Протокол №75/07 від 14.10.09р.
27 листопада 2013, 14:52
ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
Комітет
з питань державного будівництва та місцевого самоврядування
Протокол засідання № 75/07
14 жовтня 2009 року 11 год. 00 хв.
м. Київ,
вул. Садова, 3а
кім. 416
Голова Комітету Омельченко О.О.
За Секретаря Комітету Сінченко В.М.
Присутні: члени Комітету: Боднар О.Б., Ключковський Ю.Б., Черноморов О.М., Павленко В.В., Подгорний С.П., Трайдук М.Ф., Матвієнко А.С.
Відсутні: Гордієнко С.В., Петренко В.М., Льовочкін С.В.
Відповідальні працівники секретаріату Комітету: Завідувач секретаріату Комітету Малюга А.В., заступник Завідувача секретаріату Комітету Данилюк О.А., головні консультанти: Бережницький Я.В., Дмитрук Л.В., Желтова О.М., Корнієнко Т.М., Шкуріна Л.Б., Юрчук Ю.А., старший консультант Федоренко Ю.В.
Запрошені:
Корж В.П. - народний депутат України;
Попов О.П. - народний депутат України;
Князевич В.М. - Міністр охорони здоров’я України;
Мазурчак О.В. - Перший заступник Міністра з питань житлово-комунального господарства України;
Усенко-Чорна Ж.І. - Заступник Голови ЦВК;
Іващенко О.В. - Перший заступник Голови Державного Комітету із земельних ресурсів України;
Ковалів О.І. - заступник Директора департаменту - начальник відділу департаменту сільських територій Міністерства аграрної політики України;
Орловський Я.В. - Начальник відділу реформування та стратегії розвитку місцевих бюджетів Міністерства фінансів України;
Ганущак Ю.І. - Директор Департаменту місцевого самоврядування та адміністративно-територіального реформування Міністерства реґіонального розвитку та будівництва України;
Ляхович В.А. - головний консультант відділу висвітлення діяльності Верховної Ради України (інформаційне управління);
***
ПОРЯДОК ДЕННИЙ
1. Про проект Постанови про звільнення Мельника Юрія Федоровича з посади Міністра аграрної політики України (реєстр. №4828, від 15.07.2009, н.д. В.Мойсик)
2.Про подання Прем’єр-міністра України Ю.В.Тимошенко щодо призначення Віце-прем’єр-міністрами України Згуровського Михайла Захаровича та Любоненка Юрія Вікторовича, Міністром фінансів України Ярошенка Федора Олексійовича, Міністром транспорту та зв’язку України Васадзе Таріела Шакровича Шакровича та відповідний проект Постанови про призначення членів Кабінету Міністрів України (реєстр. №4731) (на заміну), подані Верховній Раді України 07 жовтня 2009 року
3. Про проект Постанови про звільнення Денісової Л.Л. з посади Міністра праці та соціальної політики України (реєстр. №5200, від 07.10.2009 р., н.д. В.Лук’янов)
4. Про проекти Постанов:
4.1 про звільнення Князевича В.М. з посади Міністра охорони здоров'я України (реєстр. №5201, від 07.10.2009 р., н.д. В.Лук’янов)
4.2 про звільнення Князевича В.М. з посади Міністра охорони здоров'я України (До реєстр. №5201, від 07.10.2009 р., н.д. В.Коновалюк, В.Корж, Г.Самофалов)
4.3 про звільнення Князевича В.М. з посади Міністра охорони здоров'я України (До реєстр. №5201, від 07.10.2009 р., н.д. І.Рибаков)
5. Про проект Постанови про звільнення Кучеренка О.Ю. з посади Міністра з питань житлово-комунального господарства України (реєстр. №5204, від 07.10.2009 р., н.д. О.Попов)
6. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про Кабінет Міністрів України" (щодо розширення вимог до членів Кабінету Міністрів України та встановлення граничної чисельності керівного складу центральних органів виконавчої влади) (реєстр. №4558, н.д. М.Папієв)
7. Про проекти Законів:
7.1 про внесення змін до Закону України "Про органи самоорганізації населення" (щодо строку повноважень органу самоорганізації населення) (реєстр. №1444, н.д. В.Бондаренко, О.Семерак, С.Подгорний)
7.2 про внесення змін і доповнень до Закону України "Про органи самоорганізації населення" (щодо спрощення порядку дозволів та легалізації органів самоорганізації населення) (реєстр.№2355, н.д. В.Борисов, І.Гринів, П.Жебрівський, Д.Табачник)
7.3 про внесення змін до Закону України "Про органи самоорганізації населення" (реєстр. №2108, н.д. О.Омельченко, А.Матвієнко, В.Тихонов, О.Боднар, С.Гордієнко)
8. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про Державний реєстр виборців" (щодо статусу і здійснення повноважень органів Державного реєстру виборців та складання списків виборців до створення Державного реєстру виборців) (реєстр. №3469, повторний розгляд, друге читання)
9. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про теплопостачання" (реєстр. №4008, КМУ, Ю.Тимошенко)
10. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо повноважень органів виконавчої влади у галузі земельних відносин) (реєстр. №3378, КМУ, Ю.Тимошенко)
11. Про проекти Законів:
11.1 про внесення змін до Кримінального кодексу України (щодо встановлення покарання за незаконне придбання, збут або підроблення державних нагород) (реєстр. №4534, н.д. О.Стешенко)
11.2 про внесення доповнення до Кримінального кодексу України щодо відповідальності за незаконне придбання або збут державних нагород) (реєстр. №4534-1, н.д. К.Куликов)
12. Про проект Закону про мораторій на видалення зелених насаджень на окремих об'єктах благоустрою зеленого господарства м.Києва (реєстр. №2393, н.д. Ю.Костенко, І.Заєць)
13. Про проект Закону про упорядкування сільської поселенської мережі, поглиблення принципів місцевого самоврядування у сільській місцевості та сприяння деурбанізації народонаселення (реєстр. №4028, н.д. Ю.Одарченко)
14. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення" (щодо скасування вікових обмежень стосовно кандидатів на посаду члена ради та уточнення окремих положень) (реєстр. №4454, н.д. В.Павленко)
15. Про звернення народного депутата України С.Льовочкіна до Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування з пропозицією щодо звернення від Комітету до Президента України щодо зупинення дії розпоряджень Кабінету Міністрів України від 3 червня 2009 року №583-р, від 3 червня 2009 року №584-р, від 10 червня 2009 року №612-р, від 8 липня 2009 року №761-р, від 8 липня 2009 року №762-р, від 8 липня 2009 року №769-р та від 8 липня 2009 року №770-р з мотивів невідповідності Конституції України з одночасним зверненням до Конституційного Суду України щодо їх неконституційності.
***
СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету О.Омельченка про проект порядку денного засідання Комітету.
Голова Комітету запропонував членам Комітету ознайомитись із проектом порядку денного засідання Комітету та внести свої зауваження та пропозиції.
О.Боднар внесла пропозицію перенести розгляд питання про звернення народного депутата України С.Льовочкіна до Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування з пропозицією щодо звернення від Комітету до Президента України щодо зупинення дії розпоряджень Кабінету Міністрів України від 3 червня 2009 року №583-р, від 3 червня 2009 року №584-р, від 10 червня 2009 року №612-р, від 8 липня 2009 року №761-р, від 8 липня 2009 року №762-р, від 8 липня 2009 року №769-р та від 8 липня 2009 року №770-р з мотивів невідповідності Конституції України з одночасним зверненням до Конституційного Суду України щодо їх неконституційності на одне з чергових засідань Комітету, в зв’язку з відсутністю народного депутата України С.Льовочкіна.
Пропозицію підтримано.
Голова Комітету О.Омельченко вніс пропозицію зняти з розгляду питання про проект Постанови про звільнення Мельника Юрія Федоровича з посади Міністра аграрної політики України (реєстр. №4828, від 15.07.2009, н.д. В.Мойсик) в зв’язку з тим, що автор відкликав даний проект Постанови.
Пропозицію підтримано.
Голова Комітету О.Омельченко вніс пропозицію зняти з розгляду питання про проект Закону про внесення змін до Кримінального кодексу України (щодо встановлення покарання за незаконне придбання, збут або підроблення державних нагород) (реєстр. №4534, н.д. О.Стешенко), в зв’язку з внесенням автором законопроекту на заміну.
Пропозицію підтримано.
Голова Комітету О.Омельченко вніс пропозицію зняти з розгляду питання про проект Закону про внесення доповнення до Кримінального кодексу України щодо відповідальності за незаконне придбання або збут державних нагород) (реєстр. №4534-1, н.д. К.Куликов), в зв’язку з відсутністю висновку Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України щодо даного законопроекту та у зв’язку з інформацією щодо внесення автором законопроекту на заміну.
Пропозицію підтримано.
Голова Комітету О.Омельченко вніс пропозицію розглянути питання про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення" (щодо скасування вікових обмежень стосовно кандидатів на посаду члена ради та уточнення окремих положень) (реєстр. №4454, н.д. В.Павленко) восьмим по списку проекту порядку денного засідання Комітету.
Пропозицію підтримано.
В.Павленко запропонував присутнім перенести розгляд питання про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про теплопостачання» (реєстр. №4008, КМУ, Ю.Тимошенко) з огляду на такі обставини.
Голова підкомітету поінформував присутніх про те, що народні депутати України С.Тітенко, С.Пашинський, О.Дубовой внесли на розгляд Верховної Ради України проект Закону про внесення змін до Закону України «Про теплопостачання» (щодо модернізації, реконструкції та будівництва об’єктів у сфері теплопостачання) (реєстр. № 4765), який регулює практично аналогічне коло суспільних відносин.
З метою належного розгляду питання, дані законопроекти слід обговорити разом. При цьому доцільно було б попередньо отримати висновки Міністерства з питань житлово-комунального господарства України щодо обох вищевказаних законопроектів.
Пропозицію підтримано.
***
Голова Комітету запропонував членам Комітету ознайомитись із оновленим проектом порядку денного засідання Комітету та визначитися шляхом голосування щодо його прийняття за основу та в цілому в такій послідовності питань:
1. Про подання Прем’єр-міністра України Ю.В.Тимошенко щодо призначення Віце-прем’єр-міністрами України Згуровського Михайла Захаровича та Любоненка Юрія Вікторовича, Міністром фінансів України Ярошенка Федора Олексійовича, Міністром транспорту та зв’язку України Васадзе Таріела Шакровича Шакровича та відповідний проект Постанови про призначення членів Кабінету Міністрів України (реєстр. №4731) (на заміну), подані Верховній Раді України 07 жовтня 2009 року
2. Про проект Постанови про звільнення Денісової Л.Л. з посади Міністра праці та соціальної політики України (реєстр. №5200, від 07.10.2009 р., н.д. В.Лук’янов)
3. Про проекти Постанов:
3.1 про звільнення Князевича В.М. з посади Міністра охорони здоров'я України (реєстр. №5201, від 07.10.2009 р., н.д. В.Лук’янов)
3.2 про звільнення Князевича В.М. з посади Міністра охорони здоров'я України (До реєстр. №5201, від 07.10.2009 р., н.д. В.Коновалюк, В.Корж, Г.Самофалов)
3.3 про звільнення Князевича В.М. з посади Міністра охорони здоров'я України (До реєстр. №5201, від 07.10.2009 р., н.д. І.Рибаков)
4. Про проект Постанови про звільнення Кучеренка О.Ю. з посади Міністра з питань житлово-комунального господарства України (реєстр. №5204, від 07.10.2009 р., н.д. О.Попов)
5. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про Кабінет Міністрів України" (щодо розширення вимог до членів Кабінету Міністрів України та встановлення граничної чисельності керівного складу центральних органів виконавчої влади) (реєстр. №4558, н.д. М.Папієв)
6. Про проекти Законів:
6.1 про внесення змін до Закону України "Про органи самоорганізації населення" (щодо строку повноважень органу самоорганізації населення) (реєстр. №1444, н.д. В.Бондаренко, О.Семерак, С.Подгорний)
6.2 про внесення змін і доповнень до Закону України "Про органи самоорганізації населення" (щодо спрощення порядку дозволів та легалізації органів самоорганізації населення) (реєстр.№2355, н.д. В.Борисов, І.Гринів, П.Жебрівський, Д.Табачник)
6.3 про внесення змін до Закону України "Про органи самоорганізації населення" (реєстр. №2108, н.д. О.Омельченко, А.Матвієнко, В.Тихонов, О.Боднар, С.Гордієнко)
7. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про Державний реєстр виборців" (щодо статусу і здійснення повноважень органів Державного реєстру виборців та складання списків виборців до створення Державного реєстру виборців) (реєстр. №3469, повторний розгляд, друге читання)
8. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення" (щодо скасування вікових обмежень стосовно кандидатів на посаду члена ради та уточнення окремих положень) (реєстр. №4454, н.д. В.Павленко)
9. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо повноважень органів виконавчої влади у галузі земельних відносин) (реєстр. №3378, КМУ, Ю.Тимошенко)
10. Про проект Закону про мораторій на видалення зелених насаджень на окремих об'єктах благоустрою зеленого господарства м.Києва (реєстр. №2393, н.д. Ю.Костенко, І.Заєць)
11. Про проект Закону про упорядкування сільської поселенської мережі, поглиблення принципів місцевого самоврядування у сільській місцевості та сприяння деурбанізації народонаселення (реєстр. №4028, н.д. Ю.Одарченко)
УХВАЛИЛИ:
1.Затвердити порядок денний засідання комітету за основу та в цілому.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” - 8 народних депутатів України, “Не голосував” - 1 народний депутат України (О.Черноморов).
Рішення прийнято.
1.
СЛУХАЛИ: інформацію Першого заступника Голови Комітету О.Боднар про подання Прем’єр-міністра України Ю.В.Тимошенко щодо призначення Віце-прем’єр-міністрами України Згуровського Михайла Захаровича та Любоненка Юрія Вікторовича, Міністром фінансів України Ярошенка Федора Олексійовича, Міністром транспорту та зв’язку України Васадзе Таріела Шакровича Шакровича та відповідний проект Постанови про призначення членів Кабінету Міністрів України (реєстр. №4731) (на заміну), подані Верховній Раді України 07 жовтня 2009 року).
Доповідач поінформувала присутніх, що підкомітет з питань органів виконавчої влади розглянув подання Прем’єр-міністра України Ю.Тимошенко (вих. 13291/0/2-09 від 07.10.29009 р.) щодо призначення Віце-прем’єр-міністрами України Згуровського Михайла Захаровича та Любоненка Юрія Вікторовича, Міністром фінансів України Ярошенка Федора Олексійовича, Міністром транспорту та зв’язку України Васадзе Таріела Шакровича та відповідний проект Постанови про призначення членів Кабінету Міністрів України (реєстр. №4731) (на заміну), подані Верховній Раді України 07 жовтня 2009 року.
Підкомітет відзначає, що внесення такого подання Прем’єр-міністром України відповідає вимогам п. 12 частини першої статті 85, частини четвертої статті 114 Конституції України, статті 9, п. 3 частини першої статті 44 Закону України “Про Кабінет Міністрів України”, частини другої статті 206 Регламенту Верховної Ради України.
Водночас Верховна Рада України, керуючись положеннями п. 12 частини першої статті 85, частини четвертої статті 114 Конституції України, статей 7, 9 Закону України “Про Кабінет Міністрів України”, статті 206 Регламенту Верховної Ради України розглядає подання та призначає членів Кабінету Міністрів України.
Підкомітет пропонує Комітету рекомендувати Верховній Раді України підтримати призначення поданих кандидатур на посади членів Кабінету Міністрів України, прийнявши відповідне рішення.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 12 частини першої статті 85, частини четвертої статті 114 Конституції України, частини восьмої статті 9 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» призначити Згуровського Михайла Захаровича на посаду Віце-прем’єр-міністра України, Любоненка Юрія Вікторовича на посаду Віце-прем’єр-міністра України, Ярошенка Федора Олексійовича на посаду Міністра фінансів України, Васадзе Тарієла Шакровича на посаду Міністра транспорту та зв’язку України, прийнявши відповідне рішення.
2. Доручити виступити зі співдоповіддю на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання Першому заступнику Голови Комітету, народному депутату України О.Боднар.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” - 8 народних депутатів України, “Не голосував” - 1 народний депутат України (О.Черноморов).
Рішення прийнято.
2.
СЛУХАЛИ: інформацію Першого заступника Голови Комітету О.Боднар про проект Постанови про звільнення Денісової Л.Л. з посади Міністра праці та соціальної політики України (реєстр. №5200, від 07.10.2009 р., н.д. В.Лук’янов)
Доповідач поінформувала, що підкомітет з питань органів виконачої влади розглянув на своєму засіданні проект Постанови про звільнення Денісової Л.Л. з посади Міністра праці та соціальної політики України (реєстр. №5200). Суб’єкт права законодавчої ініціативи В.Лук’янов пропонує Верховній Раді України відповідно до пункту 12 частини першої статті 85 Конституції України звільнити Денісову Людмилу Леонтіївну з посади Міністра праці та соціальної політики України.
Підкомітет зазначає, що внесення проекту Постанови щодо звільнення члена Кабінету Міністрів України відповідає вимогам пункту 12 частини першої статті 85, частини першої статті 93 Конституції України, пункту 3 частини другої статті 18 Закону України “Про Кабінет Міністрів України”.
Обгрунтовуючи необхідність подання вищезгаданого проекту Постанови, автор даної Постанови, зокрема, вказує, на приховування рівня безробіття, незабезпечення рівних можливостей доступу самим незахищеним верствам населення, пенсіонерам, до соціальних послуг.
Підкомітет не погодився із оцінкою роботи Денісової Л.Л. на посаді Міністра праці та соціальної політики України, наданою суб’єктом права законодавчої ініціативи.
Підкомітет пропонує Комітету рекомендувати Верховній Раді України не підтримувати звільнення Денісової Л.Л. із займаної посади та прийняття відповідних проектів Постанов.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
УХВАЛИЛИ:
1. Не підтримувати звільнення Денісової Людмили Леонтіївни з посади Міністра праці та соціальної політики України та прийняття проекту Постанови про звільнення Денісової Л.Л. з посади Міністра праці та соціальної політики України (реєстр. №5200 від 07.10.2009 р.), внесеного народним депутатом України В.Лук’яновим.
2. Доручити виступити зі співдоповіддю на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання Першому заступнику Голови Комітету, народному депутату України О.Боднар.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” - 8 народних депутатів України, “Не голосував” - 1 народний депутат України (О.Черноморов).
Рішення прийнято.
3.
СЛУХАЛИ: інформацію Першого заступника Голови Комітету О.Боднар про проекти Постанов про звільнення Князевича В.М. з посади Міністра охорони здоров'я України (реєстр. №5201, від 07.10.2009 р., н.д. В.Лук’янов); про звільнення Князевича В.М. з посади Міністра охорони здоров'я України (До реєстр. №5201, від 07.10.2009 р., н.д. В.Коновалюк, В.Корж, Г.Самофалов); про звільнення Князевича В.М. з посади Міністра охорони здоров'я України (До реєстр. №5201, від 07.10.2009 р., н.д. І.Рибаков).
Доповідач поінформувала, що підкомітет з питань органів виконавчої влади на своєму засіданні розглянув проект Постанови про звільнення Князевича В.М. з посади Міністра охорони здоров'я України (реєстр. №5201 від 07.10.2009 р.), внесений народним депутатом України В.Лук’яновим та аналогічні проекти Постанов, внесені народними депутатами України В.Коновалюком, Г.Самофаловим, В.Коржем і народним депутатом України І.Рибаковим та зареєстровані як пропозиції до проекту Постанови з реєстр. №5201. Суб’єкти законодавчої ініціативи пропонують Верховній Раді України відповідно до пункту 12 частини першої статті 85 Конституції України звільнити Князевича Василя Михайловича з посади Міністра охорони здоров’я України.
Підкомітет зазначає, що внесення проектів Постанов щодо звільнення члена Кабінету Міністрів України відповідає вимогам пункту 12 частини першої статті 85, частини першої статті 93 Конституції України, пункту 3 частини другої статті 18 Закону України «Про Кабінет Міністрів України».
Обґрунтовуючи необхідність подання вищезгаданих проектів Постанов, народні депутати України вказують, зокрема, на критичний стан у сферах масової вакцинації проти кору та краснухи, контролю за якістю лікарських засобів, державних закупівель, забезпечення доступності медичної допомоги на тлі економічної кризи тощо.
Підкомітет не погодився із загальною оцінкою роботи Князевича В.М. на посаді Міністра охорони здоров’я України, наданою суб’єктами права законодавчої ініціативи.
Підкомітет пропонує Комітету рекомендувати Верховній Раді України не підтримувати звільнення Князевича В.М. із займаної посади та прийняття відповідних проектів Постанов.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, В.Корж, В.Князевич.
В.Корж зазначив причини і навів аргументи, що спонукали народних депутатів України ініціювати звільнення В.Князевича з посади Міністра охорони здоров’я України та відповів на питання членів Комітету.
В.Князевич дав пояснення по суті питань, на які вказували автори проектів постанов та відповів на питання членів Комітету.
УХВАЛИЛИ:
1. Не підтримувати звільнення Князевича Василя Михайловича з посади Міністра охорони здоров’я України та прийняття проекту Постанови про звільнення Князевича В.М. з посади Міністра охорони здоров'я України (реєстр. №5201 від 07.10.2009 р.), внесеного народним депутатом України В.Лук’яновим та аналогічних проектів Постанов, внесених народними депутатами України В.Коновалюком, Г.Самофаловим, В.Коржем і народним депутатом України І.Рибаковим та зареєстрованих як пропозиції до проекту Постанови за реєстр. №5201.
2. Доручити виступити зі співдоповіддю на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання Першому заступнику Голови Комітету, народному депутату України О.Боднар.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” - 8 народних депутатів України, “Не голосував” - 1 народний депутат України (О.Черноморов).
Рішення прийнято.
4.
СЛУХАЛИ: інформацію Першого заступника Голови Комітету О.Боднар про проект Постанови про звільнення Кучеренка О.Ю. з посади Міністра з питань житлово-комунального господарства України (реєстр. №5204, від 07.10.2009 р., н.д. О.Попов).
Доповідач поінформувала присутніх про те, що підкомітет на своєму засіданні розглянув проект Постанови про звільнення Кучеренка О.Ю. з посади Міністра з питань житлово-комунального господарства України (реєстр. №5204). Суб’єкт права законодавчої ініціативи О.Попов пропонує Верховній Раді України відповідно до пункту 12 частини першої статті 85 Конституції України звільнити Кучеренка Олексія Юрійовича з посади Міністра з питань житлово-комунального господарства України.
Підкомітет зазначає, що внесення проекту Постанови щодо звільнення члена Кабінету Міністрів України відповідає вимогам пункту 12 частини першої статті 85, частини першої статті 93 Конституції України, пункту 3 частини другої статті 18 Закону України «Про Кабінет Міністрів України».
Автор даної Постанови О.Попов вважає, що критичний фінансово-економічний стан підприємств житлово-комунального господарства, їхню збитковість, зростання боргів із заробітної плати вказує на необхідність подання вищевказаного проекту Постанови.
Підкомітет не погодився із загальною оцінкою роботи Кучеренка О.Ю. на посаді Міністра з питань житлово-комунального господарства України, наданою суб’єктом права законодавчої ініціативи.
Підкомітет пропонує Комітету рекомендувати Верховній Раді України не підтримувати звільнення Кучеренка О.Ю. із займаної посади та прийняття відповідних проектів Постанов.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, О.Попов.
УХВАЛИЛИ:
1. Не підтримувати звільнення Кучеренка Олексія Юрійовича з посади Міністра з питань житлово-комунального господарства України та прийняття проекту Постанови про звільнення Кучеренка О.Ю. з посади Міністра з питань житлово-комунального господарства України (реєстр. №5204 від 07.10.2009 р.), внесеного народним депутатом України О.Поповим.
2. Доручити виступити зі співдоповіддю на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання Першому заступнику Голови Комітету, народному депутату України О.Боднар.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” - 8 народних депутатів України, “Не голосував” - 1 народний депутат України (О.Черноморов).
Рішення прийнято.
5.
СЛУХАЛИ: інформацію Першого заступника Голови Комітету О.Боднар про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про Кабінет Міністрів України” (щодо розширення вимог до членів Кабінету Міністрів України та встановлення граничної чисельності керівного складу центральних органів виконавчої влади) (реєстр. №4558, н.д. М.Папієв).
Доповідач поінформувала присутніх про те, що підкомітет з питань органів виконавчої влади розглянув на своєму засіданні проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про Кабінет Міністрів України” (щодо розширення вимог до членів Кабінету Міністрів України та встановлення граничної чисельності керівного складу центральних органів виконавчої влади) (реєстр. №4558). Метою внесення даного законопроекту, за визначенням автора, є посилення відповідальності Уряду через встановлення низки вимог до членів Кабінету Міністрів України, які дозволять посилити авторитет виконавчої гілки влади на національному та міжнародному рівнях, підвищити ефективність роботи органів виконавчої влади, досягти економії коштів Державного бюджету України.
Підтримуючи, загалом, прагнення щодо вдосконалення законодавства у сфері регулювання діяльності владних інституцій, підкомітет, за результатами аналізу тексту законопроекту, критично оцінює їхню реалізацію. Зокрема, не вбачається причинно-наслідкового зв’язку між підвищенням ефективності роботи виконавчої гілки влади та запровадженням додаткової вимоги до громадян України стосовно їх можливості обіймати посади членів Кабінету Міністрів України - проживати в Україні протягом останніх п’яти років. Разом із тим, ця вимога вочевидь обмежить ініціативу коаліції депутатських фракцій у Верховній Раді України, Президента України та Прем’єр-міністра України при внесенні пропозицій і подань щодо кандидатур членів Кабінету Міністрів України, позбавить можливості запропонувати на ці посади багатьох досвідчених фахівців.
Підкомітет констатує безпідставність і недоцільність встановлення додаткових положень щодо несумісності посади члена Кабінету Міністрів України з іншими видами діяльності безпосередньо в Законі України “Про Кабінет Міністрів України”. Зокрема, пункт 3 частини другої статті 7 в редакції автора за змістом фактично дублює пункт 1 частини другої цієї ж статті. Пункти 4-7 мають антикорупційну спрямованість та співзвучні і повторюють норми антикорупційного законодавства. Деякі з них скоріше відповідають рівню приписів підзаконних актів органів виконавчої влади. Пунктом 8 частини другої статті 7 запроваджується в якості нормативної оціночна термінологія – “ганьблять”, “дискредитують”, - яка ні в тексті законопроекту, ані в чинному Законі не визначається і не уточнюється.
Окрім цього підкомітет вважає за необхідне наголосити, що внесення до законів, якими визначається організація, повноваження і порядок діяльності тих чи інших органів влади норм антикорупційного характеру нівелює значення спеціальних антикорупційних законів як регуляторів відповідних суспільних відносин. За такого підходу аналогічні положення доведеться включати до законів щодо органів місцевого самоврядування, місцевих державних адміністрацій, окремих центральних органів виконавчої влади, багатьох урядових постанов, що матиме наслідком непотрібну конкуренцію норм, ускладнення при їх тлумаченні і застосуванні.
В частині пропозицій суб’єкта права законодавчої ініціативи передбачити у Законі України “Про Кабінет Міністрів України” кількісні обмеження посад перших заступників та заступників міністрів, перших заступників та заступників керівників інших центральних органів виконавчої влади, підкомітет висловився на підтримку раніше прийнятого Комітетом висновку, ухваленого при розгляді аналогічного за спрямованістю проекту Закону про внесення змін до Закону України “Про Кабінет Міністрів України” (щодо унормування чисельності керівного складу) (реєстр. №4127 від 27.02.3009 р.), суть якого полягає в такому.
Питання повноважень, організації, порядку діяльності центральних органів виконавчої влади не є предметом регулювання Закону України “Про Кабінет Міністрів України”. Тому у ньому не встановлені і не мають встановлюватися кількісні показники і обмеження щодо посад заступників міністрів та керівників інших центральних органів виконавчої влади.
Підкомітет пропонує Комітету рекомендувати Верховній Раді України за наслідками розгляду у першому читанні відхилити даний законопроект.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про Кабінет Міністрів України” (щодо розширення вимог до членів Кабінету Міністрів України та встановлення граничної чисельності керівного складу центральних органів виконавчої влади) (реєстр. №4558 від 29.05.2009 р.), поданий народним депутатом України М.Папієвим, за наслідками розгляду у першому читанні відхилити.
2. Доручити виступити від Комітету під час розгляду цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України Першому заступнику Голови Комітету, народному депутату України О.Боднар.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” - 7 народних депутатів України, “Утриматися” - 1 народний депутат України (А.Матвієнко), “Не голосував” - 1 народний депутат України (О.Черноморов).
Рішення прийнято.
6.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування М.Трайдука про проекти Законів про внесення змін до Закону України "Про органи самоорганізації населення" (щодо строку повноважень органу самоорганізації населення) (реєстр. №1444, н.д. В.Бондаренко, О.Семерак, С.Подгорний); про внесення змін і доповнень до Закону України "Про органи самоорганізації населення" (щодо спрощення порядку дозволів та легалізації органів самоорганізації населення) (реєстр.№2355, н.д. В.Борисов, І.Гринів, П.Жебрівський, Д.Табачник); про внесення змін до Закону України "Про органи самоорганізації населення" (реєстр. №2108, н.д. О.Омельченко, А.Матвієнко, В.Тихонов, О.Боднар, С.Гордієнко).
Доповідач поінформував присутніх про те, що підкомітет розглянув проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про органи самоорганізації населення” (щодо строку повноважень органу самоорганізації населення) (реєстр. № 1444), внесений народними депутатами України Бондаренком В.Д., Семераком О.М., Подгорним С.П., проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про органи самоорганізації населення”(реєстр. № 2108 від 21.02.2008 р.), внесений народними депутатами України Омельченком О.О., Матвієнком А.С., Тихоновим В.М., Боднар О.Б., Гордієнком С.В. та проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про органи самоорганізації населення” (щодо спрощення порядку дозволів та легалізації органів самоорганізації населення) (реєстр. № 2355 від 09.04.2008 р.), внесений народними депутатами України Борисовим В.Д., Гринівим І.О., Жебрівським П.І., Табачником Д.В.
Комітет відзначає, що необхідність прийняття проекту Закону України про внесення змін до Закону України «Про органи самоорганізації населення» обумовлена недостатнім унормуванням статусу органів самоорганізації населення на рівні цього закону, спрощення процедури їх створення, забезпеченням безперервності діяльності органів самоорганізації
населення в Україні, а також потребою оновлення законодавчої бази органів самоорганізації населення відповідно до адміністративно-територіальної реформи та реформування розвитку місцевого самоврядування. Крім того, прийнятий в 2001 році Закон України «Про органи самоорганізації населення» є занадто складним у практичній реалізації. Зважаючи на неухильне зростання ролі органів самоорганізації населення у системі місцевого самоврядування, спрощення процедури створення органів самоорганізації населення та чітке визначення їх статусу є нагальною потребою.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
Ю.Ключковський зауважив, що представлені законопроекти вже були предметом розгляду на засіданні Комітету від 09.09.2009 року (протокол № 71/3), де він озвучив думку, якої дотримується і сьогодні.
Ю. Ключковськи вважає, що необхідно розглянути законопроекти з реєстр. № 1444 та № 2355 та прийняти їх окремо від законопроекту з реєстр. № 2108. Проект про внесення змін до Закону України "Про органи самоорганізації населення" (реєстр.№ 2108), на думку Ю.Ключковського, можна вважати концептуально новою редакцію закону та при розгляді в першому читанні прийняти його за основу. Окремі положення законопроектів з реєстр. №№ 1444 та 2355 доцільно було б врахувати при доопрацюванні проекту Закону України про внесення змін до Закону України “Про органи самоорганізації населення” (реєстр. № 2108).
Ю.Ключковський не підтримав рішення підкомітету.
У разі прийняття Верховною Радою України законопроекту реєстр. №2108 за основу, члени Комітету внесли пропозицію залучити для підготовки законопроекту до другого читання Асоціацію органів самоорганізації населення.
УХВАЛИЛИ:
1. Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про органи самоорганізації населення”(реєстр. № 2108 від 21.02.2008 р.), внесений народними депутатами України Омельченком О.О., Матвієнком А.С., Тихоновим В.М., Боднар О.Б., Гордієнком С.В. прийняти за основу та доручити Комітету Верховної Ради України з питань з питань державного будівництва та місцевого самоврядування доопрацювати зазначений законопроект для розгляду у другому читанні з урахуванням окремих положень проектів законів України про внесення змін до Закону України “Про органи самоорганізації населення”: (щодо строку повноважень органу самоорганізації населення) (реєстр. № 1444 від 28.01.2008 р.), внесений народними депутатами України Бондаренком В.Д., Семераком О.М., Подгорним С.П. та (щодо спрощення порядку дозволів та легалізації органів самоорганізації населення) (реєстр. № 2355 від 09.04.2008 р.), внесений народними депутатами України Борисовим В.Д., Гринівим І.О., Жебрівським П.І., Табачником Д.В.,
2. Доручити виступити з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України, голові підкомітету
з питань місцевого самоврядування Трайдуку М.Ф.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” - 6 народних депутатів України, “Проти” - 1 народний депутат України (Ю.Ключковський), “Не голосували” - 2 народних депутати України (О.Черноморов, А.Матвієнко).
Рішення прийнято.
7.
СЛУХАЛИ: інформацію заступника Голови Комітету Ю.Ключковського про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про Державний реєстр виборців" (щодо статусу і здійснення повноважень органів Державного реєстру виборців та складання списків виборців до створення Державного реєстру виборців) (реєстр. №3469, повторний розгляд, друге читання).
Доповідач поінформував, що Комітет повторно розглянув проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про Державний реєстр виборців» (щодо статусу і здійснення повноважень органів Державного реєстру виборців та складання списків виборців до створення Державного реєстру виборців) (реєстр. № 3469) (порівняльну таблицю), підготовлений до розгляду парламентом у другому читанні (рішення Комітету № 65/39 від 08.07.2009р.).
У зв’язку з тим, що 10 вересня 2009 року набрав чинності Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо виборів Президента України” (№ 1616-VI від 21.08.2009), яким, зокрема, були внесені зміни і до Закону України “Про Державний реєстр виборців”, окремі положення підготовленого до розгляду в другому читанні законопроекту про внесення змін до Закону України “Про Державний реєстр виборців” (реєстр. № 3469) втратили актуальність.
Ю.Ключковський запевнив присутніх про те, що всі зауваження та пропозиції, які надійшли до Комітету, були враховані, а отже ніяких розходжень при прийнятті рішень між членами підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян та представниками ЦВК немає.
Підкомітет пропонує Комітету рекомендувати Верховній Раді України за наслідками розгляду в другому читанні прийняти його в другому читанні та в цілому.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду проекту Закону України про внесення змін до Закону України «Про Державний реєстр виборців» щодо статусу і здійснення повноважень органів Державного реєстру виборців та складання списків виборців до створення Державного реєстру виборців (реєстр. № 3469) в другому читанні прийняти його в другому читанні та в цілому відповідно до п.3 частини першої статті 123 Регламенту Верховної Ради України.
2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання народному депутату України, заступнику Голови Комітету Ю.Ключковському.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” - 8 народних депутатів України “Не голосував” - 1 народний депутат України (О.Черноморов).
Рішення прийнято.
8.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевих бюджетів та комунальної власності В.Павленко про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення" (щодо скасування вікових обмежень стосовно кандидатів на посаду члена ради та уточнення окремих положень) (реєстр. №4454, н.д. В.Павленко).
Доповідач поінформував присутніх, що підкомітет розглянув проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення” (щодо скасування вікових обмежень, які передбачені стосовно кандидатів на посаду члена Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, та уточнення окремих положень) (реєстр.№4454), яким пропонується скасувати вимогу щодо неможливості призначення на посаду члена Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення особи, яка досягла встановленого законом пенсійного віку; встановити для дострокового припинення повноважень члена Нацради таку підставу як досягнення 65-річного віку та передбачити, що перелік вимог до кандидата на посаду члена Нацради, встановлений даним Законом, є вичерпним.
Підкомітет підтримує законодавчу пропозицію щодо доповнення переліку підстав для дострокового припинення повноважень члена Нацради такою підставою як досягнення 65-річного віку за аналогією з відповідними нормами, встановленими законом для членів ЦВК, членів Рахункової палати, суддів Конституційного Суду України тощо.
Підкомітет погоджується з висновком щодо недоцільності закріплення у даному законопроекті положення, згідно з яким перелік вимог до кандидата на посаду члена Нацради є вичерпним, оскільки це призводитиме або до необґрунтованого скорочення переліку загальних вимог до кандидатів на посади членів Нацради як до претендентів на посади державних службовців першої категорії, або до необхідності відповідного дублювання у даному законі певних положень, встановлених законодавством про державну службу, боротьбу з корупцією, державну таємницю тощо.
Підкомітет пропонує Комітету рекомендувати Верховній Раді України за наслідками розгляду у першому читанні прийняти даний законопроект за основу та доручити головному Комітету доопрацювати його до другого читання.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховій Раді України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення» (щодо скасування вікових обмежень, які передбачені стосовно кандидатів на посаду члена Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, та уточнення окремих положень) з реєстр. № 4454 від 14.07.2009 р., внесений народним депутатом України В.Павленком, за наслідками його розгляду у першому читанні прийняти за основу та доручити Комітету Верховної Ради України з питань свободи слова та інформації, визначеному головним з підготовки даного законопроекту, доопрацювати його до другого читання.
2. Направити цей висновок до Комітету Верховної Ради України з питань свободи слова та інформації.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” - 5 народних депутатів України, “Проти” - 2 народних депутати України (Ю.Ключковський, В.Сінченко), “Не голосували” - 2 народних депутати України (О.Черноморов, А Матвієнко).
Рішення прийнято.
9.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування М.Трайдука про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо повноважень органів виконавчої влади у галузі земельних відносин) (реєстр. №3378, Кабінет Міністрів України)
М.Трайдук зауважив, що даним проектом передбачається внесення змін до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” та Земельного кодексу України, що стосуються реєстрації права власності та права користування землею. За даним проектом здійснення реєстрації права власності на землю, права користування землею і договорів оренди земель, видачі документів, що посвідчують право власності та права користування землею, має здійснюватися одним органом – центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів.
Відповідно до підпункту 2 пункту б частини першої статті 33 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” саме до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері регулювання земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища (делеговані повноваження) належать реєстрація суб'єктів права власності на землю; реєстрація права користування землею і договорів на оренду землі; видача документів, що посвідчують право власності і право користування землею. А у відповідності до підпункту 10 пункту б) статті 30 цього ж Закону до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у галузі житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, громадського харчування, транспорту і зв'язку належить здійснення обліку та реєстрації відповідно до закону об’єктів нерухомого майна незалежно від форм власності.
Підкомітет пропонує Комітету запропонувати Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин внести пропозицію Верховній Раді України за наслідками розгляду в першому читанні повернути даний законопроект суб‘єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, О.Іващенко, О.Ковалів.
Перший заступник Голови Державного Комітету із земельних ресурсів України О.Іващенко підтримав позицію підкомітету в частині доцільності існування єдиного державного земельного кадастру.
Заступник Директора департаменту - начальник відділу департаменту сільських територій Міністерства аграрної політики України О.Ковалів та О.Іващенко підтримали пропозицію щодо проведення спільного засідання з даного питання з Комітетом з питань аграрної політики та земельних відносин.
Члени Комітету відзначили, що інститут делегованих повноважень є важливою ознакою демократичного характеру державної влади в країні, фактором належних і достатніх гарантій місцевого самоврядування. Саме такий розподіл повноважень на основі принципу субсидіарності дозволяє гармонійно поєднувати в діяльності органів місцевого самоврядування вирішення питань місцевого та державного значення.
Таким чином сфера правовідносин, врегулювання яких пропонується законопроектом реєстр. №3378, безпосередньо пов’язана з предметом відання Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування. При цьому в даному законопроекті відслідковується спроба обмежити певною мірою роль органів місцевого самоврядування у врегулюванні важливих процесів суспільного життя. У зв’язку з вищенаведеним та з метою недопущення обмеження повноважень органів місцевого самоврядування, Комітет запропонував Голові Комітету звернутися до Голови Верховної Ради України В.Литвина з проханням визначити Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування головним при підготовці даного законопроекту на розгляд Верховної Ради України.
Голова Комітету також вніс пропозицію - просити Голову Верховної Ради України В.Литвина у разі надходження від суб‘єктів права законодавчої ініціативи проектів актів, які торкаються або звужують права місцевого самоврядування, визначати його головним з їх підготовки на розгляд Верховної Ради України.
Голова Комітету дав протокольне доручення секретаріату Комітету підготувати листи до Голови Верховної Ради України В.Литвина.
УХВАЛИЛИ:
1. Вважати за доцільне запропонувати Комітету Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин внести пропозицію Верховній Раді України, проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо повноважень органів виконавчої влади у галузі земельних відносин) (реєстр. №3378, Кабінет Міністрів України), за наслідками розгляду в першому читанні повернути суб‘єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.
2. Направити цей висновок Комітету Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” - 7 народних депутатів України, “Не голосували” - 2 народних депутати України (О.Черноморов, А.Матвієнко).
Рішення прийнято.
10.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування М.Трайдука про проект Закону про мораторій на видалення зелених насаджень на окремих об'єктах благоустрою зеленого господарства м.Києва (реєстр. №2393, н.д. Ю.Костенко, І.Заєць)
Доповідач поінформував присутніх про те, що підкомітет розглянув проект Закону України про мораторій на видалення зелених насаджень на окремих об'єктах благоустрою зеленого господарства м. Києва (реєстр. №2393). Даний законопроект направлений на зупинення процесу подальшого знищення зелених насаджень в найважливіших зелених зонах м. Києва, сприятиме розширенню в столиці мережі природно-заповідних територій і об’єктів.
Підкомітет пропонує Комітету запропонувати Комітету з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи рекомендувати Верховній Раді України за наслідками розгляду прийняти даний законопроекту в першому читанні за основу.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Комітету Верховної Ради України з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи внести пропозицію Верховній Раді України, за наслідками розгляду законопроекту в першому читанні та відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України, проект Закону України про мораторій на видалення зелених насаджень на окремих об'єктах благоустрою зеленого господарства м. Києва (реєстр. №2393, н. д. Ю.Костенко, І. Заєць) прийняти за основу.
2. Направити цей висновок Комітету Верховної Ради України з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” - 7 народних депутатів України, “Не голосували” - 2 народних депутати України (О.Черноморов, А.Матвієнко).
Рішення прийнято.
11.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування М.Трайдука про проект Закону про упорядкування сільської поселенської мережі, поглиблення принципів місцевого самоврядування у сільській місцевості та сприяння деурбанізації народонаселення (реєстр. №4028, н.д. Ю.Одарченко)
Доповідач поінформував присутніх про те, що підкомітет розглянув проект Закону України про упорядкування сільської поселенської мережі, поглиблення принципів місцевого самоврядування у сільській місцевості та сприяння деурбанізації народонаселення (реєстр. №4028).
Законопроект, як вказує суб’єкт права законодавчої ініціативи, визначає правові, економічні та організаційні засади щодо упорядкування сільської поселенської мережі, поглиблення принципів місцевого самоврядування до найменших сільських поселень, прав і повноважень сільських громад, а також їх взаємодію на територіях відповідних рад. Згідно Вашого доручення №20619 від 5 лютого 2009 року головним з підготовки і попереднього розгляду зазначеного законопроекту визначено Комітет з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства та регіональної політики.
Однак попередній аналіз нормативного матеріалу, поданого народним депутатом України Ю.Одарченком у законопроекті реєстр. №4028, дозволяє зробити наступні висновки.
Законопроектом вводиться новий понятійний апарат порівняно до положень чинного законодавства – надаються визначення сільської місцевості, сільської поселенської мережі, сільського поселення, сільського населеного пункту, господарської території сільського поселення, сільської громади, виборного сільської громади, процесу деурбанізації народонаселення.
Пропонуються досить детальні визначення типів сільських поселень (село, селище), складу сільської поселенської мережі, місця сільських поселень в системі адміністративно – територіального устрою України, передбачаються процедури перетворення (об’єднання, роз’єднання, перейменування, переведення до іншої категорії тощо) існуючих та створення нових сільських поселень, припинення існування сільських населених пунктів, дається визначення сільської ради як представницького органу місцевого самоврядування.
Окремий розділ присвячено поглибленню принципів місцевого самоврядування в сільській місцевості. У ньому встановлюється виключна компетенція сільської громади, запроваджується абсолютно нова посада виборного сільської громади, що представляє сільську громаду і здійснює від її імені та в її інтересах функції та повноваження місцевого самоврядування, визначається правовий режим території сільських поселень.
Що стосується питань розвитку економічної та фінансової бази сільських поселень, то в законопроекті фактично відтворюються окремі конституційні положення та деякі формулювання Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». А регулювання явища деурбанізації населення зводиться до визначення цього поняття та припису, що сприяння деурбанізації покладається на Кабінет Міністрів України, місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.
Таким чином можна констатувати, що абсолютна більшість нормативного матеріалу, що пропонується до розгляду у законопроекті реєстр. №4028, стосується правовідносин у сферах засад місцевого самоврядування, виборів, адміністративно-територіального устрою, державного будівництва.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
Оскільки на законодавчому рівні вже існує нормативно-правовий акт, який відповідно до Конституції України визначає систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування – це Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні», і саме до сфер відання Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування відповідно до Постанови Верховної Ради України №4-VI від 04.12.2007 року віднесені питання виборчого законодавства, місцевого самоврядування та адміністративно-територіального устрою України, Комітет запропонував Голові Комітету звернутися до Голови Верховної Ради України В.Литвина з проханням визначити Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування головним при підготовці даного законопроекту на розгляд Верховної Ради України.
Голова Комітету також вніс пропозицію - просити Голову Верховної Ради України В.Литвина у разі надходження від суб‘єктів права законодавчої ініціативи проектів актів, які торкаються або звужують права місцевого самоврядування, визначати його головним з їх підготовки на розгляд Верховної Ради України.
Голова Комітету дав протокольне доручення секретаріату Комітету підготувати листи до Голови Верховної Ради України В.Литвина.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
УХВАЛИЛИ:
1. Звернутися до Голови Верховної Ради України В. Литвина з проханням про визначення Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування головним комітетом з опрацювання проекту Закону України про упорядкування сільської поселенської мережі, поглиблення принципів місцевого самоврядування у сільській місцевості та сприяння деурбанізації народонаселення (реєстр. №4028 від 05.02.2009), поданого народним депутатом України Ю.Одарченком.
2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на Секретаря Комітету, народного депутата України С.Гордієнка.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” - одноголосно.
Рішення прийнято.
Голова Комітету О.Омельченко вніс пропозицію провести наступне засідання Комітету о 14.30
Пропозицію підтримано.
Голова Комітету О. ОМЕЛЬЧЕНКО
За Секретаря Комітету В.СІНЧЕНКО
ПИТАННЯ ПОРЯДКУ ДЕННОГО,
ЯКІ РОЗГЛЯНУЛИ НА ЗАСІДАННІ КОМІТЕТУ
14.10.2009 року о 11.00
1. Про подання Прем’єр-міністра України Ю.В.Тимошенко щодо призначення Віце-прем’єр-міністрами України Згуровського Михайла Захаровича та Любоненка Юрія Вікторовича, Міністром фінансів України Ярошенка Федора Олексійовича, Міністром транспорту та зв’язку України Васадзе Таріела Шакровича Шакровича та відповідний проект Постанови про призначення членів Кабінету Міністрів України (реєстр. №4731) (на заміну), подані Верховній Раді України 07 жовтня 2009 року
2. Про проект Постанови про звільнення Денісової Л.Л. з посади Міністра праці та соціальної політики України (реєстр. №5200, від 07.10.2009 р., н.д. В.Лук’янов)
3. Про проекти Постанов:
3.1 про звільнення Князевича В.М. з посади Міністра охорони здоров'я України (реєстр. №5201, від 07.10.2009 р., н.д. В.Лук’янов)
3.2 про звільнення Князевича В.М. з посади Міністра охорони здоров'я України (До реєстр. №5201, від 07.10.2009 р., н.д. В.Коновалюк, В.Корж, Г.Самофалов)
3.3 про звільнення Князевича В.М. з посади Міністра охорони здоров'я України (До реєстр. №5201, від 07.10.2009 р., н.д. І.Рибаков)
4. Про проект Постанови про звільнення Кучеренка О.Ю. з посади Міністра з питань житлово-комунального господарства України (реєстр. №5204, від 07.10.2009 р., н.д. О.Попов)
5. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про Кабінет Міністрів України" (щодо розширення вимог до членів Кабінету Міністрів України та встановлення граничної чисельності керівного складу центральних органів виконавчої влади) (реєстр. №4558, н.д. М.Папієв)
6. Про проекти Законів:
6.1 про внесення змін до Закону України "Про органи самоорганізації населення" (щодо строку повноважень органу самоорганізації населення) (реєстр. №1444, н.д. В.Бондаренко, О.Семерак, С.Подгорний)
6.2 про внесення змін і доповнень до Закону України "Про органи самоорганізації населення" (щодо спрощення порядку дозволів та легалізації органів самоорганізації населення) (реєстр.№2355, н.д. В.Борисов, І.Гринів, П.Жебрівський, Д.Табачник)
6.3 про внесення змін до Закону України "Про органи самоорганізації населення" (реєстр. №2108, н.д. О.Омельченко, А.Матвієнко, В.Тихонов, О.Боднар, С.Гордієнко)
7. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про Державний реєстр виборців" (щодо статусу і здійснення повноважень органів Державного реєстру виборців та складання списків виборців до створення Державного реєстру виборців) (реєстр. №3469, повторний розгляд, друге читання)
8. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення" (щодо скасування вікових обмежень стосовно кандидатів на посаду члена ради та уточнення окремих положень) (реєстр. №4454, н.д. В.Павленко)
9. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо повноважень органів виконавчої влади у галузі земельних відносин) (реєстр. №3378, КМУ, Ю.Тимошенко)
10. Про проект Закону про мораторій на видалення зелених насаджень на окремих об'єктах благоустрою зеленого господарства м.Києва (реєстр. №2393, н.д. Ю.Костенко, І.Заєць)
11. Про проект Закону про упорядкування сільської поселенської мережі, поглиблення принципів місцевого самоврядування у сільській місцевості та сприяння деурбанізації народонаселення (реєстр. №4028, н.д. Ю.Одарченко)