (щодо введення почесного звання "Заслужений гірник України»), поданий Кабінетом Міністрів України (реєстр. №1462) та народними депутатами України О.Вілкулом, Д.Колєсніковим та іншими (реєстр. №1462-1), та прийняти об’єднаний законопроект в першому читанні за основу.
2. Доручити виступити від Комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України, секретарю Комітету С.Гордієнку.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” - 5 народних депутатів України, “Проти” - 1 народний депутат України (С.Подгорний), “Утримався” - 2 народних депутати України (Ю.Ключковський, А.Матвієнко)
Рішення прийнято.
***
СЛУХАЛИ: Інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Каськіва про проект Закону «Про внесення змін до статті 10 Закону України "Про державні нагороди України" (щодо запровадження почесного звання "Заслужений працівник цивільного захисту», реєстр.№2103, н.д. Василенко С.В.)
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, С.Василенко, Б.Костинюк.
Автор законопроекту вказав, що метою розробки даного законопроекту є стимулювання до досягнення працівниками цивільного захисту високих показників у виконанні завдань, забезпеченні захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та заохочення спеціалістів та працівників системи цивільного захисту за вагомий внесок у розвиток цивільного захисту, особливі заслуги та проявлений героїзм під час робіт, спрямованих на пошук, рятування та захист людей, а також матеріальних і культурних цінностей та захист довкілля при ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.
Заступник Міністра України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Б.Костинюк підтримав від імені КМУ ідею автора законопроекту та наголосив, що встановлення такого звання сприятиме державній підтримці та моральному заохоченню працівників цивільного захисту, відзначенню їх заслуг у запобіганні та боротьбі із катаклізмами природного та техногенного характеру.
Ю.Ключковський звернув увагу автора законопроекту на те, що на сьогодні для відзначення героїчних вчинків працівників сфери цивільного захисту населення передбачено нагородження орденом "За мужність".
Водночас, оскільки основні положення законопроекту не узгоджуються з ч.2 ст.10 Закону України «Про державні нагороди», члени Комітету запропонували автору внести зміни до назви законопроекту та його текстової частини.
4.
СЛУХАЛИ: Інформацію Першого заступника Голови Комітету О.Боднар про проект Закону про державну службу (реєстр. №1400, н.д. Янукович В.Ф.).
Доповідач повідомила, що запропонований законопроект розроблено з метою запровадження світових стандартів держслужби і реалізація його положень сприятиме забезпеченню ефективного практичного виконання завдань і функцій держави. На сьогодні Головдержслужбою України доопрацьовуються положення згаданого законопроекту з метою повернення новацій, втрачених під час процедури його погодження протягом 2007 року, та суттєвого удосконалення окремих його розділів.
Відзначаючи певний прогрес і позитивну спрямованість цього проекту водночас чимало його положень викликають ряд суттєвих зауважень, які детально викладені у висновках Головного науково-експертного управління та Федерації профсоюзних спілок України, які вважають, що даний проект потребує суттєвого доопрацювання. О.Боднар повідомила, що такий же висновок надіслали Комітети Верховної Ради України з питань соціальної політики та праці та у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів. Комітет з питань бюджету висловив свої зауваження щодо термінів набрання чинності даним законопроектом. Комітет з питань правової політики, висловивши свої зауваження до цього законопроекту у своєму висновку, рекомендує взяти його за основу.
Погоджуючись в цілому з численними зауваженнями концептуального, змістовного та техніко-юридичного характеру підкомітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді України відхилити даний законопроект.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України відхилити проект Закону України “Про державну службу” (реєстр. № 1400 від 22.011.2008 р.), внесений народним депутатом України В.Януковичем.
2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, першого заступника Голови Комітету О.Боднар.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” - 6 народних депутатів України, “Утримався” - 1 народний депутат України (Гордієнко С.В.), не голосував - Черноморов О.М.
Рішення прийнято.
5.
СЛУХАЛИ: Інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування М.Трайдука про проект Закону про відшкодування шкоди, завданої фізичним або юридичним особам незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб при здійсненні ними своїх повноважень. (реєстр.№1344, н.д. Зварич Р.М.)
Доповідач повідомив, що проектом пропонується визначити порядок та джерела відшкодування шкоди, завданої фізичним та юридичним особам незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб при здійсненні ними своїх повноважень.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
Ю.Ключковський зауважив, що даний проект не вирішує проблеми відшкодування заподіяної шкоди. Вказав на те, що три запропоновані статті повторюють чинні норми інших нормативно-правових актів, наголосив на тому, що варто підтримати внесення запропонованих проектом змін до Бюджетного кодексу України.
Члени Комітету звернули увагу, що у законопроекті не визначений порядок відшкодування шкоди, завданої фізичним та юридичним особам.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України за наслідками розгляду у першому читанні проект Закону про відшкодування шкоди, завданої фізичним або юридичним особам незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб при здійсненні ними своїх повноважень (реєстр. №1344), поданий народним депутатом України Р.Зваричем, повернути суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.
2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання народному депутату України М.Трайдуку.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” - 7 народних депутатів України, не голосував - Черноморов О.М.
Рішення прийнято.
6.
СЛУХАЛИ: Інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування М.Трайдука про проект Закону про асоціації органів місцевого самоврядування (реєстр.№2477, Президент України В.А. Ющенко, невідкладний).
Доповідач повідомив, що законопроектом передбачено визначення порядку створення асоціацій та припинення їх діяльності, права та обов'язки таких об’єднань, врегулювання питань взаємодії асоціацій з органами державної влади та органами місцевого самоврядування.
Головним науково-експертним управлінням апарату Верховної Ради України законопроект в цілому підтримується, оскільки положення Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” та Європейської хартії місцевого самоврядування, ратифікованої Законом України №452/97-ВР від 15 липня 1997 р., передбачають право органів місцевого самоврядування на об’єднання в асоціації та інші добровільні об’єднання, однак правила створення та діяльності таких об’єднань до цього часу законом не врегульовані.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, М.Ставнійчук, В.Негода.
М.Ставнійчук повідомила народним депутатам України, що ідея створення даного законопроекту була закладена 7 грудня 2007 року під час зустрічі Президента України з представниками асоціацій та місцевого самоврядування.
С.Подгорний вказав на те, що не повинно бути преференцій з боку держави діючим загальнодержавним асоціаціям. Зауважив, що всі асоціації органів місцевого самоврядування зобов’язані будуть привести свої статутні документи у відповідність із цим Законом.
С.Гордієнко запропонував після розгляду Верховною Радою України законопроекту у першому читанні провести виїзне засідання Комітету спільно з представниками асоціацій місцевого самоврядування, Програмою сприяння парламенту України з метою доопрацювання проекту до другого читання.
УХВАЛИЛИ:
1. Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 109 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України
про асоціації органів місцевого самоврядування (реєстр.№2477 від 14.05.2008 р.), внесений Президентом України прийняти за основу.
2. У разі ухвалення проекту Закону України про асоціації органів місцевого самоврядування (реєстр.№2477) Верховною Радою України за основу, запропонувати взяти участь у роботі Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування з доопрацювання цього законопроекту до розгляду його парламентом у другому читанні представникам добровільних об’єднань (асоціацій) органів місцевого самоврядування.
3. Доручити виступити з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України заступнику Голови Комітету - народному депутату України Ю. Ключковському.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” - одноголосно.
Рішення прийнято.
***
У питанні “Різне” слухали інформацію Першого заступника Голови Комітету О.Боднар щодо листа, який надійшов від Міністерства юстиції України (додається). Міністерством пропонується визначити відповідальним за розгляд та підготовку до розгляду у першому читанні проекту Закону України “Про доброчесну поведінку осіб, уповноважених на виконання функцій держави, органів місцевого самоврядування” (р. №2362 від 10.04.2008 р.) Комітет Верховної Ради України з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією.
Члени Комітету зауважили, що оскільки зазначений законопроект спрямований на реалізацію положень проекту Закону України “Про засади запобігання та протидії корупції”, що готується до другого читання Комітетом з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією, а профільним Комітетом визначено Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування, доцільно було б звернутися до Голови Верховної Ради України з проханням визначити головними два вищезгадані Комітети Верховної Ради України по опрацюванню проекту Закону України “Про доброчесну поведінку осіб, уповноважених на виконання функцій держави, органів місцевого самоврядування” (р. №2362 від 10.04.2008 р.) з метою його підготовки до розгляду у першому читанні. Пропозицію підтримано.
Перший заступник
Голови Комітету О. БОДНАР
Секретар Комітету С. ГОРДІЄНКО