Протокол №94/09 від 09.06.10р.
27 листопада 2013, 16:12
ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
Комітет
з питань державного будівництва та місцевого самоврядування
Протокол засідання № 94/9
09 червня 2010 року 10 год. 00 хв.
м. Київ,
вул. Садова, 3а, к. 416
Голова Комітету Омельченко О.О.
Секретар Комітету Гордієнко С.В.
Присутні: члени Комітету: Ключковський Ю.Б., Сінченко В.М., Черноморов О.М., Павленко В.В., Подгорний С.П., Трайдук М.Ф., Горбатюк А.О., Демчишен В.В., Єгоров О.М., Матвієнко А.С., Надоша О.В.
Відсутні: Боднар О.Б., Петренко В.М., Касянюк О.Р.
Відповідальні працівники секретаріату Комітету: Завідувач секретаріату Комітету Малюга А.В., заступник Завідувача секретаріату Комітету Данилюк О.А., головні консультанти секретаріату Комітету: Бережницький Я.В., Дмитрук Л.В., Корнієнко Т.М., Рибак О.Ф., Шкуріна Л.Б., старший консультант Федоренко Ю.В.
Запрошені:
Шаманов В.В. – народний депутат України;
Картушинська Н.М. – радник Віце-прем’єр-міністра України Тихонова В.М.;
Вишневський А.В. – заступник начальника Головного управління державної служби України;
Гапотченко В.І. – заступник Керівника Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України;
Колісніченко В.Є. – завідувач сектору Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України;
Пінчук Н.-С.М. – заступник Голови Державної служби геодезії, картографії та кадастру;
Ярощук В.С. – Теплогірський міський голова Луганської області.
ПОРЯДОК ДЕННИЙ
1. Про перейменування міста Теплогірськ Стаханівської міської ради Луганської області.
2. Про проект Постанови про заслуховування звіту Прем'єр-міністра України М.Я.Азарова щодо кадрових призначень Кабінету Міністрів України, здійснених у березні 2010 року (реєстр. №6229, н.д. А.Яценюк).
3. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про державну службу" (щодо контролю за рівнем професійної придатності осіб, які приймаються на державну службу) (реєстр. №6127, н.д. О.Зарубінський).
4. Про проект Закону про внесення змін до статті 9 Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" (щодо права бути обраним сільським, селищним, міським головою) (реєстр.№2271, н.д. В.Писаренко).
5. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" (щодо реалізації права національних громадських об'єднань висувати своїх кандидатів у депутати) (реєстр. №3293, н.д. О.Фельдман).
6. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" (реєстр. №5098, н.д. В.Іваненко).
7. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо порядку фінансування виборів (реєстр. №3495, н.д. А.Гриценко).
8. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України (щодо вдосконалення діяльності національних спортивних федерацій) (реєстр. №6334, н.д. О.Бабаєв, В.Філенко).
9. Про підготовку проекту постанови Верховної Ради України про рекомендації парламентських слухань “Реформування законодавства України про місцеві вибори в інтересах територіальних громад”.
***
СЛУХАЛИ: Голова Комітету О.Омельченко ознайомив членів Комітету з проектом порядку денного засідання Комітету та запропонував прийняти його за основу.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” – одноголосно.
Пропозицію підтримано.
О.Омельченко вніс пропозицію з огляду на звернення народних депутатів України О.Зарубінського і А.Гриценка розглянути проекти законів України про внесення змін до Закону України «Про державну службу» (щодо контролю за рівнем професійної придатності осіб, які приймаються на державну службу) (реєстр. №6127, н.д. О.Зарубінський) та про внесення змін до деяких законів України щодо порядку фінансування виборів (реєстр. №3495, н.д. А.Гриценко) без присутності авторів (листи додаються).
Пропозицію підтримано.
О.Омельченко на письмове прохання народного депутата України О.Фельдмана запропонував виключити з проекту порядку денного засідання Комітету питання про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” (щодо реалізації права національних громадських об'єднань висувати своїх кандидатів у депутати) (реєстр. №3293, н.д. О.Фельдман) (лист додається).
Пропозицію підтримано.
А.Горбатюк вніс пропозицію включити до проекту порядку денного засідання Комітету питання про призначення позачергових місцевих виборів.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” – 7 народних депутатів України, “Утрималися” – 6 народних депутатів України.
Пропозицію підтримано.
О.Омельченко запропонував виключити з проекту порядку денного засідання Комітету питання про проект Постанови про заслуховування звіту Прем'єр-міністра України М.Я.Азарова щодо кадрових призначень Кабінету Міністрів України, здійснених у березні 2010 року (реєстр. №6229, н.д. А.Яценюк), оскільки автор законодавчої ініціативи не з’явився не засідання Комітету, та перенести розгляд питання на наступне засідання, повідомивши про це народного депутата України А.Яценюка. У разі, коли автор знову не прибуде на засідання Комітету, проект Постанови з реєстр. №6229 розглянути без його присутності.
Пропозицію підтримано.
О.Омельченко поінформував присутніх про те, що 3 червня 2010 року були розглянуті у першому читанні і прийняті за основу проекти Законів про засади внутрішньої та зовнішньої політики (реєстр. № 6451) та про всеукраїнський референдум (реєстр. № 6278). Ці законопроекти внесені до розкладу пленарних засідань парламенту на 28 червня - 2 липня 2010 року. Однак, відповідно до статті 116 Регламенту Верховної Ради України, пропозиції та поправки для підготовки законопроекту до другого читання вносяться в 14-денний строк після дня прийняття його за основу, тому Комітет не буде готовий подати дані законопроекти на розгляд парламенту. Голова Комітету нагадав, що пропозиції з цих питань вносяться до підкомітетів з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян і з питань державного будівництва та зазначив, що про ситуацію слід поінформувати Голову Верховної Ради України В.Литвина.
Пропозицію підтримано.
В.Сінченко запропонував у розділі “Різне” розглянути пропозиції щодо вирішення питань адміністративно-територіального устрою в частині найменування і перейменування населених пунктів.
Пропозицію підтримано.
О.Омельченко запропонував визначитися шляхом голосування щодо прийняття порядку денного засідання Комітету в цілому з врахуванням внесених пропозицій у такій послідовності питань:
1. Про перейменування міста Теплогірськ Стаханівської міської ради Луганської області.
2. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про державну службу" (щодо контролю за рівнем професійної придатності осіб, які приймаються на державну службу) (реєстр. №6127, н.д. О.Зарубінський).
3. Про проект Закону про внесення змін до статті 9 Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" (щодо права бути обраним сільським, селищним, міським головою) (реєстр.№2271, н.д. В.Писаренко).
4. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" (реєстр. №5098, н.д. В.Іваненко).
5. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо порядку фінансування виборів (реєстр. №3495, н.д. А.Гриценко).
6. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України (щодо вдосконалення діяльності національних спортивних федерацій) (реєстр. №6334, н.д. О.Бабаєв, В.Філенко).
7. Про призначення позачергових місцевих виборів.
8. Про підготовку проекту постанови Верховної Ради України про рекомендації парламентських слухань “Реформування законодавства України про місцеві вибори в інтересах територіальних громад”.
9. Про пропозиції щодо вирішення питань адміністративно-територіального устрою в частині найменування і перейменування населених пунктів.
УХВАЛИЛИ:
Затвердити порядок денний засідання Комітету в цілому.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” – одноголосно.
Рішення прийнято.
1.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишена про перейменування міста Теплогірськ Стаханівської міської ради Луганської області.
Доповідач зазначив, що підкомітет розглянув клопотання Луганської обласної ради про перейменування міста Теплогірськ Стахановської міської ради Луганської області на місто Ірміно та рекомендував присутнім підтримати ініціативу громадян міста Теплогірськ.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, В.Шаманов, В.Ярощук.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України згідно із пунктом 29 частини першої статті 85 Конституції України перейменувати місто Теплогірськ Стахановської міської ради Луганської області на місто Ірміно, прийнявши відповідну Постанову.
2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань державного будівництва В.Демчишену.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” – 8 народних депутатів України, “Проти” – 3 народних депутати України (С.Подгорний, В.Павленко, А.Матвієнко), “Утрималися” – 2 народних депутати України (О.Омельченко, Ю.Ключковський).
Рішення прийнято.
2.
СЛУХАЛИ: інформацію члена підкомітету з питань органів виконавчої влади А.Горбатюка про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про державну службу” (щодо контролю за рівнем професійної придатності осіб, які приймаються на державну службу) (реєстр. №6127, н.д. О.Зарубінський).
Доповідач зазначив, що законопроектом з реєстр. №6127 пропонується запровадити незалежну професійну атестацію кандидатів на зайняття посад державних службовців усіх категорій.
Підтримуючи ідею законопроекту, спрямовану на створення умов для формування висококваліфікованого апарату державних службовців, підкомітет водночас відзначає, що у законопроекті пропонується кардинально змінити підхід до підбору кадрів державної служби, позбавивши повноважень з добору персоналу керівників, які в той же час несуть персональну відповідальність за роботу відповідного органу чи структурного підрозділу, та передавши ці повноваження спеціальній установі, визначеній Кабінетом Міністрів України.
При цьому за змістом законопроекту місцем проведення зазначеної атестації не може бути адміністративно-територіальна одиниця (згідно із статтею 1 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” нею визначені область, район, місто, район у місті, село, селище), де “перебуває” державний орган, на посаду в якому претендує відповідна особа.
Зважаючи на викладене, слід зазначити, що запропонована процедура проведення зазначеної атестації позбавлена певної логіки та є занадто ускладненою, а проблему формування висококваліфікованого апарату державних службовців варто вирішувати шляхом удосконалення засад формування конкурсних комісій, які визначають результати відповідних кваліфікаційних іспитів.
Крім цього, запропоновані норми даного законопроекту не узгоджуються з положеннями частини першої статті 4 (щодо права на державну службу), частини першої статті 15 (щодо прийняття на державну службу), статті 19 (щодо стажування державних службовців) Закону України “Про державну службу”, а текст законопроекту містить значну кількість недоліків техніко-юридичного характеру.
Відповідно до частини третьої статті 91 Регламенту Верховної Ради України до законопроекту не додається належне фінансово-економічне обґрунтування (розрахунок розміру витрат), хоча введення його в дію у разі прийняття безумовно потребуватиме додаткового фінансування з державного бюджету.
А.Горбатюк підкреслив, що аналогічні за характером зауваження до законопроекту висловило Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України, яке вважає за доцільне відхилити його у першому читанні.
Доповідач оголосив проект висновку Комітету з цього питання, підготовлений підкомітетом з питань органів виконавчої влади, відповідно до якого законопроект з реєстр. №6127 пропонується відхилити.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, А.Вишневський.
Представник Головного управління державної служби України поінформував присутніх, що на виконання доручення Президента України планується до 1 вересня цього року внести до Верховної Ради України проект Закону України “Про державну службу” в новій редакції, де передбачається системно унормувати питання удосконалення кадрової політики в контексті реформування державної служби, реформування системи підготовки кадрів для державної служби та добору до неї, підвищення кваліфікації державних службовців та формування кадрового резерву тощо. Зважаючи на зазначене, Головдержслужба України погоджується з висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України і пропозицією підкомітету щодо відхилення законопроекту з реєстр. №6127 та не підтримує внесення безсистемних поодиноких змін до Закону з порушеного питання.
УХВАЛИЛИ:
1. Відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України, затвердженого Законом України від 10.02.2010 р. №1861-VІ, рекомендувати Верховній Раді України відхилити проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про державну службу” (щодо контролю за рівнем професійної придатності осіб, які приймаються на державну службу) (реєстр. №6127 від 02.03.2010 р.), внесений народним депутатом України О.Зарубінським.
2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, Першого заступника Голови Комітету О.Боднар.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” – 8 народних депутатів України, “Утрималися” – 5 народних депутатів України.
Рішення прийнято.
3.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного про проект Закону про внесення змін до статті 9 Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” (щодо права бути обраним сільським, селищним, міським головою) (реєстр.№2271, н.д. В.Писаренко).
Доповідач зазначив, що законопроектом з реєстр. № 2271 пропонується доповнити статтю 9 Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” частиною третьою та встановити, що сільським, селищним, міським головою не може бути обраний громадянин України, який раніше обіймав посаду сільського, селищного, міського голови та під час перебування на цій посаді порушив Конституцію або закони України, права і свободи громадян, не забезпечив здійснення наданих йому повноважень, внаслідок чого Верховною Радою України були призначені відповідні позачергові вибори.
На засіданні підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань відзначалося, що поданий законопроект суперечить Конституції України, оскільки запроваджує додаткові до визначених нею обмеження прав громадян обіймати представницьку посаду вищої посадової особи громади.
С.Подгорний ознайомив присутніх з висновком Комітету з питань правової політики, який вважає, що запропоноване суб’єктом права законодавчої ініціативи положення суперечить нормам Основного закону. Водночас Головне науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, висловлюючи ряд зауважень до законопроекту, підтримує доцільність його повернення суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до статті 9 Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" (щодо права бути обраним сільським, селищним, міським головою) (реєстр. № 2271), поданий народним депутатом України Писаренком В.В., за наслідками розгляду в першому читанні відхилити.
2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України зі співдоповіддю при розгляді зазначеного законопроекту народному депутатові України, голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян Подгорному С.П.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” – одноголосно.
Рішення прийнято.
4.
СЛУХАЛИ: Інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” (реєстр. №5098, н.д. В.Іваненко).
Доповідач зазначив, що законопроект з реєстр. №5098 містить пропозицію щодо зобов’язання новообраних сільських, селищних, міських голів пройти професійну підготовку протягом першого року перебування на цій посаді, що, на думку автора, сприятиме забезпеченню територіальних громад компетентними керівниками.
На засіданні підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян вказувалося, що предмет регулювання даного законопроекту не пов’язаний з виборчим процесом і виборчим законодавством як таким. Насправді він стосується правового забезпечення організації, повноважень, порядку діяльності органів місцевого самоврядування і їх посадових осіб.
Комітет Верховної Ради України з питань бюджету у своєму висновку до законопроекту зазначив, що запровадження обов’язкового професійного навчання вперше обраних сільських, селищних, міських голів має бути забезпечене за рахунок коштів відповідних місцевих бюджетів, тобто може потребувати додаткових коштів протягом бюджетного періоду, що спричинить опосередкований вплив на видаткову частину місцевих бюджетів.
При цьому Комітет зазначив, що за висновком Міністерства фінансів України реалізація законопроекту здійснюватиметься за рахунок і в межах видатків місцевих бюджетів на підвищення кваліфікації. Разом з тим, Мінфін не заперечуватиме проти прийняття цього законопроекту у разі заміни в ньому терміну “професійне навчання” на термін “підвищення кваліфікації”.
С.Подгорний ознайомив присутніх з висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, в якому Управління висловило ряд зауважень до законопроекту та вважає, що за результатами розгляду у першому читанні його доцільно відхилити.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” (реєстр. № 5098), поданий народним депутатом України Іваненком В.Г., за наслідками розгляду в першому читанні відхилити.
2. Вважати за доцільне звернутися до автора законопроекту з пропозицією внести відповідні положення до проекту Закону України “Про службу в органах місцевого самоврядування”, оскільки проходження такого навчання не має прямого стосунку до виборчого процесу і не пов’язується із реєстрацією обраного сільського, селищного, міського голови та його вступом на посаду.
3. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України зі співдоповіддю при розгляді зазначеного законопроекту народному депутатові України, голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян Подгорному С.П.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” – одноголосно.
Рішення прийнято.
5.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо порядку фінансування виборів (реєстр. №3495, н.д. А.Гриценко).
Доповідач зазначив, що законопроектом з реєстр. № 3495 пропонується внести зміни до Бюджетного кодексу України, законів України “Про вибори народних депутатів України”, “Про вибори Президента України”, “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” та створити механізм фінансування позачергових виборів в Україні.
На засіданні підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян ідея вдосконалення механізму фінансування виборів підтримувалася, однак пропозиції автора щодо її реалізації в текстах законів викликали цілу низку запитань. Зважаючи на зазначене, члени підкомітету дійшли узгодженої думки щодо доцільності доопрацювання поданого народним депутатом України А.Гриценком нормативного матеріалу в режимі повторного першого читання.
Комітет з питань бюджету дійшов висновку, що законопроект має вплив на видаткову частину державного бюджету (збільшуючи її) та вважає, що його доцільно відхилити. У разі ж його прийняття та офіційного оприлюднення до 15 серпня поточного року, його норми можуть застосовуватись не раніше 1 січня наступного року.
Комітет з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України у своєму висновку щодо законопроекту зазначає, що він внесений без фінансово-економічного обґрунтування, що порушує вимоги частини третьої статті 91 Регламенту Верховної Ради України.
С.Подгорний ознайомив присутніх з висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, в якому Управління висловило зауваження до окремих положень проекту закону та дійшло узагальнюючого висновку, що він потребує доопрацювання.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до деяких законів України щодо порядку фінансування виборів
(реєстр. № 3495) за наслідками розгляду у першому читанні направити до Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування для підготовки на повторне перше читання.
2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України зі співдоповіддю з цього питання голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян, народному депутату України Подгорному С.П.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” – одноголосно.
Рішення прийнято.
6.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного про проект Закону про внесення змін до деяких законів України (щодо вдосконалення діяльності національних спортивних федерацій) (реєстр. №6334, н.д. О.Бабаєв, В.Філенко).
Доповідач зазначив, що законопроектом з реєстр. №6334 пропонується закріпити можливість колективного членства у національних спортивних федераціях, уточнити порядок надання та позбавлення статусу національної спортивної федерації, обмежити обрання особи на вищу виборну посаду в національній спортивній федерації більше ніж на два строки підряд.
Голова підкомітету звернув увагу присутніх, що згідно із частиною четвертою статті 12 Закону України “Про об’єднання громадян” вже надана можливість громадським організаціям у випадках, передбачених їх статутами, здійснювати свою діяльність на умовах колективного членства, таким чином необхідно виключити розділ II проекту Закону про внесення змін до деяких законів України (щодо удосконалення діяльності національних спортивних федерацій).
С.Подгорний ознайомив присутніх з висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, в якому законопроект пропонується за результатами розгляду в першому читанні відправити на доопрацювання.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
УХВАЛИЛИ:
1. Вважати за доцільне запропонувати Комітету Верховної Ради України з питань з питань сім'ї, молодіжної політики, спорту та туризму проект Закону про внесення змін до деяких законів України (щодо удосконалення діяльності національних спортивних федерацій) (реєстр.№ 6334 від 23.04.2010 р.), внесеного народними депутатами України О.Бабаєвим та В.Філенком, при підготовці його до другого читання виключити розділ II проекту Закону про внесення змін до деяких законів України (щодо удосконалення діяльності національних спортивних федерацій) як такий, що необґрунтовано розширює права громадських організацій та призведе до виникнення суттєвих труднощів у процесі застосування законодавства.
2. Направити цей висновок Комітету Верховної Ради України з питань сім'ї, молодіжної політики, спорту та туризму.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” – одноголосно.
Рішення прийнято.
7.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного про призначення позачергових місцевих виборів.
Доповідач поінформував членів Комітету про зміст підготовлених матеріалів щодо питання призначення позачергових виборів окремих сільських, селищних, міських голів та запропонований підкомітетом проект рішення Комітету, в якому Верховній Раді України рекомендується призначити позачергові місцеві вибори на неділю 5 вересня 2010 року.
Загалом на розгляд подається 55 проектів постанов щодо призначення позачергових місцевих виборів у зв’язку з достроковим припиненням повноважень сільських голів, а саме: 35 – за власним бажанням на підставі поданих заяв; 15 – у зв’язку зі смертю; 4– у зв’язку з рішенням суду; 1 – у зв’язку з рішенням ради.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
С.Подгорний нагадав присутнім про те, що Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування на своєму засіданні 17 лютого 2010 року розглянув клопотання Злинської сільської ради Маловисківського району Кіровоградської області щодо призначення позачергових виборів Злинського сільського голови та рекомендував Верховній Раді України призначити вибори на 20 червня 2010 року.
Підставою дострокового припинення повноважень Злинського сільського голови стало рішення Маловисківського районного суду Кіровоградської області від 21 серпня 2009 року, яке не було оскаржено до Кіровоградського обласного апеляційного суду протягом 15 діб з моменту його оголошення (частина третя статті 349 Кримінально-процесуального кодексу України).
Як з’ясувалося згодом, Л.Степанцовим було подано апеляцію на вирок Маловисківського районного суду тільки 2 листопада 2009 року, внаслідок чого апеляційний суд Кіровоградської області 22 грудня 2009 року поновив строк на подання апеляції, про що ніхто не повідомив Верховну Раду України. Вже після призначення Верховною Радою України 1 квітня 2010 року позачергових виборів Злинського сільського голови Маловисківського району Кіровоградської області апеляційний суд Кіровоградської області 13 квітня 2010 року скасував вирок Маловисківського районного суду та направив справу на новий судовий розгляд.
Отже, у зв’язку з тим, що в ухвалі апеляційного суду Кіровоградської області від 13 квітня 2010 року відсутні певні зобов’язання до Верховної Ради України, Комітет рекомендував дописувачу в судовому порядку оскаржити Постанову Верховної Ради України про призначення позачергових виборів Злинського сільського голови.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори:
Іллічівського сільського голови (Іллічівська сільська рада Першотравневого району Донецької області),
Шаулиського сільського голови (Шаулиська сільська рада Тальнівського району Черкаської області),
Новокостянтинівського сільського голови (Новокостянтинівська сільська рада Братського району Миколаївської області),
Орлицького сільського голови (Орлицька сільська рада Кобеляцького району Полтавської області),
Лобанівського сільського голови (Лобанівська сільська рада Джанкойського району Автономної Республіки Крим),
Яковлівського сільського голови (Яковлівська сільська рада Артемівського району Донецької області),
Володимирівського сільського голови (Володимирівська сільська рада Скадовського району Херсонської області),
Углуватського сільського голови (Углуватська сільська рада Христинівського району Черкаської області),
Глибочківського сільського голови (Глибочківська сільська рада Тальнівського району Черкаської області),
Білоберізького сільського голови (Білоберізька сільська рада Верховинського району Івано-Франківської області),
Човно-Федорівського сільського голови (Човно-Федорівська сільська рада Зіньківського району Полтавської області),
Селятинського сільського голови (Селятинська сільська рада Путильського району Чернівецької області),
Бузаківського сільського голови (Бузаківська сільська рада Камінь-Каширського району Волинської області),
Зеленоярського сільського голови (Зеленоярська сільська рада Володарського району Донецької області),
Грузевицького сільського голови (Грузевицька сільська рада Хмельницького району Хмельницької області),
Болтишківського сільського голови (Болтишківська сільська рада Криничанського району Дніпропетровської області),
Мар`янопільського сільського голови (Мар`янопільська сільська рада Новоукраїнського району Кіровоградської області),
Дружбівського сільського голови (Дружбівська сільська рада Іванівського району Херсонської області),
Костянтинопільського сільського голови (Костянтинопільська сільська рада Великоновосілківського району Донецької області),
Войнівського сільського голови (Войнівська сільська рада Чутівського району Полтавської області),
Новоолексіївського сільського голови (Новоолексіївська сільська рада Софіївського району Дніпропетровської області),
Крушинського сільського голови (Крушинська сільська рада Васильківського району Київської області),
Чаплинського сільського голови (Чаплинська сільська рада Юр`ївського району Дніпропетровської області),
Новочорторийського сільського голови (Новочорторийська сільська рада Любарського району Житомирської області),
Свірнівського сільського голови (Свірнівська сільська рада Голованівського району Кіровоградської області),
Дмитрівського сільського голови (Дмитрівська сільська рада Комінтернівського району Одеської області),
Полого-Вергунівського сільського голови (Полого-Вергунівська сільська рада Переяслав-Хмельницького району Київської області),
Шевченківського сільського голови (Шевченківська сільська рада Літинського району Вінницької області),
Кам`янського сільського голови (Кам`янська сільська рада Лебединського району Сумської області),
Світлогірського сільського голови (Світлогірська сільська рада Кобеляцького району Полтавської області),
Кримківського сільського голови (Кримківська сільська рада Шполянського району Черкаської області),
Опришківського сільського голови (Опришківська сільська рада Глобинського району Полтавської області),
Розтоківського сільського голови (Розтоківська сільська рада Путильського району Чернівецької області),
Малашовецького сільського голови (Малашовецька сільська рада Хмельницького району Хмельницької області),
Благодатненського сільського голови (Благодатненська сільська рада Валківського району Харківської області),
Миколаївського сільського голови (Миколаївська сільська рада Кіровоградського району Кіровоградської області),
Софіївського сільського голови (Софіївська сільська рада Носівського району Чернігівської області),
Макіївського сільського голови (Макіївська сільська рада Носівського району Чернігівської області),
Нараївського сільського голови (Нараївська сільська рада Гайсинського району Вінницької області),
Партизанського сільського голови (Партизанська сільська рада Дніпропетровського району Дніпропетровської області),
Заньківського сільського голови (Заньківська сільська рада Радомишльського району Житомирської області),
Мамекинського сільського голови (Мамекинська сільська рада Новгород-Сіверського району Чернігівської області),
Вербсько-Мурованого сільського голови (Вербсько-Мурована сільська рада Ярмолинецького району Хмельницької області),
Абрамівського сільського голови (Абрамівська сільська рада Вишгородського району Київської області),
Максимо-Горьківського сільського голови (Максимо-Горьківська сільська рада Бериславського району Херсонської області),
Новосуханівського сільського голови (Новосуханівська сільська рада Сумського району Сумської області),
Угроїдського селищного голови (Угроїдська селищна рада Краснопільського району Сумської області),
Брацлавського селищного голови (Брацлавська селищна рада Немирівського району Вінницької області),
Солотвинського селищного голови (Солотвинська селищна рада Богородчанського району Івано-Франківської області),
Красненського селищного голови (Красненська селищна рада Буського району Львівської області),
Новодолазького селищного голови (Новодолазька селищна рада Новодолазького району Харківської області),
Вовковинецького селищного голови (Вовковинецька селищна рада Деражнянського району Хмельницької області),
Манченківського селищного голови (Манченківська селищна рада Харківського району Харківська області),
Бориславського міського голови (Бориславська міська рада Львівської області),
Ровеньківського міського голови (Ровеньківська міська рада Луганської області) на неділю 5 вересня 2010 року, прийнявши відповідні постанови Верховної Ради України.
2. У разі, якщо протягом пленарного тижня 15-18 червня 2010 року подані на розгляд Верховної Ради України народними депутатами України – членами Комітету проекти постанов про призначення позачергових місцевих виборів не будуть розглянуті, доручити визначити дату, на яку доцільно призначити ці вибори, голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян Подгорному С.П.
3. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян Подгорному С.П.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” – 8 народних депутатів України, “Не брали участі в голосуванні” – 5 народних депутатів України.
Рішення прийнято.
8.
СЛУХАЛИ: інформацію Заступника голови Комітету Ю.Ключковського про підготовку проекту постанови Верховної Ради України про рекомендації парламентських слухань “Реформування законодавства України про місцеві вибори в інтересах територіальних громад”.
Доповідач зазначив, що на основі матеріалів парламентських слухань підготовлено проект рекомендацій, який надано для ознайомлення всім народним депутатам України – членам Комітету. Цей проект доцільно було б детально проаналізувати та внести свої пропозиції до нього з можливістю остаточного прийняття на засіданні Комітету 16.06.2010 р.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
Пропозицію підтримано одноголосно.
9.
СЛУХАЛИ: інформацію заступника Голови Комітету В.Сінченка про пропозиції щодо вирішення питань адміністративно-територіального устрою в частині найменування і перейменування населених пунктів.
Доповідач поінформував присутніх про ситуацію, яка склалася з питаннями найменування і перейменування населених пунктів, їх обліку на території Київської області. Вона практично віддзеркалює загальнодержавну проблематику, про яку йшлося на попередньому засіданні Комітету. Існує нагальна потреба її врегулювання. При цьому узгоджені кроки для досягнення позитивного результату мають зробити Верховна Рада України, Уряд, міністерства і відомства, органи місцевого самоврядування.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
Ю.Ключковський наголосив, що проблеми у цій сфері з часом будуть дуже гострими. Вони підсилюються неврегульованістю питань встановлення і зміни меж населених пунктів, наявністю так званих «матрьошок» органів місцевого самоврядування, неузгодженістю законодавчих актів з питань містобудування і адміністративно-територіального устрою.
Членами Комітету була висловлена пропозиція щодо необхідності створення робочої групи Комітету із залученням представників органів виконавчої влади, провідних асоціацій органів місцевого самоврядування, неурядових організацій, науковців, експертів для можливої підготовки проекту закону щодо порядку вирішення питань адміністративно-територіального устрою.
Пропозицію підтримано одноголосно.
Голова Комітету О.ОМЕЛЬЧЕНКО
Секретар Комітету С.ГОРДІЄНКО
ПИТАННЯ ПОРЯДКУ ДЕННОГО,
ЯКІ РОЗГЛЯНУЛИ НА ЗАСІДАННІ КОМІТЕТУ
09.06.2010 року
1. Про перейменування міста Теплогірськ Стаханівської міської ради Луганської області.
2. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про державну службу" (щодо контролю за рівнем професійної придатності осіб, які приймаються на державну службу) (реєстр. №6127, н.д. О.Зарубінський)
3. Про проект Закону про внесення змін до статті 9 Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" (щодо права бути обраним сільським, селищним, міським головою) (реєстр.№2271, н.д. В.Писаренко)
4. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" (реєстр. №5098, н.д. Іваненко В.Г.)
5. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо порядку фінансування виборів (реєстр. №3495, н.д. А.Гриценко)
6. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України (щодо вдосконалення діяльності національних спортивних федерацій) (реєстр. №6334, н.д. О.Бабаєв, В.Філенко)
7. Про призначення позачергових місцевих виборів.
8. Про підготовку проекту постанови Верховної Ради України про рекомендації парламентських слухань “Реформування законодавства України про місцеві вибори в інтересах територіальних громад”.
9. Про пропозиції щодо вирішення питань адміністративно-територіального устрою в частині найменування і перейменування населених пунктів.